روابط عمومی برای استارتاپ ها: بهترین استراتژی ها

روابط عمومی برای استارتاپ ها: بهترین استراتژی ها

در حالی که کسب‌وکارهای بزرگ و افراد مشهور از تیم‌های روابط عمومی برای مدیریت شایعات و ایجاد دیدگاه‌های مثبت در مورد مارک‌های خود استفاده می‌کنند، استارت‌آپ‌ها نیز می‌توانند از استراتژی روابط عمومی بهره ببرند.

div class=”blog-post-body-featured-image”>

یک استراتژی روابط عمومی خوب برای استارت‌آپ‌ها می‌تواند به افزایش آگاهی از برند، دسترسی به مخاطبان گسترده‌تر و حتی افزایش نرخ تبدیل کمک کند. روابط عمومی استارت‌آپ‌ها به جای تمرکز بیشتر بودجه بر تبلیغات، می‌تواند به افزایش نرخ تبدیل کمک کند تا 50 برابر در مقایسه با تبلیغات.

فهرست مطالب


PR چیست؟

روابط عمومی یا روابط عمومی، نحوه ارتباط شرکت‌ها با برندهایشان است، ماموریت ها، محصولات و اخبار مهم برای عموم.

زمانی که یک نام تجاری یک استراتژی روابط عمومی ایجاد می کند، تعیین می کند که چگونه خود را به عموم معرفی می کند و در حالت ایده آل، مردم را تحت تاثیر قرار می دهد تا برند و محصولات آن را به طور مثبت درک کنند.

چرا روابط عمومی برای استارت آپ ها مهم است

چه یک شرکت 100 ساله بخواهد مصرف کنندگان از لوگوی برند به روز استقبال کنند یا یک کسب و کار جدید بخواهد این موضوع را منتشر کند. محصولات آن، ارتباط این پیام ها از طریق یک استراتژی روابط عمومی کار را انجام می دهد.

حدود 87٪ از مصرف کنندگان شروع به جستجوی آنلاین محصولات می کنند. اگر استارت‌آپ شما به‌عنوان یک مقاله خبری برتر نشان داده می‌شود یا برند شما به لطف تاکتیک‌های روابط عمومی شما در رسانه‌های اجتماعی سر و صدا می‌کند، احتمالاً به این مشتریان دسترسی خواهید داشت.

هرازگاهی، برندها ممکن است با شکست‌ها، شایعات یا سایر توجهات منفی مواجه شوند. یک استراتژی سریع و مؤثر روابط عمومی می‌تواند به به حداقل رساندن برداشت‌های منفی کمک کند یا به سرعت شایعات نادرست را کنار بگذارد.

آیا باید DIY کنید یا یک شرکت روابط عمومی استخدام کنید؟

استارت‌آپ‌ها اغلب بودجه‌های کمی دارند. بنابراین آیا باید یک شرکت روابط عمومی استخدام کنید یا این وظایف را به تنهایی انجام دهید؟

آژانس‌های روابط عمومی اغلب ارتباطات رسانه‌ای دارند – و موفقیت ثابت شده در جلب توجه برندها – بنابراین می‌تواند سرمایه‌گذاری ارزشمندی برای کسب و کار شما باشد..

با این حال، اگر بودجه شما فضایی برای استخدام یک آژانس ندارد، سعی کنید زمانی را برای انجام تحقیق و کار روی یک استراتژی روابط عمومی بیابید.

انواع تاکتیک های روابط عمومی برای استارت آپ ها

چندین راه مختلف برای استارت آپ ها وجود دارد که در هنگام ایجاد یک استراتژی روابط عمومی باید در نظر بگیرند. ممکن است بخواهید در رویدادهایی شرکت کنید تا شبکه سازی کنید و اخبار کسب و کار خود را منتشر کنید، یا می توانید هدف خود را برای تبدیل شدن به یک شبکه اجتماعی در رسانه های اجتماعی داشته باشید.

در حالت ایده‌آل، استراتژی روابط عمومی شما شامل تاکتیک‌های متعددی می‌شود تا افراد را در چرخه‌های رسانه‌ای که به سرعت در حال تکامل هستند به استارت‌آپ شما علاقه‌مند نگه دارد.

رویدادهای تجاری

حضور در رویدادهای تجاری می تواند راهی ارزشمند برای اطلاع رسانی درباره شرکت شما باشد. اگرچه بسیاری از روابط عمومی و بازاریابی کسب و کار به صورت آنلاین انجام می شود، شرکت در رویدادهایی مانند کنفرانس های صنعتی و نمایشگاه های تجاری چقدر می تواند تأثیرگذار باشد، به ویژه برای رویدادهایی که می توانند توجه رسانه ها را به خود جلب کنند.

روابط جامعه

مصرف‌کنندگان تا شش برابر بیشتر حمایت می‌کند. شرکت های هدایت شونده یکی از راه‌هایی که می‌توانید هدف بیشتری به شرکت خود بدهید – و به جامعه محلی خود بازگردانید – بهبود روابط با جامعه است.

شرکت‌ها می‌توانند بخشی از درآمد را به اهداف محلی اهدا کنند یا در رویدادهای خیریه شرکت کنند.

حتی ارائه هدیه‌های ویژه، مانند تخفیف، به افراد جامعه شما می‌تواند احساسات مصرف‌کنندگان را نسبت به یک استارت‌آپ محلی تقویت کند.

مسئولیت شرکتی

از ارائه دستمزدها و شرایط کاری منصفانه گرفته تا تمرکز بر عملیات پایدار و سازگار با محیط زیست، برندهایی که مسئولیت شرکتی را در استراتژی روابط عمومی خود لحاظ می کنند، می توانند درک عمومی را بهبود بخشند.

نتایج واضح است: 77٪ از مصرف‌کنندگان می‌خواهند از شرکت‌هایی خرید کنند که در تلاش هستند دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کنند.

مدیریت بحران

بحران همیشه برای مشاغل پیش می آید. شما می توانید یک فراخوان محصول یا یک بررسی منفی از برند خود داشته باشید که در رسانه های اجتماعی موج می زند.

هنگام توسعه استراتژی روابط عمومی، مدیریت بحران را در نظر بگیرید. اختلالات را کنترل کنید تا زودتر آن‌ها را پیدا کرده و برطرف کنید، تا درک منفی عمومی را به حداقل برسانید یا معکوس کنید.

روابط رسانه

یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های روابط عمومی برای استارت‌آپ‌ها، ایجاد ارتباط با متخصصان رسانه‌ای مانند روزنامه‌نگاران است. این حرفه‌ای‌ها کلید جایگاه‌های رسانه‌ای برتر برای برند شما را دارند.

با روابط قوی رسانه ای، می توانید اخبار مربوط به نام تجاری و محصولات خود را به صورت رایگان دریافت کنید.

رسانه های اجتماعی

از هر سه مصرف‌کننده یکی ترجیح می‌دهد برای آشنایی با برندها از طریق رسانه های اجتماعی کمپین های موثر در پلتفرم های رسانه های اجتماعی برتر راهی مطمئن برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر است.

می توانید در حساب شرکت خود پست ایجاد کنید و با دنبال کنندگان تعامل داشته باشید. می توانید برای تقویت پست های خود هزینه کنید. همچنین می‌توانید با اینفلوئنسرها برای تبلیغ محصولات خود کار کنید، یا شرکت شما به سادگی می‌تواند به صورت ارگانیک ویروسی شود.

صرف نظر از روش، حفظ یک حضور آنلاین سرگرم کننده و مثبت یکی دیگر از جنبه های مهم یک استراتژی قوی روابط عمومی است.

چگونه یک استراتژی روابط عمومی موثر برای استارت آپ ها ایجاد کنیم

چه می‌خواهید درباره برند خود صحبت کنید یا محصول قهرمان خود را به نمایش بگذارید، این مراحل را هنگام ایجاد یک استراتژی روابط عمومی برای استارت‌آپ خود در نظر بگیرید.

داستان برند خود را تعریف کنید

روابط عمومی همه چیز درباره داستان سرایی است. بیش از نیمی از مشتریان در یک نظرسنجی گفتند که خرید خواهند کرد اگر داستان برند را دوست داشته باشند، کالاها یا خدماتی از یک کسب و کار.

از داستان شرکت خود برای ارتباط با مخاطبان استفاده کنید. شفاف و آسیب پذیر باشید. چه چیزی الهام بخش موسس برای راه اندازی شرکت شد؟ امیدوارید چه مشکلاتی را برای دیگران حل کنید؟

اهداف تعیین کنید

امیدوارید با استراتژی روابط عمومی خود به چه چیزی برسید؟ برای بسیاری از استارت‌آپ‌ها، بیان یک کلمه مثبت در مورد برندشان اولویت اصلی است. یا ممکن است بخواهید یک محصول ممتاز یا یک سرویس منحصر به فرد را برجسته کنید.

برای شروع، اهداف برتر خود را یادداشت کنید، سپس اهداف را بر اساس اولویت رتبه بندی کنید.

عناصر خبرساز طوفان فکری

به‌ویژه برای استارت‌آپ‌ها، یافتن عناصر منحصربه‌فرد و ارزشمند که شرکت شما را متمایز می‌کند، برای ایجاد انتشارات مطبوعاتی جلب توجه بسیار مهم است.

این اطلاعات به ارزش پیشنهادی برند شما یا ویژگی‌های نوآورانه‌ای که شرکت را از رقبای خود متمایز می‌کند، مرتبط می‌شود.

موضوعات را به تصویر بکشید و سریع بنویسید

هنگامی که با تیم خود یا یک شرکت روابط عمومی خارجی طوفان فکری کردید، می‌توانید ایده‌ها را مرور کنید و هر موضوعی را شناسایی کنید، مانند تبلیغ یک محصول خاص یا برجسته کردن یک تبلیغ فروش جدید.

برای هر یک از قوی‌ترین مضامین و ایده‌ها، طرحی سریع و تک جمله ای ارائه دهید که می‌توانید هنگام ارتباط با متخصصان رسانه برای توصیف سریع نام تجاری خود از آن استفاده کنید.

یک جدول زمانی ایجاد کنید

هر استراتژی نیاز به یک جدول زمانی دارد، بنابراین می توانید کمپین های مختلف را آزمایش کنید و موفقیت را دنبال کنید. از آنجایی که اخبار به سرعت حرکت می کنند، می خواهید یک کمپین روابط عمومی را هر ماه یک بار برنامه ریزی کنید، به خصوص زمانی که شروع به کار می کنید.

یک کمپین بسازید

با در نظر گرفتن یک هدف و جدول زمانی خاص، می توانید برنامه ریزی کمپین را شروع کنید. این ممکن است شامل طراحی گرافیک برای ارسال در رسانه های اجتماعی، نوشتن بیانیه های مطبوعاتی برای ارسال به خبرنگاران یا برنامه ریزی مصاحبه با خبرنگاران باشد.

شبکه با متخصصان رسانه

می‌توانید یک بیانیه مطبوعاتی با طراحی زیبا بنویسید، اما اگر روزنامه‌نگاران اطلاعات شما را در یک داستان وارد نکنند، فایده چندانی نخواهد داشت. نویسندگان و ویراستاران 24 را دریافت می کنند به طور متوسط ​​53 زمین روابط عمومی در روز، رقابت برای جلب توجه آنها را دلهره آور می کند.

کلید این است که برای هر روزنامه‌نگار یا سردبیر، اتصالات شبکه ایجاد کنید و طرح‌های شخصی‌سازی شده ایجاد کنید. یک نظرسنجی پیدا شد که 64 درصد از روزنامه‌نگاران معتقدند برای کسانی که روی استراتژی روابط عمومی کار می‌کنند، مهم است که قبل از ارسال پست، ارتباطات شخصی برقرار کنند.

از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

داستان خود را به پلتفرم های رسانه های اجتماعی برتر ببرید تا توجه بیشتری را به خود جلب کنید. اطمینان حاصل کنید که از طریق تاکتیک های مدیریت بحران نیز توجه منفی آنلاین را مدیریت می کنید.

همچنین می‌توانید با مخاطبین رسانه‌تان صحبت کنید — شاید بتوانید مصاحبه‌های زنده برای پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی راه‌اندازی کنید تا در مورد نام تجاری خود صحبت کنید، یا می‌توانید به یک تأثیرگذار اجازه دهید رسانه‌های اجتماعی برند شما را در آن روز کنترل کند تا به موارد جدید دسترسی پیدا کند. دنبال کنندگان.

موفقیت کمپین را تجزیه و تحلیل کنید

با نزدیک شدن به پایان کمپین، نتایج را بررسی کنید تا ببینید تاکتیک‌های روابط عمومی شما چگونه بر برند شما تأثیر گذاشته است.

بررسی کنید که آیا مکان‌های رسانه‌ای خاص تأثیر بیشتری نسبت به دیگران داشته‌اند و کدام پیام بیشتر در بین مخاطبان طنین‌انداز شده است. از این داده ها برای تنظیم کمپین بعدی خود استفاده کنید و تلاش های خود را در جایی متمرکز کنید که بیشترین معنا را دارند.

معیارهایی برای تعیین موفقیت یک استراتژی روابط عمومی

از معیارها برای ارزیابی اثربخشی کمپین‌های روابط عمومی و استراتژی‌های بلندمدت خود استفاده کنید. از آنجایی که تلاش‌های روابط عمومی تأثیرات غیرمستقیم بیشتری بر فروش ایجاد می‌کند، همیشه در یک نگاه مشخص نیست که آیا تاکتیک‌ها کارآمد هستند یا خیر.

با این حال، چندین معیار برای روابط عمومی وجود دارد:

اشتراک صدا

برند شما چگونه در مقابل رقبا قرار می گیرد؟ برای فهمیدن از اشتراک صدا استفاده کنید.

مثل نام تجاری شما در یک پلتفرم رسانه اجتماعی خاص، معیاری را وارد کنید. آن را به نام های تجاری رقبای خود اضافه کنید تا به کل آن برسید. اولین معیار فقط برای برند خود را بر کل معیارهای بازار تقسیم کنید تا درصد سهم صدای استارتاپ خود را بیابید. می‌توانید بررسی کنید که آیا سهم صدای شما در میان یک کمپین روابط عمومی افزایش می‌یابد.

یک نکته را باید در نظر داشته باشید: همه ذکرها مثبت نیستند. آنچه را که مردم در مورد برند شما به صورت آنلاین می گویند را بخوانید یا گوش دهید. اگر پوشش منفی زیادی می بینید، از تاکتیک های روابط عمومی خود برای بهبود شهرت خود استفاده کنید.

تعاملات زیربنایی

شما تمام آن زمان را صرف ایجاد ارتباط با روزنامه نگاران، نوشتن بیانیه های مطبوعاتی و ارائه به شبکه خود کرده اید. پس این تلاش ها چقدر موفق بوده اند؟

مطمئن شوید که تعداد مواردی که ارسال کرده‌اید، پاسخ‌هایی که دریافت کرده‌اید، و در نهایت چه تعداد زیربنایی در رسانه‌ها کسب کرده‌اند را پیگیری کنید.

تعامل در رسانه های اجتماعی

آیا مردم با محتوای شما تعامل دارند و آن را با دنبال کنندگان خود به اشتراک می گذارند؟ به اعداد تعامل خود برای معیارهایی از جمله لایک ها، اشتراک گذاری ها، نظرات یا واکنش ها نگاه کنید تا ایده ای از نحوه تعامل مردم با برند شما به صورت آنلاین داشته باشید.

اشتراک‌گذاری اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا این نوع تعامل، بزرگترین رای اعتمادی است که دنبال‌کنندگان شما به برند شما می‌دهند.

ترافیک آنلاین

به محض اینکه نام تجاری شما به گوش رسید، می توانید ترافیک وب خود را بررسی کنید تا ببینید آیا تعداد آنها در حال افزایش است یا خیر.

شاید یک رسانه خبری مهم که در مقاله‌ای به وب‌سایت شما پیوند داده شده است، یا یک پست رسانه اجتماعی موفق، دنبال‌کنندگانی را فرستاده تا روی «پیوند در بیو» شما کلیک کنند. برای تعیین هرگونه ارتباط احتمالی با تاکتیک های روابط عمومی خود، به ترافیک وب و اینکه ترافیک از کجا می آید نگاه کنید.

استارت‌آپ‌ها نباید ارزش یک استراتژی روابط عمومی خوب برنامه‌ریزی شده را دست کم بگیرند. یک استراتژی روابط عمومی خوب می تواند منجر به دستیابی به مخاطبان جدید، جلب توجه سرمایه گذاران بالقوه، افزایش تولید سرنخ و حتی افزایش فروش شود.

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل