راهنمای کامل خرید علامت تجاری برای کسب و کار شما

راهنمای کامل خرید علامت تجاری برای کسب و کار شما

به‌عنوان یک کسب‌وکار جدید، می‌خواهید تأثیری ماندگار در مشتریان خود ایجاد کنید. ساختن یک برند قوی که با مشتریان شما طنین انداز شود، بخش مهمی از انجام این کار است – و داشتن یک نام تجاری، شعار یا لوگوی منحصر به فرد برای ایجاد آگاهی از برند.

مثلاً، هر زمان که مشتری لوگوی اپل را می‌بیند، بلافاصله تجربیاتی را که آن شخص با نام تجاری داشته است، به ذهن متبادر می‌کند.

لوگوی معروف اپل نمونه‌ای از علامت تجاری است. علامت تجاری یک نام، عبارت، نماد یا صدای منحصر به فرد است که به نام یک تجارت ثبت شده است. علائم تجاری به شرکت‌ها کمک می‌کنند از مالکیت معنوی محافظت کنند و به آنها حقوق استفاده انحصاری می‌دهند.

پیدا کردن یک نام تجاری یا نماد می تواند یک پروژه طولانی و خسته کننده باشد. سپس، روند ثبت علامت تجاری جدید شما می تواند بیش از یک سال طول بکشد. اگر نمی‌خواهید آنقدر صبر کنید، می‌توانید به جای آن یک علامت تجاری بخرید.

در حالی که سریعتر از ثبت یک علامت تجاری جدید است، این فرآیند می تواند پیچیده باشد. بیاموزید که چگونه یک خرید علامت تجاری ایمن را شناسایی کنید، معامله را ببندید و از مشکلات رایج اجتناب کنید.

خرید کدام علائم تجاری امن است؟

اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) علائم تجاری جدید را تأیید می کند. شما می توانید یک علامت تجاری ثبت شده از قبل یا یک علامت تجاری تحت درخواست برای ثبت بخرید. اما باید بدانید کدام علامت تجاری فدرال برای خرید امن است.

علائم تجاری ثبت شده

فقط داشتن یک علامت تجاری تایید شده کافی نیست. مالک علامت تجاری باید علامت تجاری را حفظ کند. به عنوان مثال:

اگر یک علامت تجاری ثبت شده خریداری می کنید که برای مدت طولانی مورد استفاده قرار نگرفته یا تمدید نشده است، ممکن است نتوانید از حقوق علامت تجاری خود دفاع کنید اگر کسب و کار دیگری آن را ادعا کند.

علائم تجاری تحت برنامه

دو مبنای ثبت درخواست علامت تجاری وجود دارد انواع – “استفاده در تجارت” و “قصد استفاده”.

استفاده در تجارت برنامه‌های کاربردی برای ثبت نام هستند علائم تجاری که قبلاً برای محصولات یا خدمات استفاده شده است. یک مالک برنامه ممکن است این برنامه ها را به مالک دیگری منتقل کند.

برنامه‌های Intent-to-use برای ثبت نام هستند علائم تجاری که هرگز در تجارت استفاده نشده است.

اگر می‌خواهید چنین علامت تجاری بخرید، مالک ابتدا باید یک اصلاحیه برای ادعای استفاده یا بیانیه استفاده با USPTO برای نشان دادن اینکه آنها از علامت در تجارت استفاده کرده اند. این امر افراد را از ثبت علائم تجاری صرفاً برای فروش مجدد آنها منصرف می کند.

خرید یک برنامه علامت تجاری مرده یا رها شده ایده خوبی نیست. احتمال زیادی وجود دارد که کسب‌وکار دیگری این علامت را دریافت کند.

مزایا و معایب خرید علامت تجاری

در حالی که خرید یک علامت تجاری مزایای زیادی دارد، می تواند معایبی نیز داشته باشد. ارزیابی مزایا و معایب به شما کمک می کند تا با اطمینان بیشتری این فرآیند را طی کنید.

مزایای خرید علامت تجاری

  • در مقایسه با ثبت علامت تجاری جدید در زمان صرفه جویی می کند
  • از فرآیند پیچیده یافتن نام یا علامت شرکت منحصر به فرد جلوگیری می کند
  • سرقفلی موجود علامت را منتقل می کند
  • خطر رد شدن علامت تجاری و هدر رفتن تلاش‌های شما برای برندسازی را از بین می‌برد

معایب خرید علامت تجاری

  • ممکن است یافتن علامت تجاری مطابق با هویت برند شما مشکل باشد.
  • می تواند گران تر از ثبت یک علامت تجاری جدید باشد
  • اگر مالک اصلی علامت تجاری شهرت منفی داشته باشد، ممکن است به کسب و کار شما آسیب برساند
  • از آنجایی که علامت یک دارایی معنوی است، فرآیند ارزشیابی چالش برانگیزی دارد

اکنون که مزایا و معایب خرید یک علامت تجاری را می دانید، در اینجا یک سوال مهم وجود دارد: 

آیا خرید نام علامت تجاری ارزشش را دارد؟

همه علائم تجاری به عنوان یک نام یا نماد شروع می شوند – نه بیشتر. اما با گذشت زمان، مشتریان شروع به مرتبط کردن ارزش‌های خاص با علامت تجاری یک برند خواهند کرد. هنگامی که مشتریان علامت تجاری یک برند مشتری پسند را می بینند، ممکن است به عنوان مثال، تجربه خوب خود را با نام تجاری به یاد آورند.

با در نظر گرفتن این موضوع، اگر علامت تجاری مناسبی برای ماموریت و چشم انداز. از سوی دیگر، خرید یک علامت تجاری تصادفی که با شخصیت برند شما همخوانی ندارد، احتمالاً ایده خوبی نیست و احتمالاً ارزشش را نخواهد داشت.

همچنین ارزش خرج کردن برای علامت تجاری یک شرکت بی کیفیت را ندارد، زیرا احساسات منفی مشتریان در مورد این شرکت می تواند به کسب و کار شما آسیب برساند. همچنین باید از علائم تجاری با اختلافات حقوقی که ممکن است به شما منتقل شود دوری کنید.

نحوه خرید علامت تجاری

اگر تصمیم به خرید یک علامت تجاری دارید، ابتدا باید نوع علامتی را که نیاز دارید مشخص کنید. USPTO و سایر پایگاه های داده علامت تجاری را جستجو کنید و یک علامت را انتخاب کنید. قدم بعدی این است که اطمینان حاصل شود که علامت تجاری هیچ اختلاف حقوقی ندارد. پس از خرید علامت تجاری، باید آن را در USPTO ثبت کنید.

در حالی که این مراحل ساده به نظر می رسند، باید به جزئیات زیادی توجه کنید. در اینجا یک نگاه دقیق تر به این فرآیند است: 

مرحله 1: نوع علامت تجاری مورد نیاز خود را تعیین کنید

یک علامت تجاری فقط یک برگ جذاب یا آرم زیبا نیست. بخش مهمی از هویت برند شما خواهد بود. اولین قدم در خرید یک علامت تجاری این است که تصمیم بگیرید چه چیزی را باید به مشتریان خود منتقل کنید، مانند:

  • ویژگی های برند شما
  • نوع کالا یا خدمات
  • چشم انداز یا ماموریت برند شما

در مرحله بعد، ویژگی های علامت تجاری مورد نظر خود را تعیین کنید. برای مثال، ممکن است بخواهید یک نام کوتاه و سرگرم کننده برای بیان شخصیت برند شما داشته باشید. یا ممکن است به عبارتی با معنای عمیق نیاز داشته باشید. برای یک لوگو، تصاویر و رنگ های مورد نظر خود را تعیین کنید.

مرحله 2: جستجو در پایگاه داده علامت تجاری

در مرحله بعد، علامت‌های تجاری موجود را بررسی کنید تا یکی از آنها را پیدا کنید که مناسب کسب‌وکار شما باشد. سیستم جستجوی الکترونیکی علامت تجاری USPTO (TESS) بهترین مکان برای شروع جستجوی شما است. علائم تجاری و برنامه های کاربردی ثبت شده را در TESS پیدا خواهید کرد.

همچنین باید علائم تجاری موجود را در منابع دیگر جستجو کنید، مانند:

جستجوی یک علامت تجاری موجود می‌تواند فرآیندی زمان‌بر باشد. استخدام یک شرکت حقوقی متخصص در خدمات جستجوی علامت تجاری ممکن است ایده خوبی باشد.

مرحله 3: علامت تجاری را ارزیابی کنید و پیشنهاد بدهید

بعد از اینکه علامت تجاری مورد علاقه خود را پیدا کردید، بررسی کنید که آیا علائم تجاری مشابهی وجود دارد و در تجارت استفاده می شود. اگر دو یا چند کسب و کار ادعای حقوقی بر روی یک علامت تجاری داشته باشند، ممکن است اختلافات حقوقی به وجود بیاید.

همچنین باید بررسی کنید که علامت تجاری چگونه مالکان را تغییر داده است و آیا مشکلی در حال انجام با مالکان قبلی وجود دارد یا خیر. می‌توانید زنجیره مالکیت در وب سایت USPTO.

در مرحله بعد، مطمئن شوید که مالک علامت تجاری در حال حاضر از این علامت تجاری در تجارت استفاده می کند و فرم های اعلامیه تمدید و استفاده را با USPTO ارسال کرده است. ممکن است بتوانید یک علامت تجاری که استفاده تجاری نیست یا نگهداری نشده است را با قیمت ارزان تری دریافت کنید. با این حال، این خطر وجود دارد که یک کسب و کار دیگر آن را ادعا کند.

آلیسا جی دیوین، مدیر عامل و بنیانگذار Purple Fox Legal، یک قانون تجارت، می‌گوید: «در غیاب اسناد واضحی که نشان می‌دهد چگونه فروشنده [علامت تجاری] حقوق علامت تجاری خود را نظارت و اجرا می‌کند، خریدار ممکن است علائم تجاری بی‌ارزش را خریداری کند. شرکت.

همچنین خوب است بررسی کنید که آیا علامت علامت تجاری عرفی. این بدان معناست که کسب‌وکار دیگری از طریق استفاده مشترک از حق علامت تجاری برخوردار است، حتی اگر علامت را در USPTO ثبت نکرده باشد. همچنین ممکن است بخواهید پایگاه های اطلاعاتی علامت تجاری بین المللی برای بررسی استفاده در خارج از ایالات متحده.

پس از ارزیابی علامت تجاری، به مالک فعلی نزدیک شوید و مذاکره برای خرید علامت تجاری را آغاز کنید.

مرحله 4: یک قرارداد واگذاری ایجاد کنید

علائم تجاری مانند سایر دارایی ها مانند املاک و مستغلات دارایی معنوی هستند. بنابراین، پس از مذاکره در مورد قیمت علامت تجاری، نوبت به اجرای قرارداد فروش از طریق قرارداد واگذاری می‌رسد.

هنگامی که یک علامت تجاری را خریداری می کنید، نه تنها آن علامت خاص را خریداری می کنید، بلکه حقوق عادی و حسن نیت مرتبط با آن را نیز خریداری می کنید:

  • حقوق قانون مشترک: حقوق یک علامت تجاری که از طریق استفاده طولانی مدت به دست می آید
  • نیت حسنه: ارزش ذاتی علامت که از رابطه مصرف کنندگان با آن و قدرت کسب درآمد آن ناشی می شود

قرارداد واگذاری باید شامل بندهایی باشد تا مشخص کند که فروشنده حقوق عادی و سرقفلی را به همراه علامت تجاری به شما منتقل می‌کند. قرارداد واگذاری ممکن است پیچیده باشد، بنابراین ممکن است بخواهید که یک وکیل علامت تجاری این اسناد را آماده یا بررسی کند.

مرحله 5: تخصیص را با USPTO ضبط کنید

پس از امضای قرارداد واگذاری باید علامت تجاری را در USPTO ثبت کنید. اگرچه اجباری نیست، ثبت انتساب علامت تجاری در سیستم تخصیص علامت تجاری الکترونیکی (ETAS) به شما حق فروش مجدد علامت تجاری را می دهد.

شما باید ثبت نام را ظرف سه ماه تکمیل کنید< /a> خرید.

قبل از ثبت قرارداد واگذاری با استفاده از ETAS، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات و اسناد زیر را آماده دارید: 

  • نام کامل مالک
  • نام و آدرس خریدار
  • شماره سریال ویژگی علامت تجاری
  • اسناد فروش

نکاتی برای خرید علامت تجاری

در اینجا چند نکته برای پیمایش فرآیند خرید علامت تجاری وجود دارد:

  • یک وکیل علامت تجاری برای بررسی اعتبار علامت و پیش نویس قرارداد فروش استخدام کنید
  • مطمئن شوید که مالک علامت را حفظ کرده است
  • کالاها دسته خدمات باید با کالاها یا خدمات شما مطابقت داشته باشد
  • جستجوی کامل انجام دهید تا مطمئن شوید که علامت تجاری منحصر به فرد است تا از اختلافات قانونی جلوگیری شود
  • اطمینان حاصل کنید که قرارداد فروش شما حقوق عادی، حقوق استفاده و حسن نیت را منتقل می کند

خرید یک علامت تجاری به جای درخواست برای علامت جدید ممکن است به شما کمک کند تجارت خود را شروع کنید. اما با پیچیدگی ها و کارهای قانونی زیادی همراه است. جستجوی مشاوره حقوقی در مورد خرید علامت تجاری شما می تواند روند را روان تر کند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

> /p>

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل