سریال و انمیشن

بهترین برنامه های بارکدخوان گوشی برای اندروید و iOS

بهترین برنامه های بارکدخوان گوشی برای اندروید و iOS

با استفاده از بهترین برنامه بارکد خوان می‌توانید به‌راحتی هر کدی را با دوربین آیفون یا اندروید خود اسکن کرده و به‌اطلاعات آن دست پیدا کنید. با ما همراه باشید تا با اپلیکیشن ها و ابزارهای آنلاین اسکنر باركد کالا با دوربین آشنا شویم.

در دنیای دیجیتال امروز، بارکدخوان‌ها ابزارهای بسیار مفیدی هستند که به کاربران این امکان را می‌دهند تا با اسکن سریع کدهای QR و بارکدها از طریق دوربین، اطلاعات مختلفی را دریافت و پردازش کنند. با توجه به اهمیت این ابزارها در زندگی روزمره، از پرداخت‌های موبایلی گرفته تا دسترسی به اطلاعات کالا، انتخاب یک بارکد خوان آنلاین مناسب برای گوشی‌های آیفون و اندروید امری ضروری است. در این مقاله پلازا به معرفی بهترین برنامه‌های بارکدخوان گوشی برای اندروید و iOS پرداخته و قابلیت‌ها و ویژگی‌های هر یک را بررسی می‌کنیم تا به شما در انتخاب بهترین گزینه کمک کنیم.

فهرست مطالب

بهترین برنامه های بارکد خوان

هر برنامه بارکدخوان ویژگی‌های خاص خود را دارد که می‌تواند در مواقع مختلف به کار بیاید. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به سرعت و دقت در اسکن، توانایی خواندن انواع مختلف بارکد و کدهای QR، امکان ذخیره و مدیریت تاریخچه اسکن‌ها و قابلیت اشتراک‌گذاری اطلاعات اشاره کرد. برنامه‌های زیر از جمله برترین گزینه‌هایی هستند که می‌توانید برای دانلود مدنظر داشته باشید.

۱. برنامه QRky

بارکد خوان آنلاین

اپلیکیشن QRky یک برنامه جامع برای کدهای QR است. با استفاده از آن، علاوه بر امکان اسکن این کدها، می‌توانید کدهای QR جدید هم بسازید و با دیگران به‌اشتراک بگذارید. برنامه حتی امکان چاپ کردن بارکد ساخته شده را هم به شما خواهد داد. برای اسکن بارکدها نیز علاوه بر دوربین، می‌توانید از این برنامه برای اسکن عکس‌های گالری هم استفاده کنید. QRky همچنین تاریخچه کدهای اسکن شده را همراه با تاریخ و زمان آن‌ها هم در اختیارتان قرار خواهد داد.

۲. برنامه باركد خوان آیفون و اندروید SwiftScan

بارکد خوان آنلاین با دوربین

بسیاری از برنامه‌های اسکن اسناد، از قابلیت اسکن بارکد نیز پشتیبانی می‌کنند. یکی از آن‌ها، اپلیکیشن SwiftScan است. کاربرد اصلی این برنامه، اسکن اسناد و تبدیل آن‌ها به فایل PDF است اما شما می‌توانید از آن برای اسکن کردن کدهای QR و بارکدها نیز استفاده کنید. می‌توانید کدهای حاوی آدرس سایت، شماره تلفن یا هر نوع داده دیگری را با کمک این برنامه اسکن کرده و به این داده‌ها دسترسی پیدا کنید؛ به همین خاطر اگر مدام با یک برنامه اسکن اسناد کار می‌کنید، می‌توانید با اپلیکیشن SwiftScan با یک تیر دو نشان بزنید.

۳. اپلیکیشن QR Scanner

بارکد خوان آنلاین با دوربین

برنامه QR Scanner یکی از برنامه‌های نسبتا جدید برای اسکن بارکد به‌حساب می‌آید. این اپلیکیشن دارای رابط کاربری ساده و مدرنی است و علاوه بر اسکن بارکد، از اسکن اسناد و تصاویر نیز پشتیبانی می‌کند. شما همچنین می‌توانید کدهای داخل تصاویری که در حافظه گوشی دارید را هم با این برنامه اسکن کنید. پشتیبانی از انواع بارکدها، جستجوی داده‌های بارکد در اینترنت و همچنین امکان ذخیره اسناد با فرمت PDF، از دیگر قابلیت‌های QR Scanner هستند.

۴. برنامه QR Code & Barcode Scanner Plus

باركد خوان آیفون

باركد خوان آیفون و اندروید QR Code & Barcode Scanner Plus، گزینه بعدی است که می‌توانید مدنظر داشته باشید. این برنامه نیز امکان اسکن انواع بارکدها را دارا است و از قابلیت اسکن بارکد کالا نیز پشتیبانی می‌کند. شما همچنین می‌توانید کدهای اسکن شده را با دیگران هم به اشتراک بگذارید. پشتیبانی از ویجت و امکان اسکن گروهی کدها، از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن به‌حساب می‌آیند.

  • دانلود برنامه QR Code & Barcode Scanner Plus برای: اندروید | iOS

۵. نرم افزار QR code reader&QR code Scanner

بارکد خوان آنلاین با دوربین

این اپلیکیشن به کاربران اجازه خواهد داد تا اطلاعات رمزنگاری شده در بارکد QR را اسکن کنند. علاوه بر این کاربران با استفاده از QR Scanner می‌توانند بارکد QR دلخواه خود را نیز ایجاد کنند. گفتنی است برنامه یاد شده رابط کاربری کاربرپسندی دارد که کار با آن نیز راحت خواهد بود. علاوه بر این برنامه بارکد خوان QR Scanner از انواع مختلف کد QR مانند اطلاعات تقویم فروشگاهی، پارامترهای وای فای، اطلاعات تماس، آدرس، GPS، آدرس ایمیل و متن ساده پشتیبانی می‌کند. همچنین ذخیره تاریخچه اسکن توسط این برنامه از دیگر امکانات این اپلیکیشن کاربردی و رایگان است که حتی نیاز به پرداخت درون برنامه‌ای هم ندارد.

  • دانلود اپلیکیشن QR code reader&QR code Scanner برای: اندروید
همچنین بخوانید :

۶. برنامه QR Droid

بهترین اپلیکیشن اسکنر بارکد

این بارکد خوان آنلاین در گوشی اندروید توسعه یافته توسط DroidLa دارای امتیاز کلی کاربر ۴.۱ از ۵ ستاره است. PCWorld و Android Magazine به برنامه ۵ ستاره از ۵ ستاره دادند. QR Droid QR Droid فقط یک ابزار ساده QR کد، بارکد و اسکن Data Matrix نیست.

همچنین دستگاه تلفن همراه شما را به یک تولید کننده کد QR تبدیل می‌کند. کدهای QR اختصاصی آن‌ها به نام کدهای XQR را می‌توان به هر محتوایی لینک داد. به علاوه، در این اپلیکیشن اسکنر بارکد موبایل می‌توانید آن‌ها را سفارشی کنید، به اشتراک بگذارید و آمار آن‌ها را پیگیری کنید. این برنامه در لیست اسکن بارکد با گوشی جزو بهترین ها است.

۷. برنامه QuickMark

بهترین برنامه بارکد خوان

برنامه QuickMark، یک اسکنر بارکد است که تعداد زیادی ویژگی را در خود جای داده است. با باز کردن QuickMark، متوجه خواهید شد که قاب اسکن قابل تنظیم است. این یکی از بسیاری از ترفندهای منظمی است که این برنامه ارائه می‌دهد. مثلاً اگر اطراف آن پر از متن باشد، می‌توانید قاب را به‌منظور تطبیق کامل با کد تغییر دهید. در این برنامه بارکدخوان گوشی، جدا از اقدامات معمولی مانند اشتراک گذاری و ذخیره کدهای اسکن شده، می‌توانید کدهای QR خود را نیز با استفاده از سازنده کد QR درون برنامه ای QuickMark ایجاد و سفارشی کنید.

  • دانلود برنامه QuickMark برای: iOS

۸. اپلیکیشن QR & Barcode Scanner

بهترین اپلیکیشن اسکنر بارکد

این بارکد خوان انلاین علاوه بر اسکن QR قابلیت اسکن بارکدها را هم دارد. برنامه به‌صورت خودکار پس از اسکن کدها یک میانبر در گوشی برایشان درست می‌کند و اطلاعات کد مثل اطلاعات تماس را در اختیارتان قرار می‌دهد. برای مثال اگر کد حاوی اطلاعات یک مخاطب باشد، برنامه به‌صورت خودکار آن مخاطب را در دفترچه تلفن گوشی ایجاد می‌کند. به همین ترتیب این قابلیت برای اسکن کدهای QR شبکه‌های وای‌فای، تقویم یا دیگر موارد نیز قابل استفاده است.

همچنین بخوانید :

۹. برنامه QR Code Reader & QR Scanner

بهترین اپلیکیشن اسکنر بارکد

کیو آر کد خوان آنلاین QR Code Reader & QR Scanner نیز برای آیفون منتشر شده است و می‌تواند انواع کدهای ۱ یا ۲ بعدی از جمله کدهای QR، بارکدها و کدهای EAN-13 را اسکن کند. برنامه همچنین تاریخچه اسکن‌های شما را نیز نگه می‌دارد تا بتوانید به آن‌ها در آینده نیز دسترسی داشته باشید.

  • دانلود برنامه QR Code Reader & QR Scanner برای: iOS

۱۰. برنامه QR TIGER QR Code Generator

بهترین برنامه بارکد خوان

بهترین اپلیکیشن باركد خوان آیفون و اندروید برای کسانی که علاوه بر اسکن، می‌خواهند خودشان هم بارکد ایجاد کنند، QR TIGER است. این برنامه به‌شما امکان ایجاد کدهای شخصی‌سازی شده همراه با یک لوگو یا تصویر را می‌دهد. می‌توانید کدهایی برای لینک‌ها، مخاطبین، متن، کارت بیزنس، اپلیکیشن‌ها یا حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید و برای هرکدام نیز از شکل و الگوهای مختلفی بهره ببرید.

بهترین برنامه های بارکد خوان کالا

علاوه بر برنامه‌های بالا، برخی برنامه‌ها نیز هستند که برای اسکن کردن کالا می‌توانند انتخاب بهتری باشند. این برنامه‌ها می‌توانند اطلاعات بیشتری از یک کالا در اختیار شما قرار دهند تا در زمان خرید بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

۱. اپلیکیشن بارکد خوان

بارکد خوان آنلاین با دوربین

این برنامه بارکد خوان، یک اپلیکیشن فارسی است که برای اسکن بارکدهای کالا کاربرد دارد. با استفاده از آن می‌توانید یک بارکد را اسکن کرده یا شماره مربوط به آن را وارد و در ادامه کشور سازنده آن کالا را مشاهده کنید. امکانات برنامه نسبت به اکثر رقبا بسیار کم است ولی با این حال، می‌توان کالای اسکن شده را با این برنامه در گوگل جستجو کرده و اطلاعات بیشتری از آن بدست آورد.

  • دانلود برنامه بارکد خوان برای: اندروید
همچنین بخوانید :

۲. برنامه QR Scanner: Barcode Scanner

بارکد خوان آنلاین با دوربین

این بارکد خوان آنلاین گوگل پلی، تنها برای اندروید منتشر شده است و یکی از محبوب‌ترین گزینه‌هایی است که می‌توانید برای دانلود در این فروشگاه پیدا کنید. برنامه رایگان است و امکان اسکن کدها و اشتراک‌گذاری آن‌ها با دیگران را نیز دارد. همچنین از داخل خود برنامه می‌توانید فلاش گوشی را روشن کرده تا در تاریکی هم بتوانید کدها را اسکن کنید. از دیگر قابلیت‌های برنامه امکان ساخت کد QR است. نکته قابل توجه این است که برخلاف برخی رقبا این برنامه تنها اجازه دسترسی به دوربین را از شما می‌خواهد.

  • دانلود برنامه QR Scanner: Barcode Scanner برای: اندروید

۳. برنامه باركد خوان آیفون QR Reader for iPhone

بهترین اپلیکیشن اسکنر بارکد

بارکد خوان خطی آنلاین QR Reader for iPhone، همانطور که از نامش پیداست، تنها برای آیفون منتشر شده است. این برنامه می‌تواند هر کد یا بارکدی را اسکن کند و دارای یک بانک داده برای نگه داری از بارکدهایی که اسکن کرده‌اید است. همچنین می‌توانید اطلاعات بارکد را در سایر برنامه‌ها مثل مسنجر یا توییتر نیز به‌اشتراک بگذارید. علاوه بر این امکان ساخت بارکد با فرمت PNG یا SVG نیز در این برنامه وجود دارد.

  • دانلود برنامه QR Reader for iPhone برای: iOS

معرفی بهترین سایت های بارکد خوان آنلاین با دوربین

گاهی اوقات، کمبود فضای موبایل برای نصب اپلیکیشن‌ها یا استفاده نادر از دستگاه‌های خواندن بارکد QR، کاربران را به سمت استفاده از وب‌سایت‌های آنلاین سوق می‌دهد. در این راستا، ما قصد داریم سه وب‌سایت بارکد خوان آنلاین با دوربین را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به راحتی هر بارکدی را اسکن کرده و اطلاعات آن کالا را به طور دقیق و بدون خطا دریافت نمایید.

۱. سایت ScanQR

بارکد خوان آنلاین

سایت ScanQR یک بارکد خوان آنلاین با دوربین است که بدون نیاز به یک اپلیکیشن، امکان اسکن بارکدها را برایتان فراهم می‌کند. شما همچنین می‌توانید عکس حاوی بارکد را برای این سایت آپلود کرده و از این طریق هم آن را اسکن کنید. امکان ساخت بارکد و اسکن از طریق وب‌کم، از دیگر امکاناتی هستند که این وبسایت در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین بخوانید :

۲. سایت Web QR؛ باركد خوان آنلاین آیفون

بارکد خوان آنلاین

وبسایت Web QR یک سایت با سابقه و ساده برای اسکن آنلاین بارکدها است. در این سایت بارکد خوان آنلاین با دوربین، شما می‌توانید با استفاده از دوربین، وبکم و یا آپلود یک کد داخل تصویر، کدها را اسکن کرده و نتیجه را دریافت کنید. همچنین امکان ساخت کد QR حاوی لینک و متن نیز در این سایت وجود دارد.

۳. وبسایت DNSChecker

بارکد خوان آنلاین با دوربین

سایت DNSChecker همانطور که از نامش پیدا است، یک سایت مخصوص پیدا کردن DNS و چک کردن سرعت آن‌ها است؛ با این حال این سایت دارای یک ابزار اسکن کدهای QR هم هست و این امکان را به‌شما می‌دهد تا کدهای داخل تصاویر را اسکن کنید یا با استفاده از دوربین این کار را انجام دهید.

سوالات متداول

آیا میتوان بدون نصب اپلیکیشن بارکد اسکن کرد؟

بله. در این شرایط شما میتوانید از سایت های آنلاین استفاده کنید که بهترین سایت های آنلاین QR خوان برایتان معرفی شده است.

چگونه میتوان به بارکد خوان آنلاین گوگل دسترسی پیدا کرد؟

‘گوگل فاقد یک ابزار بارکد خوان کالا آنلاین است. در صورتی که نیاز به اسکن بارکد آنلاین دارید، باید از یکی از سایت‌هایی که در این مطلب معرفی کردیم، استفاده کنید.

سخن پایانی

باتوجه به اطلاعاتی که در این مقاله در مورد بهترین برنامه باركد خوان آیفون و اندروید معرفی کردیم، باید بگوییم پشتیبانی از مسائل امنیتی در کنار دقت و سرعت بالا در خواندن و رمزگشایی کد QR از اولویت‌های یک برنامه قابل اطمینان برای خواندن بارکد است. از نظر شما بهترین اپلیکیشن بارکد خوان آنلاین با دوربین کدام است؟ خوشحال خواهیم شد نظرات خود را در پایین همین مطلب در مورد ابزارهای بارکد خوان کالا با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا