چطوری میشه

کش وردپرس چیست و چرا مهم است؟

کش وردپرس چیست و چرا مهم است؟

خوشحال است که می بینم مقاله قدیمی خسته کننده من را در مورد عملکرد داخلی وردپرس – آفرین! صبر کن چی؟ شما ندارید؟ نگران نباشید، فقط آن را سریع بخوانید – به خصوص قسمت زیر “وقتی کسی وبلاگ وردپرس شما را مشاهده می کند چه اتفاقی می افتد؟”.

همانطور که عنوان نشان می دهد، ما می خواهیم کش وردپرس را یاد بگیریم. در این مجموعه پست، ما هر جنبه‌ای از کش را یک به یک و با جزئیات بررسی خواهیم کرد.

  • چرا مهم است
  • چگونه کار می کند
  • و در نهایت نحوه اجرای آن.

چرا ذخیره وردپرس اینقدر مهم است؟

Caching in a nutshell

در کالج وقتی موضوعی را به من می آموزند که در مورد آن چیزی نمی دانم، به جای یادگیری در مورد موضوع، ابتدا به کاربردهای آن فکر می کنم. به عنوان مثال – روابط عود. از آنها برای محاسبه عدد n یک دنباله اعداد مانند دنباله فیبوناچی استفاده می شود. هنگامی که اهمیت آن را درک کردم – اینکه چگونه روابط تکراری به صرفه جویی در زمان گرانبهای محاسباتی کمک می کند – خوب، به آن علاقه مند شدم. اگر می خواهید کمی در مورد روابط عود کننده بدانید، خوش شانس هستید – در پاراگراف بعدی به طور خلاصه آن را توضیح خواهم داد. افرادی که نمی‌خواهند در مورد آن بیاموزند، می‌توانند از آن صرف نظر کنند – من مشکلی ندارم. 😛

Fibonacci Sequence

یک دنباله فیبوناچی صرفاً جمع دو عدد قبلی در دنباله است. تقریباً همه افراد دارای پیشینه علوم کامپیوتر می دانند که من در مورد چه چیزی صحبت می کنم – شما مجبورید برنامه ای (به هر زبانی) برای ایجاد یک دنباله فیبوناچی بنویسید. اگر بخواهم از 0 شروع کنم، دنباله فیبوناچی به این صورت خواهد بود:

0، 1، 1، 2، 3، 5، 8.. تا بی نهایت.

حالا از دنباله بالا، اگر بخواهم شماره 5 سری را از شما بپرسم، پاسخ 3 خواهد بود. حالا اگر بخواهم عدد 500 را از شما بپرسم، باید کل سری را تا پایان محاسبه کنید. ترم 500 برای یک کامپیوتر مدرن، گوشی شما آن را در کمتر از یک ثانیه محاسبه می کند. اما، از نظر پردازنده مدرن، این مقدار زیادی است! عدد فیبوناچی را از 500 به 50،000،000،000 (50 میلیاردم) افزایش دهید و بله – به زمان بسیار بیشتری نیاز دارید.

این جایی است که رابطه عود وارد می شود. با استفاده از روابط عود، فرمولی را استخراج می کنیم که می تواند nامین عبارت فیبوناچی را محاسبه کند. این فرمول مشتق شده می تواند همه آنها را دقیقاً در یک زمان یکسان، یعنی یک زمان ثابت، محاسبه کند، چه عدد 5، چه 50 یا 50 تریلیون ام فیبوناچی. این فوق العاده مفید است زیرا در زمان محاسباتی گرانبها صرفه جویی می کند و همچنین به ما کمک می کند پیچیدگی یک برنامه را محاسبه کنیم.

پس این هیاهوی بزرگ در مورد کش وردپرس چیست؟

Lamb2

Google سایت‌های سریع‌تر را دوست دارد. همه ما سایت های سریعتر را دوست داریم. یکی از عوامل اصلی رتبه بندی SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) گوگل شامل سرعت وب سایت و زمان پاسخگویی آن است.

حافظه پنهان یک عامل اساسی در تعیین عملکرد کلی سایت است. به خصوص در وردپرس، از آنجایی که صفحات HTML را به صورت پویا تولید می کند – با استفاده از کد PHP همراه با پرس و جوهای پایگاه داده MySQL. با پیکربندی مناسب پروتکل‌های کش، سایت وردپرس شما می‌تواند سریع‌تر باشد. این به جلوگیری از افزونگی و افزایش سرعت بارگذاری سایت شما کمک می کند – به صورت رایگان! افزایش سرعت سایت وردپرس خود را می توان به 3 روش اصلی به کار گرفت:

  1. از سرورهای خوشه ای پیشرفته، فوق العاده قدرتمند استفاده کنید
  2. از یک شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید
  3. Caching WordPress را پیکربندی کنید

دو نقطه اول ممکن است (بسیار) گران باشد و معمولاً به تعداد بازدیدکنندگان سایت بستگی دارد. با این حال، کش وردپرس می تواند مورد استفاده قرار گیرد (و باید استفاده شود) حتی در کوچکترین وب سایت ها. جالب است بدانید که بزرگترین نام در میزبانی مدیریت شده وردپرس – WPEngine از فناوری ذخیره سازی اختصاصی و سفارشی خود به نام EverCache استفاده می کند که هر سه شکل اصلی ذخیره سازی – صفحه، پایگاه داده و ذخیره اشیاء را ترکیب می کند.

ذخیره سازی وردپرس چیست؟

اگر مقاله قبلی، هر بار که شخصی از سایت شما بازدید می کند، تعداد مواردی را که اتفاق می افتد می دانید. در اینجا تصویری برای تقویت حافظه وجود دارد:

WordPress Internal Functioning

اگر آن صفحات وب ایجاد شده به صورت پویا در هارد دیسک یا حافظه (RAM) سرور ذخیره می‌شدند و هر بار که شخصی صفحه را درخواست می‌کرد، از آنجا ارائه می‌شد، چه؟ چه یک نفر باشد چه 1000 نفر، همان صفحه ارسال می شود! این باعث صرفه جویی در بسیاری از پرس و جوهای پایگاه داده، اجرای کد PHP می شود و در نتیجه مهم ترین عامل – زمان گرانبهای محاسباتی – صرفه جویی می شود. واقعاً بسیار سریع خواهد بود.

این کش وردپرس است. استفاده مجدد از داده های تولید شده قبلی (یا درخواست هایی مانند جستارهای پایگاه داده) برای سرعت بخشیدن به درخواست های جدید و بعدی.

اما صبر کنید، چه می‌شود اگر کسی پستی را نظر دهد یا به‌روزرسانی کند یا پست جدیدی منتشر کند؟ آیا آن صفحات HTML که قبلاً تولید شده اند حاوی داده های اشتباه/ قدیمی نیستند؟ حق با شماست، کاملا اینطور خواهد بود! بنابراین ما چیزی به نام:

داریم

پاک کردن حافظه پنهان

پاکسازی حافظه پنهان اساساً به معنای ذخیره مجدد تمام داده های ذخیره شده قبلی است. این به این معنی است که موارد قدیمی حذف می شوند و موارد جدید ایجاد یا بازسازی می شوند. این معمولاً بر اساس تعدادی پروتکل انجام می شود – برخی از آنها عبارتند از:

  • هنگامی که نظری پست می شود
  • هنگامی که یک پست جدید منتشر می شود
  • وقتی یک پست قدیمی به روز می شود

هسته وردپرس و افزونه‌های کش می‌دانند چه زمانی باید حافظه پنهان را پاک کنند تا داده‌های قدیمی و نامربوط به بازدیدکننده ارائه نشود.


این مبحث دو عاملی را که به نظر من قبل از شروع یادگیری کش وردپرس مهم است را پوشش می دهد. اکنون که درک کاملی از این دو دارید، زمان آن فرا رسیده است که نحوه عملکرد حافظه پنهان را بیاموزید.

مزایای کش وردپرس

برای پایان دادن به این فصل، اجازه دهید نگاهی به برخی از مزایای ذخیره سازی در حافظه بیندازیم:

  • سرعت سایت خود را به صورت رایگان افزایش دهید
  • در نتیجه رتبه بندی گوگل و سایر موتورهای جستجو بهبود می یابد
  • صرفه جویی قابل توجهی در مصرف منابع سرور – بسیار مفید برای افرادی که سایت خود را در سرورهای میزبانی مشترک میزبانی می کنند

نظر شما در مورد ذخیره سازی وردپرس چیست؟ آیا چیزی برای اضافه کردن به لیست مزایای آن دارید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا