سبک زندگی

12 عبارت دلپذیر برای پاک کردن از واژگان

12 عبارت دلپذیر برای پاک کردن از واژگان

انواع و سطوح مختلف ارتباط وجود دارد. همیشه مهم این نیست که مستقیماً چه می گویید، بلکه به نحوه بیان آن مربوط می شود. گاهی اوقات آنچه شما می گویید لایه ای از ارتباطات زیرمتنی را به همراه دارد که دیگران آن را انتخاب می کنند. این ممکن است شامل زبان بدن یا نحوه صحبت شما باشد.

زبان بدن احساسات خاصی را نشان می دهد، چه صحبت کنید یا نه. شما علاقه، شادی، غم و موارد دیگر را از طریق حالات چهره، حرکات دست و موضع خود نشان می دهید. به عنوان مثال، ممکن است به جلو خم شوید و به دلیل علاقه مندی خود، به طور صریح از شخص بخواهید اطلاعات بیشتری را به اشتراک بگذارد.

عبارات خوشایند مردم به طور مستقیم از طریق کلمات ارتباط برقرار می کنند، اما آنها همچنین به طور غیرمستقیم از طریق زیرمتن ارتباط برقرار می کنند. به همین دلیل استفاده از زبان مناسب هنگام اعمال مرزها مهم است. اگر آن شخص در زیر متن کلمات شما انعطاف پذیری را احساس کند، ممکن است آن را به عنوان یک دعوت برای فشار آوردن تلقی کند. 

این عبارات خوشایند مردم نشان می دهد که شما قاطعانه نیستید و مرزهای شما قابل آزمایش است. بنابراین، کدامیک را باید متوقف کنید؟

1. «متاسفم» وقتی مسئولیت شما نیست.

«متاسفم» به گیرنده اطلاع می‌دهد که مسئولیت اتفاقی که افتاده را بر عهده می‌گیرید. بنابراین، وقتی مسئولیت شما نبود چه می شود؟ شما به آنها می گویید که حاضرید برای حفظ صلح، سرزنش را بپذیرید. درعوض، اگر نیاز دارید تصدیق کنید مشکلی پیش آمده است، «از درک شما متشکرم» را امتحان کنید.

2. وقتی کسی از شما تشکر می‌کند مشکلی نیست.

این “مشکلی نیست؟” یا مشکلی بود؟ اگر فقط به این دلیل موافقت می کردید که نمی خواستید بحث کنید یا احساس نمی کنید نمی توانید نه بگویید؟ «شما خوش آمدید» اغلب انتخاب بهتری است زیرا «مشکلی نیست» دعوتی است که دوباره از شما بپرسند زیرا می‌دانند که بله خواهید گفت.

3. به جای ارائه افکار خود، “هرچه می خواهید”.

یک شرکت کننده فعال باشید. “هر چه می خواهید” نشان می دهد که شما هیچ عقیده محکمی ندارید. با این حال، اگر نظری دارید، باید بایستید و بگویید: «این چیزی است که فکر می‌کنم بهترین کار را انجام می‌دهد» یا «من می‌خواهم انجام دهم…» اگر می‌خواهید کارهای درست انجام دهید، باید نظرات خود را داشته باشید. برای شما.

4. وقتی شما اهمیتی نمی‌دهید، «من مهم نیستم».

با کارهایی که نمی‌خواهید انجام دهید فقط برای خوشحال کردن کسی موافقت نکنید. گیرندگان به اندازه ای که دهندگان اجازه دهند، می گیرند. درعوض، بگویید «من این کار را نمی‌کنم» یا «ترجیح می‌دهم که به جای آن این کار را انجام دهیم». اگر بگویید، “من مشکلی ندارم”، آنها فرض می کنند که شما با هر چیزی که می پرسند مشکلی ندارید. به هر حال، اگر اشکالی نداشت، این را می گفتید!

5. “خوبه؟” وقتی می خواهید کاری انجام دهید.

برای انجام کاری نباید از بزرگسال دیگری اجازه بخواهید. به جای اینکه از آنها اجازه بگیرید، با گفتن «این کاری است که می‌خواهم انجام دهم»، آنها را از کاری که قرار است انجام دهید آگاه کنید. با این کار، استقلال خود را به گونه ای ابراز می کنید که آنها به راحتی متوجه شوند. این استقلال باید مورد احترام قرار گیرد.

6. “من می توانم این کار را انجام دهم” زمانی که شما را بیش از حد سنگین می کند.

اگر نتوانید این کار را انجام دهید چه؟ خوب، این شما هستید که به طرف مقابل اطلاع دهید که نمی توانید. باز هم، این به محافظت از زمان، مکان و انرژی شما مربوط می شود. اگر آن چیزها را برای دادن ندارید، سعی نکنید با مردم موافقت کنید. درعوض، بگویید «در حال حاضر نمی‌توانم بیشتر از این کار کنم. باید کمک دیگری پیدا کنید.”

7. “من فقط می خواستم…” به جای اینکه خودت را ادعا کنی.

زمانی که نیاز به انجام کاری دارید، نگویید “من فقط می خواستم…”. عبارت “من فقط می خواستم …” به معنای درخواست اجازه از شخصی است که با او صحبت می کنید. شما نباید برای انجام کاری از بزرگسال دیگری اجازه بگیرید. در عوض، به آنها اطلاع دهید که “من باید…” و سپس آنچه را که باید انجام دهید، انجام دهید. این به آنها بستگی دارد که با احساس خود در مورد آن مقابله کنند.

8. وقتی می‌خواهید کسی کاری را انجام دهد، «اگر اشکالی ندارد…»

“اگر اشکالی ندارد” بیشتر یک سوال است تا یک بیانیه. سوالات نه گفتن را برای دیگران آسان تر می کند. در این زمینه، “اگر برایتان مهم نیست” به عنوان راهی برای وادار کردن کسی به توقف انجام کاری استفاده می شود. آنها ممکن است آن را به عنوان یک مرز نبینند. درعوض، از عبارتی مانند «ممنونم اگر…»

استفاده کنید

9. زمانی که مطمئن باشید کاری را انجام خواهید داد/نخواهید کرد، «سعی خواهم کرد».

مطمئناً، گاهی اوقات از شما خواسته می‌شود کاری را انجام دهید که مطمئن نیستید می‌توانید انجام دهید. با این حال، اگر می دانید باید پاسخ روشنی ارائه دهید. به‌علاوه، برخی افراد «سعی می‌کنم…» را به‌عنوان دلیلی تفسیر می‌کنند تا شما را مسئول هر چیزی که می‌خواهند بپذیرند. در عوض، برای ارائه پاسخ واضح، به «من می‌خواهم» یا «نمی‌توانم» پاسخ دهید.

10. “حدس می زنم” زمانی که شما نظر دیگری دارید.

آیا پاسخی دارید اما نمی‌خواهید طرف مقابل را ناراحت کنید؟ “حدس می زنم” نشان می دهد که شما نظری دارید، اما نمی خواهید آن را بیان کنید. در اینجا ضربه زننده است، طرف مقابل احتمالاً اهمیتی نمی دهد که شما نظر دیگری دارید. آنها به نظر خود اهمیت می دهند و به آنچه برای آنها مناسب است عمل می کنند. در عوض، پاسخ قاطع‌تری مانند «فکر می‌کنم…» و سپس آنچه فکر می‌کنید ارائه دهید.

11. وقتی مشکلی برای بحث دارید، “متاسفم که مزاحم شما شدم…”.

“متاسفم که مزاحم شما شدم…” به طور زیر متنی نشان دهنده عدم تعهد به بیانیه شماست. این باعث می شود که طرف مقابل به راحتی بگوید: “خب تو داری اذیتم می کنی، بعدا برگرد.” و این ممکن است معتبر باشد، یا ممکن است بیانیه شخصی باشد که از گفتگو اجتناب می کند. درعوض، «آیا یک لحظه برای گفتگو دارید؟» بروید.

12. وقتی واقعاً می خواهید در مورد چیزی صحبت کنید، “من خوبم”.

همه از عبارت “من خوبم” برای انحراف استفاده کرده اند. اکثر مردم «من خوبم» را به عنوان راهی منفعل برای اجتناب از سؤال می‌پذیرند. با این حال، زمانی که نمی خواهید مشکلی ایجاد کنید، به راحتی می تواند به یک پاسخ خودکار تبدیل شود. مشکلی نیست که احساس خوبی داشته باشید، اما بهتر است جمله ای مانند “من به مدتی نیاز دارم تا در مورد این موضوع فکر کنم…” بیان کنید تا به فرد اطلاع دهید که می خواهید صحبت کنید.

خوشایند مردم استقلال شما را انکار می کند. شما تنها کسی هستید که می توانید از خود دفاع کنید، بنابراین باید بخواهید هر از گاهی برخی از پرها را به هم بزنید. ممکن است افراد دیگر ناراضی باشند، اما باید با آنها کنار بیایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا