کسب و کار

8 نگرانی فروش افراد در مورد هوش مصنوعی و نحوه برخورد رهبری با آنها [داده های جدید + نکات]

8 نگرانی فروش افراد در مورد هوش مصنوعی و نحوه برخورد رهبری با آنها [داده های جدید + نکات]

هوش مصنوعی به طور فزاینده ای به یک افزودنی طبیعی برای گردش کار روزانه در بخش های فروش و درآمد تبدیل می شود. با توجه به وضعیت هوش مصنوعی.

person researches AI fears

برعکس، دوراهی‌های بی‌پایانی در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی واقعیت را شکل می‌دهد وجود دارد که نگرانی‌های جدی را ایجاد می‌کند.

بنابراین، بیایید بررسی کنیم که رهبران فروش در مورد راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی چه فکر می کنند و برای غلبه بر ترس های هوش مصنوعی چه می کنند.

Free Download: Sales Plan Template

فهرست محتوا

8 نگرانی برتر در مورد استفاده از هوش مصنوعی

طبق گزارش وضعیت هوش مصنوعی.

از سوی دیگر، تنها 6٪ فکر می کنند که هوش مصنوعی بیش از حد و بی فایده است. همین نظرسنجی نشان می‌دهد که 41% از فروشندگان معتقدند روزهایشان به شماره افتاده است به دلیل اتوماسیون AI، در حالی که تنها 21٪ مثبت تر فکر می کنند.

اما چه چیزی باعث این نگرانی‌های هوش مصنوعی در فروش می‌شود؟ این چیزی است که فروشندگان ذکر کرده اند.

8 d986daafd8b1d8a7d986db8c d981d8b1d988d8b4 d8a7d981d8b1d8a7d8af d8afd8b1 d985d988d8b1d8af d987d988d8b4 d985d8b5d986d988d8b9db8c d988 6645384784785 scaled

1. ترس از وابستگی بیش از حد به ابزارهای هوش مصنوعی

AI< /strong>می تواند اعتیاد آور باشد، و 39 درصد از متخصصان فروش می ترسند بیش از حد به ابزارهای هوش مصنوعی وابسته شوند. اگرچه هوش مصنوعی می‌تواند تعداد وظایف سطح پایین را کاهش دهد، صنعت فروش همچنان به یک تماس انسانی نیاز دارد — با 60٪ از مشتریان با آن موافقت می کنند.

همانطور که گفته شد، فروشندگان باید طیف وسیعی از مهارت‌ها را برای موفقیت داشته باشند، و هوش مصنوعی تنها تقویت کننده بهره‌وری آنها است، نه جایگزینی. علاوه بر این، باید تعادل سالمی بین کارهای دستی و تولید شده توسط هوش مصنوعی وجود داشته باشد تا نمایندگان فروش هنگام نیاز تخصص انسانی مضطرب نشوند.

2. عدم دقت

هوش مصنوعی همیشه به داده ها متکی است. از پردازش زبان طبیعی (NLP) و یادگیری ماشینی (ML) برای جمع‌آوری و پردازش مقادیر عظیمی از متن یا گفتار برای ایجاد پیش‌بینی، تجزیه و تحلیل احساسات، یا مشخص کردن بینش‌های دقیق از مجموعه داده‌های گسترده استفاده می‌کند. بنابراین، خطر اینکه هوش مصنوعی بتواند داده های نادرست را دریافت کند همیشه وجود دارد.

این نشان می‌دهد که چرا حدود 25٪ از فروشندگان شک دارند< /a> در مورد دقت هوش مصنوعی و فکر کنید که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی هنوز باید توسط یک انسان بررسی و تأیید شود.

3. مسائل حریم خصوصی و نقض داده ها

از میان متخصصان فروش، 24٪ نگران هستند در مورد مسائل احتمالی حریم خصوصی و نقض داده هایی که هوش مصنوعی می تواند ایجاد کند. از آنجایی که هوش مصنوعی حجم زیادی از اطلاعات را جمع آوری و ذخیره می کند، ممکن است بدون اقدامات امنیت سایبری مناسب، نشت داده وجود داشته باشد. یا بدتر از آن، ممکن است داده های حساس به عنوان خروجی هنگام استفاده از هوش مصنوعی مولد ارائه شوند.

این یک نگرانی بزرگ است و دولت‌ها قبلاً برای ارتقای شفافیت و فعال کردن تنها استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی اقدام کرده‌اند.

بر این اساس، ایتالیا ChatGPT را در ماه آوریل به دلیل نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی ممنوع کرد، در حالی که کمیسیون اروپا قبلاً یک چارچوب قانونی برای کنترل هوش مصنوعی و نظارت بر استفاده از آن در بازار اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده است. پس از تایید، اولین قانون در مورد هوش مصنوعی خواهد بود. در مورد ایالات متحده، هنوز قانون فدرال حفظ حریم خصوصی وجود ندارد.

4. قیمت گران

از بین فروشندگان، 22٪ فکر می کنند که هوش مصنوعی گران است< /a>، در حالی که طبق یک مطالعه HubSpot، 28٪ از رهبران فروش گزارش دادند که ابزارهای AI بازگشت سرمایه منفی داشتند. بله، می‌توانید به ابزارهای رایگان هوش مصنوعی مانند ChatGPT دسترسی داشته باشید، اما اگر بخواهید فراتر از اصول اولیه بروید، هزینه‌ها می‌تواند به سرعت افزایش یابد.

نکته این است که فناوری‌های پیشرفته‌تر هوش مصنوعی و راه‌حل‌های سفارشی به سخت‌افزار با سطح بالایی از قدرت محاسباتی برای اجرای کارآمد الگوریتم‌ها، مانند GPUهای Nvidia (واحدهای پردازش گرافیکی) نیاز دارند. آنها برای اجرای وظایف پیچیده یادگیری ماشینی استفاده می شوند و برای محبوب ترین پردازنده مدل A100 از حدود 10000 دلار شروع می شوند.

بنابراین بسته به اندازه شرکت، سخت‌افزار، نرم‌افزار یا هزینه‌های نیروی کار، آماده باشید که از چند هزار دلار تا چند میلیون دلار خرج کنید. این می تواند برای استارت آپ ها و شرکت هایی که هنوز در مراحل اولیه توسعه خود هستند بسیار گران باشد.

به عنوان مثال به گونگ فکر کنید. برای استفاده از قدرت این پلت فرم هوشمند فروش، باید حدود 29000 دلار سالانه برای 15 نفر در تیم فروش شما.

خط اصلی: هوش مصنوعی برای هر تیم فروش مناسب نیست. این برای شرکت‌هایی است که روی بهینه‌سازی عملیات سرمایه‌گذاری می‌کنند و نرخ بازگشت سرمایه بهبود یافته را مشاهده می‌کنند.

5. عدم یکپارچگی

از متخصصان فروش، 16٪ ذکر شده عدم ادغام با سیستم ها/داده های موجود یک مانع بزرگ برای آنهاست. از آنجایی که به درک کاملی از فناوری‌های هوش مصنوعی فعلی نیاز دارد، نمایندگان فروش باید در مورد نحوه استفاده از هوش مصنوعی، عیب‌یابی مشکلات و تشخیص اینکه چه زمانی هوش مصنوعی ضعیف است، آموزش ببینند.

همچنین، زمانی که نیاز به ادغام هوش مصنوعی با ابزارهای داخلی وجود دارد، دانش یک متخصص حوزه مورد نیاز است. به همین ترتیب، گنجاندن هوش مصنوعی در گردش کار شما می تواند بسیار بیشتر از دانلود نرم افزار یا ثبت نام برای یک ابزار باشد.

برای راه‌حل‌های AI منبع باز، باید منابع مناسب، مانند فضای ذخیره‌سازی و زیرساخت، قبل از دستیابی به آن داشته باشید.

6. تبعیض و تعصب

تبعیض و اطلاعات جانبدارانه دیگر نگرانی های عمده هوش مصنوعی در فروش است. امروزه، 14% فکر می‌کنند محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی مغرضانه است. از آنجایی که هوش مصنوعی از داده ها یاد می گیرد، می تواند تعصبات ناشی از مجموعه داده های نادرست را تداوم بخشد.

وقتی صحبت از تبعیض به میان می‌آید، همه چیز می‌تواند به‌شدت پیش برود.

به عنوان مثال، یک سیستم تشخیص چهره را می توان آموزش داد تا چهره های سفید را سریعتر از همتایان تیره تر خود تشخیص دهد. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که از چنین داده‌هایی بیشتر در آموزش استفاده می‌شود و می‌تواند منجر به مسائل بحث‌برانگیز، مانند تعصب نژادی شود.

در دنیای واقعی

در سال 2015، Amazon از هوش مصنوعی برای جمع آوری رزومه برای اهداف استخدام استفاده کرد. ابزار استخدام آزمایشی این شرکت به داوطلبان شغل امتیازهایی می داد که از 1 تا 5 متغیر بود. به زودی متوجه شد که رزومه های زنانه به طور خودکار رد شده است.

با بررسی بیشتر این موضوع، آمازون دریافت که هوش مصنوعی برای شناسایی الگوها از رزومه های ارسال شده در 10 سال گذشته آموزش دیده است. از آنجایی که بیشتر رزومه ها از مردان تهیه شده است، هوش مصنوعی از همان الگوی آموزش دیده پیروی می کند.

7. واقعا مفید نیست

از پاسخ دهندگان، 12٪ فکر می کنند که هوش مصنوعی مشکل است و ابزار مناسبی برای دستیابی آنها به اهداف مورد نظرشان نیست. این بسیار تعجب آور است زیرا هوش مصنوعی در حال رونق است و در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

در عین حال، این نشانگر روشنی است که هوش مصنوعی هنوز در سادگی و دسترسی جا دارد.

8. اطلاعات قدیمی درباره روندهای صنعت

هوش مصنوعی بدون شک صنعت فروش را متحول می کند، اما 7 درصد از فروشندگان فکر می کنند که نباید هوش مصنوعی را با چشمان بسته باور کنند. غیر معمول نیست که هوش مصنوعی اغلب اطلاعات قدیمی را ارائه می دهد که هنوز باید توسط منابع مختلف تأیید شود.

علاوه بر این، با روندهای صنعت همخوانی ندارد. دلیل آن این است که ابزارهای هوش مصنوعی، مانند ChatGPT، بر روی داده‌های قدیمی از سال‌های 2021 و 2022 آموزش دیده‌اند، بنابراین نمی‌توانند آمار/داده‌های جدیدی ارائه دهند. و دسترسی OpenAI به اینترنت زنده هنوز نمی تواند اطلاعات به روز را دریافت کند.

8 d986daafd8b1d8a7d986db8c d981d8b1d988d8b4 d8a7d981d8b1d8a7d8af d8afd8b1 d985d988d8b1d8af d987d988d8b4 d985d8b5d986d988d8b9db8c d988 6645384c10f52

6 نکته برای رفع ترس از هوش مصنوعی

بنابراین، رهبری فروش چگونه نگرانی‌های مطرح شده را برطرف می‌کند و پذیرش هوش مصنوعی را در تیم‌های درآمدی خود ارتقا می‌دهد؟

8 d986daafd8b1d8a7d986db8c d981d8b1d988d8b4 d8a7d981d8b1d8a7d8af d8afd8b1 d985d988d8b1d8af d987d988d8b4 d985d8b5d986d988d8b9db8c d988 6645384ea9a47 scaled

1. به تیم فروش خود کمک کنید تا مزایای بالقوه هوش مصنوعی را درک کند.

هر زمان که فناوری‌های هوش مصنوعی را پیاده‌سازی می‌کنید، شفاف باشید و تیم فروش را در این فرآیند مشارکت دهید. این اطمینان حاصل می کند که تیم فروش در هیئت مدیره است و مزایای بالقوه هوش مصنوعی را درک می کند. اهداف شرکت را توضیح دهید و موارد استفاده مناسب برای هوش مصنوعی را شناسایی کنید.

به اتخاذ رویکرد تعاملی سیلویا فراگ فکر کنید:

«رهبران فروش در موقعیت منحصر به فردی برای پذیرش کارایی‌هایی هستند که هوش مصنوعی به ارمغان می‌آورد. این می تواند ساعت ها تحقیق در مورد کسب و کار مشتری و اولویت های آنها را کاهش دهد. چرا یک هکاتون فروش راه اندازی نمی کنید که در آن تیم از هوش مصنوعی برای بهینه سازی هر چه بیشتر فرآیندهای خود استفاده می کند؟ هم رهبران و هم نمایندگان به سرعت متوجه خواهند شد که هوش مصنوعی مانند ابزارهای دیگر در فرآیند فروش است. noopener” target=”_blank”>Farag، بنیانگذار مشاوره Farag.

نکته پاداش: می‌خواهید حداقل یک ساعت در روز آزاد کنید؟ ویدئوی زیر را به عنوان مدیر ارشد مدیریت بازاریابی HubSpot و معاون بازاریابی، کیپ بودنار و کایران فلانگان تماشا کنید، فهرست شش بهترین ابزار هوش مصنوعی که بیش از یک ساعت در روز در شما صرفه‌جویی می‌کنند و کسب‌وکارتان را افزایش می‌دهند به اشتراک بگذارند.

6 A.I. ابزارهایی که 1 ساعت/روز در شما صرفه جویی می کنند

2. انتظارات واقع بینانه تنظیم کنید.

هوش مصنوعی بی عیب و نقص نیست و ممکن است هر از گاهی نیاز به مداخله انسان داشته باشد. به عنوان یک رهبر فروش، بسیار مهم است که این موضوع را به شما اطلاع دهید تیم و انتظارات واقع بینانه تنظیم کنید.

همچنین می‌توانید اهداف قابل اندازه‌گیری برای ردیابی موفقیت پروژه‌های هوش مصنوعی خود ایجاد کنید و جلسات پیگیری منظم را برای بررسی خروجی‌ها برگزار کنید. این به شما کمک می کند استانداردهای عملکردی را ایجاد کنید و تیم خود را در مورد نحوه استفاده از هوش مصنوعی مسئول نگه دارید.

مثال:

  • از طریق اجرای ربات‌های گفتگوی مبتنی بر هوش مصنوعی برای تعاملات اولیه با مشتری در یک دوره زمانی معین، زمان پاسخگویی به درخواست‌های مشتری را تا 50 درصد کاهش داد.
  • با استفاده از تجزیه و تحلیل های پیش بینی مبتنی بر هوش مصنوعی به بهبود 20 درصدی در سرعت خط لوله فروش دست یافت.
  • با استفاده از توصیه‌های فروش مبتنی بر هوش مصنوعی و استراتژی‌های فروش متقابل برای افزایش ارزش طول عمر مشتری، درآمد را 10 درصد افزایش داد.
  • به لطف دستیارهای فروش نوشتن هوش مصنوعی مانند اسطوخودوس، نرخ پاسخ مثبت و نرخ باز را تا 15 درصد بهبود بخشید.

3. یک فرهنگ مشارکتی بین نمایندگان فروش و هوش مصنوعی ایجاد کنید.

از آنجایی که 39 درصد از فروشندگان نگران هستند که فناوری به زودی جایگزین آنها شود و هوش مصنوعی را تهدیدی جدی برای امنیت شغلی خود بدانند، رهبری باید همکاری بین نمایندگان فروش و هوش مصنوعی را برای به حداکثر رساندن کارایی فروش.

فروشندگان باید بدانند که هوش مصنوعی تنها گردش کار آنها را بهبود می بخشد و کارهای خسته کننده و تکراری را خودکار می کند تا بتوانند تمرکز بیشتری روی فروش و رسیدگی به مشتریان داشته باشند. آنها باید متقاعد شوند که نقش‌هایشان هنوز هم تقاضای زیادی دارد.

“بیشتر نمایندگان فروش که با آنها صحبت می کنیم نگران این هستند که هوش مصنوعی در مقطعی شغل خود را بگیرد. اما، همانطور که به آنها می گوییم، «بشریت هنوز نمی تواند خودکار شود.» AI هنوز صمیمانه همدلانه یا واقعاً کنجکاو نیست. آریل هیترون، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل در طبیعت دوم. “نمی‌تواند به مشتریان بالقوه کمک کند فراتر از نیازهای فوری خود خلاقانه فکر کنند – کاری که هر فروشنده خوبی به طور مستقیم انجام می‌دهد.”

رهبری همچنین باید تیم‌های فروش را تشویق کند تا بازخورد و پیشنهاداتی برای بهبود سیستم‌های هوش مصنوعی ارائه دهند، که با ایجاد یک محیط کاری مؤثرتر برای همه مفید خواهد بود.

“هوش مصنوعی هنوز قادر به ایجاد و حفظ اعتماد واقعی نیست. هیترون می‌گوید: با این حال، آنچه هوش مصنوعی انجام خواهد داد، استفاده از راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای پایه‌گذاری پایه‌های اعتماد و ساده‌سازی فرآیند حفظ اعتماد است که کلید افزایش درآمد و اطمینان از فروش مجدد است.

به یاد داشته باشید، بسیاری از کارمندان شما می ترسند که هوش مصنوعی مشاغل آنها را بگیرد. در عوض، شما باید گفتگو را در مورد چگونگی تکامل نقش آنها رهبری کنید.

راسل لوی، معاون رئیس، مدیریت محصول در ZoomInfo، مثالی را به اشتراک می‌گذارد: «عموی بزرگ من یک آهنگساز برای ستاره تورنتو او هر روز به طور فیزیکی و دقیق هر حرف را یکی یکی روی دستگاه چاپ می چیند تا بتوانند کاغذ را چاپ کنند. همانطور که صنعت به سمت حروفچینی دیجیتال تکامل یافت، نقش او نیز تکامل یافت، زیرا او در شرکت حرکت کرد و به حروفچینی عکس تبدیل شد. او از فناوری استفاده کرد تا کارآمدتر شود.»

لوی می گوید که همین نوع تغییر در فروش اتفاق می افتد. هوش مصنوعی می‌تواند به تیم‌ها کمک کند تا کارآمدتر شوند و روش کار آنها را برای بهتر شدن تغییر دهد.

«ما از هوش مصنوعی برای کمک به شرکت‌های تحقیقاتی و کمک به ما استفاده می‌کنیم ایمیل های بهتری بنویسید، تا به ما کمک کند تا با دقت بیشتری ارائه دهیم و به تجزیه و تحلیل داده ها با دقت بیشتری کمک کنیم. پیشرفت در فناوری به ما این امکان را می دهد که از کارهای معمولی و خسته کننده به سمت خلاقیت حرکت کنیم.» لوی می گوید.

4. دستورالعمل های خاصی را برای ترویج استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی تنظیم کنید.

قبل از اینکه تیم خود را در یک سفر هوش مصنوعی هدایت کنید، دستورالعمل های جامعی ایجاد کنید که نحوه استفاده تیم شما از این ابزارهای جدید را مشخص می کند. این امر هم استانداردهای کل شرکت را تعیین می کند و هم به شما کمک می کند تا به نگرانی های اخلاقی کارکنان خود رسیدگی کنید.

«با احتیاط ادامه دهید. اگر می‌خواهید به فروشندگان اجازه دهید از ابزارهای هوش مصنوعی موجود استفاده کنند، مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را تنظیم کنید که در آن باید عمل کنند. و البته، از کوچک شروع کنید و تا جایی که می توانید یاد بگیرید قبل از شروع به مقیاس کردن، می گوید جاستین کلر، معاون بازاریابی درآمد در دریفت.

هوش مصنوعی می‌تواند نگرانی‌های جدی در مورد حفظ حریم خصوصی ایجاد کند. به عنوان یک رهبر فروش، اقدامات پیشگیرانه انجام دهید برای ترویج استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی و تنظیم دستورالعمل هایی که تیم شما را از پردازش داده های غیرمجاز منع می کند. اگرچه مقررات ممکن است از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت باشد، اما بهتر است از همان ابتدا امنیت را در اولویت قرار دهید تا از نشت اطلاعات در آینده جلوگیری شود.

«به‌عنوان یک رهبر، می‌توانید تکنیک‌های یادگیری ماشینی جدیدی ایجاد کنید که مستعد این تهدید نیستند تا فعالیت فروش کامل شود. سازمان ها می توانند به فروشندگان خود کمک کنند تا بفهمند که هوش مصنوعی کارکنان فروش را افزایش می دهد. دن توماس، مدیر فروش در AIQuoter.

5. با کارشناسان هوش مصنوعی و اعضای تیم برتر شریک شوید.

از آنجایی که فناوری هوش مصنوعی پیچیده است، همکاری با کارشناسان صنعت هنگام اجرای هوش مصنوعی مهم است. آن‌ها می‌توانند نیازهای شرکت شما را ارزیابی کنند، راه‌حل‌های مناسب هوش مصنوعی ارائه دهند، راهنمایی‌های لازم را ارائه دهند و فرآیند پذیرش را بدون دردسر انجام دهند.

این به شما این امکان را می‌دهد که پتانسیل کامل هوش مصنوعی را باز کنید و تیمی بسازید که به اندازه کافی مطمئن و شایسته است که از مزایای هوش مصنوعی استفاده کند.

6. یک چارچوب کیفی برای جلوگیری از سوگیری تنظیم کنید.

چگونه متوجه می شوید که هوش مصنوعی تصمیم اشتباهی گرفته است؟ اگر متخصص هوش مصنوعی نیستید، احتمال اینکه نتوانید دقت آن را ارزیابی کنید زیاد است.

چت ربات ها را در نظر بگیرید. اگر داده‌های آموزشی عمدتاً شامل تعاملات با یک جمعیت شناسی خاص باشد یا بخش‌های خاصی از مشتری را حذف کند، این سوگیری می‌تواند تیم شما را به بی‌اعتمادی و آسیب رساندن به درآمد شما سوق دهد. یا بدتر از آن، ربات چت ممکن است ناخواسته با ارائه پشتیبانی ترجیحی یا ناکافی به مشتریان خاص، تعصب نشان دهد.

برای مقابله با این مشکل، انسان‌ها می‌توانند پاسخ‌های ربات چت را برای شناسایی هر گونه الگوی مغرضانه و ارائه بازخورد اصلاحی بررسی کنند. همچنین، می‌توانید الگوریتم‌های هوش مصنوعی را آموزش دهید تا سوگیری احتمالی را بر اساس الگوهای زبانی یا همبستگی‌های مغرضانه در داده‌های آموزشی پرچم‌گذاری کنند.

موارد اولیه: همه ذینفعان باید در مورد تصمیمات بد هوش مصنوعی فکر انتقادی کنند و به سرعت واکنش نشان دهند، زیرا عواقب آن می تواند فاجعه بار باشد.

می‌خواهید عملیات فروش خود را با هوش مصنوعی تقویت کنید؟ یک Chatspot مجهز به هوش مصنوعی HubSpot را امتحان کنید. به لیست انتظار بپیوندید برای دسترسی زودهنگام. شما را در کشتی می بینیم!

بر ترس های هوش مصنوعی غلبه کنید و مزایای هوش مصنوعی را به حداکثر برسانید.

هوش مصنوعی در حال رشد است و هیچ قدمی به عقب نیست. این بدان معناست که باید تیم فروش خود را با منابع مناسب تجهیز کنید و با ایجاد یک فرهنگ مشارکتی، ترس‌های هوش مصنوعی را برطرف کنید.

sales plan

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا