چرا ارز شیبا یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری است؟

چرا ارز شیبا یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری است؟

در بازار کریپتو، ارزهای زیادی وجود دارند که برخی از آن‌ها بسیار محبوب بوده و برخی دیگر کمتر شناخته شده هستند. در این میان میم‌کوین‌ها اغلب از استقبال خوبی برخوردار بوده‌اند و به‌دلیل جنبه سرگرمی، بیشتر افراد برای یک بار هم که شده آن‌ها را امتحان کرده‌اند. در میان انواع مختلف میم‌کوین‌ها، شیبا اینو یکی از محبوب‌ترین‌ها است. شباهت لوگوی این میم‌کوین با لوگوی ارز دیجیتال بیت‌کوین، باعث شده که از آن با عنوان قاتل بیت‌کوین هم یاد کنند. خرید شیبا به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال در بیشتر صرافی‌ها انجام می‌شود و کاربرد آن استفاده در تراکنش‌ها، پرداخت‌های ارزی و… است. 

ارز دیجیتال شیبا چیست؟

 ارز دیجیتال شیبا یا شیبا اینو یکی از انواع ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز است که در سال 2020، توسط فردی با نام مستعار «ری اوشی» ایجاد شد. ری اوشی برای لوگوی این ارز دیجیتال و معرفی آن از تصویر سگی ژاپنی با همین نام استفاده کرد که پیش از این نماد ارز دیجیتال بیت‌کوین هم بود. همین موضوع باعث شد که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شیبا را قاتل و رقیب بیت‌کوین هم بدانند. این ارز دیجیتال که به‌صورت میم‌کوین عرضه شد خیلی زود در بازار ارزهای دیجیتال به محبوبیت رسید. 

این ارز دیجیتال، ارزی مبتنی بر اتریوم و یک توکن ERC-20 است و این موضوع را می‌توان یکی از عوامل محبوبیت این ارز دیجیتال دانست؛ زیرا این شبکه جزو شبکه‌های امن و تثبیت‌شده محسوب می‌شود. جالب است بدانید این ارز دیجیتال از لحاظ ارزش مادی، اوضاع چندان خوبی ندارد؛ بااین‌حال طرفداران آن با هدف مقابله با ارزهایی مانند بیت‌کوین و سرمایه‌دارانی مانند ایلان ماسک اقدام به خرید شیبا می‌کنند. این موضوع باعث شده یک رمز ارز با ارزش مالی پایین، از میان چیزی حدود 19000 ارز دیجیتال معروف و شناخته‌شده، به یکی از 20ارز برتر در جهان تبدیل شود. 

البته این خط پایان شیبا نیست و طرفداران این میم‌کوین در تلاش هستند که جایگاه آن را ارتقا بخشیده و به مرور زمان ارزش آن را نیز بیشتر کنند. طرفداران شیبا برای به اوج رساندن این ارز، یک صرافی غیرمتمرکز تحت عنوان Shibaswap راه‌اندازی کرده و به این موضوع بسنده نکرده و از طریق تشکیل کمپین‌های هواداری و… صرافی‌های بزرگ را وادار به اضافه کردن شیبا به لیست ارزهای دیجیتال قابل معامله خود کردند. طرفداران این ارز دیجیتال خود را ارتش شیبا می‌دانند و از همین هشتگ برای ترند شدن خود استفاده می‌کنند. 

علت محبوبیت و متقاضیان زیاد خرید شیبا چیست؟

دلایل زیادی برای محبوبیت و جوی که برای این ارز دیجیتال ایجاد شده، وجود دارد. یکی از دلایل این موضوع ماهیت میم‌کوین‌ها است که با ویژگی‌های مانند عدم داشتن مرکزیت، استقلال فردی و… در میان کاربران بازار ارزهای دیجیتال محبوبیت دارند. به‌علاوه خرید شیبا و دیگر میم‌کوین‌ها برای مقابله با ساختارهای بزرگ و ارزهای دارای قدرت راهکاری مناسب است. این ارز دیجیتال توسط صرافی‌های بزرگ پذیرش شده که یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن نزد عموم نیز است. 

حجم معاملات این ارز دیجیتال با توجه به محبوبیت آن بسیار بالا است و این موضوع باعث می‌شود که ارزش آن در جامعه روز‌به‌روز افزایش پیدا کند. از مزایای دیگر این ارز دیجیتال می‌توان به سرعت بالای تراکنش‌های انجام شده به‌وسیله آن اشاره کرد. قیمت این ارز دیجیتال هنوز چندان زیاد نیست و اگر به‌دنبال ارزی با قیمت مناسب، برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت هستید و بودجه زیادی در اختیار ندارید هم این ارز دیجیتال مناسب شما است. 

تمام دلایل گفته شده در محبوبیت این ارز دیجیتال نقش دارند اما یک عامل دیگر هم در این اتفاق موثر است و آن نحوه کار آسان با شیبا است. البته نباید نقش امنیت این میم‌کوین هم در محبوبیت آن بی‌تاثیر دانست. امنیت این ارز دیجیتال را الگوریتم‌های پیشرفته رمزنگاری و هوش مصنوعی تامین می‌کنند. 

خرید شیبا

ارز دیجیتال یا میم‌کوین شیبا را به‌راحتی می‌توان از طریق صرافی‌های مختلف خریداری کرد. به این منظور ابتدا باید یک صرافی معتبر مانند بیت 24 پیدا کنید و سپس مراحل ثبت‌نام و احراز هویت در آن را انجام دهید. بعد از تایید هویت و تکمیل شدن مراحل ثبت‌نام در سایت صرافی می‌توانید، اقدام به خرید فروش ارزهای مختلف کنید. در حال حاضر شیبا نرخ ثابتی دارد اما پیش‌بینی می‌شود با صعودی شدن روند قیمت آن، معاملات آن با قیمت‌های متفاوت و نوسان انجام شوند.

سخن پایانی

خرید شیبا به‌عنوان یکی از ارزهای جدید و محبوب به کاربران بازار کریپتو پیشنهاد می‌شود، به‌خصوص اگر به‌دنبال سرمایه‌گذاری به‌مدت طولانی نبوده و بودجه چندانی هم در اختیار نداشته باشند. این ارز دیجیتال همچنین برای کاربران تازه وارد که آشنایی چندانی با این بازار نداشته اما از طریق کار عملی برای یادگیری آن اقدام می‌کنند هم مناسب است. بعد از خرید این ارز می‌توانید آن را در کیف پول خود ذخیره کنید تا در زمان نیاز آن را مورد استفاده قرار دهید. جهت خرید ارز دیجیتال کافی است به صرافی بیت 24 مراجعه کنید. 

منبع:تالاب

خروج از نسخه موبایل