کسب و کار

فرم جذب مشتری چیست و چگونه باید باشد [قالب]

فرم جذب مشتری چیست و چگونه باید باشد [قالب]

هر صاحب کسب‌وکاری با صرف هزینه‌های طولانی در تلاش برای جذب مشتری بالقوه روبرو شده است – فقط برای اینکه متوجه شود در وهله اول هرگز مناسب نبوده‌اند. دلیل؟ آنها از فرم دریافت مشتری استفاده نکردند.

business owner creating a client intake form on a laptop

فرم‌های دریافت به شما کمک می‌کنند از قبل درباره مشتریان بالقوه اطلاعات کسب کنید، بنابراین می‌دانید که کدام یک برای خدمات شما مناسب هستند و کدام یک مناسب نیستند. در این راهنما، همه چیزهایی را که برای ایجاد یک فرم جذب مشتری عالی باید بدانید، یاد خواهید گرفت.

client-intake-download< /a>

فرم دریافت مشتری چیست؟

فرم‌های دریافت مشتری مدارک اولیه‌ای هستند که مشتریان بالقوه برای تعیین تناسب آنها با خدمات شما پر می‌کنند. این فرم ها اطلاعاتی در مورد شخص یا کسب و کار او می خواهند. اگر پاسخ‌های آن‌ها با خدماتی که ارائه می‌کنید مطابقت دارد، می‌توانید شروع به ورود کنید. اگر نه، آنها می توانند ارائه دهنده خدماتی را پیدا کنند که مناسب تر است.

فرم‌های پذیرش، چالش‌هایی را که مشتریان بالقوه با آن روبرو هستند و آنچه می‌خواهند از کار با شما به دست آورند را بررسی می‌کنند. این پاسخ ها به شما کمک می کند تا افراد بالقوه را واجد شرایط کنید. سپس می‌توانید روی روابطی تمرکز کنید که پایه‌های موفقیت را دارند.

با فرم‌های پذیرش، می‌توانید به‌طور پیشگیرانه مشتریان احتمالی را واجد شرایط کنید، فرآیند ورود را ساده کنید و تجربیاتی ارائه دهید که مشتریان آنها را خوشحال می‌کند.

الگوی فرم جذب مشتری

اگر خدمات تخصصی ارائه می‌دهید، احتمالاً کسب‌وکار شما از فرم دریافت مشتری سود می‌برد. بنابراین فرم شما باید شامل چه مواردی باشد؟

فرم دریافت مشتری شما چیزی بیش از یک تماس ساده برای اطلاعات تماس است. همچنین باید بپرسید:

ما نحوه ایجاد فرم دریافت مشتری را توضیح خواهیم داد. در بخش بعدی.

با این حال، اگر وقتتان کم است و به سرعت به یکی از این فرم ها نیاز دارید، از الگوی رایگان ما برای شروع استفاده کنید. این راهنما از HubSpot به شما امکان می دهد در چند دقیقه شروع کنید.

client intake form template

نحوه ایجاد فرم جذب مشتری

بدون توجه به کسب و کار، یک فرم جذب مشتری قوی باید این موارد ضروری را پوشش دهد. اگر می‌خواهید سریع راه بیفتید و کار کنید، از یک ابزار ساده مانند فرم ساز آنلاین رایگان HubSpot.

1. اطلاعات تماس بنیادی و شرکت

شما نمی توانید بدون پوشش دادن اصول اولیه، فرم دریافت مشتری داشته باشید. اطلاعات تماس و شرکت برای نگهداری سوابق کلیدی است. همچنین باید به این داده ها به طور قابل اعتمادی در خط ارجاع دهید.

بخش اطلاعات شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • نام شرکت.
  • مخاطب اصلی در آن شرکت.
  • روش های تماس ترجیحی آنها.
  • نقش آنها.
  • اندازه شرکت آنها.

حتماً موارد اساسی دیگری را که می‌تواند به شما یک نمای کلی از سازمان آن‌ها در سطح بالایی ارائه دهد، وارد کنید. این ممکن است شامل وب سایت آنها، مخاطبان هدف آنها و موارد دیگر باشد.

client-intake-form_4

2. شرحی از آنچه مشتری می سازد یا انجام می دهد

هنگامی که اصول اولیه را پوشش دادید، می توانید شروع به ورود به گوشت فرم مصرف کنید. با این کار، به مشتری خود اجازه می دهید نام تجاری و محصولات یا خدمات اصلی آن را توصیف کند. این اطلاعات می تواند به شما کمک کند بفهمید آیا مشتری برای آژانس شما مناسب است یا خیر.

اجازه دهید آنها به شما بگویند که چه کار می کنند. آن را از دیدگاه آنها بشنوید.

نحوه توصیف محصول یا خدمات خود می‌تواند تصویر بهتری از آنهاهویت شرکت خود را به شما ارائه دهد. درک واضح تری از نحوه برخورد با رابطه خود با آنها به دست خواهید آورد.

از آنها بخواهید ارزش های شرکت خود را در این بخش شرح دهند. باز هم، اگر آنها این کار را انجام دهند، به شما نشان می دهد که آنها در مورد کسب و کار خود چه فکری می کنند و می تواند اطلاعات بیشتری را در مورد نوع مشتری که ممکن است باشند نشان دهد.

client intake form; Information about the Client's Business, Tell us about your brand and its main products/services. What values and beliefs define your brand? What industry do you serve? What does your typical customer look like? What's your mission?

3. چالش هایی که مشتری در حال حاضر با آن مواجه است

این جایی است که شما واقعاً شروع می‌کنید تا نشان دهید که چگونه آژانس شما می‌تواند بهترین خدمات را به این مشتری ارائه دهد. به آنها فضایی بدهید تا آنچه را که احساس می‌کنند مسائل و نگرانی‌های اصلی پیش روی سازمانشان است، توصیف کنند.

  • چه چیزی ممکن است مانع آنها شود؟
  • نقاط ضعف آنها کجاست؟
  • آیا خدمات آژانس شما با این مسائل مرتبط است؟
  • اگر چنین است، آیا برای کمک به آنها در این چالش ها به خوبی مجهز و مناسب هستید؟

اجازه دهید به شما بگویند به دنبال چه چیزی هستند. از آنها بخواهید به صراحت توضیح دهند که چگونه فکر می کنند آژانس شما می تواند به آنها کمک کند تا به جلو بروند. این پاسخ در مورد انتظارات آنها و اینکه چه نوع مشتری خواهند بود به شما می گوید.

client intake form; What are your biggest marketing challenges? Information about the Client's Challenges. What are your biggest sales challenges? What makes you think our agency would be a good fit for this project?

4. اهداف مشتری

مانند نکته بالا، این بخش به شما اطلاعات زیادی در مورد جایگاه آژانس شما در آینده و عملیات مشتری بالقوه شما خواهد داد. اهداف مشتری شما قطعی ترین تصویر را از امیدها و انتظاراتی که در رابطه حرفه ای شما به ارمغان می آورد ارائه می دهد.

این اهداف می توانند به شما نشان دهند که مشارکت کاری بین آژانس شما و سازمان آنها چقدر قابل اجرا است. اگر آنها جاه طلبی های بلند و غیرممکن را توصیف می کنند، می توانید به طور فعال در مورد آنچه آژانس شما می تواند به طور واقع بینانه برای آنها انجام دهد، گفتگوی صریح داشته باشید.

client intake form; Information about the Client's Goals. What are your marketing goals for the quarter/year? What are your biggest sales goals for the quarter/year? What outcomes do you hope to see from our relationship? What goals would our agency help you accomplish?

5. اطلاعات بودجه

این ممکن است مهمترین نکته ای باشد که در این لیست باید در نظر گرفته شود. تقریباً بر هر بخش دیگری که در اینجا به آن پرداخته می شود تأکید می کند. اگر بودجه یک شرکت کافی نباشد، نمی‌توانید برای چالش‌ها، اهداف و چشم‌انداز آن کار زیادی انجام دهید.

ممکن است ناگفته نماند، اما مشتریان باید توانایی پرداخت هزینه خدمات شما را داشته باشند. اگر بودجه ای که آنها در این بخش ارائه می کنند در حدی نیست که باید باشد، باید ببینید آیا آنها مایل به افزایش این رقم هستند یا خیر.

اگر بودجه آنها مطابق با استانداردهای شما باشد، این بخش به عنوان یک نقطه مرجع برای منابعی عمل می کند که می توانید برای کمک به مشتری اختصاص دهید.

client intake form; Budget Information. What is your estimated monthly/quarterly/annual budget for marketing? What's your budget for this project?

6. رقبا

این بخش اغلب به عنوان نقطه شروعی برای شکل دادن به نحوه خدمت شما به این مشتری عمل می کند. برای درک نحوه عملکرد شرکت مورد نظر، نکات مرجع ارزشمندی به دست خواهید آورد. با این اطلاعات، می‌توانید درباره نحوه عملکرد شرکت‌ها در صنعت مشتری بالقوه تحقیق کنید.

می‌توانید استراتژی‌هایی را که رقبای آن‌ها استفاده می‌کنند ببینید و تعیین کنید که آیا آژانس شما می‌تواند از آن تاکتیک‌ها استفاده کند یا خیر. اگر می بینید که عملیات رقبا برای خدمات شما کاملاً بیگانه است، ممکن است تصمیم بگیرید که شرکت آنها برای شما مناسب نیست.

client intake form; Information about Competitors. Who are your three biggest competitors in your industry? Who are your competitors in adjacent industries?

7. اتاقی برای هرگونه اطلاعات یا سؤالی که ممکن است پوشش داده نشده باشد

مشتریان بالقوه شما به چه چیز دیگری نیاز دارند که بدانید؟ آیا آنها اطلاعات مرتبطی دارند که شما نپرسیدید؟ و فراتر از آن، آیا چیز دیگری وجود دارد که بخواهند از شما بدانند؟

این مکالمات را با فرم دریافت خود شروع کنید. این سوالات به اندازه کافی کلی هستند تا شکاف هایی را که ممکن است قسمت های قبلی ناشناخته گذاشته باشند پر کنند.

client intake form; Other Questions for Clients. Is there anything else you would like us to know before we get started? What questions do you have for our agency? What other context would you like us to have on this project?

نمونه‌های فرم جذب مشتری

اکنون که اصولی را که می‌خواهید در فرم جذب مشتری درج کنید، پوشش دادیم، بیایید نگاهی به نمونه‌های واقعی بیاندازیم.

برنامه ریزی رویداد

client intake form example, wedding planning service

منبع تصویر

جولی لیندنمن، برنامه ریز عروسی، سؤالات متفکرانه زیادی را در فرم پذیرش خود گنجانده است. مشتریان او سوالاتی مانند نحوه ملاقات، نحوه پیشنهاد آنها و چیزهای مورد علاقه آنها – که او را قادر می سازد یک تجربه شخصی ارائه دهد.

چیزی که ما دوست داریم: این فرم پذیرش مشتری شامل سوالاتی است که مربوط به کسب و کار جولی است. اگر از دانستن ویژگی‌های خاصی از قبل سود می‌برید، حتماً بپرسید.

نکته حرفه ای: فراتر از اصول اولیه بروید. از مشتریان خود سؤالاتی بپرسید که به شما امکان می دهد تجربه ای فراتر از مشتری ارائه دهید.

قانون

client intake form example, law firm

منبع تصویر

فرم پذیرش شرکت حقوقی را در نظر بگیرید، و احتمالاً تصور می‌کنید که صفحات و صفحات اسناد را پر می‌کنید. شاید یک PDF، اگر خوش شانس باشید. شرکت حقوقی استخدامی Dunsmore Law با فرم دریافت آنلاین که به سؤالات اساسی که برای شروع به آن نیاز دارند پایبند است.

نکته حرفه ای: اگر در زمینه پیچیده کار می کنید، مصرف اولیه خود را ساده نگه دارید. پس از ورود مشتریان، همیشه می‌توانید سؤالات بیشتری بپرسید.

دندانپزشکی

client-intake-form_8

منبع تصویر

با انتقال فرم‌های تاریخچه بیمار خود به صورت آنلاین، رزدال دندانپزشکی بیماران خود را قادر می سازند تا آنها را به راحتی تکمیل کنند. این فرآیندی را که معمولاً خسته کننده و وقت گیر است ساده می کند.

نکته حرفه‌ای: به دنبال راه‌هایی برای دیجیتالی کردن فرآیندهای دریافتی که اکنون با کاغذ انجام می‌دهید باشید. این باعث صرفه‌جویی در زمان قابل توجه در ورود داده‌ها می‌شود — و آن را به تجربه ای بسیار دلپذیر برای مشتریان خود تبدیل کنید.

مدیر کسب و کار آنلاین

client intake form example, business manager

منبع تصویر

مدیر کسب‌وکار آنلاین اریکا مکولی یک فرم دریافت فوق‌العاده واضح دارد که دقیقاً از مشتریان می‌پرسد چه خدماتی می خواهند، جدول زمانی آنها چیست و با چه نوع بودجه ای باید کار کنند. این سوالات ساده می تواند به اریکا کمک کند تا تشخیص دهد آیا مشتری بالقوه مناسب است یا خیر.

نکته حرفه ای: سوالات واجد شرایطی در مورد محدوده پروژه، جدول زمانی، و بودجه بپرسید تا مشخص کنید کدام یک از مشتریان بالقوه برای شما مناسب هستند.

حسابداری

client intake form example, accountant

منبع تصویر

وقتی صحبت از فرم‌های مصرفی به میان می‌آید، سادگی یک فضیلت است. حسابداری Tre می‌داند که درخواست جزئیات بیش از حد می‌تواند مشتریان بالقوه خود را تحت تأثیر قرار دهد، بنابراین آنها با فرم ورودی. تیم حسابداری آنها همیشه می تواند بعداً به عمق بیشتری بپردازد.

نکته حرفه ای: تجربه دریافت سریع و ساده ای ارائه دهید که تکمیل آن برای مشتریان احتمالی آسان است.

یک فرم جذب مشتری با کیفیت ایجاد کنید

همه چیز قرار نیست. و هدر دادن زمان زیادی برای تعقیب فرصتی که ممکن است در صورت شما منفجر شود، آسان است. با یک فرم جذب مشتری که به خوبی ساخته شده است، می‌توانید از آن دسته از افراد بالقوه پیشی بگیرید و آژانس خود را تا حد امکان کارآمد نگه دارید.

client-intake-download

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در نوامبر 2020 منتشر شد و برای جامعیت به‌روزرسانی شده است.

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا