چطوری میشه

وردپرس هدلس چیست و آیا باید از آن استفاده کرد؟ (مزایا و معایب)

وردپرس هدلس چیست و آیا باید از آن استفاده کرد؟ (مزایا و معایب)

بسیاری از کاربران در مورد وردپرس بدون هد کنجکاو هستند، مفهومی قدرتمند که ناحیه مدیریت بک‌اند وردپرس را از قسمت جلویی که بازدیدکنندگان می‌بینند جدا می‌کند.

این راه‌اندازی به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که از فناوری‌های مختلف جلویی استفاده کنند و در عین حال ثبات و امنیت وردپرس را حفظ کنند. برای وب سایت های پیچیده، انعطاف پذیری و بهبود عملکرد بیشتری را ارائه می دهد.

در این مقاله توضیح خواهیم داد که وردپرس هدلس چیست و آیا باید از آن استفاده کنید. ما همچنین در مورد جوانب مثبت و منفی صحبت خواهیم کرد و به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک می کنیم.

Headless WordPress pros and cons
وردپرس هدلس چیست و آیا باید از آن استفاده کرد مزایا و معایب 1

در اینجا مروری سریع از موضوعاتی است که در این راهنما پوشش خواهیم داد:

وردپرس هدلس چیست؟

وردپرس بدون سر اصطلاحی برای هر وب سایتی است که از وردپرس به عنوان نرم افزار پشتیبان برای مدیریت داده ها و محتوا استفاده می کند اما از فناوری های جداگانه برای نمایش داده ها در قسمت جلویی استفاده می کند.

back-end اصطلاحی است که برای منطقه مدیریت استفاده می شود وب سایت اینجا جایی است که محتوایی مانند پست ها و صفحات ایجاد می کنید، افزونه ها را نصب می کنید، نظرات را مدیریت می کنید و موارد دیگر.

WordPress admin area
وردپرس هدلس چیست و آیا باید از آن استفاده کرد مزایا و معایب 2

جلویی ناحیه قابل مشاهده برای عموم وب سایت شما است.

این همان چیزی است که کاربران هنگام بازدید از سایت شما از مرورگرهای خود می بینند.

Front-end example
وردپرس هدلس چیست و آیا باید از آن استفاده کرد مزایا و معایب 3

WordPress معمولاً هر دو مؤلفه را در یک بسته نرم افزاری قدرتمند مدیریت می کند. شما به سادگی می توانید وب سایت خود را با استفاده از هر قالب وردپرس نمایش دهید.

با این حال، برخی از توسعه دهندگان و صاحبان وب سایت ممکن است نیازهای متفاوتی داشته باشند و ممکن است نیاز به استفاده از فناوری های دیگری مانند React.js، Angular.js، Faust.js و سایرین برای ایجاد یک صفحه نمایش سفارشی برای خود داشته باشند. وب سایت

وردپرس بدون سر به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از آن فناوری‌ها استفاده کنند در حالی که همچنان از وردپرس در پشتیبان برای مدیریت آسان‌تر محتوا استفاده می‌کنند.

هدلس وردپرس چگونه کار می کند؟

WordPress دارای یک بخش مدیریت با کاربری آسان است که در آن محتوا ایجاد می کنید و وب سایت خود را مدیریت می کنید. همچنین شامل یک موتور قالب برای نمایش قسمت جلویی سایت شما با استفاده از تم ها می باشد.

برای جزئیات بیشتر، به مقاله ما در چگونه وردپرس در پشت صحنه کار می کند.

WordPress همچنین با یک API به نام WordPress REST API.

این API یک رابط برنامه نویسی برای توسعه دهندگان فراهم می کند تا به داده های وب سایت وردپرس در قالب JSON دسترسی داشته باشند.

هنگام ایجاد یک وب سایت وردپرس بدون سر، توسعه دهندگان از REST API برای واکشی داده ها از وردپرس استفاده می کنند. پس از آن، آنها می‌توانند از آن در برنامه‌های خود یا سایر فناوری‌های فرانت‌اند مانند React.js، Angular.js، Faust.js و موارد دیگر برای ایجاد یک وب‌سایت سفارشی استفاده کنند.

مزایای استفاده از وردپرس بدون سر چیست؟

وردپرس بدون سر می‌تواند در برخی سناریوهای خاص مفید باشد. ما در مورد برخی از مزایای استفاده از وردپرس بدون سر در آن صحبت خواهیم کرد.

1. وردپرس بدون سر می تواند سریعتر از وب سایت وردپرس معمولی

باشد

بسیاری از توسعه دهندگان بر این باورند که وردپرس بدون هد می تواند برای ایجاد یک وب سایت وردپرس بسیار سریعتر استفاده شود.

با جدا کردن قسمت جلویی سایت با استفاده از فناوری هایی مانند React.js، بسیاری از توسعه دهندگان سعی می کنند کد کارآمدتری نسبت به اکثر تم های وردپرس ارائه دهند.

با این حال، طبق تجربه ما بهینه سازی عملکرد وردپرس ساده تر تکنیک‌ها به خوبی وردپرس بدون هد برای اکثر وب‌سایت‌ها و موارد استفاده کوچک کار می‌کنند.

2. داده های Headless WordPress را در سایر برنامه ها ادغام کنید

فرض کنید یک برنامه تلفن همراه دارید و اکنون می خواهید وبلاگ یا بخش دیگری از وب سایت وردپرس خود را در آن برنامه ادغام کنید.

وردپرس بدون سر می‌تواند به شما کمک کند داده‌های وردپرس خود را به برنامه‌های دیگر بیاورید، و می‌توانید از فناوری‌های مختلف برای ایجاد یک تجربه کاربری یکپارچه استفاده کنید.

به طور مشابه، اگر یک وب‌سایت ثابت دارید و فقط برای یک بخش خاص، مانند وبلاگ، نظرات یا فروشگاه آنلاین، به بخش پویا نیاز دارید، وردپرس هدلس می‌تواند داده‌های وردپرس را در وب‌سایت استاتیک شما ادغام کند.

3. از طریق وردپرس Headless

روی پلتفرم های متعدد منتشر کنید

وردپرس بدون سر، داده‌های وردپرس شما را قابل حمل می‌کند تا بتوانید آن‌ها را به هر جایی ببرید.

می‌توانید از داده‌ها در کمپین‌های بازاریابی خود استفاده کنید، در پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی پست کنید، از آن‌ها در دستگاه‌های IoT مانند بلندگوهای هوشمند استفاده کنید، ابزار هوش مصنوعی را تغذیه کنید، به دستیاران مجازی متصل شوید و موارد دیگر.

4. وردپرس Headless بسیار مقرون به صرفه تر از CMS هدلس اختصاصی

است

وردپرس Headless بسیار مقرون به صرفه تر و قدرتمندتر از راه حل های اختصاصی “CMS سازمانی” مانند Contentful است، که به راحتی برای شما ده ها هزار هزینه برای میزبانی صرف می کند (بدون احتساب هزینه های توسعه).

معایب وب سایت وردپرس بدون سر چیست؟

ایجاد یک وب سایت وردپرس بدون هد نیز ممکن است وب سایت شما را در مضرات خاصی قرار دهد. بیایید نگاهی به چند مورد از آنها بیندازیم.

1. وردپرس بدون سر در مقایسه با سایت های وردپرس سنتی گران تر است

شما باید یک توسعه دهنده استخدام کنید تا یک صفحه نمایش سفارشی برای وب سایت خود ایجاد کنید. این به راحتی می تواند ده ها هزار دلار هزینه داشته باشد.

اگر توسعه‌دهنده هستید، زمان ارزشمندی را صرف ساختن یک نمای ظاهری سفارشی خواهید کرد.

حتی اگر از یک چارچوب توسعه front-end استفاده می‌کنید، نسبت به استفاده از یک تم آماده وردپرس با کش مناسب در سطح سرور / DNS زمان و تلاش بیشتری می‌برد.

2. برخی از افزونه های وردپرس ممکن است کار نکنند

افزونه ها مانند برنامه هایی برای وب سایت وردپرس شما هستند. آنها به شما امکان می دهند ویژگی های جدید اضافه کنید و عملکرد سایت خود را گسترش دهید.

یک وب سایت وردپرس بدون سر ممکن است نتواند از برخی از افزونه های وردپرس استفاده کند.

به عنوان مثال، برخی از داده‌های افزونه وردپرس ممکن است با استفاده از REST API قابل دسترسی نباشند، یا ممکن است ویژگی‌های افزونه برای عملکرد صحیح به یک موضوع وردپرس نیاز داشته باشند.

با این گفته، افزونه های محبوب وردپرس مانند AIOSEO یک پسوند REST API دارید که به شما امکان می‌دهد سایت‌های وردپرس بدون هد سئو ایجاد کنید.

3. سردردهای نگهدارنده

شما اساساً از پلتفرم های جداگانه برای قسمت جلویی و پشتی سایت خود استفاده خواهید کرد و باید هر دو را جداگانه نگهداری کنید.

گاهی، ممکن است همه چیز از هر طرف خراب شود. برای حل این مشکلات باید به توسعه دهندگان تکیه کنید، در غیر این صورت وقت ارزشمند خود را صرف رفع آنها خواهید کرد.

پیچیدگی اضافی با رشد کسب و کار شما کار را سخت تر می کند.

آیا باید از وب سایت وردپرس بدون سر استفاده کنید؟

به نظر ما، اکثر کاربران وردپرس نیازی به استفاده از وب سایت وردپرس بدون هد یا انواع دیگر فریم ورک بدون سر ندارند.

گران است، بیهوده پیچیده است و برای اکثریت قریب به اتفاق صاحبان وب سایت، وبلاگ نویسان، مشاغل کوچک یا فروشگاه های آنلاین.

به عنوان مثال، اگر سرعت و عملکرد دغدغه اصلی شما باشد، وب‌سایت وردپرس موجود شما به راحتی می‌تواند از هر وب‌سایت بدون سر وردپرس پیشی بگیرد.

همه افزونه های ذخیره وردپرس< /a> دارای ویژگی‌های ذخیره‌سازی صفحه، بارگذاری پیش‌بارگذاری حافظه پنهان، ذخیره‌سازی اشیا و فشرده‌سازی gzip است.

روشن کردن این ویژگی‌ها می‌تواند به طور قابل توجهی سرعت وب‌سایت شما را بدون استخدام هیچ توسعه‌دهنده‌ای افزایش دهد.

آن را با یک CDN قدرتمند و فایروال برنامه وب مانند Cloudflare یا Sucuri، و وب سایت شما حتی سریعتر خواهد شد.

به مطالعه موردی چگونه WPBeginner را سریعتر بارگذاری کردیم نسبت به وب سایت های بدون سر.

در مورد ادغام ها، بیش از 59000 افزونه وردپرس وجود دارد که تقریباً با هر پلتفرم شخص ثالث موجود یکپارچه سازی می کنند.

حتی ابزارهایی مانند Uncanny Automator وجود دارد که امکان ادغام با وب سایت های وردپرس و ابزارهای شخص ثالث را با استفاده از Zapier فراهم می کند.

اگر به یک ادغام نیاز دارید که از طریق افزونه وردپرس موجود در دسترس نباشد، احتمالاً باید یک توسعه دهنده برای نوشتن یک افزونه سفارشی استخدام کنید.

به کمک توسعه دهنده برای راه حل های سفارشی وردپرس نیاز دارید؟ از مزایای در صورت تقاضای وردپرس ما استفاده کنید خدمات پشتیبانی. با کارشناسان حرفه ای وردپرس صحبت کنید تا به شما در ایجاد راه حل های سفارشی برای وب سایت خود کمک کنند.

هزینه بسیار کمتری دارد و حتی می‌توانید کسب درآمد آنلاین با فروش آن به عنوان دانلود دیجیتال به سایر کاربران وردپرس.

چه کسی باید از وردپرس بدون سر استفاده کند؟

ما معتقدیم که وردپرس بدون هد فقط باید در سناریوهای بسیار خاص استفاده شود.

ابتدا، باید ارزیابی کنید که آیا واقعاً نیازی به یک CMS بدون هد وجود دارد یا خیر.

به عنوان مثال، شرکتی که یک وب سایت یا یک برنامه سفارشی ساخته است. آنها ممکن است برای ویژگی‌های مدیریت محتوای آسان‌تر به وردپرس نیاز داشته باشند، و در این سناریو استفاده از وردپرس بدون سر منطقی است.

ثانیاً، یا باید بودجه لازم برای استخدام و حفظ توسعه دهندگان را داشته باشید یا مهارت لازم برای حفظ یک CMS بدون هد را داشته باشید.

به یاد داشته باشید، یک CMS وردپرس بدون سر برای ایجاد یک برنامه سفارشی جدید یا برنامه ای که از WordPress برای ایجاد و مدیریت آسان تر محتوا استفاده می کند، استفاده می شود.

نکته مهمی که باید در مورد وردپرس هدلس مراقب باشید

به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار غیر فنی، گاهی اوقات سخت است که بدانید آیا واقعاً به وردپرس بدون سر نیاز دارید یا خیر.

برخی از توسعه‌دهندگان و آژانس‌های وردپرس سعی می‌کنند وب‌سایت‌های بی‌هدف را به شما تحمیل کنند، و شما باید بدانید که به چه چیزی وارد می‌شوید. به یاد داشته باشید که انگیزه آنها این است که از شما پول بیشتری بگیرند.

اگر تنها دلیلی که آنها وردپرس بدون هد را پیشنهاد می‌کنند سرعت یا سئو است، باید از آنها بپرسید که قبلاً برای بهینه‌سازی سرعت وب‌سایت شما چه کاری انجام داده‌اند و تغییر به وردپرس بدون هد چقدر ممکن است تأثیر داشته باشد. اگر پاسخ مشخصی دریافت نکردید، باید نظر دوم را جستجو کنید.

از این که بدانید برای اکثریت قریب به اتفاق وب سایت ها، پیشرفت ها ناچیز است، شگفت زده خواهید شد، اما هزینه توسعه و نگهداری وب سایت های وردپرس بدون هد بسیار بیشتر است.

هر کاری که انجام می‌دهید، اجازه ندهید کسی از شما صحبت کند که از WordPress به چیزی مانند Contentful تغییر دهید. شما بسیار ناامید خواهید شد.

ما شنیده‌ایم که بسیاری از صاحبان کسب‌وکار تنها برای اینکه متوجه شوند چه اشتباهی مرتکب شده‌اند تغییر می‌دهند و سپس دوباره به وردپرس تبدیل می‌شوند.

با این گفته، اگر 100٪ متقاعد شده اید که به یک وب سایت وردپرس بدون سر نیاز دارید، در زیر یک راهنمای گام به گام سریع آورده شده است.

چگونه یک وب سایت وردپرس بدون سر بسازیم

بسته به ابزارهایی که می خواهید برای قسمت جلویی استفاده کنید، راه های زیادی برای ایجاد یک وب سایت وردپرس بدون هد وجود دارد.

برای این آموزش، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک وب سایت وردپرس بدون هد با استفاده از صفحات استاتیک تولید شده توسط وردپرس ایجاد کنید. این انعطاف پذیرترین راه برای ایجاد یک وب سایت وردپرس بدون سر نیست، اما ساده ترین راه برای مبتدیان است.

ابتدا، شما باید یک وب سایت وردپرس بسازید که می خواهید به عنوان CMS بدون هد استفاده کنید.

این باید یک وب سایت زنده با نام دامنه و حساب میزبانی وب خودش باشد.

ما SiteGround را توصیه می کنیم . آن‌ها یکی از سریع‌ترین شرکت‌های میزبانی وردپرس و ارائه‌دهنده رسمی هستند.

سرورهای SiteGround توسط Google Cloud، که دارای بسیاری از ابزارهای داخلی بهینه‌سازی عملکرد است، پشتیبانی می‌شوند.

در عوض، اگر می‌توانید کمی بیشتر وقت بگذارید، به موتور WP. طرح Atlas آنها برای وب سایت های وردپرس بزرگ بدون سر ساخته شده است و توسعه دهندگان را هدف قرار داده است.

Atlas دارای یک حساب جعبه ایمنی رایگان، ماژولار محتوای سفارشی، طرح‌های اولیه از پیش پیکربندی شده برای سرعت بخشیدن به گردش کار شما و یکپارچگی عمیق‌تر با افزونه WPGraphQL است.

همچنین می‌توانید یک عنوان وب سایت محلی وردپرس در رایانه شخصی شما.

پس از آن، می‌توانید با افزودن پست‌ها و صفحات، کار روی وب‌سایت خود را شروع کنید. همچنین می توانید یک قالب وردپرس را انتخاب کرده و آن را طراحی کنید.

هنگامی که وب سایت شما آماده شد، باید Simply Static. برای جزئیات بیشتر، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه WordPress.

پس از فعال‌سازی، باید از صفحه Simply Static » تنظیمات دیدن کنید تا افزونه را پیکربندی کنید.

Simply Static general settings
وردپرس هدلس چیست و آیا باید از آن استفاده کرد مزایا و معایب 4

از اینجا، می‌توانید مسیر URL را که می‌خواهید در فایل‌های استاتیک خود استفاده کنید، انتخاب کنید.

به عنوان مثال، اگر URL را می‌دانید یا نام دامنه که در آن فایل های ثابت خود را میزبانی می کنید، سپس می توانید آن URL را در زیر ” فیلد URL های مطلق

اگر مطمئن نیستید، می‌توانید از گزینه «URLهای نسبی» استفاده کنید.

بعد، به برگه «شامل/حذف» بروید. از اینجا می‌توانید صفحات دیگری را برای اضافه کردن یا حذف اضافه کنید.

Exclude URLs
وردپرس هدلس چیست و آیا باید از آن استفاده کرد مزایا و معایب 5

همچنین می‌توانید از عبارات regex برای حذف نشانی‌های اینترنتی که با یک الگوی خاص مطابقت دارند استفاده کنید.

فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات خود روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.

اکنون، شما آماده تولید فایل های ثابت برای وب سایت بدون سر هستید. به سادگی به صفحه Simply Static » Generate بروید و روی دکمه «Generate Static Files» کلیک کنید.

Generate static files
وردپرس هدلس چیست و آیا باید از آن استفاده کرد مزایا و معایب 6

سپس این افزونه شروع به خزیدن وب سایت شما و ذخیره فایل های ثابت در یک پوشه موقت می کند. بسته به تعداد صفحات وب سایت شما ممکن است کمی طول بکشد.

پس از اتمام، یک اعلان موفقیت آمیز با پیوندی برای دانلود فایل ها در رایانه خود در قالب آرشیو فشرده مشاهده خواهید کرد.

Download files to your computer
وردپرس هدلس چیست و آیا باید از آن استفاده کرد مزایا و معایب 7

پس از دانلود فایل فشرده، باید آن را استخراج کنید.

اکنون آماده آپلود فایل های استخراج شده در وب سایت یا سروری هستید که می خواهید وب سایت بدون هد خود را در آن میزبانی کنید.

می‌توانید به وب‌سایت خود متصل شوید با استفاده از یک سرویس گیرنده FTP یا برنامه مدیریت فایل در کنترل پنل میزبانی.

پس از اتصال، فایل‌های استاتیک استخراج‌شده را که قبلا دانلود کرده‌اید در وب‌سایت خود آپلود کنید.

Upload static files
وردپرس هدلس چیست و آیا باید از آن استفاده کرد مزایا و معایب 8

پس از آن، می‌توانید از وب‌سایت استاتیک خود بازدید کنید تا آن را در عمل ببینید.

توجه: برای به‌روزرسانی وب‌سایت استاتیک خود، باید محتوای جدیدی را در نصب وردپرس خود ایجاد کنید و سپس کل فرآیند را مجدداً تکرار کنید تا فایل‌های استاتیک در حال ارائه به کاربران خود را جایگزین کنید.

توجه به این نکته مهم است که این انعطاف پذیرترین راه برای ایجاد یک وب سایت وردپرس ایستا نیست.

وقتی از یک راه حل وردپرس بدون هد مانند WP Engine Atlas استفاده می کنید، ابزارهای توسعه دهنده بهتر، طرح های اولیه سایت شروع، راهنماهای نحوه کار، راه حل های توسعه هوشمندتر تولید و موارد دیگر را دریافت می کنید.

برای وب‌سایت‌های بزرگ‌تر و راه‌حل‌های سازمانی، توصیه می‌کنیم از اطلس موتور WP به همراه WPGraphQL برای باز کردن قدرت کامل سیستم مدیریت محتوا وردپرس بدون هد.

به این ترتیب، اگر صاحب یک کسب‌وکار کوچک هستید و جایی خوانده‌اید که برای بهبود رتبه‌بندی SEO خود به یک سایت وردپرس بدون سر نیاز دارید، این فقط توصیه اشتباه است. با دنبال کردن راهنمای ما در نحوه افزایش سرعت وردپرس.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند درباره وردپرس بدون هد و اینکه آیا باید از آن برای وب سایت خود استفاده کنید یا خیر. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در نحوه انجام تست سرعت وردپرس یا انتخاب تخصصی ما از سریعترین میزبانی وردپرس.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا