چطوری میشه

Master .htaccess وردپرس کنترل

Master .htaccess وردپرس کنترل

اکثر توسعه دهندگان وب در مورد جادوی فایل .htaccess وردپرس و شاید برخی از کارهایی که می تواند انجام دهد می دانند. در پست امروز من قصد دارم با برخی از اصول اولیه شروع کنم، اما سپس دنیای کاملی از کارهایی را به شما نشان می دهم که می توانید با این فایل متنی کوچک انجام دهید. همه نکات به طور خاص برای کاربران وردپرس در نظر گرفته شده است، بنابراین قهوه خود را بردارید و برای یادگیری چند ترفند جالب آماده شوید.

چند زمینه برای افراد ناآشنا

فایل .htaccess توسط بسیاری از وب سرورهای مبتنی بر یونیکس / لینوکس پشتیبانی می شود که محبوب ترین آنها سرور آپاچی است. اگر مطمئن نیستید که شرکت میزبانی شما از کدام نرم افزار سرور استفاده می کند، می توانید از تیم پشتیبانی آنها بپرسید و آنها با خوشحالی به شما خواهند گفت.

در صورت تمایل می‌توانید کمی کار مخفیانه نیز انجام دهید، احتمالاً چند راه برای انجام این کار وجود دارد، اما یک کار سریع که من انجام می‌دهم این است که یک فایل PHP ساده را روی سرور با این خط در آن قرار دهم:

نام فایل را چیزی شبیه test.php بگذارید، سپس با مرورگر وب خود (به عنوان مثال YourDomain.com/test.php) در میان (بسیاری از موارد) به این فایل دسترسی داشته باشید، اگر خروجی تولید شده را مرور کنید، سرنخ هایی دریافت خواهید کرد. در مورد اینکه روی کدام وب سرور در حال اجرا هستید. در زیر یک تصویر سریع از یکی از تنظیمات من وجود دارد، خط “Apache 2.0 Handler” نشان می دهد که این سرور وب Apache است.

php-info

به سادگی Quiet.htaccess یک فایل متنی ساده است که از طریق ftp روی وب سرور شما قرار می گیرد تا کنترل های مختلف را اضافه کند. اگر در این زمینه تازه کار هستید، به نام فایل توجه ویژه ای داشته باشید، در ابتدای نام فایل یک نقطه “.” وجود دارد.

اگر از ftp برای دسترسی به وب سرور خود استفاده می‌کنید، می‌توانید این فایل را مستقیماً روی سرور تغییراتی ایجاد کنید یا می‌توانید به صورت محلی تغییراتی در آن ایجاد کنید و سپس آن را آپلود کنید.

یک نکته آخر برای مبتدیان اگر این برای شما کمی جدید است، در برنامه FTP خود ممکن است از آن بخواهید فایل های مخفی را نشان دهد، بنابراین می توانید فایل htaccess. را ببینید. نقطه شروع نام فایل به سرور می گوید که این باید یک فایل مخفی باشد.

اوه، مشکلی پیش آمد!

قبل از اینکه وارد دستورات مختلفی شویم که قرار است امروز در مورد آن صحبت کنیم، یک کلمه کوتاه در مورد اینکه چه زمانی کارها اشتباه می شود. اگر یکی از دستورات را اشتباه تایپ کنید یا از دستوری استفاده کنید که توسط شرکت میزبان خاص شما پشتیبانی نمی‌شود، وقتی سعی می‌کنید به سایت خود دسترسی پیدا کنید، این پاسخ را دریافت خواهید کرد.

“خطای HTTP 500 خطای داخلی سرور”.

با این موضوع زیاد عصبانی نشوید، فقط آخرین تغییری را که انجام داده‌اید پس بگیرید و فایل htaccess. را دوباره آپلود کنید و آن را برطرف خواهید کرد. بدیهی است که بهتر است همه این کارها را قبل از اینکه وب‌سایت شما در جهان منتشر شود انجام دهید.

بنابراین با تمام این موارد، بیایید ببینیم با htaccess. چه کاری می توانیم انجام دهیم

تنظیم پیش فرض وردپرس

اگر در حال کار بر روی یک سایت وردپرس موجود هستید، می بینید که در اکثر موارد یک فایل .htaccess وردپرس در محل وجود دارد و چیزی شبیه به این در آن وجود دارد، هنگام افزودن یا اضافه کردن آن حتماً آن را در جای خود بگذارید. همه این دستورات جدید را امتحان کنید.

# BEGIN WordPress

بازنویسی موتور روشن است
RewriteBase /
RewriteRule ^index.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule. /index.php [L]

# پایان وردپرس

کنترل ها – A.K.A. چیزهای خوب 🙂

بسیار خوب، پس بیایید تعدادی از اینها را بررسی کنیم، برای هر کدام از آنها کدی را که باید به فایل htaccess. شما اضافه شود و توضیح کوتاهی درباره عملکرد آن به شما نشان خواهم داد.

اجازه دهید فایل های بزرگتر آپلود شوند

php_value post_max_size 20M
php_value upload_max_filesize 20M

اگر می‌خواهید حد بالای فایل‌هایی که باید آپلود شوند را افزایش دهید، این کار درست می‌کند، مقدار در پایان (20) اندازه (M) مگابایت است. بنابراین در این مورد اجازه می‌دهد فایل‌ها (مانند PDF، تصاویر و غیره) تا 20 مگابایت از طریق کتابخانه رسانه وردپرس شما یا شاید از طریق آپلود در فرمی در قسمت جلویی سایت شما آپلود شوند.

به حافظه بیشتری برای مصرف فایل های php اجازه دهید

این یکی برای سایت‌های وردپرس با رشد شما و استفاده از افزونه‌های بیشتر ارزشمند است. این یک خطای رایج است که کاربران جدیدتر تجربه می کنند. فایل سایت آنها کار می کند، سپس افزونه بزرگتری را نصب می کنند که تقاضاهای بیشتری روی سرور دارد و کل سایت بارگیری نمی شود – “صفحه سفید مخوف وردپرس”.

اغلب این اصلاح به سادگی افزایش حافظه موجود در PHP است، این خط را در فایل htaccess. خود رها کنید.

php_value memory_limit 128M

باید کمی مراقب این مورد باشید، زیاده روی کنید و اغلب به حدی که شرکت میزبان شما قابل قبول می‌داند می‌رسید و با خطای HTTP 500 مواجه می‌شوید.

خطاهای اجرای PHP خود را نشان دهید

برخی از تنظیمات میزبانی، خروجی خطاهای PHP را قطع می‌کنند، که اگر برنامه‌نویسی شما تغییراتی در موضوع سایت یا سایر فایل‌های PHP ایجاد کند، کار را سخت می‌کند. این به شما امکان می دهد خروجی خطاهای PHP را تغییر دهید:

php_value display_errors در

احتمالاً می‌خواهید پس از پایان کار، آن را روی «خاموش» تنظیم کنید…

فعال کردن کش مرورگر

می‌توانید از htaccess. استفاده کنید تا به مرورگر وب بازدیدکننده خود دستور دهید که رسانه شما را برای مدت زمان طولانی‌تری ذخیره یا کش کند. اگر با چیزهایی مانند سرعت صفحه Google آشنا هستید، این یکی از مواردی است که معمولاً برای بهبود عملکرد در آنجا توصیه می‌شود.

## EXPIRES CACHING ##

ExpiresActive روشن است
# برای یک ماه خوب است
ExpiresByType image/jpeg A2592000
ExpiresByType image/gif A2592000
ExpiresByType image/png A2592000
ExpiresByType image/x-icon A2592000
ExpiresByType متن / ساده A2592000
ExpiresByType image/svg+xml A2592000

# برای یک هفته خوب است
ExpiresByType application/x-javascript M604800
ExpiresByType text/css M604800
ExpiresByType text/html M604800
ExpiresDefault A2592000

## در حافظه پنهان منقضی می شود ##

redirect URL

این یکی واقعاً مفید است، به خصوص اگر یک سایت وردپرس جدید بسازید که جایگزین سایت قدیمی شود. برای اطمینان از اینکه بازدیدکنندگانی که ممکن است URL قدیمی را نشانک‌گذاری کرده باشند یا برای صفحاتی که در Google فهرست شده‌اند، می‌توانند یک تغییر مسیر به URL جدید در سایت جدید خود ایجاد کنند.

درعین حال ممکن است بخشی از سایت خود را حذف کرده یا منتقل کرده باشید و بخواهید در صورتی که کاربران به یکی از URL های قدیمی برخورد کردند، دوباره به آنها اشاره کنید.

فرمت این قالب زمانی که بدانید چگونه ساخته شده است آسان است.

Redirect 301 /oldurl  http://MySite.com/newurl

بعد از شماره، توضیح خواهم داد که در یک لحظه، فقط URL قدیمی (نسبی) و سپس URL کامل جدید، از جمله https:// و غیره است.

تغییرمسیرهایی مانند این را می توان به چند حالت مختلف تنظیم کرد.

301 – به این معنی است که این یک URL دائمی است، تمرین خوبی برای SEO شما. شما اساساً می گویید این تغییر مسیر اکنون برای همیشه اینگونه خواهد ماند.

302 – به این معنی است که این فقط موقت است، URL قدیمی به زودی دوباره فعال می شود.

تا زمانی که به نحو صحیح پایبند باشید، می‌توانید بسیاری از این تغییر مسیرها را در فایل htaccess. خود داشته باشید – وقتی تعداد زیادی URL قدیمی را از نسخه قبلی وب سایت هدایت می‌کنید عالی است.

از فایل پیکربندی وردپرس خود محافظت کنید

شما احتمالاً wp-config.php را می شناسید، این فایل پیکربندی اصلی برای وردپرس است، دارای داده های مهمی مانند نام کاربری و رمز عبور پایگاه داده است. نه آن چیزی که می خواهید هر کسی بتواند مستقیماً به آن دسترسی داشته باشد.


دستور اجازه، انکار
انکار از همه

این کار دسترسی مستقیم به فایل پیکربندی را متوقف می‌کند، حتی اگر مشکلی در وب سرور وجود داشته باشد که تجزیه فایل‌های PHP را به درستی متوقف می‌کند.

بنابراین، باید چند چیز را امتحان کنید. هنگامی که چیزها را آزمایش کردید، احتمالاً مانند من یک فایل قالب htaccess وردپرس برای خود می نویسید، بنابراین هر بار که وردپرس را نصب می کنید، می توانید دسته ای از این کنترل ها را با یک کپی و چسباندن ساده در جای خود قرار دهید.

موفق باشید! اگر سؤالی دارید یا شاید ترفند دیگری برای htaccess که می‌خواهید به اشتراک بگذارید، اینجا نظر بدهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا