سریال و انمیشن

بیوگرافی مریم مومن | زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی

بیوگرافی مریم مومن | زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی

مریم مومن یکی از بازیگران زن جوان ایرانی است که تا کنون توانسته مهارت خود را در بازیگری نشان دهد و مورد استقبال قرار گیرد. در این مقاله قصد داریم تا با بیوگرافی مریم مومن همراه شما باشیم.

مریم مومن هنرپیشه اهل ایران در سال 1377 چشم به جهان گشود. او فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته بازیگری است و نخستین بار کار خود را با تئاتر آغاز کرد. در سال 1396 نیز به پیشنهاد مریم خدارحمی برای تست سریال بانوی عمارت اقدام کرده و نقش فخرالزمان او در این سریال بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. این بازیگر موفق به تندیس بازیگر منتخب زن از نگاه مردم در جشنواره تلویزیونی جام‌جم برای این سریال شد و همچنین سابقه اجرا نیز دارد. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با بیوگرافی مریم مومن همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی مریم مومن

  • نام و نام خانوادگی: مریم مؤمن
  • تاریخ تولد: 6 مرداد 1377
  • محل تولد: شهرستان مشگین شهر در استان اردبیل
  • تحصیلات مریم مومن: کارشناسی رشته بازیگری
  • سن مریم مومن: 25 سال
  • قد مریم مومن: 177 سانتی متر
  • شروع فعالیت بازیگری: 1396 سریال بانوی عمارت کاری از عزیزالله حمیدنژاد
  • وضعیت تاهل: مجرد
  • صفحه اینستاگرام مریم مومن: maryam.momen@
همچنین بخوانید :

زندگی خصوصی مریم مومن

در این بخش از بیوگرافی مریم مومن با زندگی این بازیگر از زمان تولد تا روابط کاری این بازیگر جوان همراه شما مخاطبان محترم پلازا هستیم‌.

از تولد تا جوانی

مریم مؤمن در ششمین روز از ماه مرداد سال 1377 در فصل گرم تابستان در محله قروه درویش شهرستان مشگین شهر استان اردبیل به دنیا آمد. پدرش نی می‌نوازد و مادرش نیز یک سوارکار حرفه‌ای است. متاسفانه در دوران کودکی مریم والدینش از یکدیگر طلاق گرفتند. جدایی پدر و مادر این بازیگر، باعث شد که مریم خیلی زود بزرگتر از سن خود بفهمد و جهان اطرافش را درک کند. این بازیگر اصالتا ترک زبان است و به این مسئله افتخار می‌کند.

بیوگرافی مریم مومن

او در مصاحبه‌های گوناگون در حالی که اشک می‌ریخت گفت که فرزند طلاق بودن به او از لحاظ روحی آسیب زیادی وارد کرده است. وی گفت: «این که پدر و مادر من طلاق گرفتند مشکل من نیست، هر کسی زندگی خود را دارد و می‌تواند برای زندگیش تصمیم بگیرد، اما ای کاش فرزندی به دنیا نمی‌آوردند.». وی افزود: «به خاطر دارم وقتی به دادگاه رفتم و قاضی از من پرسید که می‌خواهم با پدرم زندگی کنم یا مادرم. آنچنان ترسیده بودم و استرس داشتم که خون دماغ شدم. قاضی نیز به حال من گریست. در نهایت من را به مادرم سپردند و من زندگی بسیار سختی را آغاز کردم. هر چند از والدینم ممنونم و موفقیت‌های الانم را مدیون قلب مهربان پدر و زحم‌های مادرم می‌دانم.»

همچنین بخوانید :

ازدواج مریم مومن

این بازیگر در سال 1399 در یکی از مصاحبه‌هایش درباره شخصی که دوستش دارد گفت. او خبر داد که اول اسم فردی که او عاشقش است، حرف س دارد و آنها در حال آشنایی بیشتر هستند. بارها خبر ازدواج این بازیگر پخش شد اما در سال 1402 او اعلام کرد خبرها کذب بوده و مجرد است.

زندگی شغلی مریم مومن

در این بخش بیوگرافی مریم مومن با سیر زندگی هنری او همراه شما هستیم.

شروع بازیگری

وی برای نخستین بار سال 1382 زمانی که فقط 5 سال سن داشت در فیلم کوتاه پسر عموی پدرش بازیگری را تجربه نمود و از همان دوران به این حرفه علاقه‌مند شد. مریم پیش از ورود به عرصه بازیگری یک دوره سی روزه در کلاس‌های هنرپیشگی شرکت کرد، ولی خیلی زود به دلیل کیفیت پایین آموزشگاه از ادامه دوره انصراف داد.

او در ادامه راه به بازیگری با وجود مخالفت پدر و مادرش به فعالیت در تئاتر مشغول شد تا اینکه در سال 1396 برای سریال بانوی عمارت در نقش فخرالزمان انتخاب شد. این سریال پس از پخش بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت، که در شهرت مریم مومن نقش بسزایی داشت. او پیش از بازی در این سریال تست‌های مختلف بازیگری را برای دیگر آثار داده بود که در نهایت به بانوی عمارت ختم شد. در واقع مریم مومن از روی عکس‌های تئاتری که بازی کرده بود برای نقش فخرالزمان در مقابل عزیزالله حمیدنژاد تست بازیگری داد. نکته جالب اینجاست که مریم پیش از اشتغال در حرفه بازیگری به عنوان دستیار دندانپزشک مشغول به فعالیت بود.

مریم مومن پس بازی در این سریال بسیار دیده شد و در سال 1399 برای نقش پریناز در مجموعه تلویزیونی سرزده کاری از بهادر اسدی انتخاب شد. در این سریال علاوه بر مریم بازیگرانی چون بهرنگ علوی، رحیم نوروزی، رامبد شکرابی، رویا میرعلمی، نسیم ادبی و زنده یاد علی انصاریان به ایفای نقش پرداختند.

سریال های مریم مومن

سریال های مریم مومن

مریم سال 1396 بازیگری را در نقش فخرالزمان برای سریال بانوی عمارت در قاب تلویزیون تجربه نمود. از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به حسام منظور، پانته‌آ پناهی‌ها، علیرضا شجاع‌نوری، نیکی نصیریان، اندیشه فولادوند، رامتین خداپناهی، شبنم فرشادجو، مینا وحید و غزل شاکری اشاره کرد.

سال نام سریال کارگردان نقش
1399-1397 بانوی عمارت عزیزالله حمیدنژاد فخرالزمان
1399 سرزده بهادر اسدی پریناز
1399 همبازی سروش محمدزاده نوشین رستگار
1400 دردسرهای شیرین سهیل موفق شیرین

فیلم های مریم مومن

مریم مؤمن در عرصه سینما بازیگری با فیلمی به نام کادون به کارگردانی کمال مقدم تجربه نمود. این فیلم محصول سال 1399 است که در  آن علاوه بر مریم بازیگرانی چون بهنوش بختیاری، شهین تسلیمی، محمدرضا شیرخانلو و میرطاهر مظلومی به ایفای نقش پرداختند. این فیلم به‌صورت آنلاین در سال 1400 به اکران درآمد.

همچنین بخوانید :
سال نام فیلم کارگردان
1399 کادون کمال مقدم

مریم مومن در شبکه نمایش خانگی

مریم مومن در شبکه نمایش خانگی

مریم مومن در حوزه شبکه نمایش خانگی در نقش پری برای سریال جادوگر کاری از مسعود اطیابی ظاهر شد. در این سریال علاوه بر مریم بازیگری مانند احمد مهرانفر، جواد رضویان، نسیم ادبی، نادر سلیمانی، متین ستوده، گیتی قاسمی، رضا ناجی، محمد فیلی، شهین تسلیمی، صحرا اسدالهی، شهرزاد کمال زاده و فقیهه سلطانی نقش آفرینی داشتند.

علاوه بر این مریم در رئالیتی شوهای شب‌های مافیا، ارتش سری، پدرخوانده 2 و برنامه تی‌ان‌تی هم به عنوان شرکت کننده حضور داشت. این بازیگر همچنین مجری‌گری برنامه چیدمانه را نیز برعهده گرفت.

همچنین بخوانید :
سال نام اثر کارگردان سمت
1400 – 1399 رئالیتی شو شب‌های مافیا فصل‌های اول، دوم، چهارم سعید ابوطالب شرکت کننده
1401 سریال جادوگر مسعود اطیابی بازی در نقش پری
1401 رئالیتی شو ارتش سری سعید ابوطالب شرکت کننده
1401 برنامه تی‌ان‌تی حامد آهنگی شرکت کننده
1402 رئالیتی شو پدرخوانده 2 سعید ابوطالب شرکت کننده
1402 چیدمانه ایرج طایفه شرکت کننده
1402 ضد سعید ابوطالب شرکت کننده

بیوگرافی مریم مومن

علاوه بر آثار مذکور مریم مومن اخیراً در رئالیتی شو ضد کاری از سعید ابوطالب با اجرای مجید واشقانی هم به عنوان شرکت کننده حضور یافت.

تئاترهای مریم مومن

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد، مریم پیش از بازی در سریال بانوی عمارت در حوزه تئاتر هم به عنوان بازیگر فعالیت داشت. او در طی یک مصاحبه اذعان داشت که: در دوران کودکی بازیگری برایم جذابیت داشت به همین خاطر از سال دوم راهنمایی کارم را در تئاتر شروع کردم و در طی این سال‌ها برای رسیدن به جایی که قرار دارم تلاش‌ کردم. مریم در ابتدا با تئاترهای دانشجویی کارش را شروع کرد تا اینکه در سال 1400 برای تله تئاتر اتاق عروس به کارگردانی محمد قنبری انتخاب شد.

همچنین بخوانید :

در ادامه مقاله بیوگرافی مریم مومن به کارنامه هنری این بازیگر در عرصه نمایش می‌پردازیم.

سال نام نمایش کارگردان محل اجرا
1400 تله تئاتر اتاق عروس محمد قنبری
1401 تئاتر تن سایه مریم یاسین‌زاده پردیس ‌سپند ‌- ‌سالن ‌شماره 2

تئاترهای مریم مومن

جوایز و افتخارات مریم مومن

مریم مومن در 21 اسفند سال 1397 در پنجمین جشنواره جام جم، برای بازی در سریال بانوی عمارت برنده جایزه تندیس بازیگر منتخب زن از نگاه مردم شد.

شایعات و حواشی مریم مومن

این قسمت را به مرور حواشی پیرامون خانم مومن اختصاص می‌دهیم.

شایعه ازدواج

از داغ‌ترین حواشی و شایعات درباره این بازیگر می‌توان به تیتر زرد مریم مومن و همسرش اشاره کرد. درباره این موضوع باید اذعان نماییم که این بازیگر حداقل در هنگام نگارش این مقاله در دوران مجردی به سر می‌برد و هنوز هیچ خبری از ازدواج او در منبع معتبری درج نشده است.

کل کل با ایمان صفا

از دیگر حواشی این بازیگر شوخی و کل کل لفظی او با ایمان صفا در رئالیتی شو شب‌های مافیا بود که به دنبال آن حواشی زیادی در فضای مجازی ایجاد شد.

عکس های نامناسب مریم مومن در فضای مجازی

با پیشرفت علم و رونق گرفتن ابزارهای هوش مصنوعی تصاویر غیرواقعی از افراد مشهور نیز زیاد شدند. یکی از این افراد مریم مومن بود که عکس‌های نامتعارفی از او در اینترنت و فضای مجازی پخش می‌شد. خانم مومن در واکنش به پخش این عکس‌ها به افراد خاطی هشدار داد که دست از این کار بردارند زیرا اگر ادامه‌دار شود، آنها را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد.

قهر از برنامه چیدمانه

بیوگرافی مریم مومن

در پشت صحنه یکی از برنامه‌های چیدمانه بین مریم مومن و کارگردان یک دعوای لفظی پیش می‌آید که در نهایت خانم مومن به حالت قهر تصمیم می‌گیرد برنامه را ترک کند. این ویدئو در فضای مجازی پخش شد اما ظاهرا یک دوربین مخفی از پیش هماهنگ شده بود.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا