کسب و کار

چگونه نرخ رشد فروش شرکت خود را محاسبه کنید

چگونه نرخ رشد فروش شرکت خود را محاسبه کنید

اگرچه ردیابی معیارهای فروش لزوما جذاب‌ترین بخش کار در فروش نیست، داشتن درک کامل از اینکه چگونه معاملاتی که بسته می‌کنید بر نتیجه شرکت شما تأثیر می‌گذارد و رشد آینده بخش مهمی است. کار.

woman calculates sales growth rate

Download the Sales Metrics & KPI Calculator

برای شرکت‌هایی که روی رشد و مقیاس‌بندی تمرکز دارند، یک معیار اساسی که باید به آن توجه داشت، نرخ رشد فروش است.

درک نرخ رشد فروش، معیاری حیاتی است که شرکت‌ها را برای تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌ها توانمند می‌سازد. اگر این نرخ در مقایسه با دوره‌های قبل کاهش یابد، می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که تیم فروش باید رویکرد متفاوتی برای افزایش درآمد در پیش بگیرد. برعکس، نرخ رشد بالای فروش اغلب به عنوان نشانه خوبی برای سهامداران شرکت در نظر گرفته می شود.

اکنون که متوجه شدیم نرخ رشد فروش به ما چه می گوید، بیایید نحوه محاسبه آن را مرور کنیم.

فرمول نرخ رشد فروش

برای محاسبه نرخ رشد فروش برای کسب و کار خود، باید ارزش فروش خالص دوره اولیه و ارزش فروش خالص دوره جاری را بدانید. این مقادیر باید به راحتی در صورت سود و زیان یافت شوند. هنگامی که این مقادیر را دارید، می توانید از فرمول زیر استفاده کنید:

da86daafd988d986d987 d986d8b1d8ae d8b1d8b4d8af d981d8b1d988d8b4 d8b4d8b1daa9d8aa d8aed988d8af d8b1d8a7 d985d8add8a7d8b3d8a8d987 daa9d986 6642759f1023a

بیایید نمونه ای از نحوه اعمال فرمول نرخ رشد فروش را بررسی کنیم.

Serial Juice Co. استارتاپی است که آب میوه و سبزیجات را به صورت سفارشی به مشتریان خود تحویل می دهد. تیم فروش Serial Juice Co. می خواست نرخ رشد فروش خود را از سال مالی خود که در 30 آوریل 2021 به پایان رسید تا سال مالی خود را که در 30 آوریل 2022 به پایان رسید اندازه گیری کند.

در طول سال مالی که در 30 آوریل 2021 به پایان رسید، این شرکت گزارش داد که 750000 دلار فروش داشته است. سال بعد، آنها گزارش دادند که 1000000 دلار فروش داشته اند. بیایید از فرمول نرخ رشد فروش با این ارقام استفاده کنیم.

نرخ رشد فروش = (1,000,000 – 750,000 دلار) / 750,000 دلار * 100 = 33%

این بدان معناست که شرکت Serial Juice در این بازه زمانی نرخ رشد فروش 33 درصدی داشته است.

با ابزارهای گزارش فروش راحت ما، رشد فروش خود را پیگیری کنید و نرم افزار ارائه شده توسط HubSpot.

میانگین نرخ رشد فروش سالانه

بسیاری از شرکت‌ها هنگام ارزیابی نرخ رشد فروش، میزان رشد فروششان را در طی چند سال اندازه‌گیری می‌کنند که به عنوان میانگین نرخ رشد فروش سالانه شناخته می‌شود.

برای اندازه‌گیری عملکرد رشد فروش شرکت خود در طی چند سال، با استفاده از فرمول قبلی برای محاسبه نرخ رشد فروش هر سالی که می‌خواهید ارزیابی کنید، شروع کنید. هنگامی که آن مقادیر را دارید، می توانید از فرمول زیر استفاده کنید:

da86daafd988d986d987 d986d8b1d8ae d8b1d8b4d8af d981d8b1d988d8b4 d8b4d8b1daa9d8aa d8aed988d8af d8b1d8a7 d985d8add8a7d8b3d8a8d987 daa9d986 6642759fdaa6a

اجازه دهید این را در یک مثال اعمال کنیم. شرکت مورد نظر – اجازه دهید آن را شرکت GSD بنامیم – مایل است میانگین نرخ رشد فروش سالانه خود را در چهار سال گذشته اندازه گیری کند. در اینجا مقادیر فروش سالانه و نرخ رشد سالانه برای شرکت GSD آمده است:

سال

درآمد

نرخ رشد

2018

950000 دلار

 

2019

1,000,000 دلار

5.26%

2020

1,125,000 دلار

12.5%

2021

1,200,000 دلار

6.67%

2022

1,400,000 دلار

16.7٪

حالا اجازه دهید این مقادیر را برای فرمول میانگین رشد فروش سالانه اعمال کنیم:

میانگین نرخ رشد فروش سالانه =

(5.26% + 12.5% ​​+ 6.67% + 16.7%) / 4 سال = 10.28%

از سال 2018 تا 2022، شرکت GSD نرخ رشد فروش سالانه 10.28% داشته است.

نرخ رشد فروش خوب چیست؟

هیچ ارزش سخت و سریعی وجود ندارد که نرخ رشد فروش “خوب” یا “بد” را نشان دهد زیرا نرخ رشد برای هر شرکت نسبی است. در اینجا چند عامل وجود دارد که می تواند بر میزان رشد فروش سال به سال یک شرکت تأثیر بگذارد.

اندازه شرکت

یک کسب و کار کوچک ممکن است نرخ رشد فروش بالاتری نسبت به یک کسب و کار بزرگ داشته باشد زیرا یک کسب و کار کوچک با ارزش دلاری کمتری کار می کند. بنابراین، برای تأثیرگذاری بر تغییر، فروش کمتری لازم است.

به عنوان مثال، یک شرکت کوچک که یک سال 500000 دلار درآمد و سال بعد 750000 دلار درآمد دارد. این نرخ رشد فروش 33% است.

یک شرکت بزرگ که یک سال 10 میلیون دلار و سال بعد 12 میلیون دلار فروش به ارمغان می آورد، نرخ رشد فروش 20 درصدی دارد. اگرچه نرخ رشد واقعی فروش برای شرکت بزرگ‌تر پایین‌تر است، اما این شرکت باید به طور قابل‌توجهی پول بیشتری نسبت به شرکت کوچک‌تر وارد می‌کرد.

چشم انداز رقابتی

نرخ رشد موفق فروش می‌تواند به عملکرد رقبای شرکت و رشد کلی صنعت آن نیز بستگی داشته باشد.

در سال 2022، ایالات متحده فروش تجارت الکترونیک 7.7% نسبت به سال قبل رشد داشته است و فروش خرده فروشی 37.3% کاهش یافته است. با در نظر گرفتن این ارقام، شرکت‌هایی که محصولات و خدمات آنلاین را به فروش می‌رسانند، احتمالاً نرخ رشد فروش فردی بالاتری نسبت به شرکت‌های خرده‌فروشی داشتند، زیرا در سطح صنعت، فرصت‌های بیشتری برای رشد برای شرکت‌های تجارت الکترونیک وجود داشت.

اهداف فروش

در نهایت، نرخ رشد موفق فروش تا حد زیادی به اهداف فروش منحصر به فرد شرکت بستگی دارد. هر شرکت مجموعه ای از اهداف و استراتژی های خاص خود را دارد که به شدت تحت تأثیر عوامل فوق و همچنین رهبری شرکت، سهامداران و پهنای باند تیم فروش قرار می گیرند.

درک نرخ رشد فروش می تواند بینش ارزشمندی از عملکرد فعلی و آینده شرکت شما ارائه دهد. به راهنمای نهایی معیارهای فروش برای کشف سایر معیارهای با ارزش فروش که تیم شما باید اندازه گیری کند.

دقت لازم را انجام دهید

داشتن رشد فروش موفق تا حد زیادی به تعهد به پیگیری رشد شرکت با استفاده از ابزارهای ردیابی توسط Hubspot و سایر ارائه دهندگان. اطمینان حاصل کنید که محصولاتی که می فروشید به این هدف کمک می کنند. یک عدد مشخص داشته باشید که دوست دارید به آن برسید و شروع به حرکت به سمت آن هدف کنید. از ابزارهایی که انتخاب می‌کنید برای پیگیری آن رشد و انجام تنظیمات محاسبه‌شده در صورت نیاز استفاده کنید.

همانطور که قبلا ذکر شد، پیگیری رشد رقبا در حوزه کاری شما می تواند به همان اندازه مهم باشد. به هیچ وجه نمی گوییم از کسی کپی کنیم. با این حال، مراقب باشید که شرکت های دیگر در چه جایگاهی قرار دارند و سپس آنها را با موقعیت فعلی خود مقایسه کنید. دستورالعمل‌هایی را که در اینجا ارائه کرده‌ایم دنبال کنید، و خواهید دید که این تجربه بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد.

New call-to-action

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا