آیا فروشندگان روی هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کنند؟ [داده های جدید]

آیا فروشندگان روی هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کنند؟ [داده های جدید]

با پیشرفت فناوری و دسترسی بیشتر، کسب‌وکارها از هوش مصنوعی (AI) برای بهبود فرآیندهای فروش خود. هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که شیوه عملکرد تیم‌های فروش را متحول کند و به آنها بینش‌های ارزشمند و تجزیه و تحلیل‌های پیش‌بینی‌کننده برای کسب درآمد بیشتر بدهد.

با این حال، همه تیم‌های فروش روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری نمی‌کنند، زیرا بسیاری از مردم احساسات متفاوتی در مورد استفاده از فناوری جدید دارند. در این پست وبلاگ، بررسی خواهیم کرد که چرا برخی از تیم‌های فروش روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کنند، چرا دیگران سرمایه‌گذاری نمی‌کنند، و کدام شرکت‌ها در پذیرش هوش مصنوعی پیشرو هستند.

آیا تیم های فروش روی هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کنند؟

پاسخ کوتاه بله است – تیم‌های فروش به طور فزاینده‌ای روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کنند. بر اساس وضعیت هوش مصنوعی داده های نظرسنجی، 71 درصد از متخصصان فروش می گویند که ابزارهای هوش مصنوعی/اتوماسیون بر نحوه برنامه ریزی آنها برای فروش در سال 2023 تأثیر گذاشته است و 60 درصد می گویند این ابزارها برای فروش مهم هستند. استراتژی فروش کلی آنها.

چندین عامل این روند را هدایت می‌کنند، بنابراین بیایید نحوه شناخت ما از داده‌های نظرسنجی و بینش‌های جمع‌آوری‌شده در گزارش وضعیت هوش مصنوعی 2023.

چرا تیم های فروش روی هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کنند

سه مورد از محبوب‌ترین موارد استفاده از هوش مصنوعی و اتوماسیون در فروش عبارتند از: خودکار کردن کارهای دستی (35%)، ارائه اطلاعات بینش مبتنی بر داده (34%)، و کمک به نوشتن محتوای فروش یا پیام‌های توسعه احتمالی (31%).

کارهای دستی خودکار به زمان بیشتری برای فروش اجازه می دهد.

79٪ از فروشندگانی که از هوش مصنوعی/اتوماسیون استفاده می کنند می گویند که به آنها امکان می دهد زمان بیشتری را صرف فروش کنند. این بدان معنا نیست که هوش مصنوعی کار خود را برای آنها انجام می دهد، اما می تواند کارهای وقت گیر مانند ورود داده ها، زمان بندی، و پرورش رهبر را کوتاه کند.

به‌عنوان مثال، هوش مصنوعی می‌تواند به‌طور خودکار سوابق مشتریان را به‌روزرسانی کند و سرنخ‌های جدیدی را از بازدیدهای وب‌سایت جذب کند، و وقت نمایندگان فروش را برای تعامل با مشتریان احتمالی و پرورش روابط آزاد کند. هوش مصنوعی همچنین می‌تواند درخواست‌های معمول مشتری یا زمان‌بندی درخواست‌ها را انجام دهد و به نمایندگان فروش اجازه می‌دهد بر فعالیت‌های با ارزش‌تر تمرکز کنند.

بالاخره، متخصصان فروش بیش از دو ساعت در روز با استفاده از هوش مصنوعی برای خودکارسازی کارهای دستی صرفه جویی می کنند/

دسترسی به چشم انداز.

هوش مصنوعی تلاش‌های جستجو را مؤثرتر می‌کند.

طبق یافته‌های نظرسنجی، 86٪ از متخصصان فروش که از هوش مصنوعی مولد برای نوشتن پیام به مشتریان احتمالی استفاده می‌کنند، می‌گویند که این کار موثر است.

استفاده از تحلیل‌های پیش‌بینی‌کننده برای شناسایی سرنخ‌های با پتانسیل بالا، بهبود هدف‌یابی و تقسیم بندی هوش مصنوعی می‌تواند حجم وسیعی از داده‌ها را برای شناسایی افراد بالقوه‌ای که با معیارهای خاصی مانند صنعت، اندازه شرکت و رفتار خرید مطابقت دارند، اسکن کند. این می‌تواند به متخصصان فروش کمک کند تا تلاش‌های خود را بر روی مشتریان بالقوه‌ای متمرکز کنند که احتمال بیشتری دارد تبدیل شوند و شانس موفقیت آنها را افزایش دهد.

هوش مصنوعی همچنین می‌تواند تعاملات مشتری و رفتار خرید را برای مشخص کردن موضوعات مرتبط یا نقاط دردناکی که می‌تواند پیام‌رسانی و تعامل را بهبود بخشد، تجزیه و تحلیل کند. به طور خلاصه، هوش مصنوعی می‌تواند بینش‌های ارزشمندی ارائه دهد که دقت و کارایی جستجو را افزایش می‌دهد و تیم‌های فروش را قادر می‌سازد تا تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند و به نرخ تبدیل بالاتری دست یابند.

هوش مصنوعی می تواند به ایجاد رابطه سریعتر کمک کند.

با هوش مصنوعی، متخصصان فروش می‌توانند داده‌های مشتری را تجزیه و تحلیل کنند تا جمعیت‌شناختی و مشترکات را شناسایی کنند و رویکرد خود را برای همسویی با نیازها و علایق مشتری بالقوه تنظیم کنند. این به نمایندگان فروش اجازه می دهد تا به سرعت با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنند و ارتباط موثرتری ایجاد کنند.

هوش مصنوعی همچنین می‌تواند به نمایندگان فروش کمک کند تا وظایف خاصی را خودکار کنند، که می‌تواند در ازای زمانی که در کار مشغول.

چرا برخی از تیم های فروش هنوز روی هوش مصنوعی سرمایه گذاری نمی کنند

هوش مصنوعی مولد نمی تواند دقت را تضمین کند.

25% از متخصصان فروش که در حال حاضر از هوش مصنوعی/اتوماسیون استفاده نمی کنند، این کار را نمی کنند زیرا ابزارهای هوش مصنوعی گاهی اطلاعات نادرستی تولید می کنند.

استفاده از پاسخ‌های نادرست هوش مصنوعی می‌تواند به شهرت و اعتبار حرفه‌ای فروش با مشتریان بالقوه و مشتریان خود. اگر هوش مصنوعی اطلاعات نادرست یا متناقض را ارائه دهد، می تواند باعث سردرگمی یا ناامیدی مشتریان شود و به رابطه آسیب برساند.

علاوه بر این، نتایج غیرقابل اعتماد می‌تواند به فرصت‌های از دست رفته یا تصمیم‌گیری ضعیف تبدیل شود – به طور بالقوه اهداف و بودجه تجاری را به خطر می‌اندازد. متخصصان فروش باید تصمیمات آگاهانه بگیرند و بهترین تجربه ممکن را در اختیار مشتریان خود قرار دهند، و بسیاری از آنها نمی‌خواهند از این شانس استفاده کنند.

فروشندگان نمی خواهند بیش از حد به فناوری وابسته شوند.

39% از متخصصان فروش مورد بررسی که از هوش مصنوعی/اتوماسیون استفاده نمی کنند، ادعا کردند که این کار را نمی کنند زیرا می خواهند از وابستگی بیش از حد به آن جلوگیری کنند.

در حالی که هوش مصنوعی می تواند ابزار قدرتمندی برای متخصصان فروش باشد، مهم است که توجه داشته باشید که جایگزین تعامل و شهود انسانی نمی شود. متخصصان فروش اهمیت ایجاد روابط با مشتریان خود را می دانند. در حالی که هوش مصنوعی می تواند به خودکارسازی وظایف خاص و ارائه بینش کمک کند – نمی تواند تعامل شخصی، همدلی و هوش عاطفی برای ایجاد اعتماد با مشتریان مورد نیاز است.

اتکای بیش از حد به هوش مصنوعی همچنین می تواند منجر به عدم انعطاف در فرآیند فروش شود. هر مشتری منحصربه‌فرد است و الگوریتم‌های هوش مصنوعی مبتنی بر الگوها و میانگین‌های داده‌ها هستند که ممکن است رفتارهای فردی متفاوت را در نظر نگیرند. متخصصان فروش باید سازگار با موقعیت های مختلف باقی بمانند و بتوانند تاکتیک ها و پیام های خود را در صورت لزوم تغییر دهند.

شرکت هایی که در هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کنند

HubSpot: ChatSpot.ai و دستیار محتوا

بارد از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل حجم وسیعی از شعر، الگوهای یادگیری، سبک‌ها و ساختارها استفاده می‌کند تا شعر منحصر به فرد خود را در پاسخ به درخواست‌ها ایجاد کند. Google از هوش مصنوعی مولد در Bard استفاده می‌کند تا روشی جذاب و جدید برای افراد ایجاد کند تا بتوانند خود را بیان کنند، مشکلات را حل کنند و فرآیندهای فکری خود را ساده‌سازی کنند.

کاربران می توانند با وارد کردن یک موضوع یا درخواست با Bard تعامل داشته باشند و سپس این ابزار یک شعر اصلی را بر اساس الهام کاربر ایجاد می کند. بارد نه تنها پتانسیل فوق‌العاده هوش مصنوعی را برای کمک به تلاش‌های خلاقانه آشکار می‌کند، بلکه ابزار جدید و هیجان‌انگیزی برای کاوش شاعران، نویسندگان و هنرمندان فراهم می‌کند.

Twilio: CustomerAI

فناوری CustomerAI Twilio قدرت مدل‌های زبان بزرگ (LLM) را با داده‌های بی‌درنگ مشتری که از طریق پلت‌فرم تعامل با مشتری Twilio جریان می‌یابد، ترکیب می‌کند و به شرکت‌ها کمک می‌کند تا پتانسیل مشتریان خود را بهتر درک کرده و باز کنند و در عین حال ارزش عمیق‌تری را با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی پیش‌بینی‌کننده ارائه دهند.

با استفاده از این فناوری برای ارائه خدمات بهتر به مخاطبان هدف کاربران، Twilio یک ابزار هوش مصنوعی برای ارائه استراتژی‌های شخصی و مؤثر دارد.

تیم فروش شما نیز می تواند از هوش مصنوعی بهره مند شود.

با استفاده از راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، نمایندگان فروش می‌توانند گردش کار خود را ساده‌سازی کنند، کارهای روزمره را خودکار کنند، و بینش‌های ارزشمندی را برای اطلاع از استراتژی‌های فروش خود دریافت کنند. با طرز فکر و منابع مناسب، تیم‌های فروش می‌توانند از هوش مصنوعی به نفع خود استفاده کنند و راه را به سوی آینده‌ای نوآورانه‌تر، کارآمدتر و سودآورتر هدایت کنند.

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل