چطوری میشه

راهنمای گام به گام راه اندازی وبلاگ در سال 2024

راهنمای گام به گام راه اندازی وبلاگ در سال 2024

هنوز به یاد دارم که برای اولین بار با وردپرس آشنا شدم. تصمیم گرفتم که یک وبلاگ راه اندازی کنم – قبلاً یک وبلاگ را به سختی خوانده بودم چه برسد به اینکه وبلاگی را ایجاد کنم. اگرچه من دانش قدیمی HTML و CSS را داشتم که قدمت آن به اواخر دهه 90 بازمی‌گردد (زمانی که وب‌سایتی را با چیزی جز notepad و نرم‌افزار FTP ساختم)، خیلی از عمق خود خارج شده بودم.

وردپرس روش ترجیحی ما برای راه اندازی وبلاگ است زیرا کار با آن بسیار آسان است. اما واقعیت این است که وقتی برای اولین بار وبلاگی را راه اندازی می کنید، فراموش کردن چقدر ترسناک وردپرس است. چیزی که این همه قابلیت ارائه می دهد نمی تواند برای یک تازه کار وبلاگ نویس کاملاً شهودی باشد. چیزهای زیادی برای فکر کردن در مورد تنظیمات، تم ها، افزونه ها و موارد دیگر وجود دارد.

با در نظر گرفتن موارد فوق، می خواستم یک راهنمای بسیار ساده برای شروع وبلاگ نویسی وردپرس ایجاد کنم. این یک راهنمای گام به گام برای راه‌اندازی وبلاگی است که برای همه دنیا آماده است.

فهرست مطالب:

در زیر فهرستی از مراحل مختلف آمده است، بنابراین اگر قبلاً یک مرحله را تکمیل کرده‌اید، می‌توانید به مرحله‌ای که در حال حاضر در آن هستید بروید و اگر از طریق راهنما کار می‌کنید، همیشه می‌توانید مرحله فعلی را نشانه‌گذاری کنید. قدمی که می روید تا به آن برگردید.

  1. هاست وردپرس را دریافت کنید
  2. نصب وردپرس و پیکربندی تنظیمات
  3. یک قالب وردپرس را برای راه اندازی وبلاگ انتخاب کنید
  4. نصب پلاگین های توصیه شده
  5. شروع وبلاگ نویسی

مرحله 1: میزبانی وردپرس را دریافت کنید

قبل از شروع وبلاگ به مکانی برای میزبانی وبلاگ خود نیاز دارید. صدها و احتمالاً هزاران شرکت میزبانی وب در دسترس هستند، اما همه میزبانی ها یکسان نیستند. اولین قانون سرانگشتی این است که هیچ چیز در زندگی رایگان نیست – به خصوص میزبانی. بنابراین اگر شرکتی را مشاهده کردید که کاملا رایگان تبلیغ می کند، بدون نیاز به هاست، آن را نخرید. شما بهتر است 3 تا 20 دلار در ماه در یک برنامه میزبانی مناسب سرمایه گذاری کنید.

هر یک از اینها گزینه عالی برای یک وبلاگ جدید است. Bluehost برنامه هایی با بودجه آگاهانه ارائه می دهد که بیش از توانایی مدیریت یک وبلاگ جدید هستند. اگرچه اگر می توانید هر ماه مقداری بیشتر هزینه کنید، میزبانی ویژه وردپرس را از WP Engine (که ما از آن استفاده می کنیم) به شدت توصیه می کنیم زیرا آنها به طور کامل سرور و به روز رسانی های اصلی شما را برای شما مدیریت می کنند. به علاوه هر دو نسخه پشتیبان و اسکن امنیتی را برای کمک به ایمن تر کردن وب سایت شما ارائه می دهند.

مهمتر از همه این برنامه ها با WordPress عالی کار می کنند. این روش ترجیحی ما برای راه اندازی وبلاگ است، زیرا استفاده از آن آسان است، تعداد زیادی ویژگی عالی ارائه می دهد و بسیار انعطاف پذیر است (به لطف همه تم ها و افزونه های موجود).

مرحله 2: نصب وردپرس و پیکربندی تنظیمات

همانطور که گفته شد، هر سه برنامه میزبانی که توصیه می کنیم کاملاً با وردپرس سازگار هستند و اگر می خواهید یک وبلاگ راه اندازی کنید عالی هستند. هنگامی که طرحی را انتخاب کردید، باید برای وب سایت خود وردپرس را نصب و راه اندازی کنید. بسته به میزبان شما، نصب وردپرس ممکن است کمی متفاوت باشد، اما مهم نیست که کدام را انتخاب می کنید، سایت شما باید در زمان بسیار کمی برای وبلاگ نویسی فعال و آماده باشد.

  • Bluehost هنگام ثبت نام دارای یک راه اندازی سریع با یک کلیک است. به سادگی وارد حساب خود شوید و گزینه «نصب وردپرس» را در وب سایت انتخاب کنید. از آنجا فقط اعلان های روی صفحه را دنبال کنید تا نام دامنه خود را انتخاب کرده و اطلاعات ورود به سیستم مدیریت وردپرس خود را ایجاد کنید. می‌توانید درباره نحوه نصب WordPress با Bluehost در راهنمای ما اطلاعات بیشتری کسب کنید.
  • راه اندازی

  • Cloudways تنها چند مرحله پس از ثبت نام برای یک حساب انجام می شود. شما باید برنامه خود را انتخاب کنید (وردپرس) و سرور ابری، اندازه سرور و مکان خود را انتخاب کنید (قیمتی که در بالا ذکر کردیم بر اساس Digital Ocean بود – گزینه های دیگری مانند AWS با هزینه های بالاتر در دسترس هستند). سپس Cloudways سرور شما را راه اندازی کرده و وردپرس را برای شما نصب می کند. پس از آن می‌توانید به کنسول Cloudways خود بروید و راهنمای راهنمای ویژگی‌ها را دنبال کنید. چند مرحله دیگر مانند افزودن نام دامنه و زمان‌بندی پشتیبان‌گیری وجود دارد که می‌توانید در راهنمای راه‌اندازی Cloudways
  • WP Engine نیز یک برنامه میزبانی مدیریت شده وردپرس است، بنابراین نیازی به نصب وردپرس ندارید. با این حال، همچنان باید یک دامنه جدید اضافه کنید یا وب‌سایت خود را انتقال دهید (فقط وارد شوید و اگر می‌خواهید وب‌سایت خود را جابجا کنید، به Install > Site Migration بروید، چه در حال انتقال یک وب‌سایت یا راه‌اندازی یک وب‌سایت هستید. یکی جدید به Install > Domains بروید تا روی دامنه خود اشاره کنید. اگر یک طرح حرفه ای یا بالاتر را با WP Engine انتخاب کرده اید، می توانید چندین وب سایت را در برنامه میزبانی خود نصب کنید. برای افزودن یک سایت جدید روی Installs بروید و روی گزینه Add کلیک کنید، سپس روند افزودن دامنه خود را تکرار کنید.
  • سایر هاست ها: اگر از میزبان دیگری استفاده می کنید، مشکلی نیست! می‌توانید وردپرس را روی هر میزبانی نصب کنید (فقط باید وردپرس را به صورت دستی دانلود و نصب کنید).
d8b1d8a7d987d986d985d8a7db8c daafd8a7d985 d8a8d987 daafd8a7d985 d8b1d8a7d987 d8a7d986d8afd8a7d8b2db8c d988d8a8d984d8a7daaf d8afd8b1 d8b3 6699e90ccf388

هنگامی که وردپرس را نصب و آماده کردید، می‌توانید به آدرس اینترنتی خود بروید تا وارد وردپرس شوید. باید پیوندی به ورود به وردپرس شما از حساب میزبانی شما وجود داشته باشد (معمولاً به your-url.com/wp-login یا wp-admin یا چیزی مشابه می رود). از نام مدیر یا ایمیل و رمز عبوری که هنگام تنظیم اطلاعات خود برای حساب میزبانی خود ایجاد کرده اید استفاده کنید.

WordPress بسیار قابل تنظیم است (در واقع 100٪ قابل تنظیم است زیرا نرم افزار منبع باز است)، اما برای اهداف این راهنما به تنظیماتی اشاره می کنم که از طریق داشبورد وردپرس شما به آن دسترسی دارید. اگر ماوس را روی مورد منوی تنظیمات در نوار کناری خود نگه دارید، تعدادی گزینه را مشاهده خواهید کرد.

ممکن است فهرستی بسیار زیاد به نظر برسد، اما لزومی ندارد – فقط چند تنظیمات اصلی در این صفحات وجود دارد که باید در این مرحله به آنها توجه کنید. بیایید هر کدام را به ترتیب مرور کنیم.

تنظیمات عمومی وردپرس

WordPress Settings: General

در این صفحه مهمترین تنظیمات فیلدهایی برای وارد کردن عنوان و عنوان سایت شما هستند. می‌توانید هر زمان که بخواهید بازگردید و آن‌ها را تغییر دهید، اما خوب است که از همان ابتدا ایده‌ای داشته باشید که می‌خواهید برای اینها برای برندسازی ثابت استفاده کنید. عنوان احتمالاً فقط نام سایت، نام تجاری یا نام شما خواهد بود (اگر یک وبلاگ شخصی باشد)، بنابراین این کار آسان است. برای شعار خود به این فکر کنید که در وهله اول چه چیزی می خواستید یک وبلاگ راه اندازی کنید. باید توضیح دهد که وبلاگ شما در مورد چیست. همچنین در صورت تمایل می توانید قالب تاریخ و زمان را از این صفحه تغییر دهید.

نوشتن تنظیمات وردپرس

در این بخش می‌توانید یک دسته و نوع پست پیش‌فرض برای مقالات خود تنظیم کنید. با توجه به اینکه هنوز وبلاگ نویسی را شروع نکرده اید، این بخشی است که می توانید بعداً به آن بازگردید. اگر پیش‌فرض‌ها را مطابق میل خود ویرایش کنید، این گام مهمی نیست، اگرچه می‌تواند به سرعت بخشیدن به فرآیند وبلاگ‌نویسی تا چند ثانیه کمک کند.

خواندن تنظیمات وردپرس

WordPress Settings: Reading

از برگه خواندن، می‌خواهید تنظیم کنید که چه چیزی صفحه اصلی شما نمایش داده می‌شود. بر اساس موضوعی که استفاده می کنید، ممکن است بخواهید از آخرین پست های وبلاگ خود یا یک صفحه ثابت سفارشی استفاده کنید. درباره نحوه تنظیم و ویرایش صفحه اصلی WordPress خود در راهنمای ما بیشتر بخوانید.

تنظیمات وردپرس بحث

WordPress Settings: Discussion

این صفحه شامل تمام تنظیمات مربوط به نظرات در سایت شما است. در این زمان ملاحظات اصلی شما باید این باشد که آیا به افراد اجازه ارسال نظر می دهید یا نه و اینکه cنظرات باید به صورت دستی تأیید شوند. گزینه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آنها عبور کنید، اگرچه اکثر تنظیمات پیش فرض باید به خوبی کار کنند

تنظیمات وردپرس رسانه

این جایی است که می توانید گزینه های برش را برای رسانه (تصاویر) که به وب سایت خود اضافه می کنید بیابید. وردپرس شامل گزینه هایی برای اندازه های برش تصویر کوچک، متوسط ​​و بزرگ است. اگر می‌خواهید از اندازه‌های از پیش تعیین‌شده در پست‌های خود استفاده کنید، می‌توانید آنها را رها کنید یا آنها را سفارشی کنید.

تنظیمات پیوندهای دائمی وردپرس

WordPress Settings: Permalinks

پیوندهای دائمی همان چیزی است که در نوار آدرس مرورگر ظاهر می‌شود، زمانی که یک بازدیدکننده در هر صفحه معینی از سایت شما باشد – این نشانی اینترنتی شما به اضافه صفحه منحصر به فرد یا شناسه پست است. به عنوان مثال پیوند دائمی این صفحه “get-started-wordpress-blogging” است.

در این صفحه تنظیمات فهرستی از قالب‌های پیوند ثابت مختلف به شما نمایش داده می‌شود. به طور پیش فرض وردپرس برای استفاده از شناسه پست تنظیم شده است که خیلی زیبا نیست. در عوض، ما به طور کلی گزینه نام پست را ترجیح می دهیم و توصیه می کنیم زیرا استفاده از آن آسان است، از نظر بصری جذاب است و یک تقویت اضافی برای سئوی شماست (استفاده از کلمه کلیدی شما در اسلاگ معمولاً چیز خوبی است).

توجه: هنگامی که یک ساختار پیوند دائمی را انتخاب کردید و شروع به انتشار پست کردید، نباید آن را بدون آمادگی تغییر دهید. تغییر ساختار پیوند دائمی بدون برنامه ریزی و اجرای مناسب می تواند منجر به شکستگی لینک ها و خطاهای 404 در وب سایت شما شود، بنابراین لطفاً در مورد هدف نحوه تغییر ایمن پیوندهای ثابت.

پاداش: نمایه شما

به غیر از تنظیمات عمومی وردپرس، باید به نمایه کاربری خود نیز نگاهی بیندازید، که می‌توانید آن را در کاربران > نمایه شما یا با کلیک کردن روی نام خود در سمت راست بالای صفحه پیدا کنید.< /p>

WordPress Settings: User Profile

جزئیات نگهداری شده در این صفحه اغلب با مضامین نمایش داده می شوند (معمولاً به عنوان نویسنده پست) بنابراین مهم است که کمی وقت بگذارید و مطمئن شوید که اطلاعات صحیح وارد شده است. مطمئن شوید که گزینه کشویی نمایش نام عمومی روی نامی تنظیم شده است که می خواهید به جهان نشان داده شود. این با انتخاب نام کاربری، نام و نام خانوادگی یا نام مستعار شما تعریف می شود. و اگر موضوع شما شامل پشتیبانی از بیو است، فراموش نکنید که آن را نیز اضافه کنید.

در آخر، همچنین باید یک Gravatar  (با استفاده از همان حساب ایمیلی که ورود به وردپرس شما است) با تصویری که دارید راه اندازی کنید می خواهم برای پروفایل خود استفاده کنم. معمولاً یک هد شات خوب منطقی است، اگرچه می توانید هر تصویری را که فکر می کنید مناسب است آپلود کنید.

مرحله 3: یک قالب وردپرس را برای راه اندازی وبلاگ انتخاب کنید

این جایی است که اکثر وبلاگ نویسان جدید در آن غافلگیر می شوند – آنها ساعت ها و ساعت ها را صرف جستجوی یک موضوع کامل می کنند. بنابراین اجازه دهید باری از ذهنتان بردارم: وقتی تازه شروع کرده‌اید، موضوع شما چندان مهم نیست. تنها تمرکز شما باید تولید محتوا و ارائه آن برای دیدن مردم باشد. بیش از حد نگران طراحی سایت خود نباشید تا زمانی که مخاطبان قابل توجهی داشته باشید که به شما بگویند آیا آن را دوست دارند یا نه.

به‌طور پیش‌فرض، تم سالانه وردپرس را در وب‌سایت خود فعال خواهید دید. Automattic (کسانی که پشت وردپرس هستند) هر سال یک مورد جدید منتشر می کند و هر کدام برای وبلاگ نویسان طراحی می شود (جدیدترین موضوع بیست بیست و چهار جدید است. – یک موضوع رو به جلو گوتنبرگ). هر سال این موضوع جدید معمولاً برای کسانی که تازه شروع به کار با وردپرس برای راه اندازی وبلاگ کرده اند بسیار مناسب است.

Twenty Twenty Four Theme
راهنمای گام به گام راه اندازی وبلاگ در سال 2024 18

اما در برخی مواقع ممکن است بخواهید به موضوعی با ویژگی های بیشتر برای وب سایت در حال رشد خود تغییر دهید. ایجاد سوئیچ آسان است – تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک تم جدید نصب کنید. فقط از طریق نوار کناری خود به ظاهر > تم ها > افزودن جدید بروید. برای آپلود تم خود روی دکمه کلیک کنید. سپس فایل فشرده تم خود را برای آپلود انتخاب کنید، طرح زمینه را نصب کنید و سپس آن را فعال کنید. تا ده! شما به تازگی یک تم ممتاز دوست‌داشتنی با ویژگی‌ها و گزینه‌های بیشتر نصب کرده‌اید که در یک طرح زمینه رایگان دریافت خواهید کرد.

اگرچه تم‌های رایگان و ممتاز زیادی برای انتخاب و انتخاب وجود دارد، اما واقعاً نمی‌توانید کیفیت تم‌های ساخته شده در اینجا در WPExplorer را شکست دهید. در اینجا چند مورد دلخواه ما وجود دارد – یکی رایگان، یکی ممتاز.

موضوع وردپرس وبلاگ مبتنی بر بلوک رایگان Mesa

Mesa Free Block Theme
راهنمای گام به گام راه اندازی وبلاگ در سال 2024 19

Mesa یک تم وبلاگ نویسی وردپرس شیک و رایگان به سبک سنگ تراشی است که برای وبلاگ های شخصی یا حرفه ای عالی است. این طرح زمینه حول سازنده بلوک گوتنبرگ ساخته شده است، این موضوع از هزاران طرح‌بندی پست پشتیبانی می‌کند و شامل گزینه‌های سفارشی‌کننده مفیدی است که به شما کمک می‌کند تا پیش بروید.

تم وردپرس چند منظوره و وبلاگ نویسی نهایی (Premium)

Total

در آخر، چگونه می‌توانیم توتال را ذکر نکنیم؟ تم Total دقیقاً همین است – یک راه حل کامل برای هر نوع وب سایتی، به خصوص اگر می خواهید یک وبلاگ راه اندازی کنید. با یک صفحه ساز پیشرفته کشیدن و رها کردن، گزینه های رنگ نامحدود، فونت های سفارشی Google، نمونه کارها و گالری های داخلی، لغزنده های ممتاز، فرمت های پست ویدیویی و صوتی، سازنده هدر، ویجت های سفارشی و موارد دیگر Total را می توان به راحتی سفارشی کرد. یک وبلاگ شخصی راه اندازی کنید، یک وب سایت شرکتی را مدیریت کنید، وبلاگ های خود را پست کنید، دستور العمل ها را به اشتراک بگذارید و موارد دیگر. کاری وجود ندارد که توتال نتواند انجام دهد!

اما اینها فقط برخی از موارد دلخواه ما هستند که راه اندازی وبلاگ را برای شما آسان می کنند. اکنون که موضوع خود را انتخاب کرده اید، وقت آن است که به بررسی برخی از افزونه ها بپردازید!

مرحله 4: نصب افزونه های توصیه شده

اگر تم ها اولین مانع برای وبلاگ نویسان جدید هستند، افزونه ها باید در جایگاه دوم قرار گیرند. خیلی آسان است که ساعت ها صرف نصب هر تعداد افزونه قبل از اینکه واقعاً کاری را در زمینه تولید محتوا انجام دهید، صرف کنید. زمان بسیار بدی است.

در واقع شما برای شروع به‌عنوان وبلاگ‌نویس به هیچ افزونه‌ای نیاز ندارید. وردپرس به خوبی مجهز شده است. با این حال، برخی از افزونه‌ها وجود دارند که توصیه می‌کنم آن‌ها را نصب و فعال کنید تا بیشترین استفاده را از وبلاگ خود ببرید.

توجه – هر یک از این افزونه‌ها رایگان هستند و می‌توانند با پیمایش به افزونه‌ها > افزودن جدید از طریق نوار کناری خود نصب شوند. سپس از کادر جستجو برای جستجوی یک افزونه رایگان در مخزن استفاده کنید (یا برای آپلود افزونه‌ای که در جای دیگری دانلود کرده‌اید، کلیک کنید).

d8b1d8a7d987d986d985d8a7db8c daafd8a7d985 d8a8d987 daafd8a7d985 d8b1d8a7d987 d8a7d986d8afd8a7d8b2db8c d988d8a8d984d8a7daaf d8afd8b1 d8b3 6699e919acade

وقتی افزونه مورد نظر خود را پیدا کردید، روی پیوند «اکنون نصب کنید» کلیک کنید. پس از نصب افزونه، گزینه ای به شما داده می شود تا افزونه جدید خود را فعال کنید. خودشه! افزونه اکنون نصب و فعال شده است. راه‌اندازی هر یک از این افزونه‌های توصیه‌شده باید بسیار ساده باشد، اما اگر سؤال ساده‌ای دارید، می‌توانید در بخش نظرات زیر بپرسید، یا از صفحه افزونه در WordPress.org دیدن کنید تا یک موضوع پشتیبانی باز شود.

برای محافظت از هرزنامه، Akismet را امتحان کنید

Akismet WordPress Spam Protection Plugin

هرزنامه‌های نظر می‌تواند بعداً مشکل بزرگی باشد، اگر راه‌اندازی راه‌اندازی نکنید یا دو تا برای جلوگیری از ارسال هرزنامه پلاگین شماره یک برای این،  Akismet متعلق به وردپرس است، و در حالی که افزونه‌های هرزنامه دیگری در دسترس هستند، ما فکر می‌کنیم که یک href=”https://www.wpexplorer.com/akismet-spam-plugin-wordpress/”>بهترین افزونه محافظت از هرزنامه برای وردپرس. استفاده از Akismet نسبتاً ساده است – فقط کافی است نصب کنید، فعال کنید و سطح “سخت” را انتخاب کنید. پس از آن Akismet نظرات شما را اسکن می کند و به طور خودکار نظرات مشکوک را به پوشه هرزنامه شما منتقل می کند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را خالی کنید.

سئوی خود را با Yoast بهینه کنید

Yoast SEO

بهینه سازی موتور جستجو یا به اختصار SEO یکی از جنبه های ضروری هر وب سایتی است. اما تبدیل شدن به یک متخصص سئو سال ها طول می کشد و حتی پس از آن باید به یادگیری ادامه دهید. به همین دلیل است که افزونه هایی مانند Yoast SEO یک افزونه مهم برای کاربران وردپرس هستند. ما Yoast SEO را دوست داریم زیرا شامل گزینه های اولیه SEO برای خرده نان، عناوین، گزیده ها، بهینه سازی کلمات کلیدی و موارد دیگر است.

افزودن Google Analytics با MonsterInsights

MonsterInsights Analytics for WordPress

یک راه عالی برای مشاهده عملکرد سایت شما این است که بازدیدهای سایت خود را از طریق Google Analytics پیگیری کنید. راهنمای ما در مورد نحوه راه اندازی Google Analytics را برای وب سایت خود بررسی کنید، اما پس از ایجاد حساب و اضافه کردن کد رهگیری خود را به وب سایت خود می توانید شروع به نظارت بر وب سایت خود کنید. مطمئناً می‌توانید هر روز حساب Google Analytics خود را به صورت دستی بررسی کنید، اما وردپرس CMS انعطاف‌پذیری است که هزاران افزونه آسان برای استفاده را ارائه می‌کند که تجزیه و تحلیل شما را در داشبورد وردپرس شما یکپارچه می‌کند. ما MonsterInsights را توصیه می‌کنیم زیرا با Yoast SEO به خوبی کار می‌کند – از این طریق می‌توانید استراتژی سئوی خود را با خود ترکیب کنید. نظارت بر SEO برای نتایج بسیار بهتر.

پشتیبان‌گیری از وردپرس را با پشتیبان‌گیری Jetpack (که قبلاً VaultPress نامیده می‌شد) حفظ کنید

VaultPress for WordPress

همیشه ایده خوبی است که برای بدترین‌ها برنامه‌ریزی کنید، و یکی از بهترین راه‌هایی که هنگام راه‌اندازی یک وبلاگ با وردپرس به‌خوبی انجام نمی‌شود، تهیه نسخه پشتیبان‌گیری منظم است. VaultPress یک افزونه رایگان است، اما به عضویت ممتاز نیاز دارد تا بتوانید نسخه‌های پشتیبان کامل سایت را ایجاد و نگهداری کنید. این بخشی از طرح‌های ممتاز Jetpack است که فقط از 3.50 دلار در ماه (فقط 39 دلار در سال) شروع می‌شود. قیمت بسیار پایین برای داشتن آرامش کامل که وب سایت شما دارای پلن B است. اگر نمی خواهید از یک افزونه برای پشتیبان گیری استفاده کنید، مشکلی نیست. چند روش رایگان مختلف وجود دارد که می‌توانید از آنها برای پشتیبان‌گیری از وردپرس از طریق طرح میزبانی خود یا به صورت دستی استفاده کنید.

مرحله 5: شروع به وبلاگ نویسی

در این مرحله وبلاگ شما تقریباً برای تولید محتوا آماده شده است و فقط چند مورد دیگر وجود دارد که باید از آنها مراقبت کنید. اولین مورد خلاص شدن از شر نمونه پست، صفحه و نظری است که وردپرس به طور پیش فرض شامل می شود.

صفحه و پست نمونه را حذف کنید

ابتدا روی آیتم منوی صفحات در نوار کناری خود کلیک کنید. در وبلاگ کاملاً جدید خود فقط یک صفحه نمونه را مشاهده می کنید که می توانید با نگه داشتن ماوس روی هر کدام و انتخاب گزینه سطل زباله آن را حذف کنید.

deleting a wordpress post

در حال حاضر نیازی به ایجاد هیچ صفحه جدیدی ندارید، اگرچه ممکن است بخواهید بعداً برای ایجاد یک درباره یا صفحه تماس در برخی مواقع. ما در حال حاضر بر روی راه اندازی وبلاگ شما تمرکز کرده ایم که به چیزی جز پست نیاز ندارد. بنابراین روی پست‌ها در نوار کناری خود کلیک کنید و مانند صفحات خود، نمونه پستی را که با عنوان “سلام دنیا!”

است حذف کنید.

اکنون وبلاگ شما تازه، تمیز و آماده برای سخنان خردمندانه شما است.

اولین پست خود را ایجاد کنید

بیایید نگاهی به ایجاد اولین پست شما بیندازیم. کافیست از طریق نوار کناری خود به پست‌ها > افزودن جدید بروید و با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد:

Create Your First Post in Gutenberg

این ویرایشگر بلوک داخلی وردپرس به نام گوتنبرگ است. ایده این است که شما بلوک ها (پاراگراف ها، عنوان ها، تصاویر و غیره) را برای سازماندهی و ساخت محتوای خود وارد می کنید. می‌توانید درباره نحوه استفاده از گوتنبرگ در راهنمای ما اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اما، اگر ترجیح می دهید از ویرایشگر وردپرس به سبک اسناد قدیمی استفاده کنید، می توانید به سادگی افزونه ویرایشگر کلاسیک را نصب کنید. . با فعال بودن این افزونه، پست های شما شبیه به این خواهند بود:

Create Your First Post in the Classic Editor

هر ویرایشگری را که ترجیح می دهید، سه نکته کلیدی وجود دارد که برای انتشار اولین پست خود به آن نیاز دارید (اگرچه ما یک راهنمای انتشار اولین پست وردپرس خود):

  1. یک عنوان برای پست خود ایجاد کنید: این در فیلد مستقیماً در زیر «افزودن پست جدید» قرار می‌گیرد. آن را واضح، مختصر و جذاب بیان کنید. همچنین ایده خوبی است که کلمه کلیدی خود را نیز وارد کنید.
  2. محتوای خود را بنویسید: این مورد در کادر ویرایشگر متن اصلی قرار می‌گیرد که بیشتر صفحه را اشغال می‌کند. این یک ویرایشگر what-you-see-is- what-you-get (به اختصار WYSIWYG) است، به این معنی که می توانید تغییراتی را که با ویرایشگر ایجاد می کنید هنگام استفاده از گزینه های موجود (پررنگ، ایتالیک، اندازه فونت، پیوندها و غیره مشاهده کنید). ) یا درج رسانه (تصاویر، پیوندهای ویدیویی و غیره).
  3. انتخاب یک تصویر، دسته و برچسب‌های ویژه: اگر می‌خواهید یک تصویر ویژه اضافه کنید اکنون زمان آن رسیده است. همچنین توصیه می‌کنیم از دسته‌ها (گروه‌بندی‌های گسترده پست‌ها) و برچسب‌ها (مشخص‌کننده‌های خاص، ویژه) استفاده کنید، زیرا آنها مرور وب‌سایت شما را برای خوانندگان آسان‌تر می‌کنند، وقتی که صدها پست در وبلاگ خود دارید.

با توجه به این سه نقطه، روی دکمه انتشار کلیک کنید. همین – ایجاد محتوا در وردپرس به همین راحتی است! در حالی که تعدادی کار وجود دارد که می‌توانید برای بهینه‌سازی و ارائه بهتر پست‌های خود انجام دهید، کلید شروع کار این است: شروع به کار. بعداً نگران چاپ دقیق آن باشید، اما فعلاً مقداری از محتوا را در دسترس قرار دهید!

ویژگی های بیشتر را اضافه کنید

همیشه می توانید به وب سایت وردپرس خود اضافه کنید. صفحات بیشتری اضافه کنید، افزونه های بیشتری اضافه کنید، یک تم جدید برای افزودن سبک های جدید انتخاب کنید. آسمان حد است! در اینجا چند ویژگی رایج دیگر وجود دارد که ممکن است بخواهید به سایت خود اضافه کنید (تغییر اسپویلر – بسیاری از آنها فقط به یک افزونه نیاز دارند).

منتظر چه هستید؟ برو یک وبلاگ راه اندازی کن!

شروع با وبلاگ نویسی واقعاً به آسانی فرآیند پنج مرحله ای بالا است، و منحنی یادگیری برای راه اندازی یک وبلاگ کم عمق است، اگر به جای پریدن از انتها، با دست و پا زدن شروع کنید. زمان زیادی برای وسواس در مورد تغییرات جزئی موضوع، افزونه های جدید و بهینه سازی سئوی خود وجود دارد، اما وبلاگ نویسی موفق تقریباً همیشه به محتوای که تولید می کنید بازمی گردد.

در بیشتر موارد بازدیدکنندگان به اندازه ای که به محتوای شما اهمیت می دهند، به طراحی یا عملکرد فانتزی افزونه شما اهمیت نمی دهند. بنابراین قلب وبلاگ نویسی را در آغوش بگیرید، ایجاد کنید و یک وبلاگ راه اندازی کنید!

آیا در مورد نحوه راه اندازی وبلاگ سؤالی دارید؟ یا وبلاگ نویسی وردپرس به طور خاص؟ خوشحال می شویم کمک کنیم – فقط یک نظر در زیر بنویسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا