سریال و انمیشن

چگونه تصویر زمینه چرخشی در شیائومی را فعال کنیم؟

چگونه تصویر زمینه چرخشی در شیائومی را فعال کنیم؟

تغییر خودکار عکس صفحه قفل شیائومی یکی از قابلیت‌های قابل توجه رابط کاربری MIUI است. با این ویژگی امکان عوض شدن تصویر زمینه یا والپیپر لاک اسکرین در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. با پلازا همراه باشید تا به طور کامل به این قابلیت تعویض خودکار عکس بپردازیم.

همچنین بخوانید :

رابط کاربری MIUI از لحاظ امکانات یکی از بهترین پوسته‌های اندرویدی است. یکی از قابلیت‌هایی که شیائومی‌ در آپدیت MIUI 12.5 به پوسته خود اضافه کرد نیز قابلیت صفحه قفل پویا شیائومی یا Wallpaper Carousel بود. ویژگی که همانطور که گفتیم، به صورت خودکار والپیپر صفحه قفل گوشی را تغییر می‌دهد. اما چگونه از آن استفاده کنیم؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه با آموزش تغییر خودکار پس زمینه شیائومی، همراه پلازا باشید.

فهرست مطالب:

تغییر خودکار عکس صفحه قفل شیائومی

این قابلیت به‌صورت پیش‌فرض در اکثر رام‌های شیائومی قابل استفاده است. به این شرط که گوشی شما دارای MIUI 10 به بالا باشد و تم صفحه قفل گوشی شیائومی نیز تم پیش‌فرض باشد. به این ترتیب هربار که به صفحه قفل گوشی بروید، یک تصویر تازه از شما استقبال خواهد کرد. اما در برخی مواقع نیز ممکن است این قابلیت به‌صورت پیش‌فرض فعال نباشد. در این صورت شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه در شیائومی چند تصویر زمینه داشته باشیم؟

همچنین بخوانید :

ابتدا به تنظیمات گوشی بروید و گزینه Always-on display & Lock screen را انتخاب کنید.

عوض شدن خودکار تصویر زمینه شیائومی

در پایین صفحه روی Wallpaper Carousel بزنید.

تعویض خودکار والپیپر شیائومی

حالا برای فعال سازی Wallpaper Carousel، از بالای صفحه گزینه Turn on را فعال کنید.

لغو عوض شدن والپیپر خودکار در گوشی شیائومی

اما اگر تصویر زمینه شیائومی خودکار عوض شود ممکن است شارژدهی گوشی نیز با مشکل مواجه شود. با طی کردن همین مراحل و خاموش کردن گزینه Turn on می‌توانید این قابلیت را غیرفعال کنید.

همچنین بخوانید :

نحوه حذف یا دانلود برنامه تغییر خودکار عکس صفحه قفل شیائومی

قابلیت تعویض خودکار والپیپر شیائومی در حقیقت به کمک یک اپلیکیشن که با MIUI ادغام شده است، کار می‌کند. در صورتی که گزینه Wallpaper Carousel را مشاهده نمی‌کنید، این احتمال وجود دارد که این برنامه روی گوشی شما نصب نباشد. در این صورت اگر گوشی شما دارای رابط کاربری MIUI 10 به بالا باشد، می‌توانید از اینجا در گوگل‌پلی، این برنامه را دانلود کنید. پس از دانلود و نصب، این گزینه به بخش Always-on display & Lock screen در تنظیمات اضافه خواهد شد.

برای حذف برنامه نیز می‌توانید مانند هر اپلیکیشن دیگری عمل کنید. کافی است از تنظیمات به About phone بروید و روی Storage و بعد Apps and data بزنید.

تغییر خودکار عکس صفحه قفل شیائومی

حالا از فهرست برنامه‌ها، برنامه تعویض خودکار والپیپر شیائومی یعنی Wallpaper Carousel را انتخاب کنید.

تعویض خودکار والپیپر شیائومی

در صفحه بعدی کافی است روی Uninstall app بزنید تا برنامه از گوشی حذف شود.

همچنین بخوانید :

والپیپر چرخشی شیائومی چقدر حجم مصرف می‌کند؟

والپیپر چرخشی (یا متحرک) شیائومی بسته به نوع والپیپر و کیفیت آن می‌تواند حجم متفاوتی از داده‌ها را مصرف کند. شیائومی مدعی است که از آنجایی که تصاویر با فرمت WEBP دانلود می‌شوند، حجم مصرفی زیادی برای دانلود آن‌ها نخواهید داشت اما به طور کلی، مصرف حجم اینترنت توسط این والپیپرها به چند عامل بستگی دارد:

  • کیفیت و رزولوشن والپیپر: هرچه کیفیت و رزولوشن والپیپر بالاتر باشد، حجم مصرفی بیشتر خواهد بود.
  • مدت زمان استفاده: اگر والپیپر به صورت مداوم فعال باشد، ممکن است مصرف بیشتری داشته باشد.
  • نوع والپیپر: بعضی از والپیپرها فقط یک فایل تصویری ثابت نیستند و شامل انیمیشن‌ها هستند که این موارد نیز بر مصرف حجم تاثیر می‌گذارد.

به طور متوسط، والپیپرهای متحرک ممکن است بین ۱۰ تا ۵۰ مگابایت حجم داشته باشند و والپیپرهای ثابت نیز بسته به رزولوشن، رنگ‌های استفاده شده و دیگر موارد، ممکن است بین حداقل ۱ مگابایت تا بیش از ۱۰ مگابایت حجم داشته باشند. اما این مقدار می‌تواند بیشتر یا کمتر باشد. برای اطلاع دقیق‌تر از مصرف حجم، می‌توانید به مشخصات والپیپر مراجعه یا از تنظیمات میزان مصرف داده را بررسی کنید.

سوالات متداول

۱. چگونه Wallpaper Carousel را فعال کنیم؟

برای فعال کردن ویژگی عوض شدن خودکار تصویر زمینه شیائومی، از تنظیمات باید به Always-on display & Lock screen بروید و گزینه Wallpaper Carousel را انتخاب کنید. برای فعال سازی کافی است گزینه Turn on را فعال کنید. در صورتی که گزینه Wallpaper Carousel را پیدا نمی‌کنید، باید اپلیکیشن آن را از گوگل‌پلی دانلود کنید.

۲. چگونه تصویر زمینه چرخشی در شیائومی را غیر فعال کنیم؟

نحوه غیرفعال کردن تعویض خودکار والپیپر شیائومی مانند نحوه فعال کردن آن است. کافی است از تنظیمات به بخش Lock screen بروید و پس از انتخاب Wallpaper Carousel گزینه Turn on را خاموش کنید.

سخن پایانی

در این مطلب با قابلیت تغییر خودکار عکس صفحه قفل شیائومی آشنا شدیم. نظر شما در مورد این ویژگی چیست؟ از آن استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را در مورد ویژگی عوض شدن خودکار تصویر زمینه شیائومی با ما به‌اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا