چطوری میشه

کنترل از راه دور سایت وردپرس خود را با برنامه های موبایل

کنترل از راه دور سایت وردپرس خود را با برنامه های موبایل

به‌عنوان یک کاربر وردپرس بدون شک با داشبورد مدیریت آشنایی کامل دارید، در نهایت این جایی است که زمان زیادی را صرف راه‌اندازی و مدیریت سایت خود می‌کنید. هنگامی که سایت شما راه‌اندازی شد، موضوع و افزونه‌های خود را انتخاب کرده‌اید و مجبور نیستید همیشه محتوا را از طریق داشبورد اضافه کنید.

احتمالاً می دانید که طیف وسیعی از برنامه های تلفن همراه وجود دارد که به شما امکان می دهد محتوا را برای سایت وردپرس خود اضافه و مدیریت کنید. نمی‌دانم چند نفر از شما، مثل من، این برنامه‌ها را نادیده گرفته‌اید؟

من حدود 12 ماه پیش برنامه وردپرس iOS را امتحان کردم و در حالی که کار می کرد، ابزار مفیدی به نظر نمی رسید که بخواهید زمان زیادی را صرف استفاده از آن کنید. اگرچه اخیراً به‌روزرسانی را دانلود کردم، دوباره آن را باز کردم، چند سایت دیگر را در آن راه‌اندازی کردم و اکنون آن را ابزار بسیار مفیدی می‌بینم – مطمئناً بالغ شده است.

وردپرس برای iPhone و iPad

WordPress-mobile-setup

اگر هرگز آن را امتحان نکرده‌اید، اجازه دهید مروری سریع از آنچه می‌تواند انجام دهد را مرور کنیم. حتی اگر آن را امتحان کرده‌اید اما مدتی است که از من خوشتان نمی‌آید، بررسی کنید نسخه فعلی چه قابلیت‌هایی دارد.

وقتی برای اولین بار برنامه را راه اندازی می کنید، باید سایت وردپرس خود را برای کار با آن راه اندازی کنید. این بسیار آسان است، شما آدرس سایت خود و نام کاربری / رمز عبور را به آن می دهید – سپس بقیه کارها را انجام می دهد.

شایان ذکر است، من فقط از برنامه‌های تلفن همراه در سایت‌های وردپرس خود میزبانی شده استفاده کرده‌ام، اما می‌توانید از آن برای مدیریت یک سایت WordPress.com نیز استفاده کنید (حتی راه‌اندازی یک وبلاگ جدید در WordPress.com)

برای افزودن سایت‌های اضافی می‌توانید همین روند را دنبال کنید، من آن را با 3 سایت بارگذاری کرده‌ام و به نظر می‌رسد از جابجایی بین آنها خوشحالم.

در این صفحه تنظیمات اصلی گزینه‌های دیگری نیز برای کنترل تصاویر و ویدیوها وجود دارد.

پس، چه کاری می تواند انجام دهد؟

WordPress-post-screenدر حالی که پیوندی برای باز کردن  Admin Dashboard وجود دارد، برنامه iOS واقعاً در مورد افزودن (و مدیریت) محتوا است.< /p>

به راحتی می توانید یک پست (یا صفحه) جدید ایجاد کنید و فقط شروع به نوشتن کنید.

تصویر مقابل ویرایشگر پست است، کاربران آشنای وردپرس رابط کاربری را خیلی سریع دریافت خواهند کرد.

در پایین این رابط تنظیمات پست قرار دارد. از اینجا می‌توانید به تاریخ انتشار (اگر یک پست موجود باشد)، وضعیت (به عنوان مثال پیش‌نویس، در انتظار بررسی یا منتشر شده) و همچنین تنظیم تصویر ویژه برای پست نگاه کنید.

تصاویر را می توان از رول دوربین تلفن اضافه کرد، که مستقیماً با دوربین گرفته شده و همچنین از سایر برنامه های عکس محبوب iOS پشتیبانی می کند. من از Camera + استفاده می کنم و برنامه آن را می شناسد و به عنوان منبعی برای عکس ها اضافه می کند.

در مورد ویدیو نیز همینطور است، می‌توانید انتخاب کنید که یک ویدیو از دوربین آپلود کنید یا بلافاصله با تلفن یک ویدیو بگیرید و آن را به پست اضافه کنید.

این برنامه همه پست‌ها و صفحات فعلی‌تان را نیز به شما نشان می‌دهد، بنابراین ویرایش محتوای موجود به همین سادگی است. به محض اینکه کسی آن را به شما نشان می دهد، هیچ چیز مانند رفع آن اشتباه تایپی نیست!

مدیریت نظرات

WordPress-mobile-commentدر حالی که چند پست با برنامه اضافه کرده ام، اعتراف می کنم جایی که بیشتر از آن برای مدیریت استفاده می کنم نظرات در سایت های من.

این بسیار مفید است که بتوانید نظرات را در هر کجا که هستید مشاهده کرده و به آنها پاسخ دهید. اگر سایت شلوغی دارید که نظر دهندگان زیادی را جذب می کند، این به تنهایی ارزش نصب برنامه را دارد.

بله، در صورت لزوم می‌توانید نظرات را حذف کنید یا طرح زمینه را به‌عنوان هرزنامه علامت‌گذاری کنید.

آمار وب سایت

اکنون این چیزی است که برای بسیاری از مردم نیز مفید است. نسخه iOS از آمار Jetpack WordPress پشتیبانی می کند.

اگر از Jetpack در سایت وردپرس خود استفاده می‌کنید، برنامه به آن ضربه می‌زند و می‌توانید آمار را مستقیماً در تلفن خود مشاهده کنید.

مطمئن نیستید که Jetpack در مورد چیست؟ این پست اخیر را بررسی کنید 10 دلیل چرا باید از امروز استفاده از افزونه Jetpack وردپرس را شروع کنید.

تعداد زیادی عکس منتشر کنید؟

من چند دوست دارم که در شرف سفر یک ساله به دور دنیا هستند. آنها از وردپرس به‌عنوان وبلاگی برای مستندسازی سفرهای خود استفاده خواهند کرد و در حالی که پست‌های طولانی‌تری در وبلاگ می‌نویسند، بسیاری از کارهایی که می‌خواهند انجام دهند انتشار عکس‌های فعالیت‌های روزانه‌شان است. استفاده از این برنامه‌های تلفن همراه برای این نوع برنامه‌ها فوق‌العاده است، مطمئناً باید مشکل آنلاین شدن با تلفن خود را حل کنید، اما اگر WiFi یک گزینه است، بسیار ساده‌تر از سبد خرید در اطراف یک رایانه کامل است.

مربوط به این یک برنامه جدید برای iPhone است که هنوز منتشر نشده است اما در چند هفته آینده در دسترس خواهد بود. پرسگرام ایده اینستاگرام را در نظر گرفته است، اما با تغییری در آن به جای انتشار عکس در یک شبکه اجتماعی، به شما این امکان را می دهد که برنامه را با سایت وردپرس خود متصل کرده و مستقیماً در سایت خود منتشر کنید.

دمو کوتاهی از Pressgram را تماشا کنید

درباره Pressgram بیشتر بخوانید

از iPhone استفاده نمی کنید؟

من در این پست فقط داستان را با توجه به iOS پوشش داده ام، برنامه های تلفن همراه وردپرس برای پلتفرم های دیگر وجود دارد، این پیوندها را بررسی کنید:

  • وردپرس برای Andriod
  • وردپرس برای بلک بری
  • WordPress برای Windows Phone

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا