سریال و انمیشن

راهنمای جامع ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون Gmat جی مت

راهنمای جامع ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون Gmat جی مت

راهنمای جامع ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون Gmat جی مت

آیا می‌دانید آزمون GMAT چیست و چند سال اعتبار دارد و چگونه میتوان در این آزمون از ایران ثبت نام کرد و هزینه آن را پرداخت؟ این سؤالات برای بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف دارند، مطرح است که آزمون GMAT مناسب چه افرادی است. بی‌اطلاعی از پاسخ این سؤالات ممکن است باعث کامل نبودن مدارک متقاضیان مهاجرت تحصیلی شود. با مطالعه ادامه این مطلب از پلازا، پاسخ سؤالات خود را پیدا خواهید کرد.

فهرست مطالب

ثبت نام و پرداخت هزینه های آزمون بین المللی Gmat

در دهه‌های اخیر GMAT برای مهاجرت تحصیلی از اهمیت قابل توجهی برخوردار شده است. آموزشگاه‌ها و منابع متعددی وجود دارند که مطالعه و موفقیت در آزمون را تسهیل کرده‌اند. اما موضوع مهم‌تری هم وجود دارد و آن هم ثبت‌نام و پرداخت هزینه‌های آزمون بین‌المللی Gmat است. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات کاملی درباره این آزمون بین المللی به دست آورید.

آزمون GMAT چیست؟

آزمون gmat چیست؟

آزمون GMAT یا همان Graduate Management Admission Test یک آزمون بین المللی است که برای ادامه تحصیل در رشته‌های حوزه مدیریت الزامی است. این آزمون در طی 3:30 ساعت برگزار می‌شود و شامل چند بخش است. به گونه‌ای که مهارت‌های زبانی، تحلیلی و محاسباتی متقاضیان مورد سنجش قرار می‌گیرند. در توضیح کامل‌تر باید بگوییم که آزمون‌هایی که زیرمجموعه جی‌مت هستند عبارتند از:

  • نگارش تحلیلی Analytical Writing
  • تحلیل یکپارچه Integrated Reasoning
  • تحلیل محاسباتی Quantitative Reasoning
  • تحلیل زبانی Verbal Reasoning

جالب است بدانید که آزمون جی‌مت در سال‌های اخیر به صورت کامپیوتری برگزار می‌شود. با این وجود همچنان نمره آزمون نشان می‌دهد که آیا متقاضی GMAT مهارت تحلیلی نوشتن یک متن را دارد. این قابلیت را دارد که هنگام تحلیلی نوشتن موضوع را حل و فصل کند. همچنین مصححان به این نکته توجه دارند که آیا شرکت کننده در آزمون می‌تواند در نتیجه‌گیری خود از نمودارها، چارت‌ها و نتایج محاسبات کمی خود استفاده کند یا نه.

آزمون GMAT مناسب چه افرادی است؟

آزمون Gmat مناسب چه افرادی است؟

پیش از این اشاره کردیم که GMAT آزمونی است که  دانشجویان رشته مدیریت باید مدرک آن را برای ادامه تحصیل در کشورهای خارجی داشته باشند. اما باید به این نکته هم اشاره کنیم که حوزه  مدیریت به نوعی میان‌رشته به حساب می‌آید. به همین دلیل رشته‌های دیگری مانند رشته‌های حوزه مالی و حسابداری، آی‌تی و هوش مصنوعی در بعضی از دانشگاه‌های سطح بالای آمریکایی و اروپایی برای پذیرش دانشجویان، وجود مدرک جی‌مت را الزامی اعلام کرده‌اند.

مهمترین منابع آزمون GMAT

اکنون می‌دانیم که آزمون GMAT چیست و چه گروهی از متقاضیان ویزای تحصیلی Study Permit باید مدرک جی‌مت را برای اپلای داشته باشند. اما با وجود منابع متنوعی که برای این آزمون وجود دارد، بهتر است با مهم‌ترین منابعی آشنا شوید که برای آمادگی آزمون GMAT استفاده می‌شوند.

  • Manhattan Prep GMAT Strategy Guide Set
  • GMAT Official Guide 2021
  • Kaplan GMAT Complete 2020
  • Veritas Prep Complete GMAT Course
  • GRE Prep Plus 2023
  • GMAT for Dummies
  • GMAT Test Prep
  • Franklin GMAT Vocab Builder
  • GMAT Clarity: The Official Guide for GMAT Self-Study

هزینه های آزمون GMAT چقدر است؟

هزینه‌ های آزمون gmat

اکنون نوبت به آن رسیده که درباره هزینه‌ های آزمونGMAT اطلاعاتی کسب کنیم. در حقیقت با توجه به اینکه شما باید در کشور دیگری امتحان بدهید، پرداخت هزینه آزمون هم به دلار است. برای پرداخت هزینه امتحان جی‌مت باید 250 دلار بپردازید. اما در صورت نیاز به تغییر محل امتحان، باید 50 دلار بیشتر بپردازید.

توجه به این نکته لازم است که اگر تا یک هفته پیش از تاریخ برگزاری آزمون منصرف شوید، تنها 80 دلار از هزینه این آزمون بین المللی برگردانده می‌شود. اما اگر در هفته پیش از امتحان منصرف شوید، هیچ پولی به حساب شما عودت داده نمی‌شود.

اعتبار آزمون GMAT چقدر است؟

اعتبار آزمون GMAT نکته مهم دیگری است که باید مد نظر داشته باشید. در حقیقت، فرآیند مهاجرت ممکن است چند سال طول بکشد. اگر متقاضی به تاریخ اعتبار آزمون GMAT خود توجه نداشته باشد، احتمال منقضی شدن نمره آزمون جی‌مت وجود دارد. در نتیجه باید مجدداً در تاریخ مناسبی این امتحان را شرکت کرده و از اعتبار 5 ساله آن برای مهاجرت تحصیلی خود بهره‌مند شود.

نتیجه آزمون GMAT

نتیجه آزمون

آزمون GMAT هم سایر آزمون‌های بین المللی طیف امتیازات مشخص 200 تا 800 دارد. هر دانشگاه معیار مشخصی برای پذیرش دارد. اما عموماً نمره 540 به بالا به عنوان امتیاز متوسط شناخته می‌شود.

نحوه ثبت نام آزمون GMAT و پرداخت از ایران

برای اینکه ثبت‌نام آزمون جی‌مت را در ایران انجام دهید باید مراحل زیر را در نظر بگیرد. هرچند امتحان در ایران برگزار نمی‌شود.

  • وارد سایت mba.com شوید.
  • روی گزینه Register for the GMAT کلیک کنید.
  • در صفحه باز شده روی گزینه Need an Account کلیک کنید.
  • اطلاعات شناسایی مانند نام، نام خانوادگی، شماره تماس و آدرس ایمیل را ثبت نمایید.
  • تیک I’m not a robot را بزنید.
  • بعد از پاسخگویی به سؤالات، Create an Account را انتخاب کرده و وارد مرحله بعدی ثبت‌نام بشوید.

توجه داشته باشید که با وجود تحریم‌ها، باید فیلترشکن یا VPN خود را پیش از آغاز فرآِیند روشن کنید تا تمام مراحل بدون مشکل پیش بروند.

ثبت نام

برای اینکه آزمون را انتخاب کنید باید:

  • تاریخ و ساعت مورد نظر را تعیین کنید.
  • سپس Select Exam Appointment را انتخاب نمایید.
  • اکنون نوبت به انتخاب GMAT Prep قبل از پرداخت 250 دلار می‌رسد.
  • نهایتاً باید پرداخت هزینه آزمون را انجام دهید.

پرداخت هزینه های آزمون GMAT در ایران

پرداخت هزینه های آزمون GMAT با استفاده از کارت‌های اعتباری و یا سیستم‌های پرداخت ارزی به سهولت انجام می‌شوند. اما باید توجه داشته باشید که تحریم‌هایی که متوجه ایران هستند، باعث بروز محدودیت‌هایی می‌شوند. در این شرایط شما برای پرداخت آسان هزینه آزمون خود می‌توانید از شرکت‌های واسط استفاده کنید که سایت آنها در همین راستا به شما خدماتی ارائه می‌دهند.

برای اینکه بتوانید از خدمات شرکت‌های واسط استفاده کرده و هزینه آزمون جی‌مت را پرداخت کنید، باید:

  • در مرورگر «شرکت های پرداخت ارزی» را تایپ کنید.
  • لینک تمام این شرکت‌ها برای شما بر اساس رتبه بندی گوگل ظاهر می‌شوند.
  • یکی از سایت‌ها را انتخاب کنید و در صفحه خدمات آن سایت وارد شوید.
  • سرویس «پرداخت هزینه آزمون‌ها» را انتخاب نمایید.
  • در میان آزمون‌ها، آزمون GMAT را برگزینید.
  • اکنون وارد صفحه‌ای می‌شوید که باید درخواست خود را در شرکت واسط ثبت نمایید.
  • پس از ثبت درخواست و تأیید آن از سوی کارشناس شرکت واسط، وارد صفحه پرداخت خواهید شد.
  • اکنون می‌توانید پرداخت را به ریال انجام دهید.

نکات مهم ثبت نام و پرداخت هزینه های آزمون GMAT در ایران

پیش از این اشاره کردیم که ایران تحریم است و فرآیند ثبت‌نام و پرداخت هزینه‌ها با تغییر آی‌پی و پرداخت هزینه‌ VPN همراه است. اما باز هم یادآوری می‌کنیم که ثبت‌نام باید زمانی انجام شود که VPN فعال است. از طرفی سایت‌های واسط برای پرداخت هزینه‌ها وجود دارند.

شما باید در گوگل جستجو کرده و سایت شرکت‌های واسط را پیدا کنید. سپس در این سایت‌ها عضو شوید. پس از پرداخت حق اشتراک باید به دنبال سرویسی بگردید که برای کار خود نیاز دارید. برای مثال گزینه پرداخت هزینه آزمون GMAT را انتخاب کرده و اطلاعات لازم را برای ثبت درخواست وارد کنید. در پایان هزینه‌ها پرداخت شده و شرکت واسط کار پرداخت را برای شما انجام خواهد داد.

سؤالات متداول ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون جی مت

آزمون GMAT چیست؟

آزمون GMAT یا همان Graduate Management Admission Test یک آزمون بین المللی است که برای ادامه تحصیل در رشته‌های حوزه مدیریت الزامی است.

هزینه های آزمون GMAT چقدر است؟

هزینه امتحان جی‌مت به دلار آمریکا، باید 250 دلار ولی در صورت انصراف در یک هفته پیش از امتحان هیچ وجهی بازگردانده نمی‌شود.

اعتبار آزمون GMAT چقدر است؟

اعتبار آزمون GMAT 5 سال است.

نتیجه آزمون GMAT در چه محدوده نمره است؟

طیف امتیازات 200 تا 800 است و 540 میزان متوسط است.

کلام آخر

در این مطلب توضیح دادیم که آزمون جی‌مت چیست. اکنون میدانیم که آزمون GMAT یک آزمون بین المللی است که توانایی‌های شرکت‌کننده از نظر کلامی، محاسباتی و تحلیلی بررسی می‌شود. سپس توضیح دادیم که متقاضیان ادامه تحصیل در رشته مدیریت و برخی رشته‌های دیگر به نمره آزمون جی‌مت احتیاج دارند. اما باید دقت کرد که این آزمون خارج از ایران برگزار می‌شود. ثبت‌نام و هزینه های آزمون GMAT هم بخش‌های پردردسر دیگری هستند که با استفاده از خدمات شرکت‌های واسط بدون هیچ دردسری انجام می‌شوند.

شما کدام منابع را برای آزمون GMAT مطالعه می‌کنید؟ کدام روش پرداخت مد نظر شماست؟

منبع : پلاژا

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا