داستان واقعی

آینده کار انسان است: ایجاد روابط قوی در دنیای مجازی

آینده کار انسان است: ایجاد روابط قوی در دنیای مجازی

6 دقیقه خواندن ⌚ 

حسینی: تیم یتیمی هستیم/ بازیکنان بزرگ پرسپولیس در زمین نبودند

دنیای کار همانطور که می دانیم در حال تغییر است و دیگر نمی توان آن را انکار کرد. حتی این تغییر زیر نور خورشید چیز جدیدی نیست. کار همیشه تکامل یافته است، و پذیرش آن تکامل به شما کمک می‌کند که پیشرفت کنید. یکی از زمینه‌هایی که همه ما باید با آن سازگار شویم و با آن سازگار شویم، نحوه ایجاد روابط قوی در دنیای بسیار مجازی است.

کار از راه دور مانند گذشته در حال رشد است و شرکت ها برای کمک به ایجاد رفاقت و اعتماد در محل کار به ابزارهای دیجیتال بیشتری وابسته هستند. چرا ایجاد رابطه در تجارت مهم است؟ چگونه در این دنیای دیجیتالی شده روابط کاری پر رونق ایجاد می کنید؟ در حین بررسی آینده کار و چگونگی ایجاد روابط در محیط کاری امروزی، درباره این سؤالات و موارد دیگر بحث می کنیم.

روابط کاری در قرن بیست و یکم چگونه خواهد بود؟

دیجیتالی شدن و پیشرفت های پس از همه گیری دگرگونی های مهمی در روابط کاری هستند. بسیاری از این تغییرات ناشی از پیشرفت های تکنولوژیکی و تغییر هنجارهای اجتماعی است.

در اینجا نحوه تجلی این تغییرات، به ویژه در پرتو برخی از روندهای رو به رشد، و چگونگی واکنش ما به آن‌ها در شرایطی که تلاش می‌کنیم ارتباط انسانی را در محل کار حفظ کنیم، آمده است.

ظهور کار ترکیبی

پس از همه‌گیری COVID-19، مردم از تنظیمات کار کاملاً از راه دور دور شده‌اند، به‌ویژه در ایالات متحده، جایی که شرکت‌های بیشتری برای جابجایی‌های پشت به دفتر فشار می‌آورند. با این حال، این بدان معنا نیست که کار از راه دور برای همیشه ناپدید می شود.

آمار نشان می‌دهد که 49% از کارکنان دانش< /a> در یک محیط ترکیبی کار کنید. همانطور که کارمندان زمان خود را بین کار از خانه و دفتر تقسیم می کنند، روابط کاری ما به طرز چشمگیری تغییر خواهد کرد. در حالی که این مدل انعطاف پذیری و تعادل بین کار و زندگی را ارائه می دهد، ما باید در نظر داشته باشیم که چه کاری برای مردم ما انجام خواهد داد.

البته هیچ دو شرکتی شبیه هم نیستند. شما همچنین باید صنایع را در نظر بگیرید. یک تکنسین دیالیز و یک مهندس کامپیوتر به آینده کاری بسیار متفاوت پاسخ خواهند داد. با این حال، می‌توانیم به روندهای کلی نگاه کنیم و ببینیم چگونه می‌توانیم این روند در حال توسعه را برای زمینه‌های فردی خود به حداکثر برسانیم.

این نیز به این دلیل است که کار ترکیبی حفظ ارتباطات بین فردی قوی و انسجام تیمی را به چالش می کشد. شرکت ها به طور فزاینده ای به ابزارهای ارتباطی دیجیتال برای پر کردن شکاف متکی خواهند بود، در این شکی وجود ندارد. با این حال، فقدان تعامل چهره به چهره می تواند بر توسعه روابط کاری عمیق تر تأثیر بگذارد.

نقش فناوری در مقابل ذهن انسان

هوش مصنوعی اخیراً یک کلمه رایج بوده است، و مردم در تعجب هستند که چگونه این ممکن است بر نیروی کار تأثیر بگذارد. آمار نشان می دهد که 73٪ از افراد باور کنید که فناوری هرگز نمی تواند به طور کامل جایگزین ذهن انسان شود. هنوز ارزش منحصر به فردی از هوش و خلاقیت انسان وجود دارد، چیزهایی که فناوری نمی تواند به طور کامل آنها را تکرار کند (حداقل هنوز). این نشان دهنده اتکای مستمر به مهارت های انسانی مانند تفکر انتقادی، هوش هیجانی و حل خلاقانه مسئله در روابط کاری است.

پس این چه می گوید؟ اکنون بهتر است که فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی مولد و اتوماسیون را به‌عنوان ابزاری برای تقویت قابلیت‌های انسان به جای جایگزینی آن‌ها ببینیم. داشتن این دیدگاه باعث ارتقای یک رابطه مشترک بین انسان و فناوری در محل کار می شود.

روندهای آینده تحت تأثیر این نیروها

با توجه به اینکه این روندها کار را همانطور که می شناسیم تغییر می دهند، چگونه روابط کاری ما را تغییر خواهند داد؟ در اینجا برخی از روندها وجود دارد که به زودی می توانند به یک هنجار در کار تبدیل شوند:

  • تاکید بیشتر بر مهارت‌های نرم – همانطور که فناوری وظایف معمول بیشتری را به عهده می‌گیرد، مهارت‌های نرم مانند ارتباط، همدلی و کار گروهی در محل کار حیاتی‌تر می‌شوند. سپس مدیران باید انتخاب کنند که این مهارت ها را برای تقویت روابط کاری در یک محیط ترکیبی و مبتنی بر فناوری توسعه دهند.
  • فرهنگ‌های کاری بیشتر مشارکتی و فراگیر – مدل ترکیبی و ارزش مستمر مهارت‌های انسانی نیز می‌تواند به فرهنگ‌های کاری مشارکتی و فراگیر منجر شود. ما شروع به مشاهده شرکت‌های بیشتری خواهیم کرد که بیشتر در طرح‌های تیم‌سازی و تنوع سرمایه‌گذاری می‌کنند تا روابط کاری قوی را در فضای کاری فیزیکی و دیجیتالی تقویت کنند.
  • تکامل تکامل سبک های رهبری – رهبران همچنین باید سبک های خود را برای مدیریت موثر تیم های دوردست و ترکیبی تطبیق دهند. این می تواند تاکید بیشتری بر اعتمادسازی، انعطاف پذیری و ارتباطات باز داشته باشد.
  • ترکیب زندگی حرفه ای و شخصی – اگرچه یک مدل کار ترکیبی دیگر کاملاً از راه دور نیست، خطوط بین زندگی حرفه ای و شخصی را برای بسیاری از متخصصان ما محو می کند. ما باید این عوامل را در نظر بگیریم و اینکه آیا آنها می توانند به یک رویکرد جامع تر به رفاه کارکنان منجر شوند.
  • افزایش یادگیری مادام‌العمر – با پیشرفت فناوری، کارکنان ما باید مهارت‌های خود را ارتقا داده و مهارت‌های بیشتری کسب کنند تا در آینده با مهارت باقی بمانند. آیا در اوایل امروز، ما محیطی را ایجاد می کنیم که در آن یادگیری مستمر و سازگاری جزء لاینفک روابط کاری شود؟ اگر نیستید، اکنون زمان آن است که چشم انداز را به کارمندان خود ببخشید و به آنها نشان دهید که زمان رشد فرا رسیده است.

نحوه پیمایش روابط کاری در دنیای مجازی

همانطور که شروع به استقبال بیشتر و بیشتر از محیط کار دیجیتال می کنیم، بیش از هر زمان دیگری نیاز به تقویت ارتباطات معنادار خواهیم داشت. مهم است که به برخی از نمونه‌های روابط کاری نگاهی بیندازیم که هنوز در میان فاصله فیزیکی رو به رشد وحدت رابطه‌ای قوی نشان می‌دهند.

در اینجا هفت روش برتر برای پیمایش و ایجاد روابط کاری در دنیای مجازی آورده شده است.

1. تفاوت های فرهنگی را درک کنید و به آنها احترام بگذارید

«نقشه فرهنگ ارین مایر بر اهمیت درک تفاوت‌های فرهنگی در ارتباطات تأکید می‌کند. . در یک محیط مجازی، تشخیص این تفاوت ها برای جلوگیری از تفسیرهای نادرست ضروری است.

مایر پیشنهاد می‌کند، “به نقشه‌های فرهنگی همکاران خود توجه کافی داشته باشید و سبک ارتباطی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.” رویکرد پذیرش فقط مودب بودن نیست. همچنین در مورد موثر بودن در یک محیط چندفرهنگی است.

2. تعاملات اجتماعی مجازی منظم

تقویت حس اجتماعی در یک محیط مجازی قطعا چالش برانگیز خواهد بود. با این حال، بسیار حیاتی است. برای پاسخ به این چالش‌ها، یک تمرین ساده که می‌توانید ایجاد کنید، ایجاد تعاملات غیررسمی برنامه‌ریزی‌شده منظم، مانند استراحت‌های قهوه مجازی یا بازی‌های تیمی است.

این راه‌ها می‌توانند فضای آرام‌تری ایجاد کنند که ارتباط آزاد را تشویق می‌کند. درک زمینه های شخصی می تواند ارتباطات و همکاری بین فرهنگی را تا حد زیادی افزایش دهد.

3. از ارتباطات واضح و مختصر

استفاده کنید

با افزایش ارتباطات مجازی خود در یک محیط کاری ترکیبی، وضوح بسیار مهم خواهد بود. از آنجایی که پیام‌های دیجیتال فاقد تفاوت‌های ظریف تعامل چهره به چهره هستند، ضروری است که هنگام برقراری ارتباط در محل کار صریح باشید.

این به معنای پرهیز از اصطلاحات تخصصی، مختصر بودن، و تأیید درک از طریق سؤالات بعدی است. واضح بودن سوء تفاهم ها را کاهش می دهد و اعتماد ایجاد می کند زیرا نشان دهنده احترام به زمان و بار شناختی گیرنده است.

4. در گوش دادن فعال

شرکت کنید

ونسا ون ادواردز در “اسیر کردن” بر قدرت گوش دادن فعال، به ویژه در تنظیمات مجازی تأکید می کند. در دنیای مجازی، نشانه های غیرکلامی کمتر قابل مشاهده هستند. گوش دادن فعال به شما در درک کامل پیام و ایجاد ارتباطات قوی‌تر کمک می‌کند.

وقتی روابط کاری ایجاد می‌کنید، نمونه‌هایی از شیوه‌های خوب گوش دادن شامل توجه به نشانه‌ها در تماس‌های ویدیویی، یادگیری گوش دادن به احساسات با صدای خود و درک احساسات شخص از طریق پیام‌های متنی است.

5. ارائه و جستجوی بازخورد منظم

بازخورد به یک ابزار کلیدی رشد و ایجاد رابطه در تنظیمات کار دیجیتالی و ترکیبی تبدیل می‌شود. بازخورد منظم و سازنده به همسو کردن اهداف، تنظیم استراتژی ها و درک انتظارات کمک می کند. به یاد داشته باشید که هنگام ارائه بازخورد حساس باشید، زیرا درک مستقیم و انتقاد در فرهنگ ها بسیار متفاوت است.

به طور مشابه، جستجوی فعال بازخورد، باز بودن برای یادگیری و همکاری را نشان می‌دهد، که مؤلفه‌های کلیدی در ایجاد روابط کار مجازی مؤثر است.

6. استفاده از فناوری برای پل زدن شکاف ها

استفاده صحیح از فناوری می تواند همکاری مجازی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. ابزارهایی برای مدیریت پروژه، ارتباطات بلادرنگ و ویرایش مشترک می توانند جریان کار را ساده کرده و حس کار گروهی را تقویت کنند. با این حال، اتکای بیش از حد به ابزارهای دیجیتال برای ارتباطات نیز ایده آل نیست. گاه به گاه تماس های ویدیویی داشته باشید تا به تعاملات حس شخصی اضافه کنید.

7. نشان دادن همدلی و تفاهم

در پایان روز، همدلی سنگ بنای روابط مجازی قوی در آینده خواهد بود. بهترین کار این است که همیشه از مکانی با درک و درک چالش‌ها و محدودیت‌هایی که همکاران ممکن است در یک محیط دور با آن‌ها مواجه شوند، بیایید. در صورت امکان، مشارکت های یکی از اعضای تیم را بشناسید یا در ضرب الاجل ها انعطاف نشان دهید. اقدامات کوچکی از این دست می تواند روحیه و همکاری تیم را تا حد زیادی افزایش دهد.

ایجاد روابط: هنوز در دنیای مجازی مهم است

اهمیت ایجاد روابط در محل کار قابل انکار نیست. روابط قوی در محل کار، ستون فقرات کار تیمی موفق، افزایش بهره وری و رضایت کارکنان است.

در زمانه‌ای که نشانه‌های فیزیکی و تعاملات حضوری وجود ندارد، سرمایه‌گذاری زمان و تلاش برای ایجاد رابطه حیاتی‌تر می‌شود. تا جایی که می‌توانیم، اکنون باید تمام تلاش خود را برای ایجاد محیط‌های مشارکتی، تفاهم‌کننده و حمایت‌کننده انجام دهیم که در آن هر یک از اعضای تیم احساس ارزشمندی و ارتباط داشته باشند.

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا