درهم برهم

کدام رؤسای جمهور در کوه راشمور برجسته می شوند؟

کدام رؤسای جمهور در کوه راشمور برجسته می شوند؟

کدام رؤسای جمهور در کوه راشمور برجسته می شوند؟

وقتی مجسمه‌ساز گوتزم بورگلوم کار خود را در کوه سنگی در جورجیا به پایان رساند، کارزار خود را برای ایجاد یک یادبود ملی در مقیاسی بسیار بزرگ‌تر از سر گرفت. بورگلوم سرانجام در کوه راشمور مستقر شد، یک برونزد عظیم گرانیتی در منطقه بلک هیلز داکوتای جنوبی. کوه راشمور به دلیل ترکیب نرم گرانیتی، ارتفاع چشمگیر و قرار گرفتن در معرض جنوب شرقی، مکانی ایده آل بود که به آن اجازه می داد در بیشتر ساعات روز زیر نور خورشید بماند. بورگلوم چهار رئیس جمهور را به عنوان سوژه انتخاب کرد — جرج واشنگتن، توماس جفرسون، ابراهام لینکلن و تئودور روزولت.

انتخاب جورج واشنگتن برای بنای یادبود به چند دلیل کارساز بود. از آنجایی که او اولین ارتش را در برابر نیروهای اشغالگر بریتانیا در آمریکای مستعمره فرماندهی می کرد، واشنگتن روحیه استقلال طلبی آمریکا را به نمایش گذاشت. واشنگتن همچنین نقش مهمی در تشکیل سیستم حکومت فدرال این کشور داشت و به عنوان اولین رئیس جمهور این کشور خدمت می کرد. چهره پرزیدنت واشنگتن اولین چهره ای بود که بورگلوم و خدمه اش در کوه راشمور در سال 1930 تکمیل کردند.

Thomas Jefferson on Mount Rushmore.

توماس جفرسون در کوه راشمور.

توماس جفرسون دومین رئیس جمهور انتخاب شده برای بنای یادبود کوه راشمور بود. دستاوردهای جفرسون در طول جنگ انقلابی، به ویژه تهیه پیش نویس اعلامیه استقلال، الهام بخش دیگران برای پیگیری شد. مشاغل سیاسی خود جفرسون به عنوان فرماندار ویرجینیا و وزیر امور خارجه در زمان ریاست جمهوری واشنگتن خدمت می کرد. جفرسون به عنوان سومین رئیس جمهور کشور، به کار در جهت گسترش مرزهای فیزیکی و فلسفی ادامه داد. بورگلوم رئیس جمهور توماس جفرسون را به دلیل سیاستمداری و بینش خود برای این بنا انتخاب کرد.

آیا آمازون واقعاً به شما قیمت رقابتی می دهد؟ این افزونه کمی شناخته شده پاسخ را نشان می دهد.

George Washington, shown here in a portrait, is featured on Mount Rushmore.

جورج واشنگتن، که در اینجا به صورت پرتره نشان داده شده است، در کوه راشمور نشان داده شده است.

سومین رئیس‌جمهور برجسته آبراهام لینکلن بود که به خاطر حفظ یکپارچگی در دوران آشفته جنگ داخلی. در حالی که بورگلوم تصاویر جوان‌تری از واشنگتن و جفرسون را برای کارش انتخاب کرد، چهره آشنای ریشو یک لینکلن مسن‌تر را به عنوان نماینده عزم تزلزل‌ناپذیر رئیس‌جمهور انتخاب کرد. یک واقعیت جالب در مورد بورگلوم این است که او نام پسرش را لینکلن به نام رئیس جمهور فقیدی که او بسیار تحسین می کرد، نامگذاری کرد.

Abraham Lincoln became the third president immortalized on Mount Rushmore.

آبراهام لینکلن سومین رئیس جمهور شد که در کوه راشمور جاودانه شد.

چهارمین رئیس‌جمهور برجسته در کوه راشمور شاید بحث‌برانگیزترین انتخابی بود که بورگلوم انجام داد. رئیس جمهور تئودور روزولت تنها 8 سال بود که مرده بود زمانی که بورگلوم لیست سوژه های خود را نهایی کرد. تئودور روزولت یکی از جوان ترین روسای جمهور کشور بود و جوانی و سرزندگی او به خوبی به او خدمت کرد. پرزیدنت روزولت به توسعه سیستم پارک ملی کمک کرد و همچنین کشور را از انزواگرایی دور کرد و به عرصه جهانی تصویر پرزیدنت روزولت حتی شامل عینک های متمایز او نیز می شود.

همانطور که مشخص شد، گوتزم بورگلوم قبل از اینکه تئودور روزولت در سال 1901 به قدرت برسد، دوستی نزدیکی با تئودور روزولت برقرار کرده بود. بورگلوم شخصیت قاطعانه و اشتیاق بی‌نظیر روزولت را تحسین می‌کرد. پروژه کوه راشمور هنگامی که بورگلوم در سال 1941 درگذشت، به نظر می رسید که برنامه های آینده برای کوه راشمور با او می میرند. اگرچه بحث اضافه کردن روسای جمهور بیشتر به سایت به صورت دوره ای مطرح می شود، تا به امروز هیچ تلاش جدی برای سفارش مجسمه های جدید صورت نگرفته است.

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا