سریال و انمیشن

اگر رمز گوشی را فراموش کردید این کارها را انجام دهید!

اگر رمز گوشی را فراموش کردید این کارها را انجام دهید!

فراموشی الگوی گوشی یکی از مشکلاتی است که هرکدام از ما ممکن است روزی با آن مواجه شویم. در این صورت، دیگر به‌راحتی نمی‌توانید وارد گوشی شده و باید از هر روش بازکردن رمز گوشی فراموش شده استفاده کنید. برای حل مشکل فراموشی الگوی گوشی، در ادامه با آموزش فراموش کردن رمز گوشی، همراه پلازا باشید.

با توجه به قابلیت‌های جدیدی که به گوشی‌های Android اضافه شده، علاوه بر بالا بودن احتمال فراموش کردن رمز، باز کردن قفل گوشی اندروید نیز سخت‌تر شده است. از طرفی ترس از دست دادن اطلاعات نیز مسئله مهمی است که بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند در چنین مواقعی با آن مواجه هستند. اما اگر رمز گوشی را فراموش کردیم چه کنیم؟ در ادامه به روش‌هایی برای بازیابی Password اشاره خواهیم کرد.

همچنین بخوانید :

در ویدیوی زیر «نحوه باز کردن قفل اندروید بدون رمز » را تماشا کنید: 

فهرست مطالب

آموزش فراموش کردن رمز گوشی

قفل صفحه نمایش گوشی یکی از ضروریات هر تلفن همراهی جهت محفوظ نگه داشتن اطلاعات شخصی، محتوا و… است. اما در صورت فراموش کردن رمز گوشی علاوه بر قفل شدن دستگاهتان، قادر به دسترسی به اطلاعاتتان نیز نخواهید بود. همچنین به دلیل وجود قابلیت اسکنرهای اثر انگشت، احتمال فراموش کردن رمز موبایل بالاتر است. مکانیزم قفل صفحه گوشی به گونه‌ای طراحی شده تا اگر رمز را نداشته باشید، دسترسی به گوشی بسیار سخت باشد.

بنابر این در صورت رمز گوشی را فراموش کردم، هیچ راه‌حل آسانی وجود ندارد که بتوانید از آن استفاده کنید. در بسیاری از مواقع چاره‌ای جز ریست کردن گوشی و از دست دادن اطلاعات ندارید.

۱. برداشتن رمز گوشی فراموش شده از طریق سرویس Find My Device

از آنجایی که گوشی شما قفل شده است، باید از یک دستگاه دیگری برای انجام بازنشانی استفاده کنید. ساده ترین راه این است که از وب سایت Find My Device گوگل استفاده کنید.

  • به Google Find My Device بروید و وارد حساب Google خود شوید.
  • روی دکمه “Erase device” کلیک کنید.

آموزش فراموش کردن رمز گوشی

  • مراحل را برای راه‌اندازی مجدد تلفن خود دنبال کنید. توجه داشته باشید که برای ادامه راه‌اندازی دستگاه، باید اطلاعات حساب Google را که در ابتدا برای راه‌اندازی تلفن استفاده کرده‌اید، تأیید کنید.

اگر نمی توانید از این روش استفاده کنید، باید به صورت دستی تنظیمات کارخانه را بازنشانی کنید. برای انجام این کار:

  • دستگاه خود را خاموش کنید.
  • پس از سیاه شدن کامل صفحه، دکمه‌های کاهش صدا و پاور را به طور همزمان فشار داده و نگه دارید تا منوی بوت لودر اندروید ظاهر شود. این ترکیب دکمه ممکن است بسته به گوشی شما متفاوت باشد.
  • دکمه کاهش صدا را دو بار فشار دهید تا گزینه Recovery Mode انتخاب شود، سپس دکمه پاور را فشار دهید تا آن را انتخاب کنید.
  • دکمه پاور را نگه دارید و یکبار دکمه افزایش صدا را فشار دهید تا وارد حالت ریکاوری شوید.
  • برای رفتن به گزینه Wipe data/Factory Reset از دکمه‌های صدا استفاده کنید. مراحل را برای انجام بازنشانی کارخانه ادامه دهید.

آموزش فراموش کردن رمز گوشی

  • پس از راه اندازی مجدد دستگاه، مجدداً تنظیمات را طی کنید. از شما خواسته می شود که دوباره به حساب Google خود وارد شوید، که تمام داده‌های پشتیبان گیری شده را بازیابی می‌کند.

توصیه می‌کنیم هنگام راه اندازی تلفن خود، قابلیت Smart Lock را فعال کنید. به این ترتیب می‌توانید بدون زحمت قفل گوشی اندرویدی خود را با وای فای منزل خود باز کنید.

۲. از طریق قفل هوشمند (Smart Lock)؛ روش بازکردن رمز گوشی فراموش شده

همانطور که احتمالا می‌دانید نسخه‌های جدید اندروید یعنی نسخه‌های ۵ به بالا از قفل‌های هوشمند و امنیت بیشتری برخوردار هستند که می‌توانید با ورود به حساب کاربری گوگل خود، قفل آن را به راحتی باز کنید. اخیرا طبق قابلیت‌های جدیدی که به گوشی‌های هوشمند با نسخه اندروید بالا اضافه شده است، این امکان برای کاربران فراهم شده که در صورت فراموشی رمز گوشی با اتصال به Wi-Fi خانه و یا ورود به یک موقعیت مکانی خاص قفل دستگاه به طور خودکار باز شود.

فراموشی رمز گوشی / فراموش کردن رمز موبایل

این مورد یکی از راه‌های بازیابی رمز فراموش شده موبایل ولی به شرطی که از قبل آن را فعال کرده باشید.

تشخیص روی بدن: تلفن حس می‌کند که شما آن را حمل می‌کنید و زمانی که در دستان یا جیب شما هستید به‌طور خودکار قفل باز می‌ماند.

مکان‌های مورد اعتماد: از موقعیت مکانی شما برای باز کردن قفل تلفن خود زمانی که نزدیک آدرس انتخابی خود هستید استفاده می‌کند.

دستگاه‌های مورد اعتماد: وقتی به دستگاه بلوتوث قابل اعتمادی مانند ردیاب تناسب اندام یا خودرو متصل می‌شوید، قفل دستگاه شما را باز نگه می‌دارد.

اگر قبلاً یک یا چند مورد از این گزینه‌ها را قبل از اینکه رمز عبور خود را فراموش کنید تنظیم کرده اید، می‌توانید از آن برای بازگشت به تلفن خود استفاده کنید.

با این حال، نمی‌توانید تنظیمات Smart Lock یا رمز عبور را بدون وارد کردن رمز عبور فعلی خود تغییر دهید. بنابراین، ممکن است همچنان نیاز به بازنشانی کارخانه‌ای گوشی اندرویدی خود داشته باشید، اما حداقل می‌توانید ابتدا از همه چیز نسخه پشتیبان تهیه کنید.

همچنین بخوانید :

3. استفاده از SmartThings Find در دستگاه‌های سامسونگ

دستگاه سامسونگ دارید؟ اگر قفل صفحه دستگاه خود را فراموش کرده اید، لازم نیست نگران باشید، زیرا سامسونگ یک روش ساده بازکردن رمز گوشی فراموش شده ارائه می‌دهد.

این شرکت قابلیتی به نام SmartThings Find را برای همه گوشی های خود ارائه می‌دهد. این به شما امکان می‌دهد که در صورت گم شدن دستگاه سامسونگ خود از راه دور آن را مدیریت کنید. باید در تلفن خود وارد حساب Samsung خود شده باشید و اتصال Wi-Fi یا داده تلفن همراه داشته باشید.

برای بازنشانی رمز عبور تلفن خود از طریق SmartThings Find، این مراحل را دنبال کنید:

  • در کامپیوتر یا لپ تاپ خود، به وب سایت Samsung SmartThings بروید.
  • اکنون وارد حساب سامسونگ خود شوید.
  • پس از اتمام، نام گوشی هوشمند خود را انتخاب کرده و بر روی گزینه Unlock کلیک کنید.

آموزش فراموش کردن رمز گوشی

  • روی دکمه Unlock کلیک کنید و رمز عبور حساب خود را در پنجره بعدی وارد کنید.

بعد از انجام این مراحل حل مشکل فراموشی الگوی گوشی، چند ثانیه طول می‌کشد و قفل گوشی شما در آن باز می‌شود.

4. استفاده از دستور Forgot Password

اگر روش‌های قبلی کار نکردند، برخی از تولیدکنندگان، مانند Realme، یک ویژگی داخلی برای کمک به شما برای دسترسی مجدد ارائه می‌کنند. به این قابلیت حل مشکل فراموشی الگوی گوشی “Forgot Password” می‌گویند.

هنگامی که چندین بار رمز عبور نادرست را وارد می‌کنید، برخی از دستگاه‌ها ممکن است گزینه Forgot Password یا Forgot Pin را در صفحه قفل نمایش دهند. با ضربه زدن بر روی این گزینه چندین مرحله را طی می‌کنید تا هویت خود را تأیید کنید و رمز عبور صفحه قفل خود را بازنشانی کنید.

در برخی موارد، فرآیند تأیید شامل وارد کردن آدرس ایمیل متصل به دستگاه شما است. از سوی دیگر، برخی از دستگاه‌ها از شما می‌خواهند به برخی از سؤالات امنیتی تنظیم‌شده توسط مالک در تنظیمات دستگاه پاسخ دهید. هنگامی که هویت خود را تأیید کردید، دستورالعمل‌هایی را روی صفحه نمایش خواهید دید تا رمز عبور جدیدی برای دستگاه خود تنظیم کنید.

همچنین بخوانید :

سوالات متداول

1. بازکردن رمز گوشی با تماس اضطراری بدون پاک شدن اطلاعات امکان پذیر است؟

بله اما این روش تنها در گوشی‌هایی که نسخه اندروید آن‌ها بین ۵ و ۵.۱.۱ است، کاربرد دارد.

2. وقتی رمز گوشی را فراموش کردیم چه کنیم؟

حل مشکل فراموشی الگوی گوشی بسته به شرایط و تنظیماتی که از قبل در گوشی انجام دادید دارد. اما در اکثر مواقع، به‌خصوص نسخه‌های جدیدتر اندروید، چاره‌ای به جز ریست فکتوری گوشی ندارید.

سخن پایانی

در این مطلب با آموزش فراموش کردن رمز گوشی همراه شما بودیم و راهکارهای آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم. می‌توانید با توجه به نوع گوشی و نسخه اندروید آن با استفاده از یکی از روش های بازکردن رمز گوشی فراموش شده می‌توانید به باز کردن رمز فراموش شده گوشی بپردازید. اگر ترفندهای دیگری جهت بازیابی رمز گوشی می‌شناسید، می‌توانید در صورت تمایل آن را در قسمت نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا