معماری

10 ایده طراحی خانه کوچک برای زیباسازی خانه کوچک شما در سال 2023

10 ایده طراحی خانه کوچک برای زیباسازی خانه کوچک شما در سال 2023

ایده های طراحی خانه های کوچک

آیا فکر می کنید خانه کوچکی دارید؟ آیا در یک آپارتمان استودیویی با متراژ محدود و بدون اتاق مهمان یا یک اتاق خانوادگی برای بازدید مردم زندگی می‌کنید؟

آیا از کوچک کردن خانه به یک خانه یک خوابه کوچکتر با اتاق نشیمن کوچک و راه حل های ذخیره سازی محدود پشیمان هستید؟

اگر پاسخ شما “بله” بود، این مقاله فقط برای شماست. اگر پاسخ شما “هنوز” نبود، حتما باید آن را بخوانید تا در نهایت با هیچ یک از این پشیمانی مواجه نشوید.

می بینید، چه خانه ای بزرگ و مدرن داشته باشید، چه خانه ای کوچک با حداقل متراژ، همیشه می توانید محیط زندگی خود را با طرح های مناسب طراحی داخلی به چیزی شگفت انگیز تبدیل کنید. فرقی نمی کند ملک شما 300 فوت مربع باشد یا 3000 فوت مربع. مهم این است که شخصیت شما را منعکس می کند و فضا را راحت و دلپذیر می کند.

درمورد فضاهای کوچک در خانه کوچک شما، ما چند ایده طراحی خانه کوچک داریم که می توانید با وجود پلان های متراکم طبقه خود، برای ایجاد فضاهای وسیع اجرا کنید. می‌توانید از طرح‌های خانه‌های مینیمالیستی یا ایده‌های پیچیده طراحی خانه با کاردستی عالی استفاده کنید. حتی می توانید از آثار هنری یا مبلمان نفیس به عنوان نقطه کانونی برای فضاهای کوچک خود استفاده کنید تا توجه را از فضای محدود کف منحرف کنید.

تقریباً مهم نیست که چه کاری انجام می‌دهید، تا زمانی که از داشتن خانه‌ای زیبا، هرچند کوچک، احساس راحتی و خوشحالی کنید.

small house design ideas

اعتبار تصویر: home-designing.com

با قیمت‌های کنونی املاک و شلوغی، طراحی‌های خانه‌های کوچک واقعاً مد روز شده‌اند. تزیین یک خانه کوچکتر به دلیل خلاقیتی که برای انجام کارهای بیشتر باید وارد بازی شود، می تواند سرگرم کننده باشد. کمتر.

اجازه دهید نگاهی به برخی از ایده‌های طراحی خانه کوچکی بیندازیم که اتاق شما را راحت‌تر نشان می‌دهد و فضای کلی ملک شما را افزایش می‌دهد.

1. پیاده سازی راه حل های نوآورانه ذخیره سازی
2. استفاده از مبلمان تاشو و تاشو
3. نصب مبلمان و لوازم چند منظوره
4. القای آینه در موقعیت های استراتژیک
5. از مبلمان دیواری استفاده کنید
6. طرح های طراحی داخلی عمودی را کاوش کنید
7. درب و پنجره کشویی را نصب کنید
8. خانه را شلوغ کنید
9. از طرح رنگی مناسب استفاده کنید
10. از دستگاه جداکننده اتاق

استفاده کنید

فضای ذخیره سازی محدود یکی از بزرگترین چالش ها در یک خانه کوچک است. شیک کردن فضای نشیمن در حالی که هنوز جایی برای همه چیز بدون درهم ریختگی پیدا کنید، می تواند دشوار باشد.

به همین دلیل است که پیشنهاد می کنیم از راه حل های ذخیره سازی مخفی یا آویزان استفاده کنید.

می‌توانید فضاهای ذخیره‌سازی را در زیر تخت خود یا زیر میزها با کشوهای بیرون‌کش یا کابینت ایجاد کنید. همچنین می‌توانید فضاهای ذخیره‌سازی دکور DIY زیبایی برای آویزان کردن از سقف کم یا بلند ایجاد کنید. این قطعات نه تنها فضای ذخیره سازی اضافی را در اختیار شما قرار می دهند، بلکه با انتخاب مناسب و طراحی خانه، در واقع می توانند به خانه کوچک شما قدرت و شخصیت ببخشند.

همچنین ببینید – بهترین ایده‌های اتاق خواب اصلی< /p>

storage for small house design

اعتبار تصویر: designcafe.com

یکی از بهترین روش‌ها برای افزودن فضای زیادی به طراحی خانه کوچکتان، انتخاب مبلمان و وسایلی است که می‌توانند در صورت عدم استفاده، جمع شوند یا روی هم قرار گیرند. این ترفند مخصوصاً برای وسایل مبلمان مانند مجموعه‌های میز ناهارخوری و تخت‌خواب که اغلب در طول روز زیاد استفاده نمی‌شوند، عالی است.

گزینه‌های زیادی برای مبلمان تاشو وجود دارد، از جمله تخت‌هایی که در کمد تا می‌شوند، جزایر آشپزخانه قابل گسترش و فرو ریختن، و حتی میزهایی که می توان آنها را به دیوار نصب کرد و در صورت لزوم بیرون کشید.

همچنین ببینید – نحوه بهینه سازی فضا برای اتاق خواب؟

foldable furniture for small house design

اعتبار تصویر: lefreddo.com

وقتی می گوییم مبلمان چند منظوره، بیشتر از فوتونی است که ممکن است دوست شما توصیه کرده باشد. بله، آن‌ها قطعاً افزودنی‌های عالی برای یک خانه کوچک هستند، اما ما بیشتر به خطوط مبلمانی فکر می‌کردیم که می‌توانید در قسمت‌های دیگر خانه کوچک نصب کنید.

به عنوان مثال، یک راه حل عالی برای یک اتاق غذاخوری کوچک ممکن است برای اضافه کردن یک میز ناهار خوری که می تواند به عنوان میز مطالعه یا گوشه مطالعه استفاده شود. یا شاید یک تخت خواب در اتاق نشیمن کوچک که می تواند به عنوان یک اتاق مهمان با چند صفحه نمایش یا جداکننده اتاق برای بازدیدکنندگان ناگهانی استفاده شود.

شما همچنین می توانید لوازم چند منظوره را نصب کنید. این روزها مجموعه کوچک آشپزخانه از اجاق گاز و یخچال و ایجاد غوغا بسیار. شاید بتوانید آن را به ایده های طراحی آشپزخانه خود اضافه کنید تا ضمن حفظ عملکرد کامل، فضا را ذخیره کنید.

همچنین ببینید – بهترین ایده‌های طراحی اتاق ناهارخوری

multipurpose furniture for small house design

اعتبار تصویر: furnitureinfashion.net

آیا می دانستید که قرار دادن آینه در مکان های استراتژیک خانه می تواند خانه کوچک شما را بسیار بزرگتر نشان دهد؟

این پدیده بر اساس کیفیت انکساری نور در آینه ها است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که پنجره‌های بزرگ را باز کنید تا نور طبیعی به خانه شما وارد شود، و آینه‌ها یا تزئینات شیشه‌ای و اثاثیه را برای انعکاس آن نور قرار دهید و اتاق را بزرگ جلوه دهید. این همچنین در شب حتی زمانی که از نور ال ای دی یا چراغ های حالت استفاده می کنید نیز کار می کند. آینه ها نور را منعکس می کنند و با وجود متراژ محدود، توهم یک اتاق بزرگ را ایجاد می کنند.

همچنین می‌توانید یک مبلمان را نزدیک آینه روی دیوار قرار دهید تا توهم فاصله ایجاد کنید.

همچنین ببینید – بهترین نکات طراحی داخلی خانه

این نکته یکی از موارد مورد علاقه ما در مورد ایده های طراحی خانه های کوچک برای این دهه است.

اغلب یک آپارتمان استودیویی یا یک خانه کوچک دارای بریدگی‌ها و پایه‌هایی است که برای شما آماده می‌شود تا یک مبلمان جمع شونده را بچینید. اگر بتوانید آنها را پیدا کنید، می توانید فضا را بررسی کنید و چند گزینه مبل نوآورانه را نصب کنید. اگر آنها در دسترس نیستند، فقط چند بریدگی ایجاد کنید و از دیوار برای پشتیبانی از ایده های طراحی خود استفاده کنید.

می‌توانید یک میز مطالعه دیواری اضافه کنید که سپس می‌توانید با قلاب آن را روی دیوار قرار دهید. حتی می توانید یک آینه به قسمت پایین اضافه کنید تا در فضا صرفه جویی کنید و حتی زمانی که مبلمان از آن استفاده نمی کنید دوباره به آن احیا کنید. به همین ترتیب، می توانید از تخت های دیواری، فضاهای ذخیره سازی و غیره استفاده کنید.

در یک خانه کوچک یا آپارتمان استودیویی، بهتر است قطعات مبلمان را در آغوش دیوارها نگه دارید تا فضای بیشتری در اطراف خانه داشته باشید. این کارکرد را افزایش می‌دهد و همچنین به طراحی خانه مدرن می‌افزاید.

همچنین ببینید – بهترین نکات طرح طبقه برای آپارتمان استودیویی

wall mounted furniture for small house design

اعتبار تصویر: sarswatifurniture.com

یکی از مواردی که مردم در طراحی داخلی از آن غافل می شوند، فضای عمودی است. به ویژه برای ایده های طراحی خانه های کوچک، این طرح های طراحی می توانند معجزه کنند.

ما دقیقاً پیشنهاد نمی کنیم که اقلام خود را به صورت عمودی جمع کنید، بنابراین مجبور شوید با نردبان به آنها دسترسی داشته باشید. آنچه ما می گوییم این است که می توانید کمی فضا را کاوش کنید تا ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.

به‌عنوان مثال، به‌جای قرار دادن وسایل خود روی میز آشپزخانه، می‌توانید از فضای ذخیره‌سازی کابینت هم در بالا و هم در پایین استفاده کنید تا در مواقعی که به آنها نیاز دارید، آنها را ذخیره کنید. به این ترتیب، فضای بسیار مورد نیاز روی پیشخوان را ذخیره می کنید. همچنین اگر فضای ذخیره سازی شما از قبل با مواد غذایی و سایر اقلام اشغال شده است، می توانید آنها را بالای کابینت ها ذخیره کنید.

همچنین می‌توانید یک انباری بلند بجای یک انبار عریض ایجاد کنید که در آن بتوانید محصولات انبوه خود را در ارتفاعی ذخیره کنید که فقط زمانی که در طبقه‌های پایین‌تر تمام می‌شوند باید به آن دسترسی داشته باشید.

یکی دیگر از طرح‌های طراحی فضای عمودی جذاب، استفاده از پنجره‌های کشیده‌ای است که تا حد امکان بالا کشیده شده‌اند. این پنجره‌های بزرگ اجازه می‌دهند نور طبیعی به خانه شما جریان یابد که باعث می‌شود اتاق بزرگ به نظر برسد. همچنین می‌توانید از پرده‌های بلندی استفاده کنید که چه باز و چه بسته، توهمی از وسعت ایجاد می‌کنند.

می‌توانید سایر طرح‌های مبلمان کشیده را با مهارت‌های پیچیده به جای طرح‌های گسترده کشف کنید. فضای عمودی یک قلمرو ناشناخته است. پس با خیال راحت با آن همراه شوید.

همچنین ببینید – ایده های دکوراسیون آپارتمان استودیو

vertical interior design for small house

اعتبار تصویر: layjao.com

معماران و طراحان داخلی اسکاندیناویایی

مینیمالیست ژاپنی و اسکاندیناویایی استفاده از درب‌ها و پنجره‌های کشویی را برای آزاد کردن فضاهای عظیم طراحی کردند. فضایی در خانه های کوچک از آنجایی که لازم نیست شیشه‌های پنجره‌ها یا درها به سمت داخل یا بیرون پرتاب شوند، می‌تواند به صرفه‌جویی در فضا برای یک قطعه مبلمان کمک کند.

اکنون می‌توانید قفسه‌ی کفشی را که می‌خواهید در ورودی قرار دهید یا یک میز کوچک با چند تکه تزئینی جلوی پنجره، بدون دخالت ساختارها قرار دهید.

طراحی خانه های کوچک واقعاً می تواند از استفاده از درها و پنجره های کشویی بر روی دیوارها و همچنین روی کابینت، کمد، کابینت چینی، قفسه کتاب و غیره بهره مند شود.

همچنین به – ایده های طراحی کابینت آشپزخانه

sliding door for small house design

اعتبار تصویر: milgard.com

یک خانه کوچک یا آپارتمان استودیویی اغلب به دلیل به هم ریختگی بیش از حد کوچکتر به نظر می رسد.

این به این معنی نیست که خانه کوچک شما نامرتب است. نه، منظور ما این است که تعداد زیاد دکور یا مبلمان می تواند اتاق را به هم ریخته نشان دهد.

به‌جای آن، برای ایجاد یک نقطه کانونی، چند اثر هنری یا مبلمانی با کاردستی عالی انتخاب کنید. برای زیبا جلوه دادن خانه کوچک خود به وسایل زیادی نیاز ندارید. «کمتر، بیشتر است.» بنابراین از آن به نفع خود استفاده کنید تا فضای بیشتری ایجاد کنید و همچنین دارایی های ارزشمند خود را به صورت استراتژیک در اطراف محل زندگی به نمایش بگذارید.

به محض اینکه خانه شما شلوغ شد، متوجه خواهید شد که جادار بودن به طور خودکار افزایش یافته و بهبود می یابد.

همچنین به – نکاتی برای مبله کردن آپارتمان های کوچک

مراجعه کنید

رنگ‌بندی مناسب می‌تواند بر جذابیت زیبایی‌شناختی تأثیر بگذارد و همچنین توهمی از وسعت در یک خانه کوچک ایجاد کند.

بیشتر طراحان داخلی مینیمال سایه روشن آبی را انتخاب می کنند، سبز یا زرد برای ایجاد تأثیر. بر اساس فلسفه های روانشناسی رنگ، رنگ سفید و تمام سایه های طبیعی آن می توانند تصوری از فضای زندگی بسیار بزرگتر ایجاد کنند.

کیفیت انکساری نور روی سطوح سفید بهترین عملکرد را دارد. بنابراین استفاده از رنگ‌های سفید، بژ و سایر رنگ‌های روشن‌تر می‌تواند ظاهر اتاق را بهبود بخشد و فضای شما را بازتر و راحت‌تر احساس کند. ناگفته نماند، طرح رنگ سفید مانند یک بوم خالی است که می توانید تمام ایده های دیگر طراحی خود را در آن نمایش دهید.

فقط به خاطر داشته باشید که طراحی بیش از حد فضای سفید می تواند اتاق را سرد و غیر مهمان نواز کند. بنابراین چند رنگ پر جنب و جوش و گرم بپوشانید تا طرح طراحی خانه کوچک را در یک پاپیون کوچک مرتب کنید.

همچنین به – روانشناسی رنگها در طراحی داخلی

مراجعه کنید

green color in interior design

اعتبار تصویر: ytimg.com

آخرین اما نه کم‌اهمیت، اغلب می‌شنویم که صاحبان خانه‌ها از فضای کوچکی که به آنها اجازه نمی‌دهد فضای کف اتاق مهمان، یا دفتر کار خانگی یا یک منطقه غذاخوری مجزا باشد، شکایت می‌کنند.

آنچه در اینجا از دست می دهید فرصت خلاقیت است.

یک خانه کوچک ممکن است فضایی را برای پلان های طبقه اضافی در خود جای ندهد. اما همیشه می‌توانید از تقسیم‌کننده‌های اتاق و صفحه‌نمایش برای ایجاد توهم اتاق جداگانه استفاده کنید.

می توانید بخشی از اتاق خواب کوچک را با استفاده از یک تقسیم کننده تزئینی و جمع شونده به فضایی در حال تغییر تبدیل کنید. همچنین می‌توانید یک دفتر کار خانگی ایجاد کنید یا مطالعه کنید در اتاق نشیمن خود قرار دهید یا حتی آن را به یک اتاق مهمان با جداکننده های عظیم در هر طرف تبدیل کنید. شما می توانید یک تخت خواب یا تخت خواب روز را کنار دیوار و وویلا قرار دهید! شما خوب هستید که بروید.

همچنین ببینید – بهترین ایده‌های اتاق خواب مهمان

room divider for small house design ideas

اعتبار تصویر: apppie.org

این را دارید. راه حل های نوآورانه طراحی فضا برای افزایش ارزش کلی زیبایی شناختی و بزرگی خانه کوچک شما. می‌توانید از تکنیک‌های DIY برای زنده‌کردن فضای کلی با لمس‌های شخصی استفاده کنید یا فضای زندگی را با مقداری نور طبیعی از طریق آن پنجره‌های بزرگ باز کنید. به طور کلی، هر کاری که انجام می‌دهید، مطمئن شوید که برنامه‌های طراحی خانه خود را به همان اندازه دوست دارید که ما دوست داشتیم آنها را با شما به اشتراک بگذاریم.

ما امیدواریم اکنون بتوانید خانه کوچک یا آپارتمان استودیویی خود را به خانه رویایی خود تبدیل کنید. Foyr Neo ما را برای 14 روز آزمایشی رایگان.

به – روندهای طراحی داخلی برای فضای کوچک

نیز مراجعه کنید

10 d8a7db8cd8afd987 d8b7d8b1d8a7d8addb8c d8aed8a7d986d987 daa9d988da86daa9 d8a8d8b1d8a7db8c d8b2db8cd8a8d8a7d8b3d8a7d8b2db8c d8aed8a7 653f70a59bffa

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا