چگونه تیم فروش خود را با هوش مصنوعی آموزش دهید (و در داخل هواپیما).

چگونه تیم فروش خود را با هوش مصنوعی آموزش دهید (و در داخل هواپیما).

امروزه، ایجاد یک تیم فروش با عملکرد بالا بدون هوش مصنوعی دشوارتر شده است.

در واقع، 74٪ از متخصصان فروش موافق هستند که هوش مصنوعی می تواند به آنها کمک کند تا بیشتر شوند در نقش خود کارآمد هستند – و آموزش فروش یکی از زمینه‌هایی است که می‌تواند با این فناوری پیشرفت بزرگی داشته باشد.

ادامه دهید تا بدانید چگونه هوش مصنوعی می تواند آموزش فروش شما را تقویت کند، همراه با برخی از بهترین روش ها برای شروع.

نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای آموزش فروش

تماس‌های فروش نقش‌آفرینی

برگزاری تماس‌های فروش موفق به تمرین نیاز دارد. شما باید محصولات را مطرح کنید، به اعتراض‌ها رسیدگی کنید، ارتباط برقرار کنید و سؤالات درست را بپرسید. در یک مکالمه.

بسیاری از مدیران فروش علیرغم اینکه بخشی جدایی ناپذیر از کار هستند، زمان کافی برای مربیگری با نمایندگان خود ندارند. در نتیجه، نمایندگان فروش بر روی زمین‌هایی تکیه می‌کنند که تا کنون کوتاهی کرده‌اند.

فناوری هوش مصنوعی می‌تواند سناریوهای فروش واقعی را تکرار کند، و به نمایندگان فروش اجازه می‌دهد تا سطح خود را تمرین کنند و بازخورد بلادرنگ دریافت کنند.

منبع تصویر

برای مثال SecondNature را انتخاب کنید. با استفاده از این ابزار، نمایندگان فروش با یک آواتار هوش مصنوعی، جنی، صحبت می کنند که مانند یک مشتری واقعی واکنش نشان می دهد. او اطلاعاتی در مورد شرکت خود ارائه می دهد، به سؤالات پاسخ می دهد، و اعتراضات را مطرح می کند. اطلاعاتی را که می‌توانستند کشف کنند و اینکه چقدر به اعتراض‌ها پاسخ می‌دادند، ردیابی می‌کند.

هوش مصنوعی همچنین می‌تواند به آموزش مهارت‌های نرم کمک کند.

به عنوان مثال، ابزارهایی مانند Quantified به لحن صدا، جمله‌بندی، قدم زدن نیاز دارند. و مهارت های گوش دادن فعال. این کار را با مقایسه هر فراخوانی با نمونه های موجود در پایگاه داده خود انجام می دهد. وقتی یک فروشنده پیشنهادی را ارائه می‌کند که دارای همان کیفیت‌هایی است که برچسب “کیفیت خوب” دارند، هوش مصنوعی می‌داند که سطح آن خوب است.

شخصی کردن آموزش شما

آموزش تیم شما برای موفقیت بسیار مهم است، اما می‌تواند با مسئولیت‌های مختلف رقابتی به حاشیه برود. حتی با یک برنامه آموزشی سنتی، ممکن است مطالب مشابهی را به همه اعضای تیم خود آموزش دهید. اگرچه این رویکرد “یک اندازه برای همه” برای برخی از تکرارها کار می کند، ممکن است برای همه کارایی نداشته باشد.

آنچه شما نیاز دارید آموزش شخصی‌سازی شده‌تر است و هوش مصنوعی می‌تواند به شما کمک کند.

برای مثال، Mindtickle یک ابزار آموزشی است که از هوش مصنوعی برای ارزیابی عملکرد استفاده می‌کند. نمایندگان فروش این کار را با تجزیه و تحلیل تمام تعاملات آنها انجام می دهد – از تماس های مشتری گرفته تا تبادل ایمیل – و سپس مناطق خاصی را برای مربیگری شناسایی می کند.

در نهایت، آموزش شخصی منجر به عملکرد بهتر می شود. با ابزارهای مناسب، مدیران می توانند مربیگری تاثیرگذارتری را در مقیاس ارائه دهند.

ارائه آموزش بر اساس تقاضا

یادگیری مستمر یک عنصر مهم در هر تیم فروش موفقی است، اما اجازه دهید با آن روبرو شویم – وقت گذاشتن برای آن سخت است. و اگر رهبری یک تیم راه دور را بر عهده دارید، پیدا کردن زمانی که برای همه کار می کند.

هوش مصنوعی شروع به رسیدگی به این مشکل با یادگیری بر اساس تقاضا کرده است. این یادگیری است که در لحظه (زمانی که به آن بیشتر نیاز دارید) به جای زمان و مکان از پیش تعیین شده اتفاق می افتد. به عنوان مثال، این می تواند پیشنهادات پیشنهادی را قبل از یک تماس فروش مهم ارائه دهد.

وقتی یادگیری درخواستی با هوش مصنوعی ترکیب می‌شود، فروشندگان می‌توانند به آموزش‌های بسیار مرتبط و به‌موقع دسترسی داشته باشند.

چگونه با هوش مصنوعی برای آموزش فروش شروع کنیم

چرخ را دوباره ایجاد نکنید

وقتی صحبت از هوش مصنوعی به میان می‌آید، برخی از رهبران فروش برای “بازسازی چرخ” یا بازسازی تمام فرآیندهای خود در اطراف هوش مصنوعی تحت فشار هستند. این سودمندترین رویکرد نیست. در عوض، هوش مصنوعی را به عنوان ابزاری برای بهبود فرآیندهای موجود خود به جای چیزی برای ساختن در بالای آن در نظر بگیرید.

فناوری فعلی خود را ارزیابی کنید

از پشته فناوری فعلی خود – از جمله CRM، پلتفرم‌های ارتباطی، و ابزارهای کنفرانس ویدیویی خود را بررسی کنید. ارزیابی کنید که پشته فناوری فعلی شما چقدر از اهداف فروش شما پشتیبانی می کند. همچنین، نظرسنجی از فروشندگان خود را در نظر بگیرید تا درک بهتری از جایی که آنها به حمایت بیشتری نیاز دارند، پیدا کنید.

راه حل های مناسب هوش مصنوعی را تحقیق کنید

وقتی تشخیص دادید که هوش مصنوعی کجا می‌تواند ارزش افزوده ایجاد کند، روی راه‌حل‌های هوش مصنوعی تحقیق کنید که با شما همسو هستند. نیازهای آموزشی به دنبال پلتفرم‌ها یا ابزارهایی باشید که با پشته فناوری موجود شما ادغام می‌شوند و ویژگی‌های مورد نیاز شما را ارائه می‌کنند – مانند هزینه، پشتیبانی مشتری، و سهولت اجرا.

در مورد شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) تصمیم بگیرید

به وضوح اهدافی را که می خواهید از ادغام هوش مصنوعی در آموزش فروش خود به دست آورید، تعریف کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید زمان ورود برای استخدام های جدید را کاهش دهید یا نرخ تبدیل فروش را بهبود بخشید. به طور مرتب KPI های خود را بررسی کنید تا ببینید آیا به این اهداف می رسید یا خیر.

بازگشت به شما

نحوه برخورد شما با هوش مصنوعی – و اجرای آن – باید برای تیم شما منحصر به فرد باشد. و، به احتمال زیاد، شما در حال استفاده از نوعی هوش مصنوعی در پشته فناوری خود هستید. اما اگر می‌خواهید در مورد استفاده از این فناوری عمدی‌تر باشید، با بررسی نرم‌افزار، ابزارها و فرآیندهای فعلی خود شروع کنید تا ببینید چه چیزی می‌تواند بهینه شود.

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل