سریال و انمیشن

حذف دایرکت اینستاگرام؛ آموزش حذف پیام در اینستاگرام به صورت دو طرفه

حذف دایرکت اینستاگرام؛ آموزش حذف پیام در اینستاگرام به صورت دو طرفه

پاک کردن پیام در اینستاگرام کار چندان مشکلی نیست و به‌راحتی قابل انجام است. افزون بر این قابلیت دیگری هم در دسترس شما است که از طریق آن لغو ارسال پیام در اینستا ممکن می‌شود. اما چگونه پیام اینستا را پاک کنیم؟

در ابتدای انتشار اپلیکیشن اینستاگرام، این برنامه اساساً پلتفرمی برای به اشتراک گذاشتن تصویر بود، اما بعدها ویژگی‌های آن بروزرسانی شده و قابلیت‌هایی مانند دایرکت نیز به آن افزوده شد. حالا نیز دایرکت اینستاگرام یکی از بخش‌های کلیدی این برنامه است و امکانات متنوعی را به کاربران ارائه می‌کند. اما سوالی که خیلی از کاربران دارند این است که پاک کردن پیام در اینستاگرام امکان‌پذیر است؟ در ادامه همراه پلازا باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

فهرست مطالب

نکاتی که هنگام حذف دایرکت اینستاگرام باید بدانید

پیش از این که به آموزش تصویری حذف پیام اینستاگرام بپردازیم، چند نکته مهم وجود دارد که دانستن آن‌ها می‌تواند بسته به استفاده خود شما از این برنامه، مهم باشد:

  • حذف دائمی است: وقتی پیامی را حذف می‌کنید، به صورت دائمی از مکالمه شما پاک می‌شود و نمی‌توانید آن را بازیابی کنید.
  • پشتیبان‌گیری کنید: با توجه به این که بعد از حذف کردن پیام، دیگر امکان بازیابی آن وجود ندارد، اگر پیام‌های مهمی دارید، قبل از حذف، از آن‌ها پشتیبان‌گیری کنید. همچنین می‌توانید در آینده از طرف مقابل بخواهید پیام‌ها را مجددا برایتان ارسال کند.
همچنین بخوانید :

آموزش پاک کردن پیام در اینستاگرام

اینستاگرام نیز مانند پلتفرم‌های پیام‌رسان قابلیت ارسال پیام و البته حذف آن‌ها را دارد. اگر صندوق پیام‌های شما در حال پر شدن است و به‌دنبال حذف تاریخچه دایرکت اینستاگرام هستید، با کمک این آموزش می‌توانید پیام‌ها را پاک کنید.

آموزش تصویری حذف تمام پیام های اینستاگرام

اول از همه به نحوه پاک کردن چت اینستا به‌صورت کلی می‌پردازیم. با این روش پاك كردن پيام هاي اينستاگرام، می‌توانید تمام چت‌هایی که با یک فرد داشته‌اید را به‌صورت یکجا حذف کنید. اما با این روش، چت فقط برای شما حذف می‌شود. امکان حذف همه پیام های دایرکت اینستاگرام برای طرف مقابل وجود ندارد و او همچنان به پیام‌ها دسترسی خواهد داشت. ابتدا در صفحه اصلی برنامه و در سمت راست بالای صفحه، روی آیکون پیام‌ها بزنید.

پاك كردن پيام هاي اينستاگرام / پاك كردن چت در اينستاگرام

حالا اگر کاربر نسخه اندروید اینستاگرام هستید، انگشتتان را روی مکالمه‌ای که می‌خواهید حذف کنید نگه دارید و برای پاک كردن دایرکت، گزینه Delete را انتخاب کنید.

حذف پیام در اینستاگرام / پاك كردن پيام اينستاگرام

در آیفون اما باید انگشتتان را روی پیام، از سمت راست به چپ بکشید و گزینه Delete را انتخاب کنید. پاک کردن پیامهای دریافتی در اینستاگرام در هردو سیستم‌عامل، با اینکار قابل انجام است. همانطور که گفتیم؛ این پیام‌ها تنها برای شما حذف می‌شوند و طرف مقابل همچنان به آن‌ها دسترسی خواهد داشت.

همچنین بخوانید :

آموزش حذف دایرکت اینستا برای دو طرف

با وجود اینکه کل پیام‌های اینستا را نمی‌توانید برای هر دو طرف حذف کنید، اما حذف دوطرفه دایرکت اینستاگرام به‌صورت تک به تک امکان‌پذیر است. با این شرط که شما تنها می‌توانید پیام‌هایی که خودتان ارسال کرده‌اید را پاک کنید.

برای انجام این کار، دوباره مانند بالا به قسمت پیام‌ها بروید. مکالمه‌ای که پیام مدنظرتان در آن است را انتخاب کنید. حالا پیامتان را پیدا کنید. انگشتتان را روی آن نگه دارید و گزینه Unsend را انتخاب کنید.

حذف پیام در اینستاگرام / پاك كردن پيام اينستاگرام

همانطور که دیدید نحوه پاك كردن چت دوطرفه در اينستاگرام بسیار ساده است. البته دقت داشته باشید که تنها می‌توانید پیام‌های خودتان را با این روش پاک کنید.

لازم به ذکر است که برای انجام این کار نیازی به برنامه حذف دوطرفه پیام در اینستاگرام ندارید. بهتر هم هست سراغ این برنامه‌ها نروید. اصولا تمام اپلیکیشن‌هایی که با عنوان برنامه حذف کلی دایرکت اینستاگرام، تبلیغ می‌شوند کار خاصی انجام نمی‌دهند؛ چرا که اینستاگرام فقط اجازه حذف پیام‌هایی که خودتان ارسال کرده‌اید را می‌دهد و پیام‌های طرف مقابل را نمی‌توانید پاک کنید.

همچنین بخوانید :

چگونه در دایرکت اینستاگرام چند پیام را با هم پاک کنیم؟

متاسفانه اپلیکیشن اینستاگرام به طور مستقیم امکان انتخاب و حذف چندین پیام را در یک زمان نمی‌دهد؛ از همین رو، امکان پاک کردن چندین پیام به صورت همزمان در دایرکت اینستاگرام وجود ندارد. در عوض می‌توانید از یکی از روش‌های جایگزین زیر کمک بگیرید:

  • پاک کردن کل مکالمه: اگر می‌خواهید کل مکالمه با یک فرد خاص را پاک کنید، به صفحه دایرکت بروید، مکالمه مورد نظر را به سمت چپ بکشید (در iOS) یا نگه دارید (در اندروید)، و سپس گزینه “Delete” یا “حذف” را انتخاب کنید.
  • حذف پیام‌های ارسال شده از سوی خودتان: برای حذف پیام‌های خاص در یک مکالمه، باید پیام‌ها را به صورت تک‌تک حذف کنید. به مکالمه بروید، پیام مورد نظر را نگه دارید و سپس گزینه “Unsend” یا “لغو ارسال” را انتخاب کنید.

به غیر از این دو روش، که پیشتر به آن‌ها پرداختیم، راه دیگری برای حذف کردن پیام‌های اینستاگرام وجود ندارد.

سوالات متداول

۱. ایا با بلاک در اینستاگرام پیامها حذف میشود؟

خیر. بلاک کردن منجر به پاك كردن پيام هاي اينستاگرام نمی‌شود. اگر فردی را بلاک کنید، پیام‌هایی که با وی رد و بدل کردید همچنان قابل دسترسی خواهند بود اما دیگر نمی‌توانید برای آن‌ها پیامی ارسال کنید. برای حذف پیام‌ها باید از روش‌هایی که در این آموزش حذف پیام در اینستا به آن‌ها اشاره کردیم استفاده کنید.

۲. چرا پیام دایرکت اینستا حذف نمیشود؟

پیام‌ها به‌صورت یکجا فقط برای خود شما قابلیت حذف شدن دارند. حذف پیام طرف مقابل در اینستاگرام امکان‌پذیر نیست. فقط پیام‌هایی که خودتان ارسال کرده‌اید را می‌توانید به‌صورت جداگانه و تک به تک در صفحه چت، حذف کنید.

۳. چگونه پیام های اینستا را دوطرفه پاک کنیم؟

حذف دایرکت اینستاگرام برای طرف مقابل به‌صورت دوطرفه قابل انجام نیست. شما تنها با استفاده از روش اول که در این مطلب به آن اشاره کردیم، می‌توانید کل چت‌ را فقط برای خودتان پاک یا پیام‌هایی که خودتان ارسال کردید را به‌صورت تک به تک برای هردو طرف حذف کنید.

۴. بهترین برنامه حذف کلی دایرکت اینستاگرام کدام است؟

برای حذف دایرکت برای خودتان نیازی به دانلود برنامه جداگانه و به‌خطر انداختن حسابتان ندارید. می‌توانید در صفحه دایرکت، انگشتتان را روی چت موردنظر نگه داشته و Delete را انتخاب کنید. با این کار، پیام‌ها تنها برای خود شما حذف خواهند شد.

سخن پایانی

بسیاری از کاربران ممکن است به‌دنبال پاك كردن پيام هاي اينستاگرام و چت ها باشند. همچنین ممکن است بخواهند پیام‌ها را به صورت جداگانه یا یک جا حذف کنند. به همین منظور، در این مقاله به روش حذف پیام در اینستا پرداختیم. برای بیان سوال‌ها و نظرات خود می‌توانید در بخش دیدگاه‌های پلازا با ما همراه باشید.

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا