درهم برهم

یک ناظر اسکریپت چه کاری انجام می دهد؟

یک ناظر اسکریپت چه کاری انجام می دهد؟

یک ناظر اسکریپت چه کاری انجام می دهد؟

ناظر فیلمنامه، که گاهی اوقات ناظر فیلمنامه تداومی نامیده می شود، مسئولیت های متعددی قبل، حین و بعد از تولید فیلم دارد. وظیفه اصلی او این است که تمام جزئیات صحنه های فیلم را هنگام فیلمبرداری مستند کند. این یعنی همه چیز از انواع لنزهای استفاده شده در دوربین ها گرفته تا موقعیت دقیق بازیگران. این شخص همچنین خطوطی را از طریق فیلمنامه مشخص می کند تا به کارگردان بفهماند که چه تعداد از صحنه های فیلم تکمیل شده یا پوشش در صحبت فیلم انجام شده است.

 

قبل از شروع تولید یک فیلم، ناظر فیلمنامه گزارش‌هایی را بر اساس فیلمنامه ایجاد می‌کند تا امکان هماهنگی همه بخش‌ها فراهم شود. این گزارش‌ها به تعیین ترتیب تیراندازی کمک می‌کنند، که همچنین به هر بخش اجازه می‌دهد تا قطعه تولید خود را در زمان مناسب آماده کند. ناظر با اجازه دادن به تمام بخش‌های تولید در یک خط زمانی، به اطمینان از تداوم عناصری مانند کمد لباس، مو و آرایش کمک می‌کند.

 

در طول تولید واقعی یک فیلم، ناظر فیلمنامه معمولاً با کارگردان و گروه فنی سر صحنه می‌ماند. هنگامی که هر برداشت از یک صحنه فیلمبرداری می شود، یک دستگاه علامت گذاری خاص به نام تخته کلاف فیلمبرداری می شود تا عناصر صوتی و بصری در هنگام ویرایش همگام شوند. یک ناظر اسکریپت نهایتاً مسئول اطمینان از صحت اطلاعات روی تخته کتیبه است. این شخص همچنین ضبط هایی را که کارگردان قابل قبول تلقی می کند.

 

 
یک ناظر فیلمنامه باید در طول فیلمبرداری یادداشت های دقیقی را برای اطمینان از تداوم یادداشت کند.

روز ناظر فیلمنامه مملو از یادداشت برداری با جزئیات است، که اجازه می دهد هر روز فیلمبرداری اساساً در زمان ثابت بماند. اگر کارگردانی نیاز به فیلمبرداری مجدد صحنه ها دارد، این یادداشت ها باید به او اجازه دهند فیلم جدید را با صحنه های موجود مطابقت دهد. تداوم عنصری دشوار برای حفظ در یک فیلم است، بنابراین فردی که در این کار مهارت دارد باید به جزئیات توجه داشته باشد و حوصله ثبت حتی کوچکترین رویدادهای مربوط به فیلمبرداری یک روز را داشته باشد.

 

 
پس از اتمام فیلمبرداری، یک ناظر فیلمنامه معمولاً روی فرآیند تدوین فیلم کار می کند.

بعد از پایان تصویربرداری اصلی، وظایف ناظر فیلمنامه به فرآیند ویرایش تغییر می کند. از آنجایی که ممکن است کارگردان برای جلسات تدوین در دسترس نباشد، تدوینگر فیلم ممکن است در عوض با این شخص کار کند. تمام یادداشت های روزانه گرفته شده در طول فیلمبرداری به سازماندهی تمام برداشت های فردی کمک می کند. تدوینگر می تواند یک فیلم کامل را بر اساس یادداشت های کارگردان و مشاهدات دقیق ناظر فیلمنامه به هم بچسباند.

 

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا