کسب و کار

اولین حق رای خود را باز می کنید؟ در اینجا همه چیزهایی است که باید بدانید

اولین حق رای خود را باز می کنید؟ در اینجا همه چیزهایی است که باید بدانید

فرانچایزها فرصت های کارآفرینی هستند که به شما اجازه می دهد از برند و مدل تثبیت شده یک شرکت دیگر برای شروع کسب و کار خود استفاده کنید — به رستوران ها، سالن های ورزشی فکر کنید. ، و موارد دیگر. در حالی که اجرای یک امتیاز کار سخت می خواهد، بسیاری از داستان های موفقیت نشان می دهد که شما می توانید موفق شوید.

franchise creating american fast food

به عنوان مثال، در سال 2009، Algy و Kermie Irvin یک مکان پرطرفدار را افتتاح کردند، نقاشی با پیچ و تاب. آنها نه تنها یک گزینه رویداد خلاقانه را به جامعه خود ارائه کردند، بلکه با رشد سالانه 19 درصدی را پیش بینی کرده است.

احساس الهام گرفتن برای داشتن یک کسب و کار حق رای دارید؟ به خواندن ادامه دهید تا در مورد انواع مختلف حق رای دادن، مزایا و معایب این مدل، و نحوه شروع اولین امتیاز خود بیاموزید.

Download Now: Franchise Startup Checklist [Free Guide]

فهرست محتوا

فرانچایز چیست؟

وقتی به کلمه “فرانچایز، ممکن است مک دونالد و دانکین دوناتز به ذهنتان بیاید. حق امتیاز یک رابطه قراردادی بین یک فرد (فرانچایز) و یک تجارت (فرانچایز) است. این قرارداد به گیرنده امتیاز اجازه می دهد تا محصولات فرنچایز دهنده را توزیع کند و از نام و نام تجاری آن استفاده کند.

در سال 2022، حدود 792000 فرنچایز با خروجی اقتصادی تقریباً 827 میلیارد دلار در ایالات متحده فعالیت می کردند، اما کدام امتیاز را باید باز کنید؟ و برای شروع چه چیزی لازم است؟ ما به این موارد می پردازیم، اما ابتدا، اجازه دهید مزایا و معایب راه اندازی یک امتیاز را بررسی کنیم.

مزایا و معایب راه اندازی حق رای

advantages and disadvantages of starting a franchise

مزایای راه اندازی حق امتیاز

1. آگاهی از برند موجود

ایجاد آگاهی برای یک کسب و کار جدید چالش برانگیز است. شما به بودجه، ابزار و یک تیم نیاز دارید. راه اندازی یک فرنچایز این محدودیت ها را محدود می کند. کار با فرنچایزرها به شما این امکان را می‌دهد تا از شناخت عظیم برندی که در طول سال‌ها با سرمایه، ابزار و تیم خود ایجاد کرده‌اند، استفاده کنید.

2. پایگاه مشتریان آماده

فرانچایزها بسیار محبوب هستند. استفاده از نام و نام تجاری آن‌ها، کسب‌وکار شما را به مکان مناسبی برای مشتریانی تبدیل می‌کند که سال‌ها امتیاز دهنده را دوست دارند. این بدان معناست که شما برای یافتن، به دست آوردن و متقاعد کردن مشتریان به کسب و کارتان مشکلی نخواهید داشت.

3. بازده بلند مدت

فرانچایزها معمولاً محصولات و خدمات اثبات شده دارند. توانایی آنها برای ماندن طولانی مدت در بازار نشان می دهد که مشتریان آنچه را که ارائه می دهند دوست دارند. این بدان معناست که شراکت با آنها به شما شانس عالی برای بازدهی طولانی مدت می دهد.

معایب راه اندازی حق امتیاز

1. هزینه ها و هزینه های راه اندازی بالا

هزینه راه اندازی یک حق امتیاز بسیار زیاد است. بسته به فرنچایز ترجیحی شما، ممکن است برای شروع به 20000 تا 100000 دلار یا بیشتر نیاز داشته باشید. همچنین باید به طور مداوم حق امتیاز را به فرنچایز دهنده پرداخت کنید. به طور معمول، این مقدار از 4٪ تا 12٪ درآمد شما متغیر است. برخی از شرکت ها نیز هزینه ثابتی را به صورت ماهانه دریافت می کنند.

2. توانایی محدود برای نوآوری

فرانچایزها توانایی شما را برای کنترل خلاقانه کسب و کارتان محدود می کنند. شما نمی توانید قیمت گذاری خود را دیکته کنید، محصولات یا خدمات جدیدی ایجاد کنید و در مورد محصولی که باید بفروشید تصمیم بگیرید. برخی از فرنچایزها حتی می توانند کسب و کار شما را به مکان جدیدی منتقل کنند تا نیازهای تجاری را برآورده کنند.

3. حریم خصوصی ضعیف مالی

بیشتر قراردادهای فرانشیز دارای بندی هستند که به فرنچایز دهنده اجازه می دهد بر کل امور مالی حق رای نظارت داشته باشد. این بدان معناست که اگر از مردمی که در امور مالی خود فکر می‌کنند متنفر باشید، ممکن است فرانشیز ایده خوبی برای کسب‌وکار نباشد.

انواع حق رای دادن

1. رستوران

بیش از 32000 کسب و کار به عنوان امتیاز رستوران با خدمات کامل فعالیت می کنند. این احتمال وجود دارد که فست فود یا میان وعده های مورد علاقه خود را از یکی از آنها تهیه کرده باشید. برخی از فرنچایزهای فعال در این فضا عبارتند از:

  • KFC.
  • مک دونالد.
  • جرسی مایک.
  • دوناتز دانکین.
  • Hardee’s Restaurants LLC.
  • رستوران های Sonic Drive-In.

2. خرده فروشی

طبق یک گزارش FRANdata، یک سازمان مستقل با تمرکز بر اکوسیستم حق رای دادن، حدود 165000 حق رای در صنعت خرده فروشی مواد غذایی، محصولات و خدمات وجود دارد. نمونه های معروف عبارتند از:

  • 7-Eleven Inc.
  • فروشگاه UPS
  • Miracle-Ear Inc.

3. خدمات بازرگانی

براساس گزارش نقل‌شده قبلی توسط FRANdata، مجموع امتیازات خدمات تجاری در سال 2021 به 99296 رسید و پیش بینی می شود در سال 2022 به 100727 برسد. برخی از امتیازات خدمات تجاری عبارتند از:

  • کلیپ های عالی.
  • کلیپ های ورزشی.
  • شهر ما.
  • Pay2Day.

4. سلامت و تناسب اندام

اگر می خواهید از نیاز به برندسازی زیاد، ایجاد حس اجتماعی و ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار اجتناب کنید، راه اندازی یک کسب و کار حق رای دادن سلامت و تناسب اندام ایده خوبی است. نمونه هایی از مشاغل در این دسته عبارتند از:

  • کایروپراکتیک مشترک.
  • کاهش وزن متوسط.
  • حسادت را ماساژ دهید.
  • تناسب اندام سیاره.

5. املاک

بر اساس FRANdata، حدود 70000 امتیاز عملیاتی املاک و مستغلات وجود دارد. برخی از آنها عبارتند از:

  • صفحه بعدی.
  • RE/MAX LLC.
  • کلر ویلیامز.
  • گروه Realty One.

آنچه باید قبل از انتخاب فرصت های حق رای بدانید

انجام تحقیق گام مهمی برای شروع کسب و کار حق رای شما است. شما باید صنعت مورد نظر خود را کاملاً تحلیل کنید. آیا به غذا علاقه دارید؟ به فرنچایز رستوران ها نگاه کنید. آیا شما اهل تناسب اندام هستید؟ گزینه‌های باشگاه و استودیوی تمرین را بررسی کنید.

آیا در شهر یا شهر شما نیازی وجود دارد؟ آیا می توانید این نیاز را با ایده فرنچایز خود برآورده کنید؟ به عنوان مثال، فرض کنید جامعه شما به برنامه نویسی یا تدریس خصوصی بعد از مدرسه نیاز دارد. باز کردن امتیازی مانند Mathnasium را در نظر بگیرید، که برای دانش‌آموزان تدریس خصوصی ارائه می‌کند.

همچنین ایده خوبی است که از امتیازات محلی نزدیک خود بازدید کنید. از مالکان بخواهید آنچه را که دوست دارند یا دوست ندارند در مورد حق رای دادن خود به اشتراک بگذارند. آن‌ها می‌توانند در مورد تجربه‌شان با حق رای دادن صحبت کنند، و شما به خوبی برای تصمیم‌گیری نهایی خود مطلع خواهید شد.

7 نکته برای شروع حق امتیاز

اکنون که چند فرصت فرنچایز را کاوش کرده اید، زمان آن فرا رسیده است که به این موضوع بپردازید. راه اندازی یک حق رای یک تعهد بزرگ است، و چند چیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

1. هزینه ها را ارزیابی کنید.

مثل هر کسب و کار کوچک دیگری، راه اندازی حق رای شما هزینه های اولیه ای دارد. در اینجا برخی از سرمایه گذاری های متداول راه اندازی آورده شده است:

  • هزینه حق رای دادن. هزینه حق رای، هزینه ثابتی است که یک فرنچایز بالقوه برای بهره برداری از حق رای پیشاپیش پرداخت می کند. قبل از اینکه فرصت حق رای را دنبال کنید، مطمئن شوید که می توانید هزینه های اولیه را پوشش دهید، که معمولاً بین 20000 دلار و 50000 دلار است و بسته به اندازه فرنچایز می تواند به 100000 دلار برسد. خوشبختانه، گزینه هایی برای کمک مالی وجود دارد، مانند وام SBA یا وام بانکی. اینها می توانند سرمایه گذاری نقدی اولیه شما را در کسب و کار تقویت کنند.
  • تجهیزات و لوازم. فرانچایزها به شما ایده می دهند که چه تجهیزاتی لازم است و چگونه می توانید آن را تهیه کنید. برخی حتی گزینه های تامین مالی را برای این هزینه های اولیه ارائه می دهند.
  • املاک و مستغلات. فرنچایز دهنده اغلب انواع موقعیت مکانی را توصیه می کند و می تواند به شما در مورد اینکه چه چیزی برای کسب و کار شما بهتر عمل می کند توصیه می کند. برای مثال، مک دونالد برای مکان آنها الزامات خاصی دارد (به عنوان مثال، مساحت ساختمان 4500 فوت مربع و پارکینگ در محل).

2. الزامات امتیاز دهنده را مرور کنید.

فرانچایز دهنده معمولاً دارای الزاماتی است که یک فرنچایز باید قبل از ارائه قرارداد حق رای رعایت کند. برای مثال، 7-Eleven نیاز به فرانشیزهای جدید دارد برای داشتن U.S. شهروندی یا اقامت دائم، امتیاز اعتباری عالی، گذراندن یک بررسی پیشینه جامع، و تجربه خرده فروشی.

جزئیات رایج دیگری که ممکن است یک امتیاز دهنده ممکن است در نظر بگیرد عبارتند از:

  • دارایی خالص.
  • تجربه در صنعت.
  • پول نقد موجود است.
  • سایر منابع درآمد.

اینها ممکن است بسته به صنعتی که به آن ملحق می شوید متفاوت باشد. و بهتر است برای دریافت جزئیات بیشتر با فرنچایزری که می‌خواهید با آن کار کنید تماس بگیرید.

3. سند افشای حق رای را بررسی کنید.

فرانچایز دهنده باید یک سند افشای حق رای (FDD) را قبل از امضای هر دوی شما در اختیار شما قرار دهد. این شامل اطلاعات مربوط به کارمزدهای اولیه، تخمینی سرمایه گذاری اولیه، و خیلی بیشتر.

سند افشای حق امتیاز، اطلاعاتی را در اختیار دارندگان امتیاز بالقوه قرار می‌دهد که برای تصمیم‌گیری در مورد انعقاد قرارداد با یک امتیازدهنده نیاز دارند.

4. قرارداد حق رای را مرور کنید.

هنگامی که فرنچایز درخواست شما را تأیید کرد، یک قرارداد حق رای به شما ارائه می کند. شما این قرارداد را امضا می‌کنید تا حق امتیاز بگیرید و کسب‌وکاری تحت فرانشیز را داشته باشید و اداره کنید.

استخدام یک وکیل با تجربه حق رای ممکن است مفید باشد تا به شما در بررسی دقیق و درک قرارداد کمک کند. وقتی آماده شدید، برای شروع سفر خود به عنوان یک حق امتیاز، امضا کنید.

5. مکانی را انتخاب کنید.

در مرحله بعد، باید مکانی برای راه اندازی فروشگاه پیدا کنید. خرید ملک و اجاره یک فضای موجود هر دو گزینه بسته به مقدار پولی هستند که مایلید از قبل پرداخت کنید. ارائه دهندگان امتیاز اغلب توصیه هایی برای نوع فضایی ارائه می دهند که بهترین کارایی را دارد.

این زمان برای کار نزدیک با حق امتیاز خود است تا مطمئن شوید سایت انتخابی شما اندازه مناسبی برای نیازهای شما دارد. می‌خواهید مطمئن باشید که الگوهای ترافیک سایت و ترافیک پیاده‌روی آن با ساعت‌هایی که حق رای دادن شما کار می‌کند مطابقت دارد.

هزینه‌های اجاره یکی دیگر از موارد مورد توجه است، و بهتر است با یک مشاور حقوقی کار کنید تا مطمئن شوید که اجاره‌نامه برای شما و امتیازدهنده شما مناسب است. همچنین باید رقابت در منطقه خود را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که سود شما قابل توجه است.

6. شروع به تمرین کنید.

زمان آن فرا رسیده است که زیر و بم کسب و کار را بیاموزید. ارائه دهندگان امتیاز جلسات آموزشی ارائه می دهند تا به شما و استخدام کنندگان جدیدتان هر آنچه را که باید در مورد محصولات یا خدماتی که می فروشید، دستورالعمل ها و خط مشی های آنها و سیستم هایی که استفاده می کنید بدانید، آموزش می دهند.

فرانچایز شما اغلب آموزش هایی را در مورد بازاریابی، مدیریت، و اصول اولیه کسب و کار که برای راه اندازی کسب و کار به آن نیاز دارید ارائه می دهد.

7. برای تجارت باز است.

هنگامی که فرنچایز دهنده شما نماینده ای را برای تأیید مکان شما می فرستد، وقت آن است که افتتاحیه بزرگ خود را بازاریابی کنید. ارائه دهندگان امتیاز معمولاً تبلیغات، علائم و ایده های تبلیغاتی از پیش تعیین شده برای افتتاحیه دارند.

حتی ممکن است یک مشاور شرکتی به شما ارائه دهند تا اطمینان حاصل شود که روز افتتاحیه به خوبی برگزار می شود.

how to start a franchise

شروع به کار

تبریک می‌گویم! شما به خوبی آماده شده اید و آماده باز کردن هستید. برای زندگی جدید خود به عنوان یک فرنچایز آماده شوید. اگر الهام گرفته‌اید که یک امتیاز را راه‌اندازی کنید، از این وبلاگ به‌عنوان ابزاری برای دستیابی به موفقیت استفاده کنید.

New call-to-action

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا