مکان های دیدنی کرمان در شب + مراکز خرید کرمان

مکان های دیدنی کرمان در شب + مراکز خرید کرمان

مکان های دیدنی کرمان در شب بسیار خاص و جذاب می باشند. زیرا آب و هوای این شهر در طول شب بسیار مطبوع تر و دلچسب تر است. این شهر دارای مکان های دیدنی بسیار زیبا و متعدد است. از این رو بسیاری از افراد برای گشت و گذار شبانه به کرمان سفر می کنند. کویر کرمان دارای علاقمندان بسیاری از سراسر ایران می باشد.

مجله تالاب : کرمان یکی از دیدنی ترین و جذاب ترین شهرهای ایران است و برای گردشگران دارای مکان های خاص و بسیار جذابی می باشد. سالانه افراد زیادی از سراسر کشور به کرمان سفر می کنند. زیبایی های خاصی که این شهر دارد چشم هر فردی را به دنبال خود می کشد.

اما به طور کلی شب های این شهر بسیار جذاب تر از روزهای آن هستند و جاذبه های شبانه آن بسیار دوست داشتنی می باشند. اگر دوست دارید بدانید که شب ها در کرمان به کجا بروید ادامه مقاله را مطالعه نمایید.

مکان های دیدنی کرمان در شب + مراکز خرید کرمانعمارت باغ فتح آباد

باغ فتح آباد در بلوار فتح آباد در بلوار هوانیروز قرار دارد که از جمله مکان های دیدنی کرمان در شب می باشد. بازدیدکنندگان می توانند از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب از این امارت دیدن کنند. کرمان دارای پیشینه تاریخی بسیار گسترده ای می باشد.

همچنین دارای عنوان پنجمین شهر تاریخی ایران نیز است و هوای این شهر بسیار گرم است. بنابراین دیدن مکان های تاریخی و دیدنی آن در طول شب بسیار جذاب تر از روز می باشد. مساحت کلی این باغ ۱۳ هکتار است و عمارت آن ۱۵۰۰ متر زیر بنا دارد.

این عمارت دارای دو طبقه اصلی می باشد. طاق نماهایی بسیار زیبایی اطراف آن را گرفته اند ساختمان عمارت از خشت خام ساخته شده و در روبروی آن یک حوض قرار دارد. که در طول شب انعکاس تصویر عمارت نمایان است و جلوه بسیار زیبایی را ایجاد کرده است. این باغ دارای موزه احکام، اتاق نقاشی، زمین کشت گیاهان دارویی نیز می باشد.

موزه مردم شناسی زرتشتیان

یکی دیگر از مکان های دیدنی کرمان در شب موزه مردم شناسی زرتشتیان می باشد. این موزه تا ساعت ۹ شب باز است و افراد می توانند از  ساعت ۱۸ تا ۹ به بازدید آن بروند. موزه مردم شناسی زرتشتیان در میدان مشتاقی خیابان زریسف قرار دارد. این موزه، تنها موزه اقلیت زرتشتی در تمام جهان می باشد.

بنای این اثر قبل از اینکه تبدیل به موزه شود یک آتشکده بسیار قدیمی بوده است. موزه زرتشتیان دارای بخش های بسیار متنوعی بوده و حدود ۸۰۰۰ متر مساحت دارد. در این موزه اشیای بسیار قدیمی به نمایش گذاشته شده که برخی از آن ها ۲۰۰۰ سال قدمت دارند.

مسجد امام کرمان

مسجد امام کرمان یکی از قدیمی ترین  و مساجد  و یکی از مکان های دیدنی کرمان در شب  است این مسجد در بازار سنتی کرمان قرار دارد. قدمت آن  به دوران سلجوقی بر می گردد. در ساخت آن از معماری ایرانی اسلامی استفاده شده است. حدود ۹۰۰۰ متر مساحت دارد و دارای ۳ درب ورودی می باشد. نمای بیرونی مسجد بسیار جذاب است و برای کسانی که به اسلوب معماری ایرانی علاقه دارند جذابیت بسیار زیادی دارد.

مرکز خرید فایتون

مرکز خرید فایتون یکی از جاذبه ها و مکان های دیدنی کرمان در شب می باشد که هر روزه تا ساعت ۲۳ شب باز است. این مرکز خرید در بلوار شهید صدوقی قرار دارد. مرکز خرید پایتون دارای مغازه های متنوع و بسیار زیادی می باشد و به عنوان بزرگترین مرکز خرید جنوب شرق ایران شناخته می شود. این مجموعه دارای اسباب بازی فروشی، شیرینی فروشی، فرآورده های گوشتی، هایپر مارکت، فروش مبلمان ابزار و وسایل خانه و بوتیک های بسیار جذابی می باشد.

پارک جنگلی شهید باهنر

پارک جنگلی شهید باهنر یکی دیگر از مکان های دیدنی کرمان در شب می باشد که در بلوار شهید آیت الله صدوقی، بلوار مهر و بلوار هزار قرار دارد. این پارک یکی از زیباترین مکان های کرمان است که روزهای زوج به خانم ها اختصاص داده شده است. فضای داخلی پا دارای جذابیت بی حد و مرزی می باشد.

در این پارک درختانی مانند کاج، سرو، زیتون و نارون دیده می شود. همچنین دارای آلاچیق ها و سکوهایی برای گردشگران است. امکانات رفاهی بسیار جذابی در این پارک قرار داده شده است.  این پارک دارای  مهمانسراها، کافی شاپ ها و رستوران ها و مغازه های بسیاری می باشد. در این پارک وسایل ورزشی جذابی نیز برای مردم کرمان در نظر گرفته شده است.

همچنین زمین فوتبال، والیبال و تنیس نیز در این پارک قرار دارد. از دیگر وسایل تفریحی آن می توان به سرسره، استخر، توپ، کشتی آپولو، تاب و کشتی صبا نیز نام برد.

بوستان پدر

بوستان پدر یکی از پارک ها و مکان های دیدنی کرمان در شب می باشد که به تازگی افتتاح شده است. این پارک در خیابان شهدای ۲۲ قرار دارد. بوستان پدر در نزدیکی قلعه دختر قرار دارد و بر روی زمین های این بنای تاریخی واقع شده است.

این بوستان دارای نورپردازی و آبنماهای بسیار جذاب و جالبی می باشد که آن را به زیباترین پارک شهر تبدیل کرده است. علاوه بر گردشگران نیز اهالی کرمان به این مکان علاقه بسیار زیادی دارند و اغلب شب های تابستان خود را در آنجا می گذرانند.

آبشارهای سیمک

این آبشارها از بهترین و خاص ترین مکان های دیدنی کرمان در شب می باشند که در ۳۵ کیلومتری شمال کرمان و در روستای کوهپایه قرار دارند. این جاذبه طبیعی در طول شب دارای جذابیت بسیار زیادی می باشد که می تواند هر کسی را شگفت زده کند. تقریبا تمام کسانی که کرمان سفر می کنند این باور را دارند که کرمان یک شهر کویری است.

زمانی که با این آبشار های پر از آب و فضای طبیعی اطراف آن مواجه می شوند شگفت زده می شوند. این آبشارها حدود ۱۳ عدد هستند که چشم اندازهای طبیعی بسیار زیبایی را به وجود آورده اند.  ارتفاعات هریک از آن ها با دیگری متفاوت است و از بین ۶ تا ۲۰ متر ارتفاع دارند. علاوه بر این کوه های اطراف آن یک محل بسیار مناسب برای صخره نوردان می باشد.

بام کرمان

بام کرمان در بزرگراه آیت الله خامنه ای قرار دارد و یکی از زیباترین مکان های دیدنی کرمان در شب می باشد. این بام بسیار بلند است و بر روی ارتفاعات شهر کرمان قرار گرفته است. در کنار آن جنگل پردیسان قائم قرار دارد. این مکان دیدنی به دلیل بالا بودن ارتفاعش بر روی ل شهر مشرف بوده و دارای چشم انداز بسیار جذابی از بالای شهر می باشد.

این منظره در هنگام شب دارای جذابیت دوچندانی می باشد. زیرا همه چراغ های شهر روشن هستند و یک تصویر بسیار زیبا را به وجود می آورند. بام کرمان برای کوهنوردان نیز یک تجربه بسیار جذاب می باشد. کسانی که دوست دارند به این مکان بروند حتماً شب ها به آنجا سفر کنند تا بتوانند نورپردازی های زیبای آن جا را ببینند و لذت ببرند.

بوستان انقلاب کرمان

بوستان انقلاب کرمان از دیگر جاذبه ها و مکان های دیدنی کرمان در شب می باشد که در خیابان انقلاب اسلامی قرار دارد. به طور کلی به شما پیشنهاد می شود که اگر قصد دیدن هر یک از پارک های کرمان را دارید در شب ها به این پارک ها بروید تا بتوانید هوای خنک و منظره های بسیار زیبای آن ها لذت ببرید.

معمولاً اهالی کرمان نیز به دلیل گرم بودن هوا در طول روز شب ها از منزل خارج می شوند و به پارک ها تفرجگاه ها می روند. بوستان انقلاب کرمان نیز در نزدیکی قلعه دختر قرار دارد و حدود ۳۸ هزار متر مکعب مساحت دارد. این پارک در شرق کرمان واقع شده است و از فضای جالب و بسیار متنوع برای بازدیدکنندگان برخوردار می باشد. اغلب اهالی کرمان برای رهایی از سختی های روزمره خود در طول شب به این پارک می آیند.

موزه دیرینه شناسی کرمان نیز در این پارک واقع شده است. این پارک دارای آبنما، دریاچه، یک رستوران بزرگ و جذابیت های فوق العاده ای برای گردشگران می باشد. علاوه بر این دارای یک راه پله است که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی ظاهر پارک دارد. وجود درختان بسیار زیبا و فضای مصنوعی نیز موجب هرچه مطبوع تر شدن هوای پارک و زیبایی ها و جلوه های طبیعی پارک شده اند. تمام این زیبایی ها همراه با نورپردازی های بسیار زیبای شبانه توانسته از یک فضای خاطره انگیز را برای بازدید کنندگان ایجاد کند.

مجتمع تجاری شفا

مجتمع تجاری شفا یکی از بهترین مجتمع تجاری های شهر کرمان می باشد و از مکان های دیدنی کرمان در شب است. این مجتمع تجاری در انتهای خیابان شفا قرار دارد و مراجعه کنندگان می توانند شبانه به این مجتمع مراجعه کنند. به طور کلی مردم کرمان نیز علاقه بسیار زیادی به این مجتمع تجاری دارند.

اگر شما نیز به صنایع چرم علاقمند هستید می توانید به این مجتمع رفته و لوازم چرمی را با کیفیت بسیار بالایی خریداری نمایید. این مجتمع دارای دو طبقه می باشد که در هر طبقه ۳۵ واحد تجاری ساخته شده است. علاوه بر مراکز خریدی که در این مجتمع قرار دارد امکانات رفاهی چون آسانسور، پارکینگ، کافی شاپ، رستوران و سرویس بهداشتی برای مسافران قرار داده شده است.

باغ شاهزاده ماهان

باغ شاهزاده ماهان نیز یکی دیگر از مکان های دیدنی کرمان در شب می باشد. که دارای نورپردازی بسیار زیبایی می باشد. این باغ در ۳۰ کیلومتری شهر کرمان واقع شده است و دارای فضای بسیار جذاب دلنشین و سرسبز می باشد. درون باغ حوض ها و فواره های بسیار بزرگ قرار دارند.

یک عمارت شاه نشین در مرکز باغ واقع شده که معماری آن بسیار فوق العاده ای می باشد. این باغ از زیباترین باغ های سراسر ایران به شمار می رود و به دلیل شیبدار بودن تفاوت بسیاری با سایر باغ ها و عمارت های دیگر دارد. باغ شاهزاده ماهان یادگار داران قاجاریه می باشد که توسط محمد حسن خان حاکم کرمان ساخته شده است. وسعت باغ حدود ۶ هکتار است.

منبع:تالاب

خروج از نسخه موبایل