درهم برهم

برای مقابله با احساس بی حوصلگی چه کاری می توانید انجام دهید؟

برای مقابله با احساس بی حوصلگی چه کاری می توانید انجام دهید؟

متخصصان دلایل بی حوصلگی را انتظار، تمایل به حفظ کنترل، تمایل به قدردانی و ساختار ذاتی شخصیت برشمردند و می گویند که بی حوصلگی می تواند به روابط، عملکرد کاری، سلامت و کیفیت زندگی افراد آسیب برساند. اولوگ چاغری بیاز، روانشناس بالینی متخصص، گفت: “افراد کم حوصله اغلب ممکن است احساس استرس، عصبانیت، ناامیدی، ناراحتی و نارضایتی کنند.” گفت.

Sabırsızlık

برای مقابله با احساس بی حوصلگی چه کاری می توانید انجام دهید؟ اولوگ چاغری بیاز، متخصص مرکز پزشکی دانشگاه Üsküdar NP Etiler، روانشناس بالینی، اظهار داشت که بی صبری را می توان به معنای تمایل به اتفاق یا رسیدن به چیزی، اما عدم تحمل انتظار برای زمان لازم برای این کار، تعریف کرد و در مورد اثرات بی صبری اطلاعاتی ارائه کرد. در مورد روانشناسی انسان.

توسعه فناوری توانایی های کنترل و صبر را کاهش داده است

اولوگ چاغری بیاز، روانشناس بالینی متخصص، با اشاره به اینکه بی حوصلگی احساسی است که می تواند بر حالات روانی و عاطفی افراد تأثیر منفی بگذارد، گفت: «افراد کم حوصله اغلب ممکن است احساس استرس، عصبانیت، ناامیدی، ناخشنودی و نارضایتی کنند. بی حوصلگی همچنین می تواند به روابط، عملکرد کاری، سلامت و کیفیت زندگی افراد آسیب برساند. وی گفت.

بیاض با اشاره به دلایلی که از جمله مبانی روانی و عاطفی بی حوصلگی است، گفت: او گفت که اینها را می توان به عنوان داشتن انتظارات، تمایل به حفظ کنترل، تمایل به قدردانی و ساختار شخصیتی ذاتی برشمرد. بیاض با اشاره به علل و عوامل محرک بی حوصلگی گفت:

با توسعه فناوری، مردم به بسیاری از زمینه های زندگی خود دسترسی سریع و آسان داشتند. این وضعیت در حالی که انتظارات و میل افراد به پاداش را افزایش می داد، توانایی کنترل و صبر آنها را کاهش می داد. برای مثال، شخصی که می‌تواند فوراً اطلاعات دریافت کند یا آنلاین خرید کند، ممکن است زمانی که نتواند در زندگی واقعی با همان سرعت به نتیجه برسد، بی‌صبر شود.

استرس هم علت و هم نتیجه بی حوصلگی است!

موقعیت های استرس زا می تواند تعادل روانی و عاطفی افراد را مختل کند. استرس می‌تواند باعث تنش، اضطراب، تحریک‌پذیری و عصبانیت بیشتر افراد شود. این احساسات همچنین می تواند باعث ایجاد احساس بی حوصلگی شود. مردم عموماً می خواهند خود را با انتظارات و قضاوت های ارزشی افراد اطراف خود وفق دهند. بنابراین، افرادی که تحت فشار اجتماعی هستند ممکن است به دنبال موفقیت، شادی، ثروت یا زیبایی بیشتری باشند. با این حال، زمانی که زمان و تلاش لازم برای دستیابی به این اهداف صرف نمی شود، ممکن است احساس بی حوصلگی ایجاد شود.

بیاز با بیان اینکه بی حوصلگی می تواند هم نتیجه و هم عامل استرس باشد، گفت: «استرس واکنشی است که افراد در برابر مشکلات، تهدیدها، فشارها یا انتظاراتی که در زندگی خود با آن مواجه می شوند، نشان می دهند. استرس می تواند بر تعادل فیزیکی، عاطفی و شناختی افراد تأثیر منفی بگذارد. در موقعیت های استرس زا، افراد ممکن است بیشتر تنش، مضطرب، تحریک پذیر و عصبانی شوند. این احساسات همچنین می تواند باعث ایجاد احساس بی حوصلگی شود. بی حوصلگی نیز می تواند استرس را افزایش دهد. افراد بی حوصله اغلب می خواهند چیزهایی را که می خواهند فوراً به دست آورند. با این حال، گاهی اوقات آنها نیاز به تلاش لازم در یک بازه زمانی خاص دارند. افرادی که در طول این فرآیند احساس بی‌صبری را تجربه می‌کنند، ممکن است استرس بیشتری را تجربه کنند. بی حوصلگی و استرس می تواند بر زندگی روزمره افراد تأثیر منفی بگذارد. این می تواند عامل مهمی در این باشد که چرا افراد اغلب احساس ناراحتی، نارضایتی، ناامیدی و خستگی می کنند. او گفت.

بیاض با اشاره به اینکه بی حوصلگی و استرس می تواند به روابط، عملکرد کاری، سلامت و کیفیت زندگی افراد نیز آسیب برساند، ادامه داد: «این می تواند بر توانایی افراد برای بحث و درگیری آسان تر تأثیر بگذارد. بی حوصلگی با سایر واکنش های عاطفی نیز مرتبط است. اغلب با احساسات منفی مانند خشم، رنجش یا تحریک پذیری همراه است.»

بی‌تابی گاهی اوقات احساسات مثبت را بروز می‌دهد

بیاز در تشریح احساسات منفی ناشی از بی حوصلگی، گفت: «افراد کم حوصله می توانند راحت تر عصبانی یا عصبانی شوند. جدای از این، با احساساتی مانند اضطراب، نگرانی یا ترس نیز همراه است و می تواند باعث اضطراب یا نگرانی بیشتری شود. “علاوه بر این، گاهی اوقات بی حوصلگی می تواند با احساسات مثبت مانند هیجان، اشتیاق یا کنجکاوی رخ دهد.” او گفت.

بی صبری همچنین می تواند نتیجه یک بیماری باشد

اولوگ چاغری بیاز، روانشناس بالینی متخصص، خاطرنشان کرد که بی حوصلگی ممکن است با بسیاری از اختلالات روانی همراه باشد و به شرح زیر ادامه داد:

“این اغلب می تواند از جمله علائم اختلالاتی مانند اضطراب، استرس، افسردگی، اختلال کم توجهی بیش فعالی (ADHD)، اختلال وسواس فکری جبری (OCD)، اختلال دوقطبی و اختلال شخصیت مرزی باشد. اگرچه بی حوصلگی دلیل این اختلالات نیست، اما می تواند باعث تحریک یا تشدید آنها شود. برای تشخیص مشکلات روانی زمینه ساز احساس بی حوصلگی، مراجعه به روانپزشک ضروری است. روان درمانی همچنین به مشتری کمک می کند تا مشکلات خود را درک کند، احساسات و افکار خود را بیان کند، رفتار خود را تغییر دهد و مهارت های مقابله ای خود را بهبود بخشد. علاوه بر این، تغییر سبک زندگی نیز در درمان بی حوصلگی مهم است. “تغذیه سالم، ورزش منظم، توجه به الگوهای خواب، اجتناب از مصرف الکل و مواد، یادگیری تکنیک های مدیریت استرس و کسب سرگرمی های مشتری می تواند به کاهش احساس بی حوصلگی و بهبود سلامت روان کمک کند.”

بی صبری مهارت های حل مسئله را ضعیف می کند

بیاض با بیان اینکه بی حوصلگی بر کار و روابط تأثیر منفی می گذارد، گفت: «بی حوصلگی می تواند باعث ایجاد ناهماهنگی بین خود، محیط و اهدافش شود. بی حوصلگی همچنین می تواند مهارت های فرد مانند ارتباط، همکاری، حل مسئله، خلاقیت و انعطاف پذیری را تضعیف کند. او گفت.

وایت همچنین بیان کرد که بی حوصلگی پیامدهای منفی بر زندگی اجتماعی و حرفه ای دارد و گفت: “بی صبری در زندگی اجتماعی می تواند ارتباطات و روابط فرد را مختل کند. این می تواند منجر به عدم حساسیت نسبت به احساسات، افکار و نیازهای دیگران شود و می تواند منجر به مشاجره، درگیری یا دعوا راحت تر شود. داشتن مشکل در اعتماد کردن یا برقراری ارتباط با دیگران؛ همچنین می تواند در کنار آمدن با احساساتی مانند تنهایی، طرد شدن یا رها شدن مشکل ایجاد کند. او گفت.

همچنین منجر به فرسودگی شغلی می شود

بیاز با اشاره به اینکه بی حوصلگی در زندگی حرفه ای می تواند بر عملکرد کاری و شغلی افراد تأثیر منفی بگذارد، گفت: «بی صبری باعث ایجاد مشکل در برقراری ارتباط یا همکاری با همکاران، مشتریان یا مدیران می شود. همچنین ممکن است منجر به تغییر شغل یا ترک شغل شود. همچنین ممکن است در تجربه مشکلاتی مانند استرس شغلی، فرسودگی شغلی یا نارضایتی شغلی در حین ادامه شغل فعلی موثر باشد. او گفت.

مردم برای مقابله با احساس بی حوصلگی چه کاری می توانند انجام دهند؟

بیاز با فهرست کردن کارهایی که می توان برای مقابله با بی حوصلگی انجام داد، سخنان خود را اینگونه به پایان رساند:

“کسب آگاهی می تواند به افراد کمک کند تا خود و محیط خود را بهتر بشناسند و درک کنند. کسب آگاهی به افراد اجازه می دهد تا علل و محرک های بی حوصلگی را بشناسند و با آنها مقابله کنند. کاهش سرعت می تواند به مردم کمک کند از زندگی لذت ببرند و از لحظه لذت ببرند. تلاش برای آرام شدن می تواند انتظارات و تمایلات افراد را برای پاداش کاهش دهد و در عین حال مهارت های کنترل و صبر آنها را بهبود بخشد. برای این کار می توان فعالیت هایی مانند مدیتیشن، یوگا، پیاده روی در طبیعت یا سرگرمی ها را انجام داد. تمرینات تنفسی می تواند در آرامش و آرامش بسیار مفید باشد. مهم است که در حین انجام این کار تمرکز کنید و نفس های عمیق بکشید. تنفس سطح استرس افراد را کاهش می دهد و سطح صبر آنها را افزایش می دهد. تلاش برای دادن زمان می تواند به افراد کمک کند به جریان زندگی اعتماد کنند و بپذیرند که برای هر چیزی زمانی وجود دارد. این به افراد اجازه می دهد تا به نتایجی دست یابند که به صبر آنها پاداش می دهد. احساساتی مانند اعتماد، امید و باور را باید پرورش داد تا به زمان سپرد. جدا از همه اینها، می توان از خدماتی مانند مشاوره روانشناسی یا درمان استفاده کرد.»

افسردگی آغاز است نقطه اختلال دوقطبی؟

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا