سریال و انمیشن

شماره‌های مسدود و بلاک شده اندروید و آیفون کجاست؟

شماره‌های مسدود و بلاک شده اندروید و آیفون کجاست؟

مشاهده شماره‌ های مسدود شده در اندروید و آیفون از قابلیت های جذاب برای خیلی از کاربران است. در این مقاله می خواهیم با هم به سراغ بلاک لیست گوشی برویم و ببینم که در آنجا چه خبر است و مواردی مانند اینکه زنگ زدن به شماره بلاک شده چطور انجام می شود یا اینکه چگونه بفهمیم شماره بلاک شده تماس گرفته است یا نه را بررسی کنیم.

همه ما در گوشی خود تماس هایی را دریافت می کنیم که می توانند برای ما بسیار آزار دهنده باشند. تماس های بی موقع تبلیغاتی، تلفن های گویایی که حوصله آنها را نداریم و یا حتی در برخی موارد سماجت مخاطبی خاص که نمی خواهیم با او صحبت کنیم، می توانند حسابی اوقات ما را تلخ کنند. از آنجایی که شما حق دارید تعیین کنید که چه کسی نباید بتواند با شما تماس بگیرد، شرکت های تولید کننده تلفن های همراه نیز این قابلیت را در اختیار شما قرار داده و باید گفت ویژگی بلاک کردن کاربران، از مواردی است که در اولین تلفن های همراه نیز وجود داشته و تا الان به شکلی تقریبا ثابت باقی مانده است. البته باید گفت ویژگی های مختلفی در طول زمان به آن ارائه شده است که در این مقاله از پلازا با بررسی مشاهده شماره‌ های مسدود شده در اندروید و آیفون می خواهیم در مورد آنها هم حرف بزنیم.

فهرست مطالب

مشاهده شماره‌ های مسدود شده در گوشی

در برخی از مواقع لازم است به شماره هایی که مسدود کرده ایم دسترسی داشته باشیم. این شماره ها ممکن است به صورت موقتی و یا بعضا اشتباها در فهرست مسدودی ها قرار گرفته باشند، پس باید روشی وجود داشته باشد که بتوان به کمک آن این شماره ها را پیدا کرده و آنها را دوباره به حالت عادی بازگردانیم. در این قسمت از مقاله می خواهیم در مورد این موضوع با هم صحبت کنیم و ببینم که برای این کار چه قابلیت هایی در اختیار ما قرار داد.

برای این منظور کار مشاهده شماره‌ های مسدود شده را در دو سیستم عامل اندروید و آیفون بررسی خواهیم کرد که بیشترین کاربران را دارند. در این خصوص باید گفت دستورالعمل های ارائه شده ممکن است مغایرت های جزئی با آنچه که در گوشی شما وجود دارد را داشته باشد که به دلیل تغییر ورژن سیستم عامل کاملا طبیعی است، اما روش کلی انجام این کار همین خواهد بود.

مشاهده شماره‌ های مسدود شده در اندروید

در گوشی های اندروید، وظیفه نگهداری از بلاک لیست گوشی و شماره هایی که در آن قرار گرفته اند به عهده برنامه Phones می باشد. این برنامه همان شماره گیر و مدیریت تماس است که با آیکون گوشی تلفن در گوشی شما موجود است و می تواند کار های مربوط به تماس را برای شما هندل کند. دستورالعمل زیر می تواند به شما برای مشاهده شماره‌ های مسدود شده در اندروید کمک کند:

  • ابتدا وارد برنامه Phones شوید؛
  • از کنار نوار جستجو در بالای صفحه گزینه Option که با سه نقطه نشان داده می شود را انتخاب کنید؛
  • از گزینه های ارائه شده Setting یا همان تنظیمات را انتخاب نمایید؛
  • از لیست موارد تنظیمات Blocked Numbers را انتخاب کنید؛
  • در این قسمت می توانید شماره های بلاک شده را مشاهده کنید؛

مشاهده شماره‌ های مسدود شده در اندروید

در این فهرست تمامی شماره های بلاک شده شما قابل نمایش بوده و همه آنها با نامی که داشته اند مشخص اند. در اینجا شما یک گزینه Add a Number نیز دارید که می توانید شماره های دیگری را به صورت دستی به این فهرست اضافه کنید. در اینجا علاوه بر مشاهده شماره‌ های مسدود شده در اندروید می توانید هر یک از این شماره ها را از بلاک خارج کنید. با زدن آیکون ضربدر که در انتهای هر شماره نوشته شده و در تصویر بالا نیز مشخص است، این شماره ها از لیست بلاک خارج خواهند شد.

همچنین بخوانید :

مشاهده شماره‌ های مسدود شده در آیفون

رفتاری که سیستم عامل iOS و گوشی های آیفون با شماره های بلاک شده دارند، با گوشی های اندرویدی تفاوت های زیادی داشته و مدیریت آنها توسط بخش دیگری انجام می شود. در این خصوص باید گفت سیستم عامل iOS بخشی مجزا برای تمامی شماره ها، کانتکت ها، ایمیل ها و موارد دیگر بلاک شده داشته و همه را به صورت یکجا و مرکزی مدیریت می کند. دستورالعمل زیر می تواند در مشاهده شماره‌ های مسدود شده در آیفون به شما کمک کند:

  • ابتدا به سراغ تنظیمات یا همان Settings بروید؛
  • گزینه General را از داخل تنظیمات انتخاب کنید؛
  • گزینه Phone را از لیست گزینه هایی که در اختیار دارید انتخاب کنید؛
  • از بین موارد ارائه شده، Blocked Contacts را انتخاب کنید؛
  • در اینجا شما می توانید لیستی از شماره های بلاک شده در آیفون خود را مشاهده کنید؛

مشاهده شماره‌ های مسدود شده در آیفون

در مورد آنلاک کردن این شماره ها نیز باید گفت با انتخاب هر شماره می توانید آن را از بلاک خارج کرده و دوباره در لیست شماره های عادی قرار دهید تا این کاربر بتواند با شما تماس برقرار کند. در گوشی های آیفون برای بلاک کردن ایمیل ها و پیام ها نیز از همین روش استفاده می شود. شما می توانید با انتخاب آنها از فهرست، شماره ها و آدرس ایمیل هایی که مجاز به پیام دادن یا ایمیل زدن به شما نیستند را هم مشاهده کرده و در صورت نیاز آنها را آنبلاک کنید.

وقتی شماره‌ای را بلاک می‌کنیم چه می‌شود؟

ویژگی بلک لیست و مسدود کردن برخی شماره ها برای اولین بار در اواخر دهه ۹۰ میلادی اختراع شد. کسی که اولین بار این ایده به سرش زد، آرون فاس (Aaron Foss) نام داشت که یک برنامه نویس فریلنسر بود. وی که حسابی از دست تماس های تبلیغاتی خودکار خسته شده بود، به فکر ساخت دستگاهی برای پیدا کردن و مسدود کردن این تماس ها افتاد و تلاش های وی منجر به ایجاد این قابلیت و تاسیس شرکتی به نام Nomorobo شد که هنوز هم فعال است.

همچنین بخوانید :

این قابلیت، که روی دستگاه های کالر آی دی کار می کرد، به کاربران اجازه می داد که هر شماره ای که مایل به دریافت تماس از آن نیستند را بلاک کنند. بعد از اختراع موبایل ها، این ویژگی در این دستگاه ها به کاربران ارائه شد. مطمئنا این سوال برای شما نیز پیش آمده است که وقتی شماره ای را بلاک می کنیم چه می شود و چه اتفاقی برای آن می افتد. در این خصوص باید گفت وقتی شما یک شماره را در فهرست شماره های بلاک شده خود قرار می دهید، یک فرمان مستقیم و خودکار به گوشی خود داده اید که در صورت دریافت تماس از طرف این شماره خاص، بدون اینکه مزاحم شما شود، آن را ریجکت کرده و این تماس ها را از اپراتور قبول نکند.

وقتی شماره ای را بلاک می کنیم چه می شود؟

در این حالت هر بار که تماس ورودی از طرف اپراتور برای گوشی ارسال می شود، اولین اتفاقی که می افتد این است که گوشی بررسی می کند شماره ای که با شما تماس گرفته است یک شماره بلاک شده است یا نه و در صورتی که این شماره ویژگی های لازم را داشته باشد، بدون اینکه هیچ هشداری به ما داده شود تماس قطع خواهد شد. دقت داشته باشید این شماره های بلاک شده با شماره های اسپم متفاوت هستند.

البته باید گفت در مواردی هم ممکن است شما پیام های تبلیغاتی را دریافت کنید که گوشی شما به شما هشدار اسپم (Spam) در مورد آنها بدهد. در این حالت باید گفت در گوشی های هوشمند ویژگی وجود دارد که وقتی تعداد زیادی از کاربران یک شماره را بلاک کنند و آن را مخرب اعمال کنند، گوگل آن را به صورت اسپم تشخیص داده و به سایر گوشی هایی که اکانت گوگل روی آنها باشد در مورد این شماره هشدار خواهد داد و وقتی که تماسی با شما برقرار شود و یا پیامکی از آنها دریافت کنید، این موارد با هشدار اسپم به شما نمایش داده می شود. شما با کمک ویزگی هایی مانند رد تماس خودکار می توانید از شر این تماس ها راحت شوید.

چگونه بفهمیم شماره بلاک شده تماس گرفته است؟

یکی از سوالاتی که خیلی از کاربران را درگیر می کند و به دنبال پیدا کردن جواب آن هستند، پیدا کردن سوابق تماسی است که کاربران بلاک شده با ما داشته اند. در صورتی که لیست مخاطبین بلاک شده خود را کنترل کرده باشید، به طور قطع متوجه این موضوع شده اید که نمی توان در اینجا اطلاعات چندانی از اینکه این کاربران آیا بعد از بلاک شدن اقدام به تماس کرده اند بدست آورید و در صورتی که جواب بله است، تعداد تماس ها و تاریخ و مشخصات آنها را مشاهده کنید.

همچنین بخوانید :

در پاسخ به این سوال که چگونه بفهمیم شماره بلاک شده تماس گرفته است یا نه، باید گفت که ترفند های خاصی وجود دارد که می تواند به ما کمک کند. برای این منظور لازم است ابتدا شماره ای که بلاک کرده ایم را از لیست بلاک شده ها خارج کنیم. برای این منظور با توجه به آموزش هایی که در بخش های قبلی داده شد باید شماره را از لیست خارج کرده و به سراغ برنامه Phones برویم. در این حالت این شماره و تمامی تماس های بی پاسخی که داشته است، در تاریخچه تماس های شما قابل مشاهده بوده و می توانید آن را به صورت کامل بررسی نمایید و بعد از آن مجددا شماره را بلاک کنید.

چگونه بفهمیم شماره بلاک شده تماس گرفته است؟

آیا زنگ زدن به شماره بلاک شده امکان پذیر است؟

زنگ زدن به شماره بلاک شده هم مورد دیگری از سوالات کاربران در خصوص این شماره ها است. در این حالت باید گفت شما هیچ محدودیتی برای تماس با شماره هایی که بلاک کرده اید ندارید و می توانید تماس خود را برقرار کنید. این شماره ها هم در تاریخچه تماس های شما حضور دارند (با آیکون مسدود شده نمایش داده خواهند شد)، و هم می توانید از دفترچه تلفنتان به سراغ آنها بروید. تنها تفاوتی که در اینجا می توانید ببینید، اعلام یک هشدار در مورد این است که شماره ای که قصد تماس با آن را دارید بلاک شده است و نمی تواند مجددا با شما تماس بگیرد.

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد مشاهده شماره‌ های مسدود شده در اندروید و آیفون با هم صحبت کردیم و دیدیم که در این دو سیستم عامل چطور می توانی به لیست این شماره ها دسترسی داشت. در این خصوص باید گفت که شما می توانید از طریق دستورالعمل های داده شده و ورود به تنظیمات تماس، این شماره ها را دیده و آنها را مدیریت کنید. همینطور برای کنترل تعداد تماس های دریافتی از این شماره ها، لازم است ابتدا آنها را از لیست بلاک شده ها خارج کنید تا بتوانید گزارش های مربوط به آنها را در بخش تماس ببینید. در صورتی که در مورد مشاهده شماره‌ های مسدود شده در اندروید و آیفون و کار کردن با آنها سوالی داشتید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا