چطوری میشه

از Gravity Forms برای ایجاد نظرسنجی در وردپرس استفاده کنید

از Gravity Forms برای ایجاد نظرسنجی در وردپرس استفاده کنید

تا به حال احتمالاً متوجه شده اید که من از افزونه Gravity Forms مهم نیستم، پست های قبلی در WPExplorer.com جلد استفاده از Gravity برای ایجاد نظرسنجی  و چند نکته قدرت که من به اشتراک گذاشته ام.

امروز قصد دارم شما را با افزونه دیگری معرفی کنم: Gravity Forms Surveys.

تا کنون ایجاد یک نظرسنجی برای سایت خود یا در شغل مشتری احتمالاً به این معنی بود که به دنبال ابزارهای اختصاصی هستید (فکر کنید Survey Monkey) اما اکنون می توان این کار را با این افزونه نسبتاً جدید برای Gravity Forms انجام داد. همانطور که همه موارد اضافی برای Gravity Forms کار می کنند، این افزونه جداگانه ای است که نصب می کنید که عملکردی را به رابط اصلی فرم ها اضافه می کند.

اول از همه – شما به یک کپی از افزونه Forms Gravity.

survey-fieldsدر ویرایشگر فیلد، Gravity Forms گزینه هایی را که بر اساس نوع گروه بندی کرده اید، می دهد: فیلدهای استاندارد، فیلدهای پیشرفته و فیلدهای پست. هنگامی که این افزونه فعال می‌شود، فقط یک نوع فیلد جدید در بخش پیشرفته به شما می‌دهد، از این موضوع ناامید نشوید، عملکردهای زیادی در این فیلد جدید «نظرسنجی» وجود دارد.

هنگامی که این نوع فیلد جدید را پیدا کردید، ایجاد یک نظرسنجی به اضافه کردن آن فیلد بارها و بارها برای ایجاد سؤالات مختلفی که می‌خواهید از کاربران خود بپرسید، است.

این نوع فیلد نظرسنجی خاص به شما امکان می‌دهد از بین برخی از گزینه‌های استاندارد مانند: منوهای کشویی، تک خط متن، پاراگراف متن انتخاب کنید، اما سه قالب سؤال نظرسنجی خاص را نیز ارائه می‌کند:

لیکرت

likert

رتبه

rating

رتبه بندی

ranking

یکی از ویژگی های واقعی این افزونه نحوه ادغام آن با افزونه اصلی است. بنابراین همانطور که در حال اضافه کردن فیلدهای نظرسنجی هستید، همچنان از بسیاری از ویژگی‌های دیگری استفاده می‌کنید که فرم های جاذبه فراهم می کند. همه این ویژگی‌های اصلی برای نظرسنجی‌ها به خوبی کار می‌کنند:

  • فرم‌ها را تقسیم کنید (نظرسنجی در تعدادی از صفحات)
  • منطق شرطی (کاربر XYZ را در این قسمت انتخاب کنید، یک سوال خاص به آنها نشان دهید)
  • سؤالات خاصی را به عنوان فیلدهای الزامی تنظیم کنید
  • تعداد ورودی‌های نظرسنجی را محدود کنید
  • جاسازی فیلدهای مخفی برای جمع آوری داده های اضافی مانند آدرس IP، نام کاربری وردپرس، URL و غیره…

نظرسنجی چگونه است؟

خب من یک مثال نسبتاً ساده ساخته‌ام تا به شما نشان دهم.

Sample Gravity Forms Survey

نتایج نظرسنجی

روشی که نتایج ارائه می‌شوند، هم روان و هم برای استفاده و درک فوق‌العاده ساده است. بهترین راهی که می توانم این را منتقل کنم این است که فقط به شما نشان دهم (بله، من در واقع اینجا نشسته ام و چندین بار نظرسنجی را پر کرده ام تا بتوانم به شما نشان دهم!).

در داشبورد وردپرس، همانطور که معمولاً انجام می‌دهید، به بخش «فرم‌ها» و سپس «ورودی‌ها» بروید. فرم‌های نظرسنجی در اینجا گزینه خاصی دارند، هرچند «نتایج نظرسنجی». با کلیک بر روی آن نتایج نظرسنجی شما نشان داده می شود.

Gravity Forms Survey Results

بسته به نوع فیلد، نتایج به روش‌های مختلفی نمایش داده می‌شوند.

سوالات قالب لیکرت

Likert Results

سوالات دکمه رادیویی

Radio Button Results

پاسخ های پاراگراف

اینها فهرست شده اند تا بتوانید هر یک از آنها را مرور کنید

Paragraph Results

filters

در همان رابط یک ابزار فیلترینگ نیز وجود دارد که به شما امکان می‌دهد نتایج را بر اساس تاریخی که وارد شده‌اند مشاهده کنید، اما همچنین برای پاسخ‌هایی که به سؤالات خاصی به روشی خاص پاسخ می‌دهند فیلتر کنید.

به‌طور کلی ساختن یک نظرسنجی بسیار ساده است، اگر فرم‌هایی را با جاذبه شما می خواهید این را انتخاب کنید و نظرسنجی ها را با همان سهولتی که سایر اشکال انجام می دهید ایجاد کنید. به لطف ادغام یکپارچه در افزونه اصلی، کاربران جدید واقعاً با منحنی یادگیری اضافی زیادی برای این افزونه روبرو نیستند.

Gravity Forms فرم ها

آیا از Gravity Forms برای ساخت نظرسنجی استفاده کرده اید؟ برداشت شما از افزونه چه بود؟ و اگر نکته ای برای سایر کاربران دارید، حتماً آن را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا