سبک زندگی

14 دلیل برای داشتن یک زندگی خصوصی همیشه بهترین است

14 دلیل برای داشتن یک زندگی خصوصی همیشه بهترین است

از میان همه روندهایی که در سال‌های اخیر تجربه کرده‌ایم، یکی از موذی‌ترین آنها این است که همه زندگی شخصی خود را در حوزه عمومی به اشتراک بگذارند. در زیر 14 دلیل وجود دارد که چرا زندگی خصوصی برای همه ما بسیار مفیدتر است:

1. برای محافظت از خود.

یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد، “آنچه آنها نمی دانند نمی تواند به من آسیب برساند”. هرچه بیشتر درباره خود به صورت عمومی پخش کنید، دیگران می توانند از اطلاعات بیشتری علیه شما استفاده کنند.

به عنوان مثال، اکثر کارفرمایان اجازه ندارند در مورد زندگی شخصی شما سؤال بپرسند، اما می توانند نمایه های رسانه های اجتماعی شما را بررسی کنند. اگر به طور علنی درباره تمام جزئیات زندگی خصوصی خود صحبت کنید، این اطلاعات می تواند تلاش های آینده شما را خراب کند.

2. شما استرس را کاهش می دهید.

ما آنقدر استرس داریم که بتوانیم بدون اضافه کردن به آن با این فکر کنیم که آیا چیزی که گفته‌ایم یا انجام داده‌ایم، ممکن است مورد بررسی قرار گیرد یا خیر.

با نگه داشتن افکار خود (و شواهد عکاسی از شیطنت های خود) برای خود آرامش درونی بیشتری را به خود هدیه دهید.

3. شما از چیزی که مهمتر است لذت می برید.

وقتی افرادی را که در جهان بیشتر دوستشان دارید در نظر می گیرید، آیا به این فکر می کنید که آیا آنها ماشین جالبی رانندگی می کنند یا به شناخت اجتماعی کافی دست یافته اند؟

ارزش ما به مقداری که برای لباس خرج کرده‌ایم یا اینکه چه تعداد غریبه ما را در فرودگاه می‌شناسند تعیین نمی‌شود. وقتی زندگی‌های ناشناخته‌ای داریم، می‌توانیم از چیزهایی که می‌پسندیم بر اساس شرایط مان لذت ببریم، به‌جای اینکه برای کسب موقعیت یا تأیید فریاد بزنیم.

4. شما می توانید خودتان باشید.

وقتی کسی تماشا نمی‌کند شما کی هستید؟

کسانی که زندگی شخصی خود را در مکان‌های عمومی پخش می‌کنند، اغلب آنچه را که مطابق با خواسته‌های دیگران نشان داده می‌شود، برای تأیید و پذیرش تنظیم می‌کنند. اصالت شخصی به نفع عملکرد کنار گذاشته می‌شود و آنها هویت واقعی خود را از دست می‌دهند.

اگر فرصتی پیش آمد، مدتی را به تنهایی بدون اتصال دائمی آنلاین بگذرانید. اینکه در این مدت چگونه احساس می‌کنید و به چیزها پاسخ می‌دهید به شما این ایده را می‌دهد که چه کسی هستید، در حالی که درک عمومی از خود را تحت تأثیر قرار نمی‌دهید.

5. شما می توانید انتخابی باشید.

عبارت “در دسترس باشید، اما دست نیافتنی” را در نظر بگیرید. حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود را به خاطر شبکه‌سازی و حفظ ارتباط با کسانی که به آن‌ها اهمیت می‌دهید نگه دارید، اما در مورد زمان و با چه کسی تعامل دارید.

اساساً، به جای زمانی که دیگران توجه شما را می‌طلبند، با شرایط خود و در زمان خود درگیر شوید.

6. شما فروتنی را تشویق می کنید.

این فوق‌العاده است که مردم برای کمک به دیگران اقدامات بشردوستانه انجام می‌دهند، اما بسیاری از آنچه در حساب‌های اجتماعی پخش می‌شود، به جای خیریه معتبر، برای تحسین است.

با وجود اینکه دیدن مردمی که به افراد بی خانمان پول می دهند یا درگیر کارهای کمکی می شوند، دلگرم کننده است، اما وقتی باید تعجب کنیم که آیا آنها این کار را از روی مهربانی واقعی انجام می دهند یا صرفاً برای اینکه به دیگران نشان دهند چقدر با فضیلت هستند، فیلم می گیرند، الهام بخش نیست. و نوع دوست هستند.

بی‌شمار افراد مشهور و افراد عادی مثل من و شما، بدون اینکه آن را به اطلاع عموم برسانید، برای دیگران محبت می‌کنند. انجام این کار وزن بسیار بیشتری را به همراه دارد و فروتنی بسیار بیشتری را نسبت به اینکه به دیگران بگویید به رسمیت شناخته شوند، تشویق می کند.

7. شما فشار را برای انطباق کاهش می دهید.

اگر به طور تصادفی در چند صد حساب اینستاگرام یا TikTok پیمایش کنید، احتمالاً متوجه فرقه یکسانی خواهید شد. اعضای نسل «به من نگاه کن» تقریباً قابل تعویض هستند، با همان لباس‌ها، جراحی پلاستیک و حالات چهره.

وقتی وارد حوزه خود می‌شوید، فشار بسیار کمتری برای انطباق با انتظارات دیگران در مورد نحوه ظاهر، رفتار، قرار ملاقات و زندگی‌تان احساس خواهید کرد.

شما می‌توانید تأکید بیشتری بر اصالت داشته باشید، و اعتماد به نفس کافی برای کشف مسیرها و تجربیات غیرمتعارفی که شما را به سطوح کاملاً غیرمنتظره‌ای از شادی و رضایت می‌برند، داشته باشید.

8. شما تعاملات معتبرتری دارید.

ما در عصری زندگی می‌کنیم که شبح‌سازی و حذف کردن افراد یک اتفاق روزمره است. اگر انسان ها دقیقاً مطابق انتظار یا خواسته رفتار نکنند، دور انداخته می شوند.

افراد به سایت‌های اجتماعی یکدیگر می‌روند و اگر افکار یا تصاویری را ببینند که با آن موافق نیستند، حتی اگر ده‌ها سال پیش باشد، در مورد شما فرضیاتی می‌کنند و شما را از زندگی خود حذف می‌کنند.

محتاط بودن بیشتر در مورد آنچه فکر می‌کنید و احساس می‌کنید، و خودداری از به اشتراک گذاشتن جزئیات صمیمی در مورد خود، به روابط سالم‌تر و طبیعی‌تر اجازه می‌دهد. مردم شما را به خاطر شما می شناسند، نه اینکه بر اساس گزیده هایی که به اشتراک گذاشته اید، روایتی درباره شما بسازند.

9. شما قدردانی بیشتری نسبت به حال دارید.

بسیاری از ما به اندازه کافی خوش شانس بودیم که فرصت تماشای شفق قطبی را داشتیم. برخی ساعت‌ها به آسمان خیره شدند و از زیبایی آن قدردانی کردند، در حالی که برخی دیگر برای مستندسازی و اشتراک‌گذاری آن به گوشی‌های خود دست دراز کردند. با انجام این کار، آنها واقعاً از این تجربه لذت نمی بردند، بلکه صرفاً مطالبی را برای پست کردن برای لایک جمع آوری می کردند.

وقتی احساس نمی‌کنید نیازی به مستند کردن همه چیزهایی که تجربه می‌کنید برای چشم‌های دیگران نیست، می‌توانید در هر لحظه به‌طور کامل‌تر زندگی کنید. تمام توجه خود را به سمت یک وعده غذایی شگفت انگیز که با شریک زندگی خود به اشتراک گذاشته شده است، معطوف کنید، نه اینکه از آن برای تأیید دنبال کنندگان خود عکس بگیرید.

این لحظه دیگر هرگز تکرار نخواهد شد، بنابراین سعی کنید تا حد امکان حاضر باشید.

10. شما رضایت درونی ایجاد می کنید.

از خود بپرسید که چقدر از رضایت شما ناشی از پیگیری های شماست، نه تایید دیگران.

اگر یک اثر هنری خلق کرده‌اید که از ساختن آن بسیار لذت برده‌اید، آیا می‌توانید با شرایط خود از آن راضی باشید؟ یا آن را به اشتراک می گذارید تا دیگران تشخیص دهند که آیا قابل قبول است یا خیر؟ به همین ترتیب، آیا می توانید در آینه نگاه کنید و با انعکاس خود در آرامش باشید؟ یا به دنبال تایید دیگران هستید تا احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید؟

سعی کنید در رسانه های اجتماعی استراحت کنید و ببینید بعد از یک ماه دوری از چشم دیگران، عزت نفس شما چگونه است.

11. شما تاثیر اشتباهات خود را کاهش می دهید.

بیشتر ما به اشتباهاتی که سال‌ها پیش مرتکب شده‌ایم نگاه می‌کنیم و از گفتار یا اعمال خود وحشت می‌کنیم. اگر ما خوش شانس باشیم، آن خطاها بدون شاهدان زیاد اتفاق افتادند تا بتوانیم از آنها درس بگیریم و ادامه دهیم. در مقابل، اگر این اشتباهات آنلاین اتفاق بیفتند، برای همیشه وجود دارند.

شما الان همان آدمی نیستید که در زمان خرابکاری بودید، اما میلیاردها نفری که به شرم شما دسترسی دارند، آن را علیه شما نگه می‌دارند و آن را برای مدت نامحدودی به شما پس خواهند زد.

به این ترتیب، بهترین راه برای اطمینان از رشد شخصی بدون سرزنش این است که تا حد امکان خصوصی زندگی کنید. به این ترتیب، گام‌های اشتباه شما تنها متعلق به شماست، نه اینکه دیگران علیه شما استفاده کنند.

12. شما توانایی های تصمیم گیری خود را افزایش می دهید.

چند نفر را می شناسید که می توانند برای خودشان تصمیم بگیرند، به جای اینکه از دیگران در مورد کاری که باید انجام دهند کمک بخواهند؟

وقتی به افکار عمومی اهمیت نمی‌دهید، می‌توانید از تفکر انتقادی و مهارت‌های تجزیه و تحلیل خود برای اتخاذ تصمیماتی که برای شما ایده‌آل است استفاده کنید، نه اینکه با آنچه دیگران فکر می‌کنند بهترین است.

این امر هم اعتماد به نفس و هم اتکا به خود را افزایش می دهد. می‌دانید که می‌توانید در صورت بروز موقعیت‌ها و مشکلات به‌طور خودکفا با آنها کنار بیایید، نه اینکه دائماً برای حمایت به شبکه اجتماعی غریبه‌های خود مراجعه کنید.

13. شما اعتماد به نفس خود را در تعاملات اجتماعی افزایش می دهید.

بسیاری از مردم با ایجاد روابط در زندگی واقعی دست و پنجه نرم می کنند، به خصوص اگر دارای اضطراب اجتماعی باشند. به این ترتیب، آنها اغلب جزئیات شخصی خود را به صورت عمومی فهرست می کنند تا بتوانند تنها با دیگرانی که دارای ویژگی های مشابه هستند ارتباط برقرار کنند.

مشکل این رویکرد این است که مردم انتظار دارند به جای اینکه کم کم همه چیز را پیدا کنند، همه چیز را در مورد همه بدانند.

ممکن است روبرو شدن با جهان بدون بافر دانستن جزئیات شخصی از همان ابتدا ترسناک باشد. احتمالاً ناراحتی ناشی از قلمرو ناآشنا – احتمالاً ناخوشایند – را تجربه خواهید کرد. اما نکته اینجاست که فقط در مواجهه با موقعیت‌های ناآشنا است که یاد می‌گیریم چگونه در آنها پیمایش کنیم.

شما نمی توانید بدون خیس شدن شنا یاد بگیرید، و تا زمانی که آنها را تجربه نکنید، نمی توانید در مورد تعاملات اجتماعی مذاکره کنید.

14. شما از کبوترکردن خود اجتناب می کنید.

بسیاری از بازیگران، پس از ایفای یک نقش اصلی، در نهایت برای همیشه در همان نقشی قرار می گیرند. همین اتفاق می‌تواند رخ دهد اگر یک شخصیت آنلاین را انتخاب کنید که دیگران با آن آشنا شوند.

همه ما موجوداتی چندوجهی هستیم، اما اگر به دلیل یکی از جنبه‌های شخصیت یا زندگی‌تان، دنبال‌کنندگان خود را ایجاد کنید، ممکن است افراد سعی کنند شما را در آن نقش نگه دارند و اگر در مورد جنبه‌هایی که نیستند صحبت کنید یا نشان دهید ناراحت می‌شوند. اینجا برای’.

هر چه بیشتر خودتان را برای خود نگه دارید و زندگی خصوصی بدون به اشتراک گذاشتن جزئیات زیاد با دیگران داشته باشید، زندگی آزادتر و معتبرتر می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا