سریال و انمیشن

معرفی سریال کره ای فرود اضطراری (Crash Landing on You)

معرفی سریال کره ای فرود اضطراری (Crash Landing on You)

سریال کره ای فرود اضطراری (Crash Landing on You) اثری در ژانر عاشقانه، کمدی و ماجراجویی و یکی از پربیننده‌ترین آثار کره‌ای  است که طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد.

چند سالی است که سریال‌های کرهای جای خود را در دل مردم سراسر جهان باز کرده‌اند. این سریال‌های جذاب و دوست‌داشتنی، که در ژانرهای متفاوتی ارائه شده‌اند، به خاطر حس‌وحال خاص و داستان‌های نابی که دارند، توجه عده زیادی را به خود جلب کرده‌اند. یکی از این عناوین تماشایی سریال فرود اضطراری است. نام این سریال به انگلیسی Crash Landing on You و به کره‌ای 사랑의 불시착 است، و در زبان فارسی با نام‌های سقوط بر روی تو یا سقوط آزاد عشق نیز شناخته می‌شود. ژانر سریال سقوط آزاد عشق عاشقانه، درام، کمدی و ماجراجویی است. کارگردان این اثر لی جونگ-هیو (Lee Jeong-hyo) است و آن را براساس فیلمنامه‌ای از پارک جی-یون (Park Ji-eun) ساخته است. سریال کره ای فرود اضطراری در زمان پخش یکی از پربیننده‌ترین و محبوب‌ترین سریال‌های کره‌ای در تاریخ شبکه‌های کابلی کره جنوبی بود.

موضوع این مقاله از پلازا معرفی سریال Crash Landing on You 2019 است. در ابتدا درباره زمان پخش و تعداد قسمت‌های سریال اطلاعاتی را در اختیار شما خواهیم گذاشت، سپس با داستان آن آشنا می‌شویم و پس از معرفی بازیگران نیز مروری بر نظرات منتقدین خواهیم داشت. پیشنهاد می‌کنیم پس از خواندن این مطلب، مقاله بهترین سریال‌های کره‌ای را از دست ندهید.

فهرست مطالب

تعداد قسمت ها و زمان پخش سریال فرود اضطراری

پخش سریال کره ای فرود اضطراری از 14 دسامبر 2019 (28 آذر 1398) از طریق شبکه tvN آغاز شد و شنبه و یکشنبه هر هفته ساعت 9 شب به روی آنتن می‌رفت. پخش این سریال در 16 فوریه 2020 (27 بهمن 1398) به پایان رسید. اگر دوست دارید تعداد قسمت های سریال کره ای سقوط بر روی تو را بدانید، باید بگوییم این سریال در یک فصل، شامل 16 قسمت منتشر شده است. هر قسمت سریال حدود 70 دقیقه است.

بررسی سریال سریال سقوط بر روی تو معرفی سریال Crash Landing on You 2019

خلاصه سریال سقوط آزاد عشق

داستان سریال فرود اضطراری درباره یک عشق پاک، محرمانه و ممنوعه است که خطرات بسیاری برای عاشق و معشوق دارد. یون سه ری یک بانوی جوان کره‌ای، یک تاجر موفق، مالک یک شرکت مد معروف، و وارث چائبول است. یک روز، هنگامی که یون سه ری در سئول سوار بر پاراگلایدر بود، گردبادی مسیر پاراگلایدر وی را تغییر داد. بر اثر این تغییر پیش‌بینی نشده، او وارد کشور کره شمالی شد. در اینجا ری جئونگ هیوک، یکی از اعضای نخبگان کره شمالی و کاپیتان ارتش خلق کره، هنگام گشت‌زنی یون سه ری را پیدا می‌کند. کاپیتان متقاعد می‌‌شود که به یون کمک کند تا به کره جنوبی بازگردد، و در این مسیر عشق نیز با آنان همقدم میشود.

جالب است بدانید که ایده اولیه داستان سریال با الهام از یک رویداد واقعی بوده است. در سال 2008، یک قایق تفریحی، شامل بازیگر کره‌ای جونگ یانگ و سه تن از دوستانش، به خاطر وجود مه شدید وارد مرز دریایی بین کره شمالی و کره جنوبی شده بود. خوشبختانه این 4 نفر نجات یافته و به کره جنوبی بازگشتند.

همچنین بخوانید :

بازیگران سریال فرود اضطراری

در سریال Crash Landing on You بار دیگر شاهد همکاری بین سون یه-جین و هیون بین، پس از بازی آنها در فیلم The Negotiation (2018)، هستیم. این دو بازیگر در سال 2022 ازدواج کرده و هم اکنون یک دختر دارند. در این بخش مروری بر بیوگرافی 4 بازیگر اصلی داریم و سپس با دیگر بازیگران سریال کره ای Crash Landing on You آشنا می‌شویم.

هیون بین در نقش ری جونگ-هیوک

هنرپیشه های سریال سقوط بر روی تو نقد سریال Crash Landing on You

کیم تائه پیونگ (Kim Tae-pyung، 김태평)، که بیشتر با نام حرفه‌ای هیون بین (Hyun Bin) شناخته می‌شود، یک بازیگر کره‌ای است. وی متولد 25 سپتامبر 1982، برابر با 3 مهر 1361، در شهر سئول، کره جنوبی، است. او فعالیت حرفه‌ای خود به عنوان بازیگر را از سال 2003 آغاز کرد و در سال 2005 با بازی در سریال My Name Is Kim Sam-soon به شهرت رسید. شهرت وی با حضور در آثاری نظیر سریال عاشقانه Secret Garden (2010-11)، و سریال فانتزی memories of the Alhambra (2018019) بیشتر شد. نام او در سطح جهانی با فیلم The Fatal Encounter (2014)، فیلم Confidential Assignment (2017) و دنباله آن که در سال 2022 منتشر شد، مطرح گشت.

سون یه جین در نقش یون سه ری

زمان پخش سریال فرود اضطراری بازیگران سریال فرود اضطراری

سون ایون جین (Son Eon-jin، 손언진) یک بازیگر کره‌ای، متولد 11 ژانویه 1982 (21 دی 1360) است که بیشتر با نام هنری سون یه جین (Son Ye-jin) شناخته می‌شود. او از سال 2000 وارد عرصه بازیگری شد و در سال 2003 با فیلم The Classic و فیلم Summer Scent نامش مطرح گشت. وی در کارنامه هنری خود سابقه 72 نامزدی و 48 برد را دارد که به خاطر بازی در آثاری نظیر فیلم The Pirates (2014) و فیلم The Last Princess (2016) بوده است. در میان مشهورترین سریال‌های وی می‌توانیم سریال Alone in Love (2006) و سریال Something in the Rain (2018) را نام ببریم.

همچنین بخوانید :

سئو جی-هه در نقش سئو دان

داستان سریال فرود اضطراری خلاصه سریال سقوط آزاد عشق

سئو جی- هه (Seo Ji-hye، 서지혜) بازیگر کره‌ای متولد 24 آگوست 1984 (2 شهریور 1363) است. او بازیگری را با سریال All In در سال 2003 آغاز کرد. 2 سال بعد با فیلم Voice قدم به سینما گذاشت. درخشش سئو جی هه در این فیلم نگاه‌ها را به سوی وی جلب کرد. وی تاکنون در 5 فیلم سینمایی بازی کرده که آخرین آنها، فیلم Rampant، در سال 2018 اکران شد. در میان مهم‌ترین آثار تلویزیونی او نیز می‌توانیم سریال 49 Days (2011)، سریال Don’t Dare to Dream (2016) و سریال Red Ballon (2022-23) را نام ببریم.

کیم جونگ هیون در نقش گو سئونگ-جون/ آلبرتو گو

تعداد قسمت های سریال کره ای سقوط بر روی تو ژانر سریال سقوط آزاد عشق

کیم جونگ هیون (Kim Jung-hyun، 김정현) بازیگر کره‌ای متولد 5 آوریل 1990، برابر با 16 فروردین 1369، در بوسان است. وی فارغ‌التحصیل رشته بازیگری از دانشگاه ملی هنر کره است و بازیگری را با چند فیلم کوتاه، از سال 2012 آغاز کرده است. نقش‌آفرینی او در سریال School 2017 (2017)، سریال Welcome to Waikiki (2018) و سریال Time (2018) بسیار تماشاگرپسند و عالی بوده و سبب مطرح شدن نام وی به عنوان یک بازیگر موفق شد. کیم جونگ هیون شهرت بین‌المللی خود را مدیون بازی در سریال Crash Landing on You و سریال Mr. Queen (2020-21) است.

همچنین بخوانید :

در فهرست زیر نام و نقش برخی دیگر از هنرپیشه های سریال سقوط بر روی تو را با هم می‌خوانیم.

  • یانگ کیونگ-ون (Yang Kyung-won) در نقش پیو چی-سو
  • لی چون مو (Lee Chun-moo) در نقش کودکی ری جونگ هیوک
  • کیم سونگ چان (Kim Seung-chan) در نقش نوجوانی ری جونگ هیوک
  • کیم تائه-یون (Kim Tae-yeon) در نقش کودکی یون سه ری
  • بنگ یون جین (Bang Eun-jin) در نقش هان جونگ یون
  • جانگ هی جین (Jang Hye-jin) در نقش کو میونگ یون
  • جونگ کیونگ هو (Jung Kyung-ho) در نقش چا سانگ وو
  • پارک سونگ وونگ (Park Sung-woong) در نقش راننده تاکسی کره شمالی

نقد سریال Crash Landing on You

سریال کره ای فرود اضطراری با 1.75 میلیارد تماشای آنلاین، گوی سبقت را از سریال قبلی یعنی سریال Mr. Sunshine ربود و تبدیل به پربیننده‌ترین سریال کره‌ای شد. استقبال از این سریال در کشورهایی نظیر چین، ژاپن و فیلیپین نیز بسیار عالی بود. سریال فرود اضطراری توسط شبکه نتفلیکس در اختیار بینندگان آمریکایی قرار گرفته است. نشریه Variety آن را یکی از “بهترین سریال‌های بین‌المللی سال 2020” نامید و نشریه Time نیز لقب “یکی از بهترین سریال‌های کره‌ای نتفلیکس” را به سریال داد. نمرات سریال کره ای سقوط بر روی تو از سوی منتقدین و بینندگان بسیار عالی است. بینندگان در وبسایت IMDb نمره 8.7 از 10 را به آن داده‌اند. 6 نقد نیز در وبسایت راتن تومیتوز برای این سریال نگاشته شده که 100% آنها نقد مثبت است. 20 برد و 17 نامزدی نیز از افتخارات سریال کره ای فرود اضطراری است. در ادامه مروری بر نظرات منتقدین خواهیم داشت.

نمرات سریال کره ای سقوط بر روی تو

Common Sense Media/ جولی هرمان:

دلیلی وجود دارد که این سریال در میان بهترین درام‌های کره جنوبی در بالاترین سطح قرار دارد: نگارش فیلمنامه، موقعیت‌ها و اجراها فوق‌العاده هستند. آن را از دست ندهید.

Substack/ جائه ها کیم:

سریال فرود اضطراری به تنها شکل ممکن به پایان می‌رسد که برخی از بینندگان را ناامید می‌کند. اما نشانه‌هایی از امید را نشان می‌دهد که عشق برای شکوفا شدن به آنها نیاز دارد.

Decider/ مگان اوکیف:

این سریال شبیه به هر نمایشی است که تاکنون دیده‌‌اید. سریال دارای سکانس‌های اکشن مهیج، مونتاژهای باشکوه ثروت و نگاه‌های خیره به زندگی فقیرانه مردم کره شمالی و یکی از دلخراش‌ترین داستان‌های عاشقانه است. این سریال 16 قسمتی حقیقتا یک جشن است که باید از آن لذت برد و یک پادزهر عالی برای روزهای غمگین قرنطینه در زمستان است.

همچنین بخوانید :

NBC News/ آدلا سلیمان و استلا کیم:

این درام همه آن عناصری که بیننده می‌تواند آرزو کند را دارد. … این سریال میلیون‌ها مخاطب جهانی را به خود جذب کرده است، و بدون شک بسیاری از آنها در دوران قرنطینه ویروس کرونا به دنبال سرگرمی هستند.

Cinema Escapist/ آنتونی کائو:

این درام یک داستان عاشقانه بین دو کره بسیار سرگرم‌کننده را روایت می‌کند که هم طرفداران ژانر عاشقانه و هم طرفداران ژئوپلیتیک از آن راضی هستند.

CNET/ کورتنی جکسون:

دو شخصیت اصلی داستان خود را عاشق می‌بینند، اما داستان در روابط خانوادگی پیچیده، درام سیاسی و جنایی غرق شده است.

سخن پایانی

سریال فرود اضطراری سریال کره ای فرود اضطراری

این مقاله از پلازا با موضوع بررسی سریال سقوط بر روی تو در اینجا به پایان می‌رسد. در کنار هم داستان سریال را خواندیم، با بازیگران آن آشنا شدیم و نگاهی به نظرات منتقدین و نمرات سریال داشتیم. نظر شما درباره سریال کره ای فرود اضطراری چیست؟ آ‌‌ن را تماشا کرده و یا برای دیدن آن ترغیب شده‌اید؟ به نظر شما این سریال می‌تواند یکی از بهترین آثار کره‌ای در ژانر عاشقانه و ماجراجویی باشد؟ نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق بخش دیدگاه شما، در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا