فرسایش در مقابل گردش مالی چیست؟

فرسایش در مقابل گردش مالی چیست؟

صرف نظر از صنعتی که کسب‌وکار شما در آن فعالیت می‌کند، طبیعی است که کارمندان هر از گاهی آن را ترک کنند.

نظرسنجی کاربران The Muse در سال 2023 پیدا شد 75 درصد از کارمندان قصد دارند ظرف 12 ماه آینده شغل جدیدی پیدا کنند که این رقم در سال 2022، 65 درصد بود.

اگر متوجه این روندها در کسب و کار خود شده اید، ارزیابی آنها از دریچه دو معیار منابع انسانی مرتبط اما متفاوت: فرسایش و گردش مالی می تواند مفید باشد. در حالی که این اصطلاحات اغلب با هم ترکیب می شوند، تفاوت های کلیدی بین این دو معیار وجود دارد که می تواند بینش مهمی در مورد کسب و کار شما ارائه دهد.

برای انجام این کار، ابتدا مهم است که تفاوت‌های بین فرسایش و گردش مالی را درک کنید.

تفاوت بین فرسایش و گردش مالی

ساییدگی

ساییدگی معیاری است که تعداد کارمندانی را که سازمان شما را ترک می‌کنند و شما انتخاب می‌کنید که آنها را جایگزین نکنید اندازه‌گیری می‌کند. نتیجه معمولاً این است که یک موقعیت باز گذاشته می‌شود، در موقعیت‌های دیگر ادغام می‌شود، با یک موقعیت کاملاً جدید جایگزین می‌شود، یا به‌طور دیگری حذف می‌شود. فرسایش معمولاً منجر به کاهش تعداد کلی کارکنان یک شرکت می شود.

سه شکل فرسایش کارکنان وجود دارد:

  • فرسایش غیرارادی: زمانی که یک شرکت یک کارمند را برای کاهش هزینه های کارکنان و استرس مالی آزاد می کند. به عنوان مثال می توان به حذف موقعیت، اخراج یا پایان کار اشاره کرد. نام خود را از این واقعیت گرفته است که از دیدگاه کارمند غیرارادی است.
  • فرسودگی داوطلبانه: هنگامی که یک کارمند شرکت را ترک می کند به دلیل اینکه شغل جدیدی در جای دیگری پیدا کرده است، شغل خود را تغییر داده، با خانواده و عزیزان خود نقل مکان کرده است، مشکلات سلامتی مزمن، مزمن فرسودگی شغلی یا فرهنگ سمی در محل کار در اینجا، داوطلبانه به این واقعیت اشاره دارد که از دیدگاه کارمند اختیاری است.
  • فرسودگی کارکنان بازنشستگی: زمانی که چند کارمند یا بخش قابل توجهی از کارکنان شما به طور همزمان بازنشسته می شوند.

فرسایش می تواند به دلایلی ایجاد شود که هم در داخل و هم فراتر از نفوذ شرکت است. برای برآوردن نیازهای کارکنان خود و موفقیت در دراز مدت، یک کسب و کار باید تا آنجا که ممکن است فرسایش را پیش بینی کند و برای رفع و کاهش آن اقداماتی انجام دهد. سطوح بالای فرسایش کنترل نشده می تواند مشکلات جدی برای یک کسب و کار ایجاد کند.

گردش مالی

مثل فرسایش، خروجیبه تعداد کارمندانی اطلاق می‌شود که در یک دوره خاص، معمولاً یک سال، شرکت را ترک می‌کنند. اما می‌تواند برای بخش‌ها یا گروه‌های جمعیتی و سایر زیرمجموعه‌های یک سازمان نیز اعمال شود.

گردش مالی می تواند باشد:

  • داوطلبانه: وقتی یک کارمند فعالانه سازمان را ترک می کند. دلایل زیادی برای جابجایی کارمندان وجود دارد، از جمله گرفتن یک موقعیت شغلی جدید، شغل پردرآمد، درگیری در محل کار، یا کنارگذاشتن.
  • غیر ارادی: هنگامی که کارفرما یک کارمند را اخراج می کند یا برای همیشه از گروه خاصی در شرکت اخراج می کند. برخی از دلایل رایج این امر شامل رفتار سمی یا عملکرد ضعیف است.

تفاوتهای کلیدی بین گردش مالی در مقابل فرسایش در استخدام و نیت کارفرما نهفته است. فرسایش زمانی اتفاق می‌افتد که یک کارمند ترک می‌کند و جای خالی خالی باقی می‌ماند، در حالی که جابجایی زمانی اتفاق می‌افتد که کارگر به‌طور داوطلبانه یا غیرارادی آن را ترک کند و کارفرما باید آن‌ها را با یک استخدام جدید جایگزین کند.

نرخ ساییدگی در مقابل نرخ گردش مالی

برای درک تفاوت بین نرخ فرسایش کارکنان در مقابل نرخ جابجایی، شرایط را تعریف می‌کنیم و فرمول محاسبه هر معیار را توضیح می‌دهیم.

نرخ ساییدگی

نرخ فرسایش یا نرخ ریزش کارکنان میزان خروج کارکنان از شرکت شما را اندازه‌گیری می‌کند. اغلب با تقسیم تعداد کارمندانی که در یک دوره معین از کار خارج شده اند بر میانگین تعداد کارمندان شرکت شما محاسبه می شود.

نرخ ساییدگی حاصل به صورت درصدی برای سال (معمولاً یک سال) یا در یک بازه زمانی خاص بیان می‌شود.

به عنوان مثال، اگر شرکت شما 1100 کارمند در ابتدای سال و 900 کارمند در پایان سال داشته باشد، به این معنی است که 200 کارمند باقی مانده است.

در اینجا نحوه محاسبه نرخ ساییدگی آمده است:

  1. تعداد کارمندانی که ترک کردند: 200
  2. میانگین تعداد کارمندان برای دوره: تعداد کارمندان در ابتدای سال (1100) + تعداد در پایان سال (900) تقسیم بر دو را اضافه کنید. در این مورد، 1100 + 900 = 2000/2 = 1000
  3. نرخ ساییدگی به صورت زیر محاسبه می شود: 200/1000 x 100 = 20%

میانگین نرخ فرسایش بین صنایع و شرکت‌ها متفاوت است، بنابراین نرخ‌های خود را با رقبا یا همتایان خود مقایسه کنید. به عنوان مثال، در سال 2021، سازمان های خدمات حرفه ای یک میانگین نرخ فرسایش 14٪.

تجزیه و تحلیل نرخ‌های فرسایش بدون بررسی زمینه آنچه در صنعت، مکان و در سطح جهانی اتفاق می‌افتد، دشوار است. به طور متوسط، هر چیزی کمتر از 10٪ ساییدگی کم در نظر گرفته می شود. نرخ فرسایش بالاتر از 20% یا بیشتر بالا در نظر گرفته می شود، به این معنی که باید بررسی کنید چرا و راه هایی برای حفظ کارمندان پیدا کنید.

سقوط برنامه ریزی شده کارکن دارای مزایای متعددی است، از جمله کاهش هزینه ها، استعدادها و ایده های جدیدتر، و کارگران راضی کمتر یا تأثیرات منفی. اما اگر برنامه ریزی نشده باشد، فرسایش می تواند بر بهره وری یا عملکرد شرکت شما تأثیر بگذارد، هزینه های جایگزینی کارگران با استعداد، انتقال دانش و توانایی استخدام را افزایش دهد.

نرخ گردش مالی

نرخ گردش مالی تعداد دفعاتی که کارکنان یک شرکت را ترک می‌کنند و با استخدام‌های جدید جایگزین می‌شوند را اندازه‌گیری می‌کند و معمولاً به صورت درصدی بیان می‌شود که می‌تواند برای یک بخش خاص یا کل سازمان محاسبه شود. می‌توانید آن را با تقسیم تعداد کارمندان ترک بر میانگین تعداد کارکنان در آن دوره محاسبه کنید.

با رعایت مثال بالا، فرض کنید در ابتدای سال 200 کارمند داشتید، با 1100 کارمند به پایان رسید و 100 نفر در آن سال شرکت را ترک کردند.

نرخ گردش مالی شما به صورت زیر محاسبه می شود:

  1. تعداد کارمندانی که ترک کردند: 100
  2. تعداد میانگین برای سال: (200 + 1100)/2 = 650
  3. نرخ گردش مالی سالانه شما 100/650 x 100 = 15.38٪ خواهد بود

در حالی که برای سازمان‌ها طبیعی است که گردش مالی را تجربه کنند، پایین نگه داشتن نرخ گردش کارکنان شرکت شما بسیار مهم است. نرخ جابجایی بالا به این معنی است که باید دلایل آن را مطالعه کنید و استراتژی حفظ کارمندان خود را تغییر دهید.

پیدا کردن نرخ‌های گردش مالی خاص صنعت دشوار است، اما گارتنر می‌گوید نرخ گردش مالی می‌تواند به تا 24%< /a> در سال های آینده تحت تأثیر عواملی مانند صنعت، مکان، نقش و موارد دیگر قرار می گیرد.

داده‌های LinkedIn نشان داد که منابع انسانی با 14.6% بالاترین نرخ گردش مالی را داشته است – پس از آن تحقیقات (13.1%) و مدیریت محصول (13.0%) قرار دارند. نرخ گردش مالی پایین در نقش های فنی، مانند مدیریت (7.8٪)، عملیات (8.8٪)، و حسابداری (9.4٪) رایج بود.

انجمن مدیریت منابع انسانی (SHRM) گزارش وضعیت محل کار نشان می‌دهد که حفظ و نگهداری همچنان یکی از موضوعات اصلی برای بخش‌های منابع انسانی است و سازمان‌های بزرگ دو برابر بیشتر گزارش می‌دهند. استعفا به عنوان موارد کوچک.

اندازه‌گیری نرخ گردش مالی ممکن است مزایای مثبتی را به همراه داشته باشد، مانند استخدام استعدادهای تازه، از دست دادن کارگران با عملکرد ضعیف، و بهبود فرهنگ شرکت شما. طرف دیگر این است که شما خطر کاهش اعتبار برند خود، تحمل چرخه های طولانی استخدام و تلاش برای پر کردن برخی از موقعیت ها را دارید.

چگونه فرسایش و گردش مالی در کسب و کار خود را کاهش دهید

چگونه می توانید سطوح نگران کننده فرسایش یا گردش مالی را در کسب و کار خود کاهش دهید یا معکوس کنید؟ در اینجا چند نکته برای شروع آمده است:

  • با جاری نگه داشتن پاداش و مزایا، افزایش فرصت های توسعه شغلی و پرورش یک شرکت و فرهنگ تیمی قوی، ارزش پیشنهادی کارمند خود را تیز کنید.
  • با سرمایه گذاری در تنوع، شمول، تعلق، معنا و سایر پیوندهای رابطه ای، مشاغل را چسبناک کنید.
  • رضایت کارکنان را از طریق مشارکت کارکنان و فعالیت‌های شناسایی و راه‌های ارتباطی خوب در اولویت قرار دهید تا از داشتن نیروی کار جدا اجتناب کنید.
  • برای انتخاب نامزدهایی که شما را به عنوان یک کارفرمای بلندمدت می‌بینند، یک فرآیند جذب استعداد و جذب خوب داشته باشید.
  • مصاحبه های اقامتی انجام دهید تا بدانید که ماندن کارمندان چه چیزی لازم است، سپس به سرعت اقدامات مناسب را بر اساس آنچه که به اشتراک می گذارند، دنبال کنید.
  • وقتی کارمندان داوطلبانه آن را ترک می‌کنند، مصاحبه‌های خروج را برگزار کنید تا بینش‌هایی در مورد اینکه چگونه کسب‌وکارتان را می‌بینند، دریافت کنید.
  • در مورد مسائل برای رفع آنها اقدام کنید و تا جایی که ممکن است سیاست ها را تغییر دهید تا وضعیت محل کار برای همه افراد سازمان بهبود یابد.
  • رفتارهای اجتماعی مثبت مانند سخاوت و قدردانی از کارمندان را تشویق کنید تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و از یکدیگر قدردانی کنند و حس مالکیت شرکت را تلقین کنند.
  • تجربه کارمندان را با گوش دادن، مراقبت و صحبت با کارکنان خود، شناخت نیازها، انتظارات و انگیزه های آنها بهبود بخشید.
  • درباره کارمندان خود بیاموزید، آموزش دهید و آنها را ارتقا دهید تا در موقعیت های خود گیر نکنند، اما چندین گزینه برای پیشرفت شغلی داشته باشند.
  • با بهبود نحوه رفتار رهبران و مدیران خود با کارکنان، تحمل رفتارهای بد مدیریتی را نداشته باشید.

اگرچه اغلب به جای یکدیگر استفاده می شود، فرسایش و گردش مالی بر اساس نیات کارفرما متفاوت است. چالش برای صاحبان کسب و کار پایین نگه داشتن نرخ فرسایش و گردش مالی است. راز این امر در شناخت ارزش‌ها، آرزوها و انگیزه‌های کارمندان و اداره شرکت با نگاه انسانی نهفته است. یک کارمند ارزشمند و دارای پاداش، خوشحال، راضی است و احتمال ترک آن کمتر است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

> /p>

منبع:hubspot

خروج از نسخه موبایل