چطوری میشه

مشاوره برای یافتن و استخدام برنامه نویس وردپرس

مشاوره برای یافتن و استخدام برنامه نویس وردپرس

اگر مدتی است که وب سایت خود را راه اندازی کرده اید، احتمال بسیار خوبی وجود دارد که به فکر ایجاد یک تم سفارشی برای متمایز شدن از سایرین باشید. در حالی که مضامین و چارچوب‌های ممتاز شما را بسیار دور می‌برند، هیچ چیزی شبیه به ایجاد یک تم مطابق با نیازهای شما نیست.

ممکن است موضوعی را به هم ریخته باشید تا آنطور که می خواهید به نظر برسد، اما تقریباً همیشه چیزی وجود دارد که کاملاً درست نیست. سفارشی‌سازی‌هایی که روی یک تم موجود انجام می‌دهید تقریباً هرگز باعث نمی‌شود که وب‌سایت شما دقیقاً آنطور که می‌خواهید به نظر برسد.

مشکل این است که شما بیش از حد مشغول اجرای سایت هستید. شما زمان یا حوصله ای برای یادگیری کدنویسی یا ایجاد آن تغییرات به تنهایی ندارید. به جای اینکه درگیر جنبه توسعه وردپرس شوید، چرا رویکرد معقولی را در پیش نگیرید و خودتان یک توسعه دهنده قالب وردپرس را استخدام نکنید تا یک تم سفارشی برای شما بسازد؟

تصمیماتی که باید قبل از استخدام برنامه نویس بگیرید

چند چیز وجود دارد که باید قبل از اینکه به دنبال توسعه دهنده ای برای ایجاد تم سفارشی خود بگردید، در مورد آنها تصمیم بگیرید.

ابتدا: شما باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید شخصی را پیدا کنید که هم و تم شما را طراحی کند، یا اینکه آن کار را به دو بخش مجزا از هم جدا کنید.

همه توسعه‌دهندگان فرآیند کامل ایجاد تم را انجام نمی‌دهند. این احتمال بسیار بیشتر است که یک توسعه‌دهنده یک فایل PSD از طرح نهایی را بگیرد و یک موضوع کاری از آن ایجاد کند.

من توصیه می کنم پروژه را به مراحل جداگانه طراحی و توسعه تقسیم کنید. این به شما امکان می دهد افرادی را پیدا کنید که در هر جنبه متخصص هستند. می‌توانید با یک طراح کار کنید تا ظاهر طرح زمینه‌تان را تا کوچک‌ترین جزئیات ایجاد کنید تا بتواند مشاوره‌های سازنده و ماهرانه ارائه دهد.

هنگامی که طرح تم را کامل کردید، می‌توانید آن را به توسعه‌دهنده‌ای منتقل کنید که تمرکزش تنها تبدیل آن طرح به یک موضوع کاری است. این آنها را از هرگونه تصمیم و بحث در مورد طراحی رها می کند تا بر آنچه که در آن بهترین هستند تمرکز کنند.

دوم، و احتمالا مهمتر از همه، باید بدانید که از یک موضوع جدید چه می‌خواهید. هیچ فایده‌ای ندارد بدون داشتن ایده روشن از نحوه ظاهر و عملکرد وب‌سایت شما.

ممکن است با بحث درباره موضوع با یک طراح، جزئیات تغییر کند، اما ظاهر اصلی، طراحی و انتخاب‌های عملکردی سایت باید از همان ابتدا در ذهن شما روشن باشد.

پیدا کردن توسعه دهندگان تم

هنگامی که یک فایل PSD کامل از طراحی سایت دارید، اکنون می توانید به دنبال شخصی باشید که همه آن را برای شما جمع آوری کند.

مکان‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای یافتن یک توسعه‌دهنده برای انجام کار بروید. یکی از بهترین مکان‌ها برای شروع این است که واقعاً از طراح که با او کار کرده‌اید بپرسید که آیا می‌تواند کسی را توصیه کند.

برای طراحان و توسعه دهندگان بسیار معمول است که با هم کار کنند و یکدیگر را به مشتریان توصیه کنند. اگر طراح شما کسی را دارد که به او اعتماد دارد تا کار خوبی انجام دهد، مطمئناً ارزش دارد که با او صحبت کنید. ممکن است آنها برای کار کردن با آنها ایده آل نباشند، اما از آنجایی که قبلاً با توصیه شخصی که به آن اعتماد دارید آمده اند، می توانید از چندین مانع بالقوه عبور کنید.

یک گزینه دیگر برای یافتن برنامه‌نویس، استفاده از یکی از سایت‌های مناقصه مانند  Upwork. یا می توانید آخرین سایت مبتنی بر خدمات Envato را Envato Studio امتحان کنید. این سایت‌ها برای یافتن توسعه‌دهندگان باکیفیت عالی نیستند، زیرا اکثر مردم پس از ایجاد یک مجموعه کاری مناسب، آنها را ترک می‌کنند. با این حال، ممکن است یک توسعه‌دهنده جدید پیدا کنید که مشتاق ایجاد یک نمونه کار باشد و کار را بسیار ارزان‌تر از آنچه در جاهای دیگر انتظار دارید انجام دهد. من شخصا از این گزینه اجتناب می کنم، اما اگر با بودجه کمی کار می کنید، ممکن است راه حل خوبی برای شما باشد.

یکی دیگر از گزینه های ساده و در عین حال موثر، جستجوی گوگل برای توسعه دهندگان وردپرس در منطقه شما است. واقعا می تواند به همین سادگی باشد. شما افراد زیادی را خواهید یافت که قادر به انجام کار هستند و استفاده از شخصی به صورت محلی ممکن است گزینه بهتری برای شما نسبت به فردی در کشور دیگر باشد.

گزینه محلی به طور بالقوه به شما امکان می دهد با آن شخص ملاقات کنید یا حداقل در فواصل زمانی معینی در طول پروژه با آنها از طریق تلفن صحبت کنید. این امکان وجود دارد که در صورت استفاده از یک فرد محلی، با استعدادترین توسعه دهنده را برای این کار پیدا نکنید، اما این می تواند با توانایی شما در گفتگوی چهره به چهره با آنها جبران شود. این واقعاً به این بستگی دارد که چه چیزی شما را در هنگام اجرای پروژه راحت‌تر می‌کند.

انتخاب برنامه نویس طرح زمینه

هنگامی که انتخابی از توسعه دهندگان دارید، باید تصمیم بگیرید که چگونه آن انتخاب را به فردی که با او کار می کنید کاهش دهید.

شما باید مطمئن شوید که آنها قادر به انجام کار هستند و کار با آنها آسان است. سریع ترین راه برای انجام این کار این است که به وب سایت آنها نگاه کنید. وب سایت یک توسعه دهنده باید حرفه ای به نظر برسد و شما را تحت تاثیر قرار دهد. اگر آنها وب سایت بدی دارند، چرا به آنها اعتماد می کنید که با وب سایت شما کار خوبی انجام دهند؟

شما باید بتوانید مجموعه ای از مشتریان قبلی را در سایت آنها پیدا کنید، و در حالت ایده آل، توصیه های مشتری را پیدا کنید. اعتماد به کسی که ثابت کرده است می تواند کار را انجام دهد و چندین مشتری دارد که آنها را توصیه می کنند بسیار ساده تر است.

این بدان معنا نیست که برنامه‌نویسی که این چیزها را ندارد خوب نیست. خیلی ساده تر است که فردی را استخدام کنید که حتی قبل از اینکه سؤالات اولیه شایستگی شما را مطرح کند، به آنها پاسخ داده است.

تنظیم دستورالعمل ها و قرارداد پروژه

هنگامی که در مورد توسعه دهنده خود تصمیم گرفتید، باید پروژه و هر نقطه عطفی را به صورت مکتوب تعریف کنید. هرگز چنین کاری را بدون قرارداد و دستمزد شروع نکنید. همیشه.

این ایده خوبی است که قبل از شروع موارد خاصی را به صورت مکتوب تنظیم کنید تا هم شما و هم توسعه‌دهنده بدانند که از هر یک از شما چه انتظاری می‌رود.

چند چیز وجود دارد که باید در هر دستورالعمل و قراردادی که دارید بگنجانید.

  • هزینه کامل پروژه و نحوه تقسیم آن هزینه (پیشرفت/مقایسه/و غیره)
  • آزمایش و بازنگری الزامات موضوع قبل از انتشار آن
  • این که پروژه برای استخدام است و تمام حق چاپ توسط شما محفوظ است
  • روش ها و تعداد دفعات ارتباط (ایمیل/تلفن/حضوری)
  • زمان تخمینی تکمیل پروژه

ممکن است موارد دیگری خاص برای شما یا توسعه دهنده وجود داشته باشد که باید در قرارداد درج شود. چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که این یک قرارداد تجاری است و باید آن را به همان اندازه که نیاز دارید مشخص یا راحت کنید.


پیدا کردن و کار کردن با یک توسعه‌دهنده خوب نیازی به مشکل یا مشکل نیست. هزاران توسعه دهنده بزرگ در آنجا وجود دارد. شما می‌خواهید با فردی با استعداد کار کنید، اما بیشتر از آن می‌خواهید با کسی کار کنید که قابل اعتماد است و معامله با او لذت بخش است.

مهم نیست یک توسعه دهنده چقدر با استعداد باشد، اگر نتواند به یک ضرب الاجل عمل کند یا کار کردن با آنها وحشتناک باشد، از استفاده از آنها پشیمان خواهید شد.

وقتی توسعه‌دهنده‌ای را پیدا کردید که کار خوبی انجام می‌دهد و به خوبی با شما کار می‌کند، برای پروژه‌های دیگر با او همراه باشید. هنگامی که آنها به دنبال توسعه دهندگان هستند، آنها را به دوستان خود و سایر افراد در شبکه خود توصیه کنید. اگر بتوانید با کسی رابطه خوبی ایجاد کنید، احتمالاً این گام اضافی را برای کمک به شما انجام خواهد داد، که فقط می تواند کار او را بهتر کند.

آیا یک تم سفارشی برای وب سایت خود ساخته اید؟ چگونه یک توسعه دهنده پیدا کردید و چه توصیه ها و توصیه هایی برای این فرآیند دارید؟ ما دوست داریم در مورد آن در نظرات زیر بشنویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا