سریال و انمیشن

کیلین مورفی تقریباً در یک سریال تلویزیونی کوتاه مدت نقش اوپنهایمر را بازی می کرد

کیلین مورفی تقریباً در یک سریال تلویزیونی کوتاه مدت نقش اوپنهایمر را بازی می کرد

کیلین مورفی تقریباً در یک سریال تلویزیونی کوتاه مدت نقش اوپنهایمر را بازی می کرد

کیلیان مورفی قبل از اینکه نقش اول در اوپنهایمر کریستوفر نولان را بر عهده بگیرد، نزدیک بود نقش دانشمند نظری را در سریال WGN بازی کند. با مجله ویکی همراه باشید.

مورفی برای نقش اوپنهایمر در منهتن، مجموعه درام WGN که مانند فیلم نولان، بر اساس پروژه منهتن، ابتکاری که اولین سلاح اتمی را تولید کرد، ساخته شده است. در عوض، دانیل لندن در طول دو فصل منهتن، قبل از لغو آن در سال 2015، در نهایت نقش جی رابرت اوپنهایمر را بازی کرد. سام شاو، خالق سریال، فاش کرد که مورفی با توجه به آنچه از این نقش می‌خواست، در لیست او قرار داشت.

ما می‌خواستیم اوپنهایمر هم احساس کند که دارای کاریزمای غیرقابل انکار است، حضور روی صحنه، و هم اینکه او در حال نواختن ساز متفاوتی است. او نیاز داشت که از جهاتی احساس بیگانه بودن کند.» او فاش کرد: “کیلین مورفی در آن لیست بود.” به جای تمرکز بر نقش اوپنهایمر در پروژه منهتن، منهتن عمدتاً پروفسور فیزیک دکتر فرانک وینتر (جان بنجامین هیکی)، رهبر یک گروه دانشمند کوچک که روی یک سلاح طراحی انفجار کار می‌کردند، شرح داد.

اوپنهایمر لندن یک شخصیت تکرارشونده در سریال بود که در نهایت برنده جایزه امی شد و نامزد جایزه تلویزیونی انتخاب منتقدان شد. منهتن علیرغم تمجیدها و دریافت نقدهای مثبت تا حد زیادی، تنها 21 قسمت را دوام آورد و شاو اعتراف کرد: «هنوز هوشمندانه است که نتوانستیم داستان را آنطور که انتظار داشتیم به طور کامل بیان کنیم.»

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ۲۰۲۳ | معرفی فیلم های جدید 2023

کیلین مورفی تقریباً در یک سریال تلویزیونی کوتاه مدت نقش اوپنهایمر را بازی می کرد

کیلیان مورفی از اوپنهایمر تمجید زیادی کرده است

مورفی نقدهای تحسین برانگیزی را برای ایفای نقش شخصیت اصلی در اوپنهایمر دریافت کرده است و او و این فیلم برای در نظر گرفتن جوایز بزرگ بالقوه سر و صدای زیادی را به خود جلب کرده است. اوپنهایمر بار دیگر شاهد پیوستن مجدد مورفی به نولان بود، همانطور که او قبلاً با این کارگردان محترم در سه گانه شوالیه تاریکی، Inception و Dunkirk کار کرده بود.

مورفی اعتراف کرد که نقش اصلی را در فیلم اوپنهایمر به طور غیرقابل قبولی دریافت کرده است و تریلر زندگی‌نامه‌ای نولان را “مگنوم اپوس” نامیده است. این بازیگر ایرلندی به طور قابل توجهی خود را در این قسمت غرق کرد تا جایی که از خوردن شام با همبازی هایش به دلیل سخت بودن آن امتناع کرد.

اوپنهایمر مورفی را در کنار بازیگران ستاره‌ای در نقش رابرت داونی جونیور، امیلی بلانت، فلورانس پیو و مت دیمون نیز به نمایش می‌گذارد. اوپنهایمر که در دوران جنگ جهانی دوم می گذرد، به خاطر ترس روانی اش مورد توجه قرار گرفته است، به طوری که نولان قبلاً مدعی شده بود که فیلم پرفروش تابستانی تماشاگران را ویران کرد. از نظر انتقادی، این فیلم دارای امتیاز ۹۴ درصدی در Rotten Tomatoes و همچنین امتیاز مخاطبان ۹۲ درصدی در وب‌سایت جمع‌آوری نقد است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلمهای جادوگری هالیوود

علی‌رغم رقابت سخت باربی و ماموریت غیرممکن – بخش اول، اوپنهایمر تمام پیش‌بینی‌های اولیه باکس آفیس را به هم ریخته است. اوپنهایمر با بودجه 100 میلیون دلاری خود 241.7 میلیون دلار به دست آورده است و آخر هفته افتتاحیه آن دومین فیلم پرفروش برای یک فیلم بدون فرنچایز با درجه R است.

اوپنهایمر اکنون در سینماهای سراسر آمریکای شمالی نمایش داده می شود.

منبع

به این مقاله امتیاز دهید!

منبع:ویکی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا