سرگرمی

روش های سفر از تبریز به وان ترکیه

روش های سفر از تبریز به وان ترکیه

در سالهای اخیر مسافران زیادی از ایران به شهر وان می روند . نزدیکی به مرز ایران ، شرایط آسان سفر به این شهر زیبا باعث شده گردشگران ایرانی وان را برای سفر خارجی خود انتخاب کنند. شهر وان، مرکز استان وان، در شمال شرقی ترکیه قرار دارد و دارای آب و هوای سرد و معتدل میباشد. وان صاحب بزرگ‌ترین دریاچه‌ی کشور ترکیه است که اطراف آن با کوه‌های آتشفشان احاطه شده است. فصل زمستان، هوا در وان بسیار سرد بوده و مردم همواره شاهد بارش برف و باران زیادی در شهر هستند.

وان روش های سفر از تبریز به وان ترکیه
فصل بهار، هوا خنک و بهاری بوده و در تابستان نیز گرم و خشک است. در حالت کلی آب و هوا و محیط این شهر به گونه ای است که افراد می‌توانند در تمامی فصول سال به وان سفر کنند. برای سفر به شهر وان ۴ روش وجود دارد؛ هواپیما، وسیله شخصی، اتوبوس و قطار. اما رایج ترین روش، سفر به وان با اتوبوس و ون های ترک است. البته گاهاً افراد از مسیر هوایی نیز برای رفتن به وان استفاده می‌کنند. مسافرت با ماشین شخصی و هواپیما به وان رواج کمتری داشته و مردم کمتر از آن‌ها استقبال می‌کنند. برای آشنایی با روش های سفر از تبریز به وان ترکیه با سیری در ایران همراه باشید.

وان 1 800x450 روش های سفر از تبریز به وان ترکیه

در این مطلب می خوانید :

سفر زمینی به وان

دسترسی و مسیر مستقیم به شهر زیبای وان، تنها به صورت زمینی امکان پذیر است. بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید کوله بار سفرتان را ببندید و از زیبایی‌های جاده لذت ببرید، توصیه می‌کنیم که سفر زمینی به وان را حتما در برنامه‌های امسالتان قرار دهید. مخصوصاً اگر قرار بر این است که با گروهی از دوستان یا خانواده خود این سفر را تجربه کنید.
اگر هم از راحتی کودکان خود در طول سفر نگران هستید، باید بدانید که سفر زمینی به وان، مانند سایر سفرهای خارجی طولانی نیست. بنابراین اگر به چند نکته ساده در خصوص سفر با کودکان توجه کنید، می‌توانید سفر زمینی فوق‌العاده و خاطره‌انگیزی را در کنار خانواده و فرزندانتان تجربه کنید.

وان 5 800x450 روش های سفر از تبریز به وان ترکیه

سفر به وان از طریق مرز رازی

وان یکی از شهرهای کشور همسایه ما ترکیه است. بنابراین سفر به این شهر نیز از طریق مرزهای مشترک ایران با ترکیه از جمله رازی، بازرگان و سرو امکان پذیر است. اما اگر دنبال مقرون به صرفه‌ترین، راحت‌ترین و نزدیک‌ترین روش دسترسی به این شهر زیبا هستید، بهتر است مرز رازی را برای سفر زمینی به وان انتخاب کنید.
به دلیل نزدیکی مرز رازی به شهر وان، اتوبوس‌ها و ون های شرکت‌های مسافربری مختلف همگی از این مرز تردد می‌کنند. بهتر است بدانید که فاصله مرز رازی با وان در حدود یک ساعت است. معمولاً سایر مرزها مانند مرز بازرگان و سرو برای سفر به استانبول و ترابزون گزینه مناسب‌تری هستند.

وان 6 800x450 روش های سفر از تبریز به وان ترکیه

سفر زمینی به وان از تبریز

اگر ساکن تبریز هستید و یا دوست دارید به بهانه سفر به وان به شهر اولین‌ها نیز سری بزنید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید، می‌توانید سفر به وان خود را از تبریز شروع کنید. برای این کار کافیست تا به یکی از شرکت‌های مسافربری ارائه‌دهنده سرویس به وان مراجعه کنید و بلیط اتوبوس تبریز به وان را به صورت حضوری تهیه کنید.
توجه کنید که در حال حاضر امکان خرید بلیط وان به صورت اینترنتی از تبریز وجود ندارد و باید حضوری به ترمینال تبریز مراجعه کنید. با تهیه بلیط اتوبوس تبریز به وان، اتوبوس شما به صورت مستقیم به شهر وان خواهد رفت و تعویض اتوبوس نخواهید داشت.

البته برای سفر به وان از مسیر تبریز روش دیگری نیز وجود دارد. در این روش شما می‌توانید ابتدا بلیط اتوبوس تبریز خوی را به صورت آنلاین تهیه کرده و خود را به شهر خوی برسانید؛ سپس با خرید بلیط خوی به وان، به وسیله ون و یا مینی بوس از خوی به مقصد وان حرکت کنید. این روش برای مواقعی توصیه می‌شود که نمی‌توانید بلیط تبریز به وان پیدا کنید.

وان 8 800x414 روش های سفر از تبریز به وان ترکیه

مدارک لازم برای سفر زمینی به وان

ترکیه از جمله کشورهایی است که برای سفر به آن نیازی به اخذ ویزا ندارید و تنها در دست داشتن پاسپورت برای عبور از مرز کافی است. البته باید توجه کنید که باید حداقل ۶ ماه از تاریخ انقضای گذرنامه یا پاسپورت شما باقی مانده باشد. همچنین به همراه داشتن بیمه مسافرتی، کارت ملی و شناسنامه نیز به منظور پیشگیری از مشکلات احتمالی منجر می‌شود تا آرامش بیشتری در طول سفر خود داشته باشید.

عبور از مرز رازی

مسافرانی که در مرز رازی هستند، پس از طی چند اقدام از جمله کنترل چمدان‌ها و بارهایشان توسط پلیس گمرک، پرداخت عوارض خروجی و کنترل گذرنامه‌هایشان می‌توانند از مرز عبور کنند و وارد خاک کشور ترکیه شوند. مسافرانی که بلیط مستقیم به وان ندارند، می‌توانند به وسیله ون‌ها و مینی بوس‌هایی که در مرز ترکیه قرار دارند، خود را به وان و یا هر شهری از ترکیه که قصد سفر به آن را دارند برسانند.

وان 7 800x534 روش های سفر از تبریز به وان ترکیه

مرزهای بازرگان (ماکو)

شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو می باشد که در استان آذربایجان غربی قرار دارد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی بین ایران و ترکیه نیز می‌باشد.برای عبور از این مرز باید از تبریز به سمت شهر ارومیه و ماکو و بعد بازرگان حرکت کنید و بعد هم از مرز بازرگان عبور کنید.

مرز سرو (ارومیه)

مرز زمینی سرو در استان آذربایجان غربی و در ۵۵ کیلومتری شمال غرب شهر ارومیه قرار گرفته‌است که برای عبور از این مرز شما باید از تبریز به شهر سرو بروید و بعد از این مرز عبور کنید.

پرداخت عوارض خروجی

به دلیل نزدیک بودن وان به مرز مشترک ایران و ترکیه، بسیاری از مسافران فکر می‌کنندکه برای سفر به این شهر نیازی به پرداخت عوارض خروجی نیست. در حالی که این تصور کاملاً اشتباه است. زیرا طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، هر مسافری که قصد عبور از مرزهای کشور را داشته باشد، باید عوارض خروج از کشور خود را مطابق با قوانین موجود پرداخت کند. بنابراین برای سفر زمینی به وان و سفرهای هوایی نیز باید عوارض خروج از کشور پرداخت شود.

پرداخت عوارض خروج از کشور در مرز رازی نیز امکان پذیر است. پرداخت عوارض هم می‌تواند در نزد شعبه بانک ملی فعال در مرز صورت گیرد و هم از طریق خودپردازهای تعبیه شده در مرز که به صورت اختصاصی برای پرداخت خروجی طراحی شده‌اند. اما برای سفر زمینی به وان بهتر است، عوارض خروج از کشور را قبل از سفر خود پرداخت کنید تا در مرز برای پرداخت خروجی معطل نشوید.

وان 4 800x377 روش های سفر از تبریز به وان ترکیه

محدودیت بار

محدودیت بار برای سفر به وان نیز مانند سایر سفرهای خارجی ۲۰ کیلوگرم به ازای هر مسافر می‌باشد. از این رو بهتر است سعی کنید تنها لوازم ضروری را با خود به همراه داشته باشید تا مجبور به پرداخت هزینه اضافی برای بارهای بیشتر از ۲۰ کیلوگرم نشوید. توجه کنید که قیمت لوازم خانگی، لباس و … در وان نسبت به سایر شهرهای ترکیه مناسب‌تر است. بنابراین احتمالا در این شهر خریدهایی را نیز انجام خواهید داد؛ پس برای خریدهای خود نیز جا نگه دارید.
نکته قابل توجه دیگری که مسافران باید به آن توجه کنند این است که اقلام ممنوعه اجازه خروج از کشور را تحت هیچ شرایطی ندارند. بنابراین فرقی ندارد که به کدام کشور خارجی سفر می‌کنید، به هر حال نباید اقلام ممنوعه شامل انواع دارو، مواد مخدر، کالاهای خارجی به ارزش بیش از ۸۰ دلار و از این قبیل موارد را به همراه داشته باشید.

امکان عبور از مرز رازی به صورت ۲۴ ساعته

مرز رازی از ابتدای سال ۱۴۰۲ به صورت ۲۴ ساعته فعال بوده و مسافرانی که سفر زمینی به وان را انتخاب کرده اند، می‌توانند در هر ساعت از شبانه از این مرز عبور کنند.

وان 3 800x578 روش های سفر از تبریز به وان ترکیه

واحد پولی رایج در شهر وان

از آنجایی که وان یکی از شهرهای کشور ترکیه است، پول رایج در این شهر نیز لیر است. بنابراین می‌توانید پو‌ل‌های خود را به صورت مستقیم به لیر تبدیل کنید. البته اگر پول‌هایتان به دلار است، دیگر نیازی به تبدیل آن در ایران ندارید و می‌توانید در صرافی‌های ترکیه آن را به لیر تبدیل کنید. توصیه ما این است که قبل از رفتن به وان پول‌های خود را به لیر تبدیل کنید تا از مشکلات احتمالی تبدیل پول در ترکیه جلوگیری کنید.

بهترین زمان مناسب برای سفر به وان

با توجه به این‌که شهر وان آب‌وهوای کوهستانی و معتدلی دارد، بهترین فصل برای سفر به این شهر بهار، تابستان و اوایل پاییز است. البته در فصل زمستان نیز شهر زیبایی خیره‌کننده‌ای به خود می‌گیرد. اما سردی هوا ممکن است، لذت سفر را کاهش دهد.

جاهای دیدنی شهر وان

وان یکی از شهرهای زیبا و تاریخی ترکیه است. بنابراین وقتی به این شهر سفر می‌کنید فراموش نکنید که سری به جاذبه‌های توریستی و گردشگری آن نیز بزنید. دریاچه وان، جزیره‌ی آکدامار، قلعه وان، قلعه تاریخی هوشاب، کارتینگ وان، خانه گربه وان (کدی اوی) و … از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند که بازدید از آن‌ها به شما کمک می‌کند که سفری لذت‌بخش و خاطره‌انگیز را در کنار عزیزانتان تجربه کنید.

وان 2 800x533 روش های سفر از تبریز به وان ترکیه

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

[امتیاز: 0 میانگین: 0]

منبع : سیری در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا