وضعیت هوش مصنوعی در فروش [داده های جدید 2023]

وضعیت هوش مصنوعی در فروش [داده های جدید 2023]

هوش مصنوعی دیگر فقط یک کلمه کلیدی نیست – در حال حاضر نقش مهمی در تیم های فروش بازی می کند، و این تازه شروع است.

69% از متخصصان فروش موافقند که تا سال 2024، بیشتر افراد از نوعی هوش مصنوعی یا اتوماسیون برای کمک به آنها در مشاغل خود استفاده خواهند کرد. بنابراین، اگر هنوز در مورد هوش مصنوعی تصمیم نگرفته‌اید، اکنون زمان آن است که پتانسیل آن را کشف کنید.

در اینجا، ما به اطلاعات کلیدی خود نگاه می کنیم گزارش وضعیت هوش مصنوعی برای کشف اینکه چگونه هوش مصنوعی به متخصصان فروش قدرت می دهد تا هوشمندتر کار کنند. بیایید شیرجه بزنیم.

فهرست محتوا

آنچه مدیران فروش باید درباره هوش مصنوعی بدانند

چگونه هوش مصنوعی بر نمایندگان فروش تأثیر می گذارد

آنچه مدیران فروش باید درباره هوش مصنوعی بدانند

هوش مصنوعی اینجاست.

68٪ از متخصصان فروش پیش بینی می کنند که تا سال 2024، بیشتر نرم افزارهایی که استفاده می کنند دارای قابلیت های هوش مصنوعی داخلی خواهند بود.

زیبایی این ادغام در ظرافت آن است. هوش مصنوعی در پشت صحنه کار می کند، گزارش های داده را تقویت می کند، کارهای خسته کننده را خودکار می کند، و بینش های ارزشمندی ایجاد می کند، اغلب بدون اینکه ما متوجه شویم.

از ChatSpot استفاده کنید ، برای مثال. این یک ربات مکالمه است که می‌تواند گزارش‌های فروش را تهیه کند، مخاطبین جدید ایجاد کند، ایمیل‌های جستجوگر پیش‌نویس و موارد دیگر ایجاد کند — که حداقل به تلاش دستی برای فروشنده نیاز دارد.

در حال حاضر، 52 درصد از متخصصان فروش می گویند ابزارهای هوش مصنوعی در نقش روزمره خود بسیار تا حدودی مهم هستند. همانطور که هوش مصنوعی به ادغام با ابزارهای فروش بیشتر ادامه می دهد، ما پیش بینی می کنیم که حضور آن بصری شود، حتی بخشی طبیعی از عملیات فروش روزانه.

شروع به کار با ChatSpot

هوش مصنوعی زمان بیشتری را برای تمرکز بر جنبه انسانی فروش آزاد می کند.

متخصصان فروش با استفاده از هوش مصنوعی دو ساعت و 15 دقیقه در روز برای خودکارسازی کارهای دستی صرفه جویی می کنند. اما هوش مصنوعی فقط وظایف تکراری را خودکار نمی کند – بلکه زمان ارزشمندی را برای تمرکز بر جنبه انسانی فروش آزاد می کند.

این را در نظر بگیرید: 78٪ از متخصصان فروش موافق هستند که هوش مصنوعی می تواند به آنها کمک کند تا زمان بیشتری را برای مهم ترین جنبه های نقش خود صرف کنند، و 74٪ موافق هستند که هوش مصنوعی می تواند به آنها کمک کند زمان بیشتری را برای بخش هایی از شغلی که بیشتر از آنها لذت می برند صرف کنند. .

در نهایت، توانایی برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه در سطح شخصی، ایجاد ارتباط و تقویت روابط بلندمدت در فروش بسیار مهم است و هوش مصنوعی می‌تواند به متخصصان فروش زمان بیشتری برای برتری در این زمینه‌ها بدهد.

هوش مصنوعی می تواند حدس و گمان را از فروش خارج کند.

عمل فروش، داده‌های زیادی تولید می‌کند، و رهبران فروش اغلب به همه اینها معقول می‌شوند — تا کنون.

هوش مصنوعی منجر به هجوم داده‌های «قابل استفاده» یا داده‌هایی شده است که می‌توانند به بینش‌های عملی تبدیل شوند. این کار را با پردازش مقادیر زیادی از اطلاعات، شناسایی الگوها و روندها، و قابل استفاده کردن آنها برای تصمیم گیری انجام می دهد. به عبارت دیگر، حدس و گمان را از فروش خارج می کند.

این آمار را در نظر بگیرید:

  • اطلاعات آماری مبتنی بر داده: ۷۳٪ از متخصصان فروش موافقند که هوش مصنوعی می‌تواند به آنها کمک کند تا اطلاعاتی را از داده‌هایی که در غیر این صورت نمی‌توانستند پیدا کنند، به دست آورند.
  • اطلاعات بینش مشتری: 65٪ از متخصصان فروش می گویند هوش مصنوعی به آنها کمک می کند تا مشتریان خود را بهتر درک کنند.
  • شخصی سازی: 69٪ از متخصصان فروش کاملاً یا تا حدودی موافق هستند که هوش مصنوعی می تواند به آنها در شخصی سازی تجربه مشتری کمک کند.

البته، هوش مصنوعی جایگزینی برای شهود یا تخصص انسان نیست. با این حال، می‌تواند بینش‌های آگاهانه‌تری ارائه دهد که منجر به تصمیم‌گیری هوشمندانه‌تر می‌شود.

هوش مصنوعی می تواند در هر مرحله از فرآیند فروش کمک کند.

70 درصد از متخصصان فروش متفق القول هستند که ابزارهای هوش مصنوعی آنها را در محل کار بهره وری تر می کند – به آنها امکان می دهد هوشمندتر، سریع تر و کارآمدتر از همیشه کار کنند.

علاوه بر آن، این ابزارها می‌توانند در هر مرحله از فرآیند فروش کمک کنند – از نوشتن پیام‌های جستجوگر گرفته تا پیش‌بینی فروش.

طبق گزارش وضعیت هوش مصنوعی ما سه مورد از محبوب‌ترین موارد استفاده از هوش مصنوعی در فروش عبارتند از: خودکار کردن کارهای دستی (35%)، ارائه اطلاعات بینش مبتنی بر داده (34%)، و کمک به نوشتن محتوای فروش یا پیام‌های توسعه احتمالی (31%).

چگونه نمایندگان فروش از هوش مصنوعی استفاده می کنند

چگونه هوش مصنوعی بر نمایندگان فروش تأثیر می گذارد

متخصصان فروش در مورد هوش مصنوعی از هم جدا هستند.

42٪ از متخصصان فروش نگران جایگزینی هوش مصنوعی در چند سال آینده هستند، در حالی که 42٪ نگران نیستند.

متخصصان فروش به دلیل مهارت‌های افراد و توانایی‌های خود در ایجاد رابطه شناخته شده‌اند، اما ظهور هوش مصنوعی نگرانی‌هایی را در مورد توانایی آن در تکرار این ویژگی‌ها ایجاد می‌کند.

با این حال، وقتی به نحوه استفاده متخصصان فروش از هوش مصنوعی نگاه می کنیم، عمدتاً به عنوان دستیار بهره وری عمل می کند. در حال حاضر، 18 درصد از متخصصان فروش، از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد محتوا، 16 درصد برای دسترسی به مشتری، 16 درصد برای تحقیق و 14 درصد برای تجزیه و تحلیل داده ها و گزارش استفاده می کنند.

به این ترتیب، هوش مصنوعی به یک دستیار قابل اعتماد تبدیل می‌شود و به جای جایگزین کردن قابلیت‌های انسانی، آنها را تکمیل و تقویت می‌کند.

81% از متخصصان فروش می‌گویند هوش مصنوعی می‌تواند به آنها کمک کند زمان کمتری را برای کارهای دستی صرف کنند.

وقتی فروشندگان به جهات زیادی کشیده می‌شوند – یا گرفتار کارهای خسته‌کننده می‌شوند – آنها را از انجام بهترین کاری که انجام می‌دهند جلوگیری می‌کند: فروش. اینجاست که هوش مصنوعی وارد تصویر می شود.

یک مثال در اینجا آمده است: تصور کنید که یک تماس اکتشافی انجام می دهید. به جای یادداشت کردن یادداشت‌ها در طول تماس، از ابزاری مانند Grain استفاده می‌کنید، یک یادداشت مبتنی بر هوش مصنوعی -برنامه گرفتن.

با یادداشت برداری برای خود، می توانید توجه خود را به مشتری بالقوه جلب کنید. علاوه بر این، به‌طور خودکار لحظات کلیدی جلسه را برجسته می‌کند، کلیپ می‌کند و خلاصه می‌کند که شما (و مدیرتان) می‌توانید بعداً دوباره از آن بازدید کنید.

جای تعجب نیست که بیش از یک سوم فروش‌ها در حال حاضر گزارش داده‌اند که از هوش مصنوعی برای خودکارسازی کارهای ساده استفاده می‌کنند، و ما پیش‌بینی می‌کنیم که این تعداد همچنان رو به افزایش است.

بیشتر متخصصان فروش فکر می‌کنند که هوش مصنوعی تلاش‌های جستجوی انسان را مؤثرتر می‌کند.

وقتی نوبت به جستجوگری می‌شود، هوش مصنوعی می‌تواند به فروشندگان کمک کند تا با پیام‌های مناسب در زمان مناسب به مشتریان بالقوه مناسب دست یابند.

در بالای قیف، هوش مصنوعی می‌تواند سرنخ‌های با کیفیت بالا را تجزیه و تحلیل و شناسایی کند، و به شما امکان می‌دهد افرادی را که به احتمال زیاد تبدیل می‌شوند، شناسایی کنید.

61% از متخصصان فروش نیز موافق هستند که هوش مصنوعی می‌تواند کاوشگری را شخصی‌تر کند. به عنوان مثال، می‌تواند اطلاعات مربوط به مشتریان بالقوه شما را تجزیه و تحلیل کند – همه چیز از جمعیت‌شناسی، تبادل ایمیل‌های گذشته و رفتار خرید – و اطلاعات کلیدی را برای دسترسی به افراد ارائه دهد.

علاوه بر این، فروشندگانی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند می توانند در زمان مناسب به مشتریان بالقوه خود دست یابند. برای مثال، هوش مصنوعی سوپرانسانی ابزاری است که هر زمان که گیرنده ایمیل‌های شما را می‌خواند، هشدار ارسال می‌کند. حتی می‌توانید یادآوری‌هایی را تنظیم کنید، اگر مشتری بالقوه هنوز در تعداد معینی از روزها پاسخ ندهد، و مطمئن شوید که به موقع تماس می‌گیرید.

76% از متخصصان فروش موافقند که هوش مصنوعی می تواند به سازماندهی و اشتراک گذاری داده ها به طور موثرتر کمک کند.

نه تنها فروش داده‌های زیادی تولید می‌کند، بلکه این داده‌ها از چندین منبع می‌آیند. گسترش فروش، به ویژه، می تواند چندین کانال را در بر بگیرد و ردیابی آن را دشوار می کند.

هوش مصنوعی می‌تواند با ردیابی افراد بالقوه و ادغام تمام داده‌ها در یک منبع حقیقت به عنوان راه‌حل عمل کند. یک مخزن مرکزی را تصور کنید که شما و تیمتان می توانید به آن دسترسی داشته باشید تا در صورت نیاز، داده های مناسب را پیدا کنید.

اما هوش مصنوعی بیش از ابزاری برای مدیریت داده ها است، همچنین می تواند بینش های مهمی را از آن استخراج کند. 73 درصد از متخصصان فروش موافق هستند که هوش مصنوعی می تواند به آنها کمک کند تا اطلاعاتی را از داده هایی که در غیر این صورت نمی توانستند پیدا کنند به دست آورند.

بازگشت به شما

ادغام هوش مصنوعی در فرآیند فروش می‌تواند به فروشندگان مزیت‌هایی مانند بهره‌وری بیشتر، تعاملات شخصی‌تر و درک بهتر مشتریان بدهد. برای اینکه خود را در موقعیت موفقیت قرار دهید، با جستجوی مناطقی در جریان کاری خود که می توانند با هوش مصنوعی تقویت شوند، شروع کنید.

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل