کسب و کار

23 نکته تماس فروش: چگونه مکالمات را شروع کنیم تا مشتریان بالقوه تماس شما را قطع نکنند

23 نکته تماس فروش: چگونه مکالمات را شروع کنیم تا مشتریان بالقوه تماس شما را قطع نکنند

اگر خود ایده برقراری تماس فروش، به خصوص اگر هوا سرد باشد، فوراً شما را در معرض خطر قرار می دهد، شما تنها نیستید.

person gets on a sales call on their phone

طبق مطالعه اخیر، 48 ٪ از تمام متخصصان فروش از تماس های فروش سرد می ترسند و 53٪ به راحتی تسلیم می شوند. با این حال، تماس های فروش، چه سرد و چه گرم، برای رشد کسب و کار حیاتی هستند. علاوه بر این، خریداران بالقوه می خواهند از شما بشنوند. 71 درصد از خریداران می‌خواهند از شما ایده‌های جدیدی برای رشد را بشنوند.

بنابراین، چگونه یک مکالمه سازنده و حرفه ای را شروع می کنید؟ مطمئناً، شما به یک فضای قوی نیاز دارید که مردم را گرم کرده و از همان ابتدا اعتماد ایجاد کند. اما برای اطمینان از اینکه به عنوان یک “نماینده فروش مزاحم” شناخته نمی شوید، کار شما باید قبل از برداشتن تلفن شروع شود. بیایید شیرجه بزنیم.

Free Resource: 10 Sales Call Script Templates [Download Now]

فهرست محتوا

تماس فروش چیست؟

قبل از اینکه جلوتر برویم، مطمئن شویم وقتی در مورد تماس‌های فروش صحبت می‌کنیم، در یک صفحه هستیم.

در ساده‌ترین شکل، تماس‌های فروش، مکالمه‌ای بین فروشنده و خریدار هستند – که اغلب به آنها سرنخ یا مشتری می‌گویند. مکالمات فروش می تواند در تعدادی از تنظیمات مانند رسانه های اجتماعی، ایمیل، چت زنده، تماس های تلفنی و تماس های ویدیویی انجام شود.

تلفن و ویدئو از ساختارهای مشابهی پیروی می کنند و بسیار محبوب و موثر باقی می مانند. بر اساس نظرسنجی اخیر HubSpot، 75٪ از متخصصان فروش می گویند که از تماس های تلفنی برای فروش از راه دور استفاده می کنند و 40٪ گفته اند که از ویدئو استفاده می کنند.

درک سرنخ های گرم در مقابل سرد

سرنخ‌های گرم قبلاً علاقه خود را به محصول یا خدمات نشان داده‌اند. گاهی اوقات، خود رهبری ابتکار عمل را به دست می‌گیرد و دست به دست می‌شود. گاهی اوقات، فروشنده ابتدا با آنها تماس گرفته و آنها را گرم کرده است. از آنجایی که آنها قبلاً پذیرا هستند، این مکالمات می توانند از طریق تلفن یا ویدیو انجام شوند و اغلب به متقاعدسازی کمتری نیاز دارند.

از سوی دیگر، سرنخ‌ها یا مشتریان بالقوه افرادی هستند که (هنوز) علاقه‌ای به محصول یا خدمات نشان نداده‌اند. متخصصان فروش آنها را از طریق روش‌های مختلفی پیدا می‌کنند، از جمله، اما نه محدود به فهرست‌های تلفن، رسانه‌های اجتماعی، و سایر منابع آنلاین.

مکالمات سرد اغلب از طریق تلفن، ایمیل یا رسانه های اجتماعی انجام می شود. از آنجایی که این سرنخ‌ها هنوز ابراز علاقه نکرده‌اند، اغلب مقاوم‌تر هستند، به این معنی که از اسکریپت تماس سرد موثر می تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد.

چگونه برای تماس فروش آماده شویم

ما در بالا به این موضوع اشاره کردیم. با این حال، موفق‌ترین متخصصان فروش می‌دانند که کارشان قبل از اینکه شماره تلفن مشتری احتمالی خود را شماره‌گیری کنند، شروع می‌شود.

چه در تماس باشید و چه با سرنخ گرم کار کنید، کلید موفقیت در آمادگی کافی نهفته است. آنچه به نظر می رسد بر اساس مدل کسب و کار شما، مشتریان شما و آگاهی آنها از محصول یا خدمات شما متفاوت است. با این حال، حتی اگر بنجامین فرانکلین چندین دهه قبل از تلفن استفاده کند، ضرب المثل او “با ناتوانی در آماده شدن، آماده شکست می شوید”، در مورد تماس های فروش صدق می کند.

با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا 7 نکته برای آماده شدن برای تماس بعدی فروش شما وجود دارد.

1. در مورد مشتری و شرکت آنها تحقیق کنید.

تحقیق. پژوهش. پژوهش. مطمئن شوید که حداقل درک سطح بالایی از مشتری و شرکت آنها دارید.

چرا این مهم است؟ خودت را جای اونها بگذار. آیا ترجیح می دهید با کسی صحبت کنید که از شما می خواهد کار را برای او انجام دهید و نمی داند شما کی هستید یا چه کار می کنید؟ یا ترجیح می دهید با کسی صحبت کنید که تکالیف خود را انجام داده و وقت شما را تلف نمی کند؟

نیازی ندارید نام حیوان خانگی کودکی آنها را بدانید، اما باید نسبت به شرکت، مشکلاتی که راه حل فعلی آنها ممکن است ارائه دهد، و اینکه محصول یا خدمات شما چگونه می تواند باشد، احساس داشته باشید. کمک کنید.

2. تصمیم گیرندگان کلیدی را شناسایی کنید.

در حالت ایده‌آل، مشتری احتمالی شما تصمیم‌گیرنده کلیدی است، اما مواقعی وجود دارد که اولین تماس یا پای شما به در است. اگر آنها یک تصمیم گیرنده کلیدی نیستند، همچنان می توانید به آنها نشان دهید که چگونه می توانید به آنها کمک کنید و آنها را به نظر رهبری خوب نشان دهید. با انجام این کار، ممکن است بتوانید یک متحد قدرتمند به دست آورید.

صرف نظر از اینکه آنها یک تصمیم گیرنده کلیدی هستند یا نه، باید در مراحل اولیه فروش دریابید که چه کسی – اگر کسی – نیاز به مشارکت در فرآیند تصمیم گیری دارد.

3. یک تحلیل رقابتی آماده کنید.

یک مطالعه اخیر HubSpot نشان داد که متمایز شدن از رقبا بزرگترین چالشی است که متخصصان فروش با آن روبرو هستند. (سهمیه ملاقات و فقدان سرنخ های با کیفیت بالا به ترتیب دوم و سوم هستند.) برای رقابتی ماندن، مهم است که بدانید رقبای شما چه می کنند و محصول یا خدمات شما چگونه است.

تدارک مطالعات موردی، توصیفات مشتریانی که تغییر کرده اند یا حتی مقایسه مستقیم را در نظر بگیرید.

4. محتمل ترین نقاط درد

را مشخص کنید

با صرف زمان برای تشریح نقاط درد احتمالی آنها، بهتر می توانید در طول تماس با نیازهای آنها صحبت کنید. در حالی که شگفتی‌ها اتفاق می‌افتد، با آماده شدن از جلو، احتمال تغییر دنده یا فکر کردن روی پای خود را در طول مکالمه به حداقل می‌رسانید.

5. مزایای محصول یا خدمات خود را مشخص کنید.

اگر در گذشته آموزش فروش را گذرانده‌اید، احتمالاً شنیده‌اید که افراد درباره ویژگی ها در مقابل مزایا. در حالی که گفتن اینکه محصول یا خدمات شما دارای یک ویژگی خاص است، قابل توجه به نظر می رسد، مطمئن شوید که فهرستی از اهمیت هر ویژگی دارید. احتمالاً می‌توانید فهرستی از حداقل دو تا سه مزیت برای هر ویژگی ارائه دهید، که به شما امکان می‌دهد به سرعت و به طور مؤثر با نگرانی‌های مشتریان احتمالی خود صحبت کنید.

6. اعتراضات احتمالی آنها را شناسایی کنید.

غلبه بر مخالفت‌ها یکی از بهترین موارد است مهارت های مهم هر فروشنده اکثر اعتراضات به یکی از چهار دسته تقسیم می شوند: بودجه، اعتماد، نیاز و فوریت. با این حال، جزئیات کاملاً به محصول یا خدمات شما و تجارت آنها بستگی دارد.

با ایجاد فهرستی از محتمل‌ترین مخالفت‌های مشتری بالقوه‌تان به شرکت و محصول شما، می‌توانید به آنها کمک کنید تا بفهمند چرا خرید از شما تصمیم خوبی است.

7. ارائه های سفارشی برای هر مشتری بسازید.

80٪ از مصرف کنندگان ایالات متحده اگر تلاش های خود را شخصی سازی کنید، احتمال خرید بیشتری دارند. حتی اگر طرح شما از مشتری به مشتری تقریباً یکسان است، ارائه‌ای بسازید که در صورت لزوم از نام و نشان‌واره شرکت آن‌ها استفاده کند تا شخصی به نظر برسد.

چه در یک تماس ویدیویی اشتراک‌گذاری کنید یا به سادگی از طریق تلفن با نیازهای آنها صحبت کنید، نشان دادن اینکه به نیازهای آنها اهمیت می‌دهید و در فرآیند فروش فکر کرده‌اید، باعث ایجاد اعتماد می‌شود.

23 d986daa9d8aad987 d8aad985d8a7d8b3 d981d8b1d988d8b4 da86daafd988d986d987 d985daa9d8a7d984d985d8a7d8aa d8b1d8a7 d8b4d8b1d988d8b9 daa9 66427e78543da scaled

نکات تماس فروش

هنگامی که به اندازه کافی آماده شدید و زمان برداشتن تلفن یا ورود به زوم فرا رسید، فرصتی است که بدرخشید. در اینجا 8 نکته برای استفاده حداکثری از هر تماس فروش وجود دارد.

1. کارها را در یادداشت درست شروع کنید.

کارها را با لحنی گرم و دوستانه شروع کنید و نشان دهید که چگونه یک حرفه ای واقعی هستید. چند راه برای انجام این کار عبارتند از:

  • گرم، دوستانه و حرفه ای شروع کنید.
  • آنها را با یک ایده یا سوال جذاب درگیر کنید.
  • مشتری را وارد یک چارچوب ذهنی پذیرا کنید.
  • درگیر شدن با تماس را تشویق کنید (زیرا تعامل احتمال توقف مکالمه را کاهش می‌دهد).
  • تصمیم گیری مثبت را برای آنها آسان کنید.

به خواندن هشت نکته برای شروع تماس بعدی فروش خود در زیر ادامه دهید.

2. آناتومی تماس های فروش خوب را درک کنید.

در حالی که ساختار مکالمه بر اساس صنعت و سرد یا گرم بودن سرنخ متفاوت است، بیشتر تماس‌های فروش – به‌ویژه مؤثرترین تماس‌ها – از الگوی مشابهی پیروی می‌کنند:

  • مقدمه. اغلب معمولی، معمولاً به عنوان یک یخ شکن عمل می کند که در آن می توانید یک اتصال ایجاد کنید.
  • تنظیم هدف. پس از چند دقیقه ابتدایی، زمان انتقال به سمت تجاری تماس فرا رسیده است. با تنظیم زمینه، دستور کار یا اهداف مکالمه، شما.
  • بحث مشکل. ممکن است فروشنده تحقیقات خود را در مورد شرکت به اشتراک بگذارد و سپس از مشتری احتمالی جزئیات بیشتری در مورد چالش خود بخواهد.
  • راه حل/طرح. در این مرحله، فروشنده نحوه حل مشکل محصول یا خدمات خود را با یک مرور سطح بالا از نتایج بالقوه به اشتراک می گذارد.
  • پرسش و پاسخ. تمرکز در اینجا بر شفاف سازی و رسیدگی به اعتراضات است.
  • مراحل بعدی. این را به عنوان پایان تماس در نظر بگیرید، جایی که خریدار و فروشنده با مراحل بعدی موافقت می‌کنند، که ممکن است شامل ارسال یک توافق رسمی، برنامه‌ریزی مکالمه بعدی یا رفتن به مرحله بعدی فرآیند فروش باشد.

وقتی این ساختار را درک کردید، می‌توانید به طور مؤثرتری در ارائه‌های فروش خود پیمایش کنید و از بخش به بخش دیگر منتقل شوید.

23 d986daa9d8aad987 d8aad985d8a7d8b3 d981d8b1d988d8b4 da86daafd988d986d987 d985daa9d8a7d984d985d8a7d8aa d8b1d8a7 d8b4d8b1d988d8b9 daa9 66427e7cca121 scaled

3. از یک قلاب مؤثر برای دریافت «بله» آسان در اوایل استفاده کنید.

پس از افتتاحیه، یکی از راه‌هایی که می‌توانید افراد را در چارچوب ذهنی درست قرار دهید این است که یک سوال بله/خیر بپرسید که محصول یا خدمات شما می‌تواند به آنها کمک کند.

«اگر CRM شما خودش را به‌روزرسانی کند و بتوانید از مشغله کاری کنار بگذارید، عالی نیست؟»

وقتی می‌توانید از ابتدا یک بله آسان دریافت کنید، آن‌ها را در چارچوب ذهنی مثبت‌تری قرار می‌دهد که در آن بیشتر پذیرای شما و حرف شما هستند. یک بله ممکن است به دیگری منجر شود.

4. آنها را تشویق کنید تا با شما ارتباط برقرار کنند.

به‌خاطر داشته باشید که وقتی برای فروش عکس می‌گیرید، هدف شما در تماس باید جلب توجه خریدار باشد — تماس‌های موفق «77٪ بیشتر سوئیچ بلندگو در دقیقه.”

«من قبل از موعد بررسی کرده‌ام، اما نمی‌خواهم به شما بگویم فکر می‌کنم مشکل شما چیست. می‌خواهم به صحبت‌های شما گوش دهم تا در مورد آنچه در کسب و کار شما می‌گذرد بیشتر بدانم. ممکن است شما را متوقف کنم و برای کسب اطلاعات بیشتر سؤالاتی بپرسم.»

یا چیزی شبیه به این:

بر اساس آنچه به اشتراک گذاشتید، فکر می‌کنم می‌توانم کمک کنم. با این حال، قبل از اینکه به جزئیات بیشتر بپردازم، در حین رفتن سوالات خود را بپرسید.”

دادن اجازه صریح به آنها برای صحبت زود هنگام به آنها کمک می کند.

5. زمین را زودتر رها کنید.

گاهی اوقات، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که کتاب بازی را رها کنید (زیرا مردم به آن عادت می‌کنند) و مشتاق را غافلگیر کنید.

این امر در وبینارها رایج‌تر می‌شود، به‌ویژه به این دلیل که تقریباً همیشه یک پیشنهاد وجود دارد. وقتی فروشنده در اوایل دوره آموزشی یا فروش به مخاطب می‌گوید چه چیزی در راه است، مقاومت اولیه را از بین می‌برد و در عین حال بذر را در مورد آنچه در راه است می‌کارد.

در صورت تماس سرد، می توانید از زبانی مانند:

استفاده کنید

«سلام [احتیاط]. بله، این یک تماس فروش است! [منتظر پاسخ باشید، خنده] آیا می‌توانید فقط سه دقیقه از من وقت بگذارید تا بتوانم در مورد [محصولی] که در [منافع] به شما کمک می‌کند به شما بگویم؟»

گفتن این یک تماس فروش، مشتری احتمالی شما را دچار مشکل می کند. به طور معمول، آنها شوخی می کنند زیرا به تاکتیک ها و ترفندهای زیرکانه عادت دارند. رابطه‌ای که ایجاد می‌کنید چند دقیقه به شما کمک می‌کند.

6. بر روی خدمت بیش از فروش تمرکز کنید.

بهترین فروشنده ها می دانند که فروش واقعی در واقع گوش دادن به مشکلات مردم و نشان دادن نحوه کمک به آنها است. با اولویت دادن به ایجاد رابطه با مشتری بالقوه خود و نشان دادن اینکه به نگرانی های آنها گوش می دهید، آنها به احتمال زیاد به شما و شرکت شما در سرمایه گذاری خود اعتماد خواهند کرد.

بنابراین، چگونه این کار را در تماس فروش انجام می دهید؟ با تمرین گوش دادن فعال.

«آنچه می‌شنوم که می‌گویید _____ است، درست است؟»

مطمئنا، هدف شما در حال حاضر این است که اولین فروش را دریافت کنید. اما این اولین قدم در ایجاد یک رابطه پایدار است. فروش به مشتریان فعلی آسان تر از مشتریان جدید است. 60-70٪ مشتریان از فروشندگان شناخته شده خرید خواهند کرد از نو. به علاوه، اگر خدمات استثنایی و تجربه مثبتی ارائه دهید، احتمالاً 140% بیشتر خرج کنید با شما.

7. تخصص خود را نشان دهید.

در مورد رقبای مشتری احتمالی شما، آنها احتمالاً برخی از مشکلات مشابهی را تجربه می کنند که مشتری احتمالی شما دارد. مشتری احتمالی شما احتمالاً آگاه است و حل این مشکلات می تواند به آنها مزیت رقابتی بدهد، به خصوص اگر بتوانید مدرکی به آنها نشان دهید.

«ما با چند شرکت هم اندازه در صنعت شما کار کرده‌ایم، و آنها دو مشکل عمده را تجربه می‌کنند. تعجب کردم که آیا آنها باعث نگرانی شما نیز می شوند…»

این نشان می‌دهد که شما صنعت و شرکت آنها را درک می‌کنید، و اگر آنها قبلاً این نگرانی‌ها را نداشتند، همچنین نشان می‌دهد که شما به دنبال نیازهای آنها هستید.

می‌خواهید بازی فروش خود را با کتاب‌های بازی تعاملی که بهترین روش‌ها را برای نمایشنامه‌های فروش، اسکریپت‌ها، راهنماها و موارد دیگر ارائه می‌دهند، ارتقا دهید؟ یک نسخه نمایشی از نرم‌افزار فروش کتاب فروش HubSpot دریافت کنید تا ببینید چگونه می‌تواند به شما کمک کند. معاملات بیشتری می بندید.

8. مثبت بمانید.

وقتی باور دارید که می توانید یا موفق خواهید شد، به احتمال زیاد مراحلی را بردارید که به شما در انجام این کار کمک می کند. با در نظر گرفتن این موضوع، ذهنیت یکی از مهمترین عوامل موفقیت شماست.

داده‌های اخیر ما نیز از این موضوع پشتیبانی می‌کند، و متخصصان فروش، تمایل، همدلی و سازگاری را به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی‌ها برای رهبران فروش موثر رتبه‌بندی می‌کنند.

در حالی که مطمئناً می‌خواهید با طرز فکری خوش‌بینانه وارد هر تماس شوید، مهم است که حفظ این حس مثبت در طول روز — و حرفه خود.

23 d986daa9d8aad987 d8aad985d8a7d8b3 d981d8b1d988d8b4 da86daafd988d986d987 d985daa9d8a7d984d985d8a7d8aa d8b1d8a7 d8b4d8b1d988d8b9 daa9 66427e8200602 scaled

نحوه باز کردن تماس فروش

با در نظر گرفتن نکات بالا، بدانید که یک افتتاحیه خوب برای تماس های فروش موفق بسیار مهم است. در اینجا نحوه شروع تماس فروش با بازکننده‌هایی است که مشتریان بالقوه را درگیر می‌کنند تا بلافاصله تلفن را قطع نکنند.

1. با آنها به گرمی سلام کنید.

بسیاری از مشتریان بالقوه تماس‌های فروش را صرفاً نویز می‌دانند و هر تماسی را که انتظار ندارند تنظیم می‌کنند. با این حال، اگر احوالپرسی شما به اندازه کافی گرم باشد (مانند یک دوست قدیمی)، ممکن است آنها را وادار کنید که به اندازه کافی مکث کنند تا به آنچه می گویید توجه کنند. ممکن است با:

باز کنید

«سلام [Name]، چطور بودی؟»

باز کردن با نام آنها، مشتری احتمالی را تأیید می کند. ما به سختی می‌توانیم به صدای نام خود پاسخ دهیم، و این احوالپرسی باعث ایجاد حس آشنایی و احترام می‌شود.

“چطور بودی؟” برتر از “چطوری؟” زیرا به عنوان یک الگوی وقفه عمل می کند. مشتری اغلب خود را در نظر می گیرد که آیا قبلاً شما را ملاقات کرده است یا خیر، و این ممکن است به شما فرصتی برای ادامه گفتگو بدهد. علاوه بر این، فروشندگانی که این سوال را می پرسند، یک 660% نرخ موفقیت بالاتر.

اما برای مدت طولانی روی صحبت های کوچک تمرکز نکنید. برخی از مشتریان احتمالی چنین احوالپرسی گرمی را به‌عنوان هدایت نادرست می‌دانند، بنابراین تمام تلاش خود را بکنید تا بعد از احوالپرسی به اصل مطلب برسید.

2. تحقیقاتی را که در مورد شرکت آنها انجام داده اید ذکر کنید.

وقتی نوعی شخصی‌سازی وجود دارد، مشتریان احتمالی در طرف دیگر تماس شما کمتر شما را در مسیر خود متوقف می‌کنند. سعی کنید گفتگو را با چیزی شبیه به این باز کنید:

«تحقیقات من نشان می‌دهد که شرکت شما در فرآیند…»

این نشان می دهد که شما به آنها علاقه مند هستید و مدتی را صرف یافتن دلیلی برای تماس کرده اید. همچنین نشان می دهد که شما سعی نمی کنید فوراً چیزی به آنها بفروشید.

3. نام یک کانکشن متقابل را رها کنیدn.

صحبت کردن در مورد یک ارتباط متقابل به شما اعتبار فوری می دهد. اگر با شخصی که با او مشترک هستید صحبت کرده اید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

“یکی از مشتریان من، [Name] در [Company]، به من گفت که شما [در جستجوی آن هستید، ممکن است مناسب باشد]…”

مشتری احتمالی شما کنجکاو خواهد بود که بداند چرا مخاطبش فکر می کند ممکن است به محصول یا خدمات شما نیاز داشته باشد.

4. به یک مخاطب شرکت مراجعه کنید.

حتی بهتر از یک ارتباط متقابل، یکی از همکاران آنها است که شما با آنها تماس داشته اید.

«[Prospect]، دیروز داشتم با یکی از مدیران کسب‌وکار شما صحبت می‌کردم، و او گفت که بخش رو به رشد کسب‌وکار شما از طریق [محصول، جایگاه، بازار] است. از آنجایی که اینطور است، من می‌توانم…”

با معرفی همکار مشتری احتمالی خود به آنها می‌گوید که شما را جدی بگیرند، در حالی که تمرکز بحث بر روی منبع درآمد نوظهور تضمین می‌کند که در مورد اولویت شرکت صحبت می‌کنید.

5. از اطلاعات نمایه لینکدین آنها استفاده کنید.

در مورد تحقیق، می‌توانید چیزهای ارزشمندی را از لینکدین مشتری بیابید:

“من داشتم به نمایه شرکت لینکدین شما نگاه می کردم و دیدم که یکی از پروژه های مهم امسال شما…”

ارجاع دادن به صفحه لینکدین و اهداف شرکت آنها ثابت می کند که شما به جای اینکه فقط محصولات و خدمات خود را تحت فشار قرار دهید به بحث در مورد چیزی که برای آنها ارزشمند است علاقه دارید. به خاطر داشته باشید که داشتن یک برنامه برای نحوه هدایت به مکالمه فروش از آنجا مهم است.

6. به یک رقیب مراجعه کنید.

حذف نام یک رقیب آنها را در مورد مشارکت و نتایج کنجکاو می کند. برای اندازه:

این را امتحان کنید

«سلام [احتیاط]. این [نام] از [شرکت] است؟ ما به تازگی با [رقیب] کار کرده ایم و با آنها به [نتایج] رسیده ایم. آیا اکنون یا در آینده پنج دقیقه فرصت دارید تا بررسی کنیم [شرکت] چگونه می‌تواند به همان هدف دست یابد؟»

مهم است که مقدمه خود را به عنوان یک سؤال مطرح کنید. لحن صدای شما باید به این معنی باشد که آنها قبلاً در مورد شما و شرکت شما شنیده اند.

7. از شرکت در گفتگوهای کوچک نترسید.

سخن گفتن یکی از راه‌های انسانی کردن خود و ایجاد رابطه است، اما تنها در صورتی معتبر می‌شود که تحقیقات خود را انجام داده باشید. به طور اتفاقی چیزی مشترک را ذکر کنید، مانند:

“من متوجه شدم که شما اهل توسان هستید. من در واقع با همسرم در دانشگاه آریزونا آشنا شدم.»

اگر آنها با دانشگاه آشنایی دارند – یا حتی بهتر از آن، اگر آنها نیز در دانشگاه حضور داشته اند – می توانید گفتگو را از آنجا ادامه دهید.

به خاطر داشته باشید که تا آنجا که ممکن است به زمان مشتری احتمالی خود احترام بگذارید. پیچ و خم بیش از حد باعث می شود که آنها از هدف تماس تعجب کنند.

8. موضوعات مرجع در مطالب بازاریابی آنها مطرح شده است.

خواندن مطالب بازاریابی آنها نشان دهنده علاقه واقعی به شرکت آنها است. همچنین به این معنی است که توصیه های شما مناسب و مفید خواهد بود. ممکن است با یکی از این موارد باز کنید:

«روز پیش پست [توئیتر، فیس‌بوک] شما را در مورد… خواندم»

این افتتاحیه به خریدار می‌گوید که تکالیف خود را انجام داده‌اید و در مورد موضوعی مرتبط و به موقع تماس می‌گیرید.

“[Name]، در خواندن وبلاگ شرکت شما، متوجه شدم که نظرات خوبی از مشتریان در مورد [محصول] جدید خود داشته اید، و من متعجب بودم…”

علاقه شما به وبلاگ آنها می تواند درهای جدیدی را برای بحث در مورد نتایجی که محصولات شما برای مشتریان دیگر به دست آورده اند باز کند.

«می‌بینم [گزارش سالانه، خبرنامه] شما هفته گذشته در وب‌سایت شما منتشر شد، و به نظر می‌رسد که در حال گسترش عملیات خود در…»

احتمالاً شرکت تلاش زیادی برای گزارش سالانه انجام می‌دهد، بنابراین بحث در مورد موضوع می‌تواند فرصت‌هایی را برای گوش دادن به نقاط دردناک و رویدادهای محرک ایجاد کند.

23 d986daa9d8aad987 d8aad985d8a7d8b3 d981d8b1d988d8b4 da86daafd988d986d987 d985daa9d8a7d984d985d8a7d8aa d8b1d8a7 d8b4d8b1d988d8b9 daa9 66427e869050c scaled

فروش بعدی خود را موفقیت آمیز کنید

با داشتن این نمای کلی جامع از تماس های فروش، اکنون یک کتاب بازی قدرتمند دارید. این فرصت‌ها قبل از اینکه نشان دهند چه محصول یا خدماتی را نمایندگی می‌کنید، کسب‌وکار مشتری را برجسته می‌کنند. صرفاً تماس گرفتن و فهرست کردن آنچه شرکت شما می‌فروشد، راهی مطمئن برای از بین بردن تلفن است.

هدف از تماس اتصال همیشه باید نشان دادن حرفه ای بودن، اعتبار و تخصص شما باشد. وقتی این کار را انجام می‌دهید، به مشتری بالقوه دلیلی می‌دهید که حداقل درباره گزینه‌ها با شما بحث کند، و احتمال می‌دهید که تماس به روشی که می‌خواهید پایان یابد – با برنامه‌ریزی تماس دوم.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در ژانویه 2018 منتشر شد و برای جامعیت به‌روزرسانی شده است.

sales call templates

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا