کسب و کار

7 روند فروش اجتماعی برای اهرم در سال جاری [داده های جدید]

7 روند فروش اجتماعی برای اهرم در سال جاری [داده های جدید]

فروش اجتماعی ممکن است زمانی شبیه یک مد به نظر برسد، اما دیگر نمی توان آن را نادیده گرفت، به خصوص که فروشندگان با عملکرد بالا 12 درصد بیشتر از رسانه های اجتماعی هنگام فروش استفاده می کنند.< /p>

social selling trends

می‌پرسید چگونه این فروشندگان موفق می‌شوند تا این حد مؤثر باشند؟ اولاً، آنها با مخاطبانی که قبلاً هستند ملاقات می کنند – و اغلب در رسانه های اجتماعی هستند.

در این پست، من به برترین روندهای فروش اجتماعی که از وضعیت ما جمع آوری کرده ام می پردازم. گزارش فروش داده‌های بیش از 1400 حرفه‌ای فروش برای کمک به شما در درک روندهایی که آنها دنبال می‌کنند و به آنها کمک می‌کند عملکرد بهتری از همتایان غیراجتماعی خود داشته باشند.

Download Now: 2024 Sales Trends Report [New Data]

بیایید نگاهی به برترین روندهای فروش اجتماعی در سال 2024 بیندازیم.

1. فروشندگان نفوذ خود را در رسانه های اجتماعی ایجاد می کنند.

یک روند فروش برتر که در سال 2024 می آید تغییر در نقش یک فروشنده خریداران به جای دریافت دانش اولیه از یک نماینده فروش، در حال تحقیق در مورد محصول یا خدماتی هستند که به آن علاقه مند هستند. در عوض، آنها از فروشنده انتظار دارند که مشورت بیشتری داشته باشد و دانش خود را با نشان دادن اینکه دقیقاً چگونه محصول مذکور نیازهای آنها را برآورده می کند، بیشتر کند.

این تغییر، رسانه‌های اجتماعی را به مکانی عالی برای فروشندگان تبدیل می‌کند تا «نفوذگذار» باشند و محتوای مفیدی را که خریداران هنگام انجام تحقیقات خود به دنبال آن هستند، به اشتراک بگذارند. دان تایر، کارشناس فروش و مدیر اجرایی سابق HubSpot گفت، “فروشندگان این فرصت و مسئولیت را دارند که اطلاعات خوب را برای کمک به مشتریان بالقوه تقویت کنند. به درک بهتری از راه حل ها دست پیدا کنید. از آنجایی که رسانه‌های اجتماعی برای یافتن راه‌حل‌های بالقوه در مرحله جذب حیاتی هستند، انتشار اطلاعات مفید یک تمایز بزرگ است.”

dan quote

انتخاب کانال‌های رسانه‌های اجتماعی که از ایجاد جامعه پشتیبانی می‌کنند.

توانایی ایجاد و تعامل فعال با یک انجمن یکی از مهم ترین ویژگی ها فروشندگان اجتماعی در پلتفرم های اجتماعی به دنبال آن هستند، و این منطقی است.

هنگامی که با مخاطبان خود تعامل می کنید، در مورد علایق و نکات دردناک آنها اطلاعاتی کسب می کنید که دقیقاً به شما می گوید محصول یا خدمات شما چگونه می تواند به آنها کمک کند. این می‌تواند نوع محتوایی را که به اشتراک می‌گذارید مشخص کند، بنابراین با نیازهای آن‌ها هماهنگ می‌شوید.

تداوم تعامل، اعتماد را از طریق آشنایی ایجاد می‌کند و روابط شما را با مشتریان فعلی و آینده تقویت می‌کند. یک مدیر یک کسب و کار کوچک که به نظرسنجی فروش اجتماعی ما پاسخ داد، گفت “بزرگترین مزیت این است که معاشرت و خرید در یک مکان انجام شود. مشتریان زمانی را دوست دارند که شما آنها را بشناسید و به آنها اجازه دهید شما را بشناسند. توانایی به نمایش گذاشتن محصولی که دیگران ممکن است هرگز آن را ندیده یا پیدا نکرده باشند شگفت‌انگیز است.»

3. ایجاد اعتماد و اعتبار آنلاین به طور فزاینده ای حیاتی است.

مشتریان ممکن است گاهی نسبت به برندها و انگیزه‌های آن‌ها شک داشته باشند و توصیه‌های تأثیرگذاران، دوستان و خانواده، و افرادی مانند خودشان (مصرف‌کنندگان دیگر) قابل اعتمادترین و تأثیرگذارترین هستند. در نتیجه، نمایندگان فروش اهمیت روزافزون ساختمان را می گیرند. اعتماد و اعتبار با افراد بالقوه، به ویژه در رسانه های اجتماعی.

یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد اعتماد، اثبات اجتماعی است، و محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) یک نوع محبوب بسیار خوب است. این روش تا حد زیادی در ایجاد اعتماد کمک می‌کند، زیرا مصرف‌کنندگان آن را به اشتراک می‌گذارند. تجربه شخصی، و تجربه آنها مهر تایید و اعتماد است. اگر UGC را درباره کسب و کار خود پیدا کردید، می‌توانید آن را دوباره با مخاطبان خود در همان پلتفرم به اشتراک بگذارید.

من شما را نمی دانم، اما UGC چیزی است که من به عنوان یک مصرف کننده به دنبال آن هستم. بله، ارزش تولید بالای تبلیغات مارک‌دار مرا جذب می‌کند، اما دیدن شخصی مثل من، بدون پیوند مستقیم به یک کسب‌وکار، که از چیزی که واقعاً دوست دارد استفاده می‌کند و تضمین می‌کند، خوب است.

مهمتر از همه، اگر ارزشی ارائه نکنید، اعتماد ایجاد نمی کنید. فیدها را با محتوای نامربوط شلوغ نکنید یا مردم را با پیام‌ها غرق نکنید. متفکر، به موقع و شخصی باشید و نتایج مورد نظرتان را به دست خواهید آورد.

4. رویکرد رسانه های اجتماعی به عنوان یک کانال جستجوگر.

رسانه‌های اجتماعی از لحاظ تاریخی ابزار شبکه‌ای برای فروشندگان بوده‌اند. هنوز هم هست، اما همچنین یک موتور جستجوی قدرتمند برای شناسایی و تحقیق سرنخ ها با چند کلیک روی دستگاهی است که در جیب شما قرار می گیرد.

45% از فروشندگان به ما می گویند که از این طریق از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و می گویند که این شبکه ها در بین کانال های دیگر دارای رتبه دوم با کیفیت بالا هستند.

بنابراین، از کدام کانال ها باید استفاده کنید؟ من همیشه باید لینکدین را توصیه کنم. یک کلیک ساده بر روی نمایه یک فرد، عنوان شغل، سابقه کاری و ارتباطات مشترک را به شما می‌دهد، که فقط به شما کمک می‌کند تا ارتباط خود را با آنها بهتر تنظیم کنید.

من باید فیسبوک را نیز توصیه کنم. این کانال پرطرفدار جدید در میان فروشندگانی است که از اجتماعی برای یافتن مشتریان بالقوه استفاده می کنند< /a>، و آنها می گویند که این موثرترین کانال برای تحقیق بالقوه و کسب و کار آنها است.

همچنین می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی برای «گرم کردن» سرنخ‌ها قبل از تماس رسمی‌تر استفاده کنید. می‌توانید پست‌ها را لایک کنید و روی آن‌ها نظر بدهید تا در رادار آن‌ها قرار بگیرید و زمانی که زمان برداشتن تلفن و برقراری تماس است، به چیزی اشاره کنید که در طرح شما به اشتراک گذاشته‌اند. من به چیزی شبیه این فکر می کنم، “سلام [X]، من همین الان در مورد افتتاح دفتر جدید شما در شیکاگو خواندم. به شما تبریک می گویم. این باعث شد در مورد ایده هایی فکر کنم که می تواند به شما در مورد [آدرس نگرانی] کمک کند. >”

5. استفاده از DM (پیام های مستقیم) برای پاسخ به سؤالات و تعامل با مشتریان بالقوه.

اخرین گزارش روندهای مصرف کننده دریافتند که خرید از رسانه های اجتماعی در بین همه گروه های سنی محبوبیت بیشتری دارد و خریدهای درون برنامه ای در بالاترین سطح خود قرار دارند.

تمایل مصرف کنندگان برای دریافت پشتیبانی در پلتفرم در کنار خریدهای اجتماعی در حال افزایش است. در نتیجه، کسب‌وکارها آن را به بخش کلیدی هر استراتژی فروش اجتماعی تبدیل می‌کنند.

social selling support

نمایندگان فروش که قبلاً این را ارائه کرده‌اند می‌گویند که استفاده از DM رسانه‌های اجتماعی برای ارائه پشتیبانی/پاسخ به سؤالات، یکی از چهار راهبرد اصلی مؤثر برای تبدیل مشتریان جدید است، و فروشندگان اجتماعی می‌گویند که ارائه خدمات به مشتریان از طریق DM یکی از آنهاست. از مهمترین ویژگی هایی است که آنها در پلتفرم هایی که استفاده می کنند به آنها توجه می کنند.

همه اینها منطقی است – DM ها ارتباط مستقیم بین تجارت با مشتری را ارائه می دهند. همچنین حریم خصوصی بیشتری نسبت به بخش نظرات استاندارد ارائه می دهد. هنگام فروش اجتماعی، توصیه می‌کنم به مشتریان بالقوه و مشتریان اجازه دهید بدانند که DM شما برای سؤالات باز است.

اما به یاد داشته باشید: رسانه های اجتماعی ابزار قدرتمندی برای شروع مکالمات هستند، اما هدف نهایی عمیق تر کردن گفتگو است. DM ها می توانند پله ای برای رسیدن به آنجا باشند.

6. بهینه سازی نمایه های رسانه های اجتماعی.

نمایه رسانه‌های اجتماعی شما تا حدی برای مشتریان بالقوه بی‌فایده است، اگر اطلاعات مفیدی را که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شما و کسب‌وکار شما نیاز دارند، ارائه ندهد.

بنابراین، فروشندگان نمایه های خود را بهینه می کنند برای اطمینان از مفید بودن و به روز بودن آنها با تمام اطلاعات مرتبط. در حالت ایده آل، شما همچنین می خواهید که نمایه شما از نظر بصری جذاب باشد و هویت برند منسجمی را که برای توسعه آن تلاش کرده اید منعکس کند. اگر خوب به نظر می رسد، اولین تاثیر خوبی را به جا می گذارید.

می‌توانید درباره این روند به همراه موارد دیگری که ذکر کردم فکر کنید: اگر در لینکدین تأثیرگذار هستید و محتوای ارزشمند را به اشتراک می‌گذارید، با جامعه خود درگیر می‌شوید و با مشتریان آینده گفتگو می‌کنید، در صورتی که حسابی که استفاده می‌کنید هیچ اطلاعاتی درباره شخصیت و شرایط شما ندارد.

7. استفاده از ابزارهای خرید بومی رسانه های اجتماعی در فرآیند فروش.

پلتفرم‌های اجتماعی، مانند اینستاگرام، تجربه‌های خرید بومی را در برنامه‌های خود ارائه می‌دهد، مانع خرید را برای کاربران کاهش می‌دهد و فروش را برای کسب‌وکارها در جایی که مخاطبانشان هستند آسان‌تر می‌کند.

فروشندگان اجتماعی از این ابزارها استفاده می کنند و مصرف کنندگان از آنها خرید می کنند:

  • فیس‌بوک محبوب‌ترین پلتفرم فروش اجتماعی در میان فروشندگان درون‌برنامه‌ای است و مصرف‌کنندگان بیشترین اعتماد را به آن دارند و می‌گویند بهترین تجربه خرید درون‌برنامه را ارائه می‌دهد.
  • 77٪ از فروشندگان اجتماعی از اینستاگرام استفاده می کنند، و 56٪ از مصرف کنندگان از آن برای خرید درون برنامه ای استفاده کرده اند، اما 24٪ کمتر از فیس بوک به آن اعتماد دارند.

باید توجه داشته باشم که این روند بیشتر مختص مشاغلی است که محصولاتی دارند که واقعاً می توانند در رسانه های اجتماعی فروخته شوند. آیا می توانید تصور کنید که آیا مشاغل SaaS از فروشگاه TikTok استفاده می کنند؟

به شما

سخنان جدایی من این است که نمایندگان فروش نباید قدرت و محبوبیت رسانه های اجتماعی را نادیده بگیرند، زیرا این رسانه یک ابزار فروش همه کاره برای دستیابی به مشتریان بالقوه و تعامل با آنهاست. این وسیله ای عالی برای شروع مکالمات است که در نهایت منجر به فروش می شود.

New call-to-action

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا