سریال و انمیشن

موفقیت میازاکی با “پسر و ماهی خوار”

موفقیت میازاکی با “پسر و ماهی خوار”

هایائو میازاکی، کارگردان افسانه‌ای انیمیشن، در مراسم جوایز اسکار شب گذشته، برای بار دوم موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم انیمیشن شد. او این بار جایزه را برای اثر نیمه‌خودزندگینامه‌ای خود “پسر و ماهی خوار” دریافت کرد و با ۸۳ سال سن، عنوان پیرترین کارگردان دریافت‌کننده این جایزه را به خود اختصاص داد.

میازاکی پیش از این در سال ۲۰۰۱ برای انیمیشن فانتزی “میان آب‌ها” به موفقیت مشابهی دست یافته بود و در سال ۲۰۱۴ نیز جایزه افتخاری آکادمی را دریافت کرده بود. این دومین جایزه اسکار برای استودیو ژیبلی، متعلق به ژاپن، و اولین جایزه‌ای است که به واسطه توزیع داخلی توسط شرکت مستقل GKIDS به دست می‌آید. “پسر و ماهی خوار” سیزدهمین فیلم نامزدشده توسط این توزیع‌کننده بود که قبلاً فیلم‌هایی چون “نان‌ون”، “زندگی من به‌عنوان یک کدو تنبل” و “گرگ‌والکرها” را شامل می‌شد.

پیش از ساخت “پسر و ماهی خوار”، میازاکی بازنشستگی خود را اعلام کرده بود اما با تصمیم به ساخت این فیلم، جامعه انیمیشن را غافلگیر کرد. این اثر همچنین جایزه گلدن گلوب و BAFTA را به خود اختصاص داد.

هایائو میازاکی و تهیه‌کننده‌اش توشیو سوزوکی برای پذیرش جایزه در تئاتر دالبی حضور نیافتند. کیوفومی ناکاجیما، مدیر عامل استودیو ژیبلی، در بیانیه‌ای از طرف سوزوکی اظهار داشت: “این فیلم با کناره‌گیری میازاکی از بازنشستگی آغاز شد و تولید آن هفت سال به طول انجامید. من از این که این اثر، پس از غلبه بر چالش‌ها، توانسته است توجه بسیاری در سراسر جهان را به خود جلب کند و چنین شناختی را کسب کند، بسیار قدردانی می‌کنم. از دریافت چنین افتخاری در این سن بسیار ممنونم و این را به‌عنوان پیامی برای ادامه کار خود می‌گیرم و خودم را وقف تلاش بیشتر در آینده می‌کنم.”

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا