چطوری میشه

ایجاد نظرسنجی برای وردپرس با فرم های جاذبه

ایجاد نظرسنجی برای وردپرس با فرم های جاذبه

من با اطلاعات بیشتر در مورد Gravity Forms برگشتم! اگر از کاربران این افزونه هستید، می‌دانید که Rocket Genius، نویسنده Gravity Forms تعدادی افزونه برای گسترش افزونه منتشر کرده است.

در گذشته، افزونه‌ها همان چیزی بودند که انتظار داشتید. ادغام با Mailchimp، AWeber، Freshbooks – همه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که پس از پر کردن فرم، بتوانید داده‌ها را به سرویس شخص ثالث ارسال کنید. من از همه اینها استفاده کرده ام و محکم هستند. سایر افزودنی ها در مورد ادغام وردپرس بوده اند که به فرمی اجازه می دهد یک حساب کاربری وردپرس ایجاد کند یا یک ابزار کپچای بصری ارائه دهد.

بنابراین اخیراً هنگامی که «نظرسنجی»، «نظرسنجی» و «آزمایش» همه به‌سرعت منتشر شدند، این احساس وجود داشت که چیزی در حال تغییر است. عملکرد اصلی در Gravity Forms بالغ شده است و اکنون زمان آن است که به فرصت های کاربردی دیگر نگاه کنیم.

در همین ماه اطلاعات جدیدی در مورد “افزودن چارچوب” وجود دارد که در گوشه و کنار و یک افزونه جدیدتر که با شرکت خدمات وب Zapier ادغام می شود. واقعاً اوقات هیجان انگیز است، اگر شما یک گرانش باشید و من هستم!

آشنایی با فرم های جاذبه – نظرسنجی

بنابراین، بیایید وارد افزونه نظرسنجی شویم و ببینیم چه کاری می تواند انجام دهد. مانند بسیاری از افزونه های دیگر Gravity Forms در واقع یک افزونه جداگانه است که باید آن را نصب کنید. پس از انجام این کار، ادغام بسیار یکپارچه است.

در ساده‌ترین شکل، تنها چیزی که می‌خواهید راه‌اندازی کنید، یک نظرسنجی سریع برای پرسیدن یک سؤال و جمع‌آوری نتایج است. بدون هیچ سر و صدایی، افزونه ارائه می‌شود، و به معنای واقعی کلمه در حدود 60 ثانیه ارائه می‌شود – این تقریباً مدت زمانی است که طول می‌کشد تا یک فرم جدید ایجاد کنید، یک سؤال نظرسنجی را در آنجا مطرح کنید و سپس آزمایش کنید.

بیایید ببینیم چگونه این کار را انجام دهیم

Gravity Forms: Create A New Formبا ایجاد یک فرم جدید شروع کنید. سپس یک فرم خالی به شما ارائه می شود که اساس اولین نظرسنجی شما خواهد بود.

در این مثال اجازه دهید فقط یک سوال ساده بپرسیم و به کاربران چند گزینه برای پاسخ دادن بدهیم (بله ساده است اما در بسیاری از موارد این تنها چیزی است که لازم است).

هنگامی که افزونه نصب می شود، یک نوع فیلد جدید تحت عنوان “فیلدهای پیشرفته” در دسترس است – تصویر صفحه زیر را ببینید.

Gravity Forms: Poll Field

با کلیک بر روی نظرسنجی‌ها یک فیلد ویژه به فرم جدید شما اضافه می‌شود. از آنجایی که این فقط یک نظرسنجی یک سوالی است، در واقع این تنها زمینه مورد نیاز ماست! (به شما گفتم سریع بود!!).

به‌طور پیش‌فرض، فیلد با دکمه‌های رادیویی به‌عنوان پیش‌فرض اضافه می‌شود، زیرا این همان چیزی است که می‌خواهیم، ​​فقط می‌توانیم سؤال و گزینه‌هایی را که کاربر می‌تواند در پاسخ انتخاب کند، اضافه کنیم.

Gravity Forms: Poll Field Setup

روی ویرایش در این فیلد جدید کلیک کنید و به شما امکان تنظیم سوال و پاسخ‌ها داده می‌شود.

Gravity Forms: Set Poll Questions

هنگامی که اینجا تمام شد، فرم را ذخیره کنید. اکنون باید فرم را به یک صفحه یا پست در سایت وردپرس خود اضافه کنیم.  این به روش معمول انجام می شود، از صفحه ویرایشگر پست وردپرس، افزودن فرم را انتخاب کنید و فرم نظرسنجی ایجاد شده جدید خود را انتخاب کنید.

Gravity Forms: Sample Poll

اکنون به قسمت جلویی سایت خود مراجعه کرده و آن را بررسی کنید.

خیلی باحاله نه؟ وقت نگه می داشتی؟ من مطمئن هستم که توانسته ام به وعده نظرسنجی در 60 ثانیه یا کمتر عمل کنم.

همانطور که انتظار می‌رود وقتی یک نظرسنجی را به کاربر ارائه می‌دهید، آنها باید بتوانند نتایج را بررسی کنند. متوجه خواهید شد که پیوند به طور خودکار در آنجا قرار می گیرد.

روی مشاهده نتایج کلیک کنید و این دقیقاً همان چیزی است که با یک انیمیشن زیبا نیز دریافت می‌کنید.

Gravity Forms: Poll Results

(بدیهی است که R2 به نفع خود بازگشته است!).

ورودی های نظرسنجی در داشبورد وردپرس

بنابراین شما یک نظرسنجی در حال حرکت دارید و می‌خواهید ببینید کاربران شما چه فکری می‌کنند، این افزونه با چند ابزار ساده اما مؤثر برای کمک به شما ارائه می‌شود.

Gravity Forms: Poll Entriesبه طور معمول برای مشاهده ورودی‌های یک فرم، از منوی فرم دیدن می‌کنید، روی ورودی‌ها کلیک کنید و شما وجود دارد این دقیقاً برای فرمی که حاوی نظرسنجی است یکسان است.

از آنجا روی مشاهده روی هر یک از ورودی‌ها کلیک کنید و با همان صفحه نمایش کاربر در قسمت جلویی نمایش داده می‌شوید.

یک آیتم منوی جدید وجود دارد که در بالای رابط ورودی‌ها اجرا می‌شود، روی نتایج نظرسنجی کلیک کنید و مجموعه‌ای از فیلترها را برای داده‌های نظرسنجی پیدا خواهید کرد.

Gravity Forms: Poll Filtersدر اینجا می‌توانید یکی از پاسخ‌های خود را انتخاب کنید، محدوده تاریخ را فیلتر کنید و به طور کلی نتایج را بررسی کنید و نحوه تغییر آنها را در یک دوره زمانی مشخص کنید.

موارد ساده اما همچنان در تجزیه و تحلیل سریع داده های جمع آوری شده موثر است.

همه چیز بسیار جالبی است، به خصوص اگر کاربر فعلی فرم‌های گرانشی هستید، منحنی یادگیری برای نظرسنجی‌های اضافه شده تند نیست.

چه کار دیگری می تواند انجام دهد؟

بسیار خوب، پس نظرسنجی 101 است، اما چیزهای بیشتری برای آن وجود دارد. در اینجا چند ایده وجود دارد که شما را به فکر وادار می کند.

می توانید یک فیلد نظرسنجی را در یک فرم بزرگتر قرار دهید و نتایج جالبی دریافت کنید. من مطمئن هستم که شما یک فرم استعلام را دیده اید که در آن سؤال “چگونه در مورد ما شنیدید” می پرسد – آن را به عنوان یک زمینه نظرسنجی در نظر بگیرید. زندگی شما را آسان می کند زیرا می توانید هر از چند گاهی آمار آن سوال را مرور کنید.

شما مجبور نیستید نظرسنجی ها را به اندازه مثال ساده من واضح کنید. می‌توانید این واقعیت را پنهان کنید که سؤال در واقع یک فیلد نظرسنجی است تا داده‌ها فقط در دسترس شما باشد.

مجموعه کاملی از کنترل‌ها برای هر نظرسنجی در دسترس شما هستند. در کنار سایر تنظیمات فرم مانند اعلان‌ها و تأییدیه‌ها، گزینه جدیدی برای نظرسنجی‌ها خواهید دید.

از اینجا می توانید:

  • مخفی کردن گزینه مشاهده نتایج برای کاربران
  • را انتخاب کنید

  • درصد را تغییر دهید و روی نتایج حساب کنید
  • رنگبندی متفاوتی را انتخاب کنید
  • گزینه ای برای داشتن یک سیستم مبتنی بر کوکی که اجازه چندین رأی را نمی دهد

برای مشاهده تصویری از تنظیمات نظرسنجی به زیر مراجعه کنید.

Gravity Forms: Poll Settings

نکته آخر

مطمئنم که توجه شما را از دست داده ام، شما در حال نصب این افزونه هستید و شروع به نظرسنجی از کاربران خود در مورد انواع چیزها می کنید. یک نکته دیگر برای رفتن وجود دارد. هر آمارگر منطقی به شما می گوید که باید ترتیب یا پاسخ ها را تصادفی کنید، در غیر این صورت به سمت پاسخ های بالا یا پایین حرکت خواهید کرد.

یک گزینه برای آن نیز وجود دارد.

هنگام تنظیم سوالات (به عنوان مثال ویرایش فیلد نظرسنجی) خواهید دید که گزینه ای برای تصادفی کردن ترتیب انتخاب ها وجود دارد.

Gravity Forms: Poll Randomizing

گرترود کاکس خواهد بود افتخار می کنم!

بنابراین شما آن را دارید، یک دوره آموزشی کوتاه مدت در Forms Gravity افزودنی “نظرسنجی”. مراقب پست‌های آتی با نظرسنجی و آزمون‌ها باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا