چطوری میشه

نحوه افزایش بازدید از صفحه و کاهش نرخ پرش در وردپرس

نحوه افزایش بازدید از صفحه و کاهش نرخ پرش در وردپرس

آیا می‌خواهید بازدید از صفحه را افزایش دهید و نرخ پرش را در وردپرس کاهش دهید؟

کاربرانی که مدت طولانی تری در سایت شما می مانند و صفحات بیشتری را مشاهده می کنند، احتمال بیشتری دارد که به لیست ایمیل خود بپیوندید، نظر بدهید، خرید کنید، شما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، و بیشتر.

در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از روش‌های اثبات شده، بازدید از صفحه خود را افزایش دهید و نرخ پرش را در وردپرس کاهش دهید.

How to increase pageviews and reduce bounce rate in WordPress

نرخ پرش چیست؟

نرخ پرش درصد بازدیدکنندگانی است که در سایت شما فرود می‌آیند و بدون ادامه به صفحه دوم یا بدون ایجاد رویداد دیگری که GA4 tracks. نرخ پرش بالا به این معنی است که شما نمی توانید بازدیدکننده را متقاعد کنید که در صفحه شما بماند و اقدامی انجام دهد.

یک بازدید کننده می تواند به روش های زیادی از سایت شما خارج شود.

  • کلیک کردن روی دکمه برگشت
  • تایپ کردن یک URL جدید
  • بستن برگه یا پنجره
  • زمان جلسه تمام می شود (به دلیل خطاهای میزبانی یا بیکار بودن)

مردم همیشه وب سایت ها را ترک می کنند. طبیعی است زیرا مردم به این شکل در وب حرکت می کنند. اما، بین نرخ پرش خوب و بد تفاوت وجود دارد.

نرخ پرش خوب به این معنی است که بازدیدکنندگان شما تجربه کاربری خوبی داشته اند و آنچه را که به دنبال آن هستند در سایت شما یافته اند. نرخ پرش بد به این معنی است که تعداد زیادی از بازدیدکنندگان شما در سایت شما قرار می گیرند و به سرعت آن را ترک می کنند.

نرخ پرش خوب چیست؟

نرخ پرش خوب بسته به صنعت شما و نوع وب سایتی که دارید.

قوانین کلی وجود دارد که می توانید هنگام مشاهده داده های خود در نظر داشته باشید.

  • بیش از 80% بسیار بد است
  • بین 70 تا 80 درصد ضعیف است
  • بین 50 تا 70 درصد خوب است
  • بین 30 تا 50 درصد عالی است
  • زیر 20٪ معمولاً یک خطای ردیابی است

دلایل زیادی وجود دارد که نرخ پرش شما ممکن است بالا باشد. خوشبختانه، بیشتر این دلایل قابل رفع هستند.

  • سایت شما خیلی کند بارگیری می شود
  • بازدیدکنندگان شما برای پیمایش سایت شما مشکل دارند
  • طراحی ضعیفی دارید
  • هیچ تماس برای اقدام واضحی وجود ندارد

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهبود نرخ پرش خود و افزایش تعداد کل بازدید از صفحه انجام دهید سایت وردپرس دریافت می کند.

شروع به کار

قبل از شروع، باید نرخ پرش موجود و میانگین تعداد بازدید از صفحه خود را بدانید.

توصیه می‌کنیم از Google Analytics با افزونه MonsterInsights استفاده کنید. این بهترین راه حل تحلیلی برای WordPress توسط بیش از 3 میلیون وب سایت استفاده می شود.

این به شما امکان می دهد به راحتی ترافیک و داده های کاربر خود را مستقیماً از داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید. همانطور که نکات موجود در این پست را اجرا می کنید، شاهد بهبود اعداد خود خواهید بود.

MonsterInsights analytics data

برای جزئیات بیشتر، به راهنمای ما در مورد نحوه نصب Google Analytics در وردپرس.

1. سرعت سایت وردپرس خود را افزایش دهید

اگر نرخ پرش بالایی دارید، به راحتی می توانید تصور کنید که محتوا یا وب سایت شما مقصر است. اما بازدیدکنندگان شما ممکن است قبل از اینکه حتی فرصتی برای دیدن محتوای شما داشته باشند، آنجا را ترک کنند.

اگر سایت شما در عرض 2 ثانیه بارگیری نشود، اکثر بازدیدکنندگان منتظر نمی مانند. این برای کاربران موبایل و دسکتاپ اعمال می شود.

افزایش سرعت سایت وردپرس تجربه کاربری شما را بهبود می بخشد، تعداد کل بازدید از صفحه شما را افزایش می دهد و به رتبه بندی سئو وردپرس.

ابتدا، می‌خواهید تست سرعت وب‌سایت را اجرا کنید، بنابراین می‌توانید عملکرد وب‌سایت خود را در حال حاضر ببینید. برای جزئیات بیشتر، راهنمای ما در مورد نحوه اجرای صحیح تست سرعت وب سایت.

Website speed test results

وقتی از عملکرد سایت خود مطلع شدید، می توانید سریعتر سایت وردپرس خود را شروع کنید.

خوشبختانه راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید عملکرد سایت وردپرس خود را افزایش دهید.

برای اکثر وب سایت ها، بزرگترین چیزهایی که سرعت سایت آنها را کاهش می دهد هاست وردپرس یا ذخیره سازی وردپرس تنظیمات.

برای کمک به شما در تنظیم سرعت وب‌سایت خود، یک راهنمای نهایی در نحوه افزایش سرعت و عملکرد وردپرس.

2. منوهای ناوبری وردپرس خود را بهبود بخشید

منوی پیمایش شما یکی از اصلی ترین راه هایی است که بازدیدکنندگان در سایت شما حرکت می کنند. اکثر صاحبان وب سایت در مورد منوهای پیمایش خود دو بار فکر نمی کنند.

اما، داشتن منوی پیمایش بسیار پیچیده یا گیج کننده می تواند منجر به نرخ پرش بالاتر شود.

می‌خواهید منوی پیمایش شما ساده باشد و به بازدیدکنندگان کمک کند دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

Navigation menu optimization< /شکل>

ما از یک منوی پیمایش کشویی برای سازماندهی هزاران پست در وبلاگ WPBeginner استفاده می کنیم. حتی زمانی که یک سایت پر محتوا دارید، همچنان باید منوهای خود را به روشی منطقی سازماندهی کنید.

وردپرس ایجاد منوها و زیر منوها را در سایت وردپرس شما آسان می کند. برای جزئیات بیشتر، راهنمای مبتدیان ما را در نحوه افزودن منوی پیمایش در وردپرس.

3. لینک های داخلی خود را در وردپرس بهبود دهید

پیوند داخلی محتوای شما به یکدیگر نه تنها برای SEO عالی است، بلکه یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش نرخ پرش و در عین حال افزایش بازدید از صفحه است.

پیوند داخلی فرآیند پیوند دادن از یک صفحه در سایت شما به صفحه دیگر است.

به عنوان مثال، ما می توانیم به بهترین راهنمای افزونه SEO وردپرس در این جمله به عنوان پیوند داخلی ما در اینجا قرار دارد.

پیوندهای داخلی پیوندهای مرتبطی هستند که محتوای موجود شما را تقویت می‌کنند.

می‌توانید به راحتی پیوندهای داخلی را مستقیماً از ویرایشگر محتوای وردپرس.

Add internal links in WordPress

برای جزئیات بیشتر، راهنمای مبتدیان ما را در نحوه افزودن پیوند در وردپرس.

توجه: برخی از گزینه‌های اضافی که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید توسط افزونه All in One SEO برای وردپرس. توصیه می کنیم از AIOSEO برای بهبود رتبه بندی SEO خود استفاده کنید.

AIOSEO همچنین دارای دستیار پیوند< ویژگی /a> برای تسهیل مدیریت پیوندهای داخلی. به طور خودکار فرصت های پیوند داخلی را در محتوای شما پیدا می کند که می توانید با چند کلیک اعمال کنید.

All in One SEO Link Assistant
نحوه افزایش بازدید از صفحه و کاهش نرخ پرش در وردپرس 1

می‌توانید در فهرست بهترین افزونه های پیوند داخلی.

4. جستجوی داخلی را به وردپرس اضافه کنید

جستجوی داخلی به بازدیدکنندگان شما این امکان را می‌دهد که سایت شما را برای محتوای مورد نظر جستجو کنند، درست مانند Google.

اغلب کاربران قبل از ترک سایت شما از نوار جستجوی وب سایت شما برای یافتن محتوای مورد نظر خود استفاده می کنند.

Internal search example

به طور پیش فرض، وردپرس دارای یک ویجت جستجوی داخلی است. با این حال، الگوریتم نتایج بسیار محدود است، به این معنی که کاربران ممکن است چیزی را که به دنبال آن هستند حتی در هنگام جستجو پیدا نکنند.

توصیه می کنیم از یک افزونه جستجوی وردپرس مانند SearchWP استفاده کنید. برای افزایش تجربه جستجوی بازدیدکننده خود برای سایر گزینه‌ها، به فهرست بهترین افزونه های جستجوی وردپرس برای بهبود جستجوی سایت شما.

5. پیوندهای خارجی را در یک برگه جدید باز کنید

پیوند دادن به وب سایت های دیگر نیز تمرین بسیار خوبی است. این به شما کمک می کند تا با سایر صاحبان وب سایت ارتباط برقرار کنید و محتوای شما را ارزشمندتر می کند.

با این حال، پیوندهای خارجی می توانند باعث شوند بازدیدکنندگان سایت شما را ترک کنند، که می تواند نرخ پرش شما را افزایش دهد.

بهترین راه برای رفع این مشکل این است که پیوندهای خارجی خود را در یک برگه یا پنجره جدید باز کنید. به این ترتیب، وقتی یک بازدیدکننده روی یک پیوند خارجی کلیک می‌کند، وب‌سایت شما را ترک نمی‌کند.

Open external links in new tab

وردپرس این گزینه را دارد که پیوندهای خارجی شما را در یک برگه جدید در ویرایشگر پست شما باز کند. هر زمان که پیوندی را اضافه می‌کنید، به سادگی کلید «باز کردن در برگه جدید» را فعال کنید.

برای جزئیات بیشتر، راهنمای ما در مورد نحوه باز کردن پیوندهای خارجی در یک پنجره یا برگه جدید.

6. پست های مرتبط یا پست های محبوب اضافه کنید

یکی از دلایلی که بازدیدکنندگان شما پس از خواندن یک پست را ترک می‌کنند این است که به آنها نشان نمی‌دهید که چه کاری باید انجام دهند.

بنابراین، به‌جای این‌که به دنبال خواندن بیشتر باشند، آن‌ها را ترک می‌کنند.

یک راه آسان برای رفع این مشکل این است که بخش “پست های مرتبط” یا “پست های محبوب” را در انتهای پست خود اضافه کنید.

اگر یک بازدیدکننده تا انتهای یک مقاله را بخواند، می‌دانید که درگیر است و از سایت شما لذت می‌برد. وقت آن است که آنها را تشویق کنید به خواندن ادامه دهند.

WordPress related posts

روش های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. توصیه می کنیم از افزونه پست های محبوب وردپرس از MonsterInsights استفاده کنید.

این به شما امکان می‌دهد به راحتی پست‌های محبوب را به وردپرس اضافه کنید و به شما امکان کنترل طرح‌بندی‌ها را می‌دهد.

MonsterInsights Popular Post Templates

حتی می توانید از آن برای اضافه کردن پست های روند درونی در محتوای وبلاگ خود استفاده کنید:

MonsterInsights Inline Popular Posts

7. محتوای خود را خوانا کنید

بیشتر وب سایت ها به شدت به محتوای نوشتاری متکی هستند. اگر محتوای شما به‌درستی برای وب قالب‌بندی نشده است، ممکن است بازدیدکنندگان شما را خاموش کند.

چند بخش کلیدی برای اطمینان از خواندن آسان محتوای شما وجود دارد.

ابتدا، مطمئن شوید که متن سایت شما در همه دستگاه‌ها قابل خواندن است.

اگر خوانندگان مجبورند برای دیدن متن شما در تلفن همراه بزرگنمایی کنند یا چشمک بزنند، اندازه قلم شما به اندازه کافی بزرگ نیست. برای جزئیات بیشتر، راهنمای ما در مورد نحوه تغییر آسان اندازه فونت در وردپرس.

دوم، باید محتوای خود را به درستی قالب بندی کنید. خوانندگان تمایل دارند به جای خواندن خط به خط، سریع مرور کنند. بنابراین، محتوای شما باید با روشی که مردم آنلاین می‌خوانند مطابقت داشته باشد.

Format content properly

چند راه وجود دارد که می توانید مقالات خود را برای وب به روش صحیح قالب بندی کنید.

  • از عناوین فرعی برای تجزیه محتوای خود استفاده کنید
  • پاراگراف های خود را کوتاه کنید
  • در صورت امکان از گلوله ها و لیست ها استفاده کنید
  • ویدیوها را جاسازی کنید و تصاویر را به محتوای خود اضافه کنید
  • با لحن مکالمه بنویسید

8. سایت وردپرس خود را برای موبایل بهینه کنید

بیش از نیمی از ترافیک اینترنت از دستگاه های تلفن همراه می آید. اگر وب سایت شما برای تلفن همراه بهینه نشده است، تجربه ضعیفی را برای بسیاری از بازدیدکنندگان ارائه می دهید.

اگر نرخ پرش شما بالا است و برای تلفن همراه بهینه سازی نکرده اید، پس می تواند دلیل آن باشد.

بهترین راه برای اینکه ببینید آیا سایت شما برای وب تلفن همراه بهینه شده است یا نه، استفاده از تست Google’s Mobile-Friendly Test.

Mobile friendly test Google

تنها کاری که باید انجام دهید این است که URL خود را وارد کنید، و گزارشی دریافت خواهید کرد که به شما نشان می دهد چگونه می توانید وب سایت خود را بهینه کنید.

ساده‌ترین راه برای اطمینان از بهینه‌سازی سایت شما برای موبایل، انتخاب یک قالب وردپرس واکنش‌گرا است. یک پوسته وردپرس پاسخگو به طور خودکار خود را با اندازه صفحه نمایش بازدیدکننده شما تنظیم می کند.

بنابراین، سایت وردپرس شما در دستگاه های تلفن همراه، تبلت و دسکتاپ خوب به نظر می رسد.

ما فهرستی از بهترین قالب های وردپرس واکنش گرا گردآوری کرده ایم. مضامین.

استفاده از یک تم پاسخگو بهینه سازی آن را برای تلفن همراه آسان می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تم را نصب و فعال کنید و سایت شما سازگار با موبایل خواهد بود.

همچنین راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید نسخه تلفن همراه وب‌سایت خود را پیش‌نمایش و ویرایش کنید، بنابراین می‌توانید مطمئن شوید که در تلفن همراه عالی به نظر می‌رسد.

برای جزئیات بیشتر، راهنمای ما در مورد نحوه پیش نمایش نسخه موبایل سایت وردپرس خود.

9. از پاپ آپ های وردپرس به روش درست استفاده کنید

پاپ‌آپ‌ها می‌توانند راهی عالی برای فهرست ایمیل خود را رشد دهید. اما، اگر به درستی از آنها استفاده نشود، می‌توانند بر تجربه کاربر تأثیر منفی بگذارند.

شما احتمالاً به وب‌سایتی رفته‌اید که در آن با پنجره‌های بازشو بمباران شده‌اید. وقتی تمام تلاش شما این بود که محتوا را بخوانید.

به‌جای ایجاد یک تجربه ضعیف، می‌توانید پنجره‌های بازشو ایجاد کنید که هنگام خروج بازدیدکنندگان از سایت شما نمایش داده می‌شوند.

می توانید آنها را رها کنید یا سعی کنید آنها را به مشترک تبدیل کنید.

ساده ترین راه برای انجام این کار استفاده از OptinMonster است. این بهترین نرم افزار تولید سرنخ در بازار است که توسط بیش از 1.2 میلیون وب سایت استفاده می شود. ما توانستیم از OptinMonster برای فهرست ایمیل ما را 600٪ افزایش دهید.

Add OptinMonster popup

می‌توانید از فناوری Exit-Intent® برای نمایش پنجره‌های بازشو زمانی که بازدیدکنندگان به خروج از سایت شما فکر می‌کنند استفاده کنید. به آنها انگیزه بدهید تا در سایت بمانند یا در لیست ایمیل شما ثبت نام کنند.

ویژگی‌های هدف‌گیری پیشرفته‌ای نیز وجود دارد، بنابراین می‌توانید پنجره‌هایی را ایجاد و نمایش دهید که بسیار مرتبط با بازدیدکنندگان شما هستند. برای مثال، می‌توانید پنجره‌های بازشو را فقط برای کاربرانی که سایت شما را از طریق موتور جستجو در مقابل یک شبکه اجتماعی پیدا کرده‌اند نشان دهید.

برای جزئیات بیشتر، به راهنمای ما در مورد نحوه ایجاد لیست ایمیل با OptinMonster در وردپرس.

10. یک صفحه سفارشی 404 در وردپرس

ایجاد کنید

صفحه 404 همان چیزی است که بازدیدکنندگان شما در صورتی که از طریق پیوند نامعتبر به سایت شما بیایند، می بینند. صفحه هنوز در سایت شما ایجاد نمی شود، بنابراین در عوض یک پیام خطا دریافت می کنند.

هدف صفحه 404 این است که به جای فشار دادن دکمه برگشت و خروج از سایت، بازدیدکنندگان را به محتوایی که ممکن است مفید بدانند هدایت کند.

بسته به طرح وردپرس، صفحه استاندارد 404 شما ممکن است از قبل صفحات، دسته‌ها یا پست‌های شما را فهرست کند. اما، این هنوز جای زیادی برای بهبود دارد.

هدف صفحه 404 شما این است که به بازدیدکنندگان اطلاعات مربوطه بدهد تا بتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند و در سایت شما بمانند.

404 page example

می توانید با صفحه 404 خود خلاق باشید. برخی از وب سایت ها از طنز استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر یک ابزار جستجوی مفید را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهند.

ساده ترین راه برای ایجاد یک صفحه 404 سفارشی استفاده از افزونه SeedProd است. .

برای جزئیات بیشتر، به راهنمای ما در عنوان نحوه ردیابی آسان 404 صفحه در وردپرس.

11. نوار کناری وردپرس خود را بهبود بخشید

اگر وبلاگ وردپرس< /a> یک نوار کناری دارد، کارهای زیادی می توانید برای بهینه سازی این فضا انجام دهید. برای مثال، می‌توانید مواردی مانند پست‌های محبوب، فرم های ثبت نام ایمیل، تبلیغات نمایشی، و حتی عکس های اینستاگرام.

اما، از آنجایی که هدف شما کاهش نرخ پرش و افزایش بازدید از صفحه است، باید منابع مفیدی را که به سایر مناطق در سایت شما پیوند می دهند، اضافه کنید.

ما نوار کناری خود را به حداکثر می رسانیم و بازدیدکنندگان خود را به سایر منابع محبوب در سایت خود هدایت می کنیم. همانطور که صفحه را به پایین اسکرول می کنید، تصاویری را خواهید دید که به آموزش های دقیق، نوار جستجو و راهنماهای مفید وردپرس پیوند دارند.

WPBeginner Sidebar

توجه داشته باشید، اگر سایت شما از نوار کناری استفاده نمی کند، از بقیه نکات موجود در این پست برای بهینه سازی وب سایت خود استفاده کنید.

12. گزیده‌های پست وردپرس را در صفحه اصلی خود نشان دهید

اگر صفحه اصلی شما حاوی آخرین پست‌های وبلاگ شما است، می‌توانید این پست‌ها را به جای پست‌های کامل به گزیده‌ای تبدیل کنید. این از دو طریق به وب سایت شما کمک می کند.

ابتدا، زمان بارگذاری صفحه شما را کاهش می دهد. دوم، با دادن گزینه‌های بیشتر به بازدیدکنندگان برای یافتن محتوای مناسب، به افزایش بازدید از صفحه شما کمک می‌کند.

صفحه اصلی ما به خوانندگان این فرصت را می دهد که آخرین پست های وبلاگ ما را بررسی کنند، و جدیدترین آن گزیده ای از پست را نشان می دهد.

Post excerpts on homepage

صفحه وبلاگ ما 10 پست را فهرست می‌کند، همه با گزیده‌ای از پست و پیوندهای بیشتر را بخوانید.

می‌توانید گزیده‌های پست را به چندین مکان در سراسر سایت وردپرس خود اضافه کنید.

برای جزئیات بیشتر، راهنمای ما در مورد نحوه شخصی سازی گزیده های وردپرس بدون نیاز به کدنویسی.

نظرات نهایی برای افزایش بازدید صفحات وبلاگ و کاهش نرخ پرش

بیش از 70٪ از افرادی که وب سایت شما را ترک می کنند هرگز باز نمی گردند. به همین دلیل مهم است که پس از خروج آنها راهی برای تماس با آنها داشته باشید تا بتوانید آنها را وادار به بازگشت کنید.

بهترین راه های انجام این کار استفاده از OptInmonster Exit intent® فناوری برای ایجاد دلیلی برای ماندن در سایت خود ، ایجاد یک خبرنامه ایمیل و اطلاعیه های فشار وب را اضافه کنید به وب سایت خود.

هر یک از این موارد به شما در افزایش صفحه نمایش وب سایت و ترافیک کلی کمک می کند.

شما همچنین می توانید راهنمای نهایی ما را در نحوه افزایش ترافیک وبلاگ با 27 نکته اثبات شده.

ما امیدوار بودیم که این مقاله به شما در افزایش نمای صفحه و کاهش نرخ گزاف گویی در وردپرس کمک کند. شما همچنین ممکن است بخواهید لیست کارشناس ما را ببینید 24 افزونه های وردپرس باید ، و مقایسه ما از بهترین نرم افزار وبینار برای درگیر کردن مخاطبان خود.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا