سریال و انمیشن

معرفی گوشی ردمی A3x شیائومی + تصاویر و مشخصات

معرفی گوشی ردمی A3x شیائومی + تصاویر و مشخصات

به تازگی شیائومی گوشی هوشمند جدید خود، یعنی ردمی A3x را به طور رسمی معرفی کرد. این محصول دارای ظاهر زیبا و متفاوتی بوده و از گوشی‌های اقتصادی بازار به شمار می‌رود.

در واقع با توجه به مشخصات فنی این گوشی جدید، می‌توان آن را در دسته محصولات پایین‌رده و ارزان قیمت این شرکت قرار داد. می‌توان گفت که سری A شیائومی آن دسته از گوشی‌هایی هستند که با کم‌ترین مشکل و کارایی فنی بالا برای کاربران ساخته می‌شوند.

اکثر مدل‌های این سری تنها در چین و هند عرضه می‌شوند، همین موضوع باعث نارضایتی بسیاری از کاربران شده است. اما گفته می‌شود که Redmi A3x برخلاف محصولات دیگر، در بسیاری از بازار‌های جهانی شرکت شیائومی عرضه خواهد شد. گوشی ردمی A3x نسبت به ردمی A3 دچار تغییراتی شده و باید دید در کدام بخش‌ها بهتر عمل کرده است. در ادامه این مطلب پلازا، به معرفی ردمی A3x می‌پردازیم و مشخصات آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی Redmi A3x

ویژگی‌ها گوشی ردمی A3x
نمایشگر ۶.۷۱ اینچی IPS LCD با رفرش‌ریت ۹۰ هرتز و رزولوشن ۷۲۰x۱۶۵۰
پردازنده Unisoc T603
ابعاد ۱۶۸.۴x۷۶.۳x۸.۳ میلی‌متر
سیستم عامل اندروید ۱۴ با رابط کاربری MIUI
حافظه/رم ۶۴ گیگابایت / ۳ گیگابایت رم
۱۲۸ گیگابایت / ۴ گیگابایت رم
دوربین‌ ۸ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژر ۱۰ واتی
قیمت حدود ۶۰ یورو

بررسی سخت‌افزار گوشی ردمی A3x

باری دیگر شاهد یک محصول جذاب دیگر از شیائومی هستیم که در همین ابتدای کار نظر بسیاری از کاربران را جلب کرده است. ردمی A3x شاید در نگاه اول یک محصول اقتصادی با مشخصات فنی ضعیف به نظر برسد، اما با بررسی گوشی ردمی A3x نظرتان در مورد آن به کلی عوض خواهد شد.

پردازنده گوشی ردمی A3x

هنگامی که نگاهی به بخش پردازنده این محصول می‌اندازیم، متوجه اقتصادی بودن آن می‌شویم. در قلب تپنده این موبایل هوشمند از یک چیپست کم مصرف و پایین‌رده با نام Unisoc T603 به عنوان تراشه پردازشی دستگاه استفاده شده است. این تراشه از فناوری ۲۲ نانومتری بهره می‌برد و دارای ۸ هسته است. همچنین لازم به ذکر است که ۸ هسته آن از فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز برخوردار است. این پردازنده در مشخصات گوشی ردمی A3x نشان می‌دهد که برای انجام کار‌های سبک در سیستم عامل اندروید طراحی شده است. اگر به دنبال انجام کار‌های سنگین در گوشی هستید، ردمی A3x نمی‌تواند گزینه چندان مناسبی باشد.

مشخصات گوشی ردمی Redmi A3x

همچنین بخوانید :

حافظه داخلی و حافظه رم

مورد دیگری که در بررسی گوشی ردمی A3x لازم است به آن بپردازیم، حافظه داخلی و RAM دستگاه است. این دستگاه از حافظه ۶۴ گیگابایتی یا ۱۲۸ گیگابایتی بهره می‌برد که متناسب با میزان رم انتخاب می‌شود. میزان حافظه رم این محصول به ۳ یا ۴ گیگابایت می‌رسد و کاربران می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. این درحالی است که در ردمی A3 امکان سفارش رم ۶ گیگابایتی نیز برای کاربران وجود داشت. در واقع این گوشی می‌تواند گزینه مناسبی برای ذخیره‌سازی اطلاعات مختلف کاربران باشد. همچنین با توجه به حافظه رم آن، نباید انتظار چندان زیادی از اجرای برنامه‌های سنگین داشت. پشتیبانی از کارت حافظه micro SD باعث می‌شود خیال کاربران تا حدودی بابت ذخیره‌سازی آسوده شود.

طراحی گوشی Redmi A3x

ردمی A3x از نظر طراحی به خوبی عمل کرده و توانسته توجه بسیاری از کاربران را جلب کند. در پشت این گوشی، شاهد استفاده از یک قاب شیشه‌ای هستیم و یک ماژول دوربین دایره‌ای شکل، نمای جذابی به بخش پشتی آن داده است. همچنین دور این ماژول یک حلقه طلایی قرار دارد که ترکیب جذاب و زیبایی را با رنگ‌های سبز و مشکی ایجاد می‌کند. در مدل سفید نیز یک حلقه با رنگ نقره‌ای دور ماژول دوربین تعبیه شده است. ابعاد این موبایل برابر با ۱۶۸.۴ در ۷۶.۳ در ۸.۳ میلی‌متر است و یک محصول خوش دست محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید :

نمایشگر شیائومی A3x

یکی دیگر از بخش‌‌های مهم در مشخصات گوشی ردمی A3x، نمایشگر آن است. با در نظر گرفتن قیمت آن، می‌توان گفت که از نمایشگر کاملا مناسبی برخوردار است .این مدل از یک نمایشگر ۶.۷۱ اینچی با وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۶۵۰ بهره می‌برد. این پنل از نوع LCD با پیشینه روشنایی ۵۰۰ نیت است که برای یک گوشی اقتصادی یک پنل بسیار مناسب محسوب می‌شود. همچنین رفرش ریت یا نرخ نوسازی آن به ۹۰ هرتز می‌رسد که یک مزیت عالی به شمار می‌رود. این نمایشگر بزرگ، باعث می‌شود کاربران تجربه جذابی از تماشای فیلم و بازی کردن داشته باشند.

دوربین گوشی ردمی A3x

در بخش دوربین این گوشی شاهد مشخصات ساده‌ای هستیم، به طوری که تنها یک سنسور ۸ مگاپیکسلی در پشت و یک سنسور ۵ مگاپیکسلی در جلو آن تعبیه شده است. ممکن است در نگاه اول، این اعداد چندان چشم‌گیر به نظر نرسند، اما شیائومی در دوربین محصول جدید خود، ویژگی‌های جذابی را قرار داده است. هوش مصنوعی به کار رفته در دوربین گوشی ردمی A3x می‌تواند کمک زیادی به ثبت تصاویر با‌کیفیت در شرایط نوری مختلف کند. به طور کلی دوربین این گوشی چندان قدرتمند نیست، اما می‌تواند تصاویر قابل قبولی را ثبت کند.

دوربین گوشی ردمی A3x

باتری و شارژ

یکی از نکات قابل توجه در مشخصات گوشی ردمی A3x استفاده از باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر است. این ظرفیت باتری در یک موبایل اقتصادی، بسیار قابل توجه است. به نظر می‌رسد که باتری این دستگاه برای مصرف یک روز کامل یا بیشتر کافی خواهد بود و می‌تواند رضایت کاربران را جلب کند. همچنین لازم به ذکر است که این باتری از شارژر سیمی ۱۰ وات پشتیبانی می‌کند. برای کاهش قیمت عرضه این محصول در برخی مناطق، ممکن است شارژر آن به صورت جداگانه به فروش برسد. با توجه به این که هنوز وارد بازار کشور ما نشده است، نمی‌توان از وجود شارژ در بسته‌بندی آن مطمئن بود.

سایر مشخصات گوشی ردمی A3x

حسگر اثر انگشت در گوشی ردمی A3x با دکمه پاور ادغام شده است. همچنین قابلیت پشتیبانی از دو سیم‌کارت را به طور همزمان دارد. در این محصول نیز درگاه ۳.۵ میلی‌متری هدفون برای علاقه‌مندان به صدا تعبیه شده است. یک خبر هیجان‌انگیز این است که ردمی A3x با جدید‌ترین سیستم عامل اندروید، یعنی اندروید ۱۴ عرضه می‌شود. بنابراین امکان استفاده از جدید‌ترین امکانات و قابلیت‌های اندروید برای کاربران فراهم شده است. طبق وعده‌های شرکت شیائومی، انتظار می‌رود دو به‌روزرسانی عمده اندروید و سه سال وصله‌های امنیتی برای این محصول ارائه شود. بنابراین خیال کاربران از بابت امنیت و به‌روز بودن نرم‌افزار این گوشی، تا مدت قابل قبولی راحت خواهد بود.

همچنین بخوانید :

قیمت و زمان عرضه گوشی ردمی A3x

هنوز مدت زیادی از معرفی رسمی گوشی هوشمند جدید شیائومی نگذشته است، اما در همین مدت کم توانسته توجه بسیاری از خریداران را جلب کند. بنابراین طبیعی است که بسیاری از کاربران در سراسر دنیا منتظر عرضه نهایی این محصول جذاب باشند. در حال حاضر شرکت شیائومی صحبتی در مورد زمان عرضه ردمی A3x نکرده است. همچنین این شرکت قیمت دقیق محصول جدید خود را برای بازار‌های جهانی اعلام نکرده است. اما اگر سیاست‌های قبلی شیائومی را مدنظر قرار دهیم، می‌توان فهمید که حداکثر تا یک ماه آینده شاهد عرضه نهایی آن در بازار‌های جهانی خواهیم بود.

اگر نگاهی به قیمت‌های در نظر گرفته شده برای گوشی A3 یا پوکو C61 بیاندازیم، پیش‌بینی قیمت پایه ردمی A3x راحت‌‌تر خواهد بود. قیمت این دو گوشی از ۹۰ دلار شروع شد؛ بنابراین، می‌توان قیمتی در همین حدود یا کمی پایین‌تر را برای گوشی A3x در نظر گرفت. برخی منابع نیز از قیمت حدود ۷۰ یورو برای این گوشی سخن می‌گویند و بسیاری از افراد بر این باورند که این گوشی اقتصادی می‌تواند به ارزان‌ترین گوشی شیائومی در بازار تبدیل شود.

تفاوت شیائومی ردمی A3x با A3

بسیاری از افراد، محصول جدید شیائومی را با نسخه اصلی آن یعنی A3 مقایسه می‌کنند. در نگاه اول شاید تفاوت چندان زیادی میان این دو گوشی هوشمند حس نشود، اما پس از بررسی گوشی ردمی A3x متوجه تفاوت‌هایی خواهید شد. باید گفت که این مدل در بخش طراحی، شباهت زیادی به نسخه اصلی خود دارد. تنها تفاوت قابل توجه A3x با A3، به کارگیری یک چیپست ضعیف‌تر و کاهش حداکثر حافظه رم دستگاه است. قابل پیشبینی است ک این دو گوشی از نظر قیمت نیز تفاوت چندانی با یک‌دیگر نداشته باشند.

نتیجه گیری

نماینده جدید شرکت شیائومی یعنی ردمی A3x شاید یک گوشی با مشخصات فنی معمولی باشد، اما دارای برخی ویژگی‌های خاص است. ارزان قیمت بودن این گوشی یک مزیت مهم محسوب می‌شود؛ زیرا بسیاری از افراد توانایی خرید آن را خواهند داشت. بنابراین انتظار می‌رود که به یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار تبدیل شود. شرکت بزرگ شیائومی همواره گوشی‌های هوشمند خاص و باکیفیتی را تولید کرده است. در این مقاله سعی کردیم به بررسی گوشی ردمی A3x بپردازیم. اما در نظر داشته باشید که تا زمان عرضه نهایی این دستگاه، نمی‌توان عملکرد آن را به طور کامل ارزیابی کرد.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا