بهترین زمان برای تماس سرد در سال 2023
بهترین زمان برای تماس سرد در سال 2023
در حالی که تماس سرد مدتها یکی از مؤثرترین راهها برای گسترش پایگاه مشتریان شما بوده است، پیشبینی بهترین زمان برای تماس سرد کار سادهای نیست.
چند سال گذشته نحوه – و مکان – کار و مشارکت بسیاری از افراد با مشاغل را تغییر داده است. عوامل دیگری مانند تیمهای جهانی از راه دور، مکانهای کاری انعطافپذیر، و برنامههای زمانی گسترده، تعیین دقیق روندهای تماس سرد را دشوارتر میکنند.
بیایید ببینیم تحقیقات درباره بهترین زمان تماس با خریداران در سال 2023 چه می گوید.
فهرست محتوا
بهترین زمان روز برای تماس سرد
بهترین زمان روز برای تماس سرد با مشتری، اواخر صبح بین ساعت 10 صبح تا 12 بعد از ظهر است. به وقت محلی آنها اکثر مردم در حال شروع هستند و نسبت به سایر اوقات روز در معرض اختلالات هستند. آنها همچنین به احتمال زیاد پشت میز خود هستند. خواندن را برای دومین بار برای تماس با مشتریان احتمالی خود ادامه دهید.
درک زمان و استراتژی های مناسب برای تماس های سرد
در حالی که زمان و استراتژیهای مناسب به کسبوکار و مشتریان شما بستگی دارد، ورود به فعالیتهای سرد با بهترین شیوهها و استراتژیهای مستحکم میتواند به شما کمک کند موفقیت فروش سرد خود را افزایش دهید.
1. بهترین روز برای تماس های فروش
ما اخیراً از 109 متخصص فروش در ایالات متحده در مورد تماس سرد پرسیدیم. در حالی که چهارشنبه و پنجشنبه برای مدت طولانی بهترین روزهای هفته برای تماس با مشتریان احتمالی بوده اند، داده های ما نشان می دهد که چهارشنبه به عنوان بهترین روز در حال ظهور است. پنجشنبه یک ثانیه دور است، با سه شنبه نزدیک است.
این یافته کاملاً تعجب آور نیست. به هر حال، مردم معمولاً خود را برای تعطیلات آخر هفته در روز جمعه آماده می کنند و علاقه ای به شروع رابطه با یک فروشنده ندارند.
در روز دوشنبه، خریداران به حالت کاری می روند و هفته آینده خود را برنامه ریزی می کنند.
در اواسط هفته، مردم زمان کافی برای تسویه حساب در هفته کاری خود و رسیدگی به امور فوری داشته اند، بدون اینکه تماس شما مانند یک وقفه باشد.
ممکن است در ابتدا تعجب آور باشد که تقریباً 14٪ از مردم متوجه می شوند که آخر هفته ها زمان خوبی برای تماس هستند. با این حال، برخی از حرفه ای های فروش در صنایع B2C مانند املاک، خرده فروشی و مهمان نوازی هستند. آنها باید خارج از ساعات کاری عادی با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنند. در این مورد، اوقات آخر هفته منطقی تر است.
منبع تصویر
2. بهترین زمان روز برای تماس های فروش
به طور عمده، مردم همچنان در نیمه اول روز تماس های فروش بیشتری برقرار می کنند. بنابراین بهترین زمان برای تماس سرد چه زمانی است؟ دادههای ما نشان میدهد که اواخر صبح بین ساعت 10 صبح تا ظهر بهترین است.
ساخت زود هنگام تماس فروش صبحگاهی منطقی است. این به شما امکان میدهد تا قبل از اینکه لیست کارهایشان بسیار طولانی شود، با مشتریان احتمالی ارتباط برقرار کنید. اما آیا واقعا زمان بهینه برای گرفتن کسی در محل کار است؟
RingDNA مطالعه سال گذشته با مطالعه ما مطابقت دارد و بیشترین احتمال تماسهای پاسخ داده شده قبل از ساعت ناهار را نشان میدهد.
<منبع تصویر
وقتی به ساختار یک روز اداری معمولی فکر میکنید، متوجه میشوید که در ساعت 11 صبح، اکثر افراد قبل از صرف ناهار، کارها را جمعبندی میکنند، آنها را در دسترس قرار میدهند و تمایل بیشتری نسبت به تماسهای فروش دارند. وظایف آتشین صبحگاهی.
پس بهترین زمان بعدی برای تماس سرد کی است؟
افرادی که به نظرسنجی ما پاسخ دادند نشان دادند که بهترین زمان بعدی درست بعد از ناهار است.
افراد کمتری احساس میکردند که اواسط بعد از ظهر زمان خوبی است. با این حال، در واقع دادههای نشان میدهد که اواخر روز میتواند زمان خوبی برای دستیابی به مشتریان بالقوه باشد، زیرا آنها شروع به پایان میکنند و تمایل کمتری برای شروع کارهای جدید دارند، که باعث میشود آنها را برای گرفتن تماس تلفنی از شما پذیرا باشند.
این همه برای گفتن چیست؟ شما بالقوه های خود را بهتر می شناسید. و اگر این کار را نکردید، کمی وقت بگذارید تا در مورد چگونگی ساختار روزشان بیشتر بدانید.
3. بدترین زمان روز برای تماس های فروش
بیشتر متخصصان سازمان شما بین ساعت 7 صبح تا 10 صبح چه کاری انجام می دهند؟ سرازیر شدن در کار و با توجه به اینکه بسیاری از افراد هنوز از راه دور کار می کنند، این امر باعث می شود که برنامه کاری و زمان شروع کار کمی غیرقابل پیش بینی تر باشد.
هنگامی که قبل از ساعت 10 صبح تماس میگیرید، مطمئن نیستید که مشتریان احتمالی شما آماده هستند یا خیر. هنگامی که افراد در روز کاری خود قرار می گیرند، یک یا دو ساعت اول معمولاً صرف سازماندهی روز و حل و فصل درخواست های فوری می شود.
اوه، و اگر زودتر یا دیرتر در روز تماس بگیرید، امیدوار نباشید به یک تصمیم گیرنده برسید. کسانی که قبل از ساعت 8 صبح شروع به کار می کنند معمولاً به دنبال انجام کار بدون حواس پرتی هستند و این امر باعث می شود کمتر گوشی را بردارند. در مورد کسانی که روغن نیمه شب را می سوزانند نیز همینطور است.
تنها هشدار برای تماس زودهنگام این است که در منطقه زمانی متفاوتی نسبت به مشتریان احتمالی خود هستید. برای مثال، اگر در لس آنجلس هستید و سعی میکنید به کسی در بوستون برسید، ساعت 7 صبح ساعت 10 صبح در ساحل شرقی است.
4. زمان پاسخگویی مهم است
اگر سرنخهای جدید را در اولین ساعتی که واجد شرایط میشوند دنبال نکنید، ممکن است فرصتهای ارزشمندی را روی میز باقی بگذارید.
CallHippo شناسایی کرد که تماسهای مشتریان در عرض یک ساعت پس از ارسال درخواست و آنهایی که انجام ندادهاند.
چه چیزی بیشتر، 78 % از خریداران از اولین شرکتی خرید می کنند که به درخواست آنها پاسخ می دهد، به این معنی که هر چه سریعتر بتوانید به سرنخ ورودی پاسخ دهید، بهتر است. تیمهای فروش که در عرض پنج دقیقه پاسخ نمیدهند، سرب را تجربه میکنند. کاهش صلاحیت 80%.
گفتن کافی است، توانایی شما در پاسخگویی سریع به یک سرنخ میتواند توانایی شما را برای رسیدن به فروش افزایش دهد یا از بین ببرد. نتیجه اخلاقی این قصه؟ در صورت شک، فوراً تماس بگیرید.
5. پایداری نتیجه می دهد
آیا پس از دومین یا سومین پست صوتی خود از تماس با یک لید خودداری می کنید؟ ممکن است خودتان را کوتاه بفروشید. اکثر فروش ها — 80٪ – بعد از پنج یا بیشتر تماس بعدی.
چه چیزی این را شگفتانگیز میکند؟ طبق همین مطالعه، تنها حدود نیمی از فروشندگان حتی یک بار پیگیری می کنند و 44 درصد پس از آن منصرف می شوند.
خیلی زود تسلیم نشوید.
و، فقط تماسهایی نیست که باید برای فروش استفاده کنید. روی چندین نقطه تماس و کانال برنامه ریزی کنید. 84٪ از فروشها در نهایت بیش از دو تا چهار مورد انجام میشود کانال های مختلف.
6. اسکریپت ها می توانند نرخ های بسته را افزایش دهند
نظرسنجی اخیر ما نشان داد که در حالی که برخی از افراد مطلقاً از هیچ اسکریپتی استفاده نمیکنند، 81 درصد از فروشندگان ترجیح میدهند از اسکریپتهای تماس برای هدایت مکالمات فروش استفاده کنند. این تعجب آور نیست زیرا اسکریپت ها می توانند نرخ موفقیت خود را تا 500% افزایش دهید.
چیزی که ممکن است شما را شگفت زده کند این است که 48 درصد از فروشندگان اسکریپت هایی را ترجیح می دهند که جزئیات و طراحی شده باشند تا در پاسخ ها انعطاف پذیری داشته باشند. اکثر مردم متوجه می شوند که نقاط گلوله به اندازه کافی مشخص نیستند، اما افزودن جزئیات و ارائه چند مسیر می تواند به شما کمک کند در حین انجام مکالمه بر مخالفت ها غلبه کنید.
به هر حال، ممکن است در حین انجام تماس سرد، هدف خاصی در ذهن داشته باشید. اما، اگر راه حل شما برای مشتری کار نمی کند، ممکن است بتوانید فروش را با پیشنهاد دیگری ذخیره کنید.
ایجاد اسکریپتها که به مشتریان احتمالی مختلف اجازه میدهد پاسخها اغلب پاسخدهی را آسانتر میکند و آنها را در جهتی راهنمایی میکند که به آنها کمک میکند، بدون اینکه اگر یک راهحل برای نیازهای آنها کار نمیکند، آنها را از خود دور کنند.
به یک نقطه شروع برای اسکریپت تماس سرد خود نیاز دارید؟ الگوی ما را از اینجا بگیرید.
آمار گسترش سرما در سال 2023: B2B در مقابل B2C
نظرسنجیهای اخیر HubSpot از متخصصان فروش، بینشهای جالبی را ارائه میدهد که فراتر از بهترین زمان برای تماس سرد است. در اینجا چند آمار وجود دارد که باید هنگام ایجاد تماس سرد و استراتژیهای فروش در نظر بگیرید.
61% از شرکتهای B2B و 52% از شرکتهای B2C برای افزایش فروش از تماس سرد استفاده میکنند، که نشان میدهد علیرغم تغییرات ناشی از همهگیری، هنوز تماس سرد در دنیای امروز بسیار مهم و مرتبط است.
- تماس های تلفنی رایج ترین شکل تماس سرد باقی مانده است که به ترتیب توسط 73% و 64% از شرکت های B2B و B2C استفاده می شود.
- ایمیل با 68 درصد از B2B و 53 درصد از B2C از ایمیلهای سرد استفاده میکند.
اکنون که میدانیم چه چیزی محبوبتر است، زمان آن رسیده است که ببینیم چه چیزی مؤثرتر است.
- 53% از شرکتهای B2B و 43% از شرکتهای B2C دریافتند که تماسهای تلفنی مؤثرترین کانالها برای برقراری ارتباط سرد هستند.
غذای آماده؟ در حالی که رسانههای اجتماعی و پیامهای متنی در حال رشد هستند، تلفن و ایمیل فقط محبوبترین شکلهای ارتباط سرد نیستند. آنها همچنین موثرترین و با اختلاف نرخ پاسخ کوتوله هستند.
بهترین زمان و استراتژی را برای تماس سرد انتخاب کنید
در نهایت، انتخاب زمان مناسب برای برقراری تماسهای فروش برای موفقیت در فروش ضروری است. در حالی که این شش قانون سرانگشتی مکان خوبی برای شروع هستند، ممکن است استراتژی های مختلف برای کسب و کار شما بهتر عمل کنند. این رویکردها را آزمایش کنید و آنهایی را که برای شما مفید هستند، اتخاذ کنید. شاید تعجب کنید که با چند ترفند ساده به چند مشتری دیگر برسید.
یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در سپتامبر 2015 منتشر شد و برای جامعیت بهروزرسانی شده است.
منبع:hubspot