سریال و انمیشن

تمام روش های وصل کردن گوشی موبایل به ضبط ماشین

تمام روش های وصل کردن گوشی موبایل به ضبط ماشین

در صورتی که با روش های اتصال گوشی به ضبط ماشین آشنا باشید می‌توانید با وصل كردن گوشی به ماشین، از شنیدن فایل‌های صوتی موجود در گوشي خود از طریق سیستم صوتی خودرو لذت ببرید.

حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید در خودروی خود به فایل‌های موسیقی گوشی‌تان گوش کنید. مشکل این است که اسپیکر گوشی توانایی و کیفیت صدای بالایی ندارد و بدتر آن است که با شیشه پایین صدای موزیک به سختی شنیده خواهد شد. علاوه بر این، باتری گوشی محدود است و این محدودیت با پخش موزیک با صدای بلند و در مدت زمانی طولانی قطعا به چشم خواهد آمد. اما نیازی به نگرانی نیست؛ چرا که اتصال گوشی به ضبط ماشین اندروید، می‌تواند این مشکل را حل کند. در ادامه با آموزش نحوه ی وصل شدن گوشی به ضبط اتومبیل خودرو، همراه پلازا باشید.

فهرست مطالب

روش های اتصال گوشی به ضبط ماشین

دیگر برای شنیدن آهنگ‌های گوشی خود نیازی به استفاده مستقیم از گوشی ندارید. با آشنایی با نحوه ی وصل كردن گوشي به ضبط اتومبیل، می‌توانید بدون نگرانی از تمام شدن باتری گوشی یا آسیب دیدن اسپیکرهای آن در اثر استفاده طولانی مدت با صدای بلند، از سیستم صوتی ماشین برای پخش آهنگ‌های مورد علاقه خود استفاده کنید. لازم به ذکر است که برای انجام اینکار، احتیاجی به برنامه وصل شدن گوشی به ضبط ماشین با رادیو ندارید و می‌توانید بدون برنامه اینکار را انجام دهید.

۱. آموزش وصل شدن گوشی به ضبط خودرو از طریق «کابل USB»

  • مزایا: اتصال آسان با کابل شارژ، امکان پخش فایل‌های صوتی، نمایش محتویات گوشی روی نمایشگر خودرو، استریم موسیقی
  • معایب: درگاه میکرو USB محدودیت زیادی دارد

ضبط اکثر ماشین اتومبیل‌های مدل جدید دارای پورت USB است. می‌توانید از طریق این پورت گوشی و تبلت دارای سیستم عامل اندروید یا iOS خود را به ضبط ماشین متصل کنید. کابل اتصال گوشی به ضبط ماشین امکان پخش فایل‌های صوتی موجود روی آن را از طریق ضبط ماشین فراهم می‌آورد. اتصال گوشی به ناشین از طریق کابل، یکی از بهترین روش‌های موجود برای متصل کردن گوشی به ضبط ماشین است؛ چرا که به شما امکان می‌دهد بدون نگاه کردن به گوشی در حال رانندگی از پخش آهنگ‌های مورد علاقه خود لذت ببرید.

وصل کردن گوشی به ضبط / برنامه اتصال گوشی به ضبط پایونیر / نرم افزار اتصال گوشی به ضبط ماشین با usb

در بعضی از اتومبیل‌ها در صورت وصل شدن گوشی به ضبط ماشین با USB، امکان همگام‌سازی صفحه گوشی با صفحه نمایش ضبط وجود دارد؛ بنابراین می‌توانید بدون نیاز به چک کردن گوشی، صفحه نمایش آن را ببینید.

مراحل وصل کردن گوشی به خودرو با کابل USB به صورت زیر است:

  • یک سر کابل USB را به پورت USB ضبط ماشین و سر دیگر را به پورت شارژ گوشی خود وصل کنید.
  • ضبط ماشین را روشن کرده و از طریق منو یا دکمه‌های آن به حالت USB بروید. معمولا با دکمه‌هایی مانند Source یا Mode می‌توانید به این حالت بروید.
  • هنگامی که گوشی خود را به ضبط ماشین وصل می‌کنید، ممکن است یک اعلان در گوشی ظاهر شود که از شما می‌پرسد که چگونه می‌خواهید از اتصال USB استفاده کنید. حالت Media Transfer Protocol (MTP) یا File Transfer را انتخاب کنید.
  • در منوی ضبط ماشین، به بخش USB بروید. در اینجا باید بتوانید لیست فایل‌های صوتی گوشی خود را ببینید.
  • فایل صوتی مورد نظر خود را انتخاب کنید و پخش آن را شروع کنید.
همچنین بخوانید :

اگر به دنبال نرم افزار اتصال گوشی به ضبط ماشین با USB هستید، باید بگوییم برای این کار در واقع هیچ نیازی به اپلیکیشن نخواهید داشت. البته حتما حواستان باشد که هنگام روشن کردن خودرو، گوشی به ماشین متصل نباشد.

۲. آموزش وصل شدن گوشی به ضبط خودرو با «AUX»

  • مزایا: پخش و کنترل ضبط ماشین با گوشی
  • معایب: تنها امکان پخش موسیقی فراهم است

اگر به دنبال روشی مطمئن برای اتصال گوشی به ضبط ماشین هستید، از این روش استفاده کنید. این روش برای ماشین‌هایی که دارای پورت AUX بوده و فاقد بلوتوث هستند، مناسب است. می‌توانید با استفاده از کابلی برای اتصال جک ۳.۵ میلیمتری گوشی و پورت موجود در سیستم صوتی ماشین استفاده کنید. این کابل ارزان و کوچک بوده و به راحتی در بازار یافت می‌شود. با این روش از طریق سیستم صوتی ماشین، پخش موزیک روی گوشی خود را به سادگی کنترل کنید.

اتصال گوشی به ضبط ماشین با بلوتوث / نحوه اتصال اندروید به ضبط پایونیر

در بعضی اتومبیل‌های قدیمی‌تر، پورت صدا جایی پشت ضبط ماشین پنهان شده است. این اطلاعات در دفترچه خودرو ذکر نشده، اما می‌توانید آن را از طریق جستجو در گوگل بیابید؛ البته برای استفاده از این پورت لازم است ضبط برداشته شود.

اگر نمی‌خواهید هر بار برای اتصال گوشی خود به ضبط از کابل استفاده کنید، می‌توانید از گیرنده‌ای بلوتوثی برای این کار بهره ببرید. این دستگاه برای فراهم آوردن امکان بلوتوث برای ضبط خودروی شما، باید به پورت AUX ضبط متصل شود.

مراحل اتصال گوشی به خودرو با کابل AUX به این صورت است:

  • یک کابل AUX با دو سر ۳.۵ میلی‌متری تهیه کنید.
  • یک سر کابل را به جک هدفون گوشی و سر دیگر را به پورت AUX در ضبط ماشین وصل کنید.
  • ضبط ماشین را روشن کرده و به حالت AUX بروید. معمولا یک دکمه یا گزینه برای تغییر ورودی صدا وجود دارد که با فشردن آن می‌توانید به حالت AUX بروید.
  • پخش موسیقی را در گوشی خود شروع کنید. صدا باید از بلندگوهای ماشین پخش شود.

۳. اتصال گوشی به ضبط ماشین با «بلوتوث»

  • مزایا: پخش و کنترل موسیقی، انجام مکالمات تلفنی از نمایشگر ماشین، استفاده از فرامین صوتی
  • معایب: مصرف باتری بالا گوشی

سیستم‌های صوتی مدل‌های جدیدتر اتومبیل‌ها، دارای بلوتوث هستند. از طریق دفترچه ماشین می‌توانید از دارا بودن قابلیت بلوتوث خودروی خود اطمینان حاصل کرده و نحوه ی وصل كردن گوشي به ضبط اتومبیل از طریق بلوتوث را ببینید. با اتصال گوشی به ضبط ماشین با بلوتوث امکان کنترل کامل گوشی خود از طریق ضبط خودرو را نخواهید داشت، اما این روش بهتر از پخش کننده اف ام خودرو عمل کرده و راحت‌تر است. برای آموزش کامل وضل شدن به ضبط ماشین با بلوتوث می توانید به این مقاله پلازا مراجعه کنید.

همچنین بخوانید :

اتصال گوشی به ضبط ماشین با بلوتوث بی‌سیم بوده و به محض ورودتان به خودرو فرآیند جفت شدن گوشی و سیستم صوتی خودرو آغاز می‌شود. بسیاری از سیستم‌های صوتی خودروها، برای انجام فرمان‌های صوتی و برقراری تماس از میکروفون داخلی بهره می‌برند. اگر خودروی شما دارای این قابلیت نیست، می‌توانید برای اتصال گوشی به ضبط ماشین پراید با بلوتوث، از گیرنده‌ای بلوتوثی برای این کار استفاده کنید. همچنین احتیاج به برنامه اتصال گوشی به ضبط ماشین با بلوتوث هم ندارید و بدون برنامه این کار قابل انجام است. تنها ایراد این روش این است که ممکن است باتری گوشی شما خیلی سریع خالی شود.

مراحل وصل کردن گوشی به خودرو با بلوتوث، به‌شرح زیر است:

  • بلوتوث گوشی خود را روشن کنید.
  • به تنظیمات ضبط ماشین رفته و بلوتوث را فعال کنید.
  • در گوشی خود، به بخش تنظیمات بلوتوث بروید و جستجوی دستگاه‌های نزدیک را انجام دهید.
  • نام ماشین باید در لیست دستگاه‌های قابل اتصال ظاهر شود. روی آن بزنید.
  • اگر کدی بر روی گوشی و ضبط ماشین ظاهر شد، مطمئن شوید که کدها تطابق دارند و سپس روی گزینه تایید بزنید.
  • پس از اتصال موفق، می‌توانید موسیقی را از گوشی خود پخش کنید و صدای آن از بلندگوهای ماشین پخش خواهد شد.

۴. آموزش وصل شدن گوشی به ضبط خودرو از طریق «کاست آداپتور»

  • مزایا: پخش و کنترل موسیقی، امکان استفاده در خودروهای قدیمی، پخش موسیقی از هر دستگاهی که جک هدفون داشته باشد
  • معایب: تنها امکان پخش موسیقی را خواهید داشت

این روش وصل شدن گوشی به ضبط قدیمی بنظر می‌رسد، اما برای ماشین‌های بسیار قدیمی بهترین روش است. اگر کلکسیونر ماشین‌های قدیمی هستید و ماشین‌های زیادی دارید که هنوز از ضبط‌های کاست خور استفاده می‌کنند، جای نگرانی نیست؛ چراکه می‌توانید از کاست آداپتورهایی که از بلوتوث نیز پشتیبانی می‌کنند استفاده کنید.

وصل كردن گوشي به ضبط ماشين

بعضی از این کاست آداپتورها دارای باتری داخلی نیز هستند که تا ۸ ساعت پخش را تضمین می‌کنند. استفاده از این دستگاه بسیار ساده است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را در جای مخصوص خود قرار داده و گوشی خود را با آن جفت کنید. البته کیفیت صدا ممکن است به کیفیت کاست آداپتور بستگی داشته باشد. کاست آداپتورهای با کیفیت و قیمت بالاتر، معمولا صدای بهتری ارائه می‌دهند.

مراحل اتصال گوشی به ضبط خودرو از طریق کاست آداپتور به صورت زیر است:

  • کاست آداپتور را مانند یک نوار کاست معمولی در پخش‌کننده کاست خودرو قرار دهید.
  • کابل متصل به کاست آداپتور (معمولا یک کابل با درگاه ۳.۵ میلی‌متری) را به پورت هدفون گوشی وصل کنید.
  • ضبط خودرو را روشن کنید و به حالت پخش کاست بروید.
  • موسیقی را در گوشی خود پخش کنید.

۵. اتصال گوشی به رادیوپخش ماشین با اف ام ترانسمیتر (پخش کننده اف ام)

  • مزایا: پخش و کنترل موسیقی، امکان استفاده در خودروهای قدیمی بدون کاست، پخش در هر خودرویی که رادیو داشته باشد
  • معایب: تنها امکان پخش موسیقی را خواهید داشت، کیفیت صدا ممکن است خیلی خوب نباشد

وصل شدن گوشی به ضبط ماشین با رادیو یکی از ساده‌ترین روش‌هاست. اگر امکان استفاده از روش های اتصال گوشی به ضبط ماشین را ندارید، می‌توانید از پخش کننده اف ام رادیو استفاده کنید. برای پخش اهنگ گوشی از طریق رادیو ماشین، این دستگاه با اتصال به فندکی، صدای مربوط به دستگاه اندرویدی شما را از طریق فرکانس FM پخش می‌کند تا بتوانید آن را از طریق رادیو ماشین دریافت کرده و پخش کنید.

اتصال گوشی به رادیوپخش ماشین با اف ام ترانسمیتر

قیمت این محصول از حدود ۹۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان بسته به مدل و امکانات متغیر است. بهتر است به جای مدل‌های ارزان‌تر، پخش کننده‌های اف امی با قیمت متوسط بخرید. مدل‌های ارزان اکثرا از طریق کابل به گوشی وصل می‌شوند و مدل‌های گران‌تر امکان اتصال بی‌سیم هم دارند. بعضی از این پخش کننده‌ها دارای قابلیتی برای شارژ دستگاه اندرویدی‌تان نیز هستند.

برای وصل کردن گوشی به رادیو ماشین با این دستگاه، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پخش کننده اف ام را به فندکی ماشین وصل کنید.
  • گوشی را از طریق بلوتوث یا کابل AUX به پخش کننده وصل کنید.
  • فرکانس رادیویی که پخش کننده اف ام استفاده می‌کند را تنظیم کنید. این فرکانس معمولا در دفترچه راهنمای آن مشخص است.
  • رادیوی ماشین را روی همان فرکانس تنظیم کنید.
  • موسیقی را از گوشی خود پخش کنید و صدای آن از طریق فرکانس رادیویی انتخاب شده از بلندگوهای ماشین پخش خواهد شد.

مشکلات متداول هنگام وصل کردن گوشی به ضبط ماشین

وصل کردن گوشی به ضبط ماشین می‌تواند مشکلات متعددی به همراه داشته باشد. در اینجا به برخی از مشکلات متداول و راه‌حل‌ها آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • عدم شناسایی گوشی توسط ضبط ماشین: اگر از اتصال USB استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که کابل شما سالم است. همچنین درگاه USB خودرو را هم بررسی کنید. در آخر باید برای اتصال گوشی به خودرو، در تنظیمات USB گوشی گزینه Media Transfer Protocol یا MTP را انتخاب کرده باشید.
  • قطع و وصل شدن اتصال بلوتوث: در قدم اول مطمئن شوید که گوشی به آخرین نسخه آپدیت شده است. در صورت امکان، سیستم‌عامل سیستم صوتی خودرو را نیز به آخرین نسخه آپدیت کنید. همچنین اگر دستگاه‌های بلوتوث اضافه‌ای در لیست دستگاه‌های بلوتوث گوشی شما وجود دارند، آن‌ها را از فهرست حذف کنید.
  • عدم پخش صدا از طریق کابل AUX: مطمئن شوید که کابل شما سالم است. همچنین درگاه صدا گوشی را چک کنید و مطمئن شوید که گرد و خاک ندارد و درست کار می‌کند. در نهایت به تنظیمات صدا گوشی بروید و خروجی صدا را چک کنید.
  • وجود نویز در هنگام پخش صدا: وجود نویز در اتصال کابلی معمولا به‌دلیل استفاده از کابل‌های ارزان و باکیفیت پایین است. یک کابل بهتر می‌تواند مشکل را حل کند.
  • عدم پخش برخی فایل‌ها: این مورد کاملا به سیستم صوتی خودروی شما بستگی دارد. این سیستم صوتی ممکن است از برخی فرمت‌های خاص مثل FLAC پشتیبانی نکند و در نتیجه برخی فایل‌های صوتی را پخش نکند. برای حل این مشکل بهتر است فرمت تمامی فایل‌های صوتی را به MP3 تغییر دهید.

سوالات متدوال

ضبط ماشین های بدون بلوتوث را چگونه به گوشی وصل کنیم؟

برای اتصال گوشی به ضبط ماشین الزامی برای استفاده از بلوتوث وجود ندارد. می توان از روش های دیگری مانند کابل AUX و یا کابل USB استفاده نمود. در این مقاله راهنمای کامل نحوه اتصال با AUX و USB آورده شده است.

چرا بلوتوث گوشی به ماشین وصل نمی شود؟

بهتر است موارد زیر را چک کنید: ۱. در بعضی موارد نسخه های بلوتوث قدیمی به ضبط خودرو متصل نمی شود ۲. فاصله‌ی نسبتاً زیاد بین گوشی و ضبط ۳. وجود موانع ضخیم و فلزی بین گوشی و ضبط ۴. روشن نبودن وسایل بلوتوثی یا فعال نبودن آن ۵. نزدیک بودن تجهیزات الکترونیکی که نویز اضافی ایجاد می‌کنند ۶. خاموش و روشن کردن وسایل مجهز به بلوتوث برای حل کردن مشکلات ارتباطی

نحوه ی وصل كردن گوشي به ضبط اتومبیل های کلاسیک و قدیمی چگونه است؟

در صورتی که ماشین شما از هیچ درگاه ورودی پیشتیبانی نمی کند برای اتصال ماشین به گوشی می توانید از کاست آداپتور استفاده کنید. شرح استفاده کامل از آن در این مقاله آمده است.

سخن پایانی

در این مطلب به روش های اتصال گوشی به ضبط ماشین پرداختیم. شما چه روش‌های دیگری برای اتصال گوشی به ضبط ماشین می‌شناسید؟ شما از کدام یک از این روش‌های وصل كردن گوشي به ضبط ماشين استفاده کرده‌اید؟ کدام روش‌ها را پیشنهاد می‌کنید؟ از نظر شما کدام روش به نسبت دیگر روش‌ها بهتر است؟ دلایل شما برای این انتخاب چیست؟ لطفا نظرات و توصیه‌های خود را در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا