چطوری میشه

آموزش وردپرس: نحوه ایجاد قالب وردپرس از HTML (قسمت 1)

آموزش وردپرس: نحوه ایجاد قالب وردپرس از HTML (قسمت 1)

اگر با یک وب‌سایت HTML (+ CSS) شروع کرده‌اید، لازم نیست هنگام انتقال به وردپرس همه آن را دور بریزید. می توانید HTML خود را به وردپرس تبدیل کنید و وب سایت (اکنون قدرتمندتر) خود را بر روی پلت فرم پویا وردپرس اجرا کنید.

یا شاید اینطور نباشد. شاید شما فقط تعجب کنید که چگونه طراحی HTML یک مشتری را به یک موضوع وردپرس کامل تبدیل کنید. یا شاید بخواهید برنامه نویسی پایه وردپرس (+ PHP) را از سمت آشناتر HTML یاد بگیرید.

به هر دلیلی که امروز اینجا هستید، این آموزش وردپرس شما را با اصول اولیه ایجاد یک قالب وردپرس از HTML آشنا می کند. می‌توانید برای ایجاد تم خود از ابتدا این راهنما را دنبال کنید یا می‌توانید به Github بروید و WPExplorer طرح زمینه شروع که یک “بوم خالی” برای ایجاد طرح زمینه شما با همه فایل‌های الگو و کد لازم برای شروع ارائه می‌کند. بنابراین اگر شما از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می‌دهید با خواندن کد یاد بگیرید، سپس تم شروع را دانلود کنید، راهنما را رد کنید و ببینید کارها چگونه کار می‌کنند… در غیر این صورت، یک ویرایشگر کد دریافت کنید (من از Notepad++، یا SublimeText) و یک مرورگر آماده است، سپس این راهنمای ساده را تا انتها دنبال کنید.

نام‌گذاری قالب وردپرس

اول از همه، ما باید به موضوع شما یک نام منحصربفرد بدهیم، که اگر فقط برای وب‌سایت خود تم می‌سازید، لازم نیست. صرف نظر از این، ما باید موضوع شما را نام گذاری کنیم تا پس از نصب به راحتی قابل شناسایی باشد.

فرض های کلی در این مرحله:

  • شما index.html و شیوه نامه CSS خود را آماده کرده اید.
  • شما یک نصب وردپرس در حال کار با حداقل یک موضوع به عنوان مثال دارید. بیست و چهارده
  • شما قبلاً یک پوشه تم ایجاد کرده اید که در آن تم جدید وردپرس خود را ذخیره می کنید 🙂

بیایید به نام‌گذاری تم وردپرس خود برگردیم. ویرایشگر کد خود را باز کنید و محتویات شیوه نامه خود را در یک فایل جدید کپی-پیست کنید و آن را به عنوان style.css در پوشه تم خود ذخیره کنید. اطلاعات زیر را در بالای newly-created style.css اضافه کنید:

/*
نام تم: نام تم شما
URI طرح زمینه: URL طرح زمینه شما
توضیحات: شرح مختصری از موضوع شما
نسخه: 1.0 یا هر نسخه دیگری که می خواهید
نویسنده: نام شما یا نام کاربری WordPress.org
URI نویسنده: آدرس وب شما
برچسب‌ها: برچسب‌هایی برای پیدا کردن موضوع خود در مخزن قالب وردپرس
*/

برچسب‌های نظر (/*…*/) را فراموش نکنید. تغییرات را ذخیره کنید. این اطلاعات به وردپرس نام موضوع شما، نویسنده و موارد تکمیلی مانند آن را می گوید. بخش مهم نام تم است که به شما امکان می دهد تم خود را از طریق داشبورد WP انتخاب و فعال کنید.

تجزیه قالب HTML خود به فایل های PHP

این آموزش همچنین فرض می‌کند که شما قالب HTML خود را از چپ به راست مرتب کرده‌اید: سرصفحه، محتوا، نوار کناری، پاورقی. اگر طراحی متفاوتی دارید، ممکن است لازم باشد کمی با کد بازی کنید. سرگرم کننده و فوق العاده آسان است.

مرحله بعدی شامل ایجاد چهار فایل PHP است. با استفاده از ویرایشگر کد خود، index.php، header.php، sidebar.php و footer.php را ایجاد کنید و آنها را در پوشه تم خود ذخیره کنید. همه فایل‌ها در این مرحله خالی هستند، بنابراین انتظار نداشته باشید کاری انجام دهند. برای اهداف تصویری، من از فایل های index.html و شیوه نامه CSS زیر استفاده می کنم:

INDEX.HTML


		
		نحوه تبدیل قالب HTML به قالب وردپرس - WPExplorer
		
	
	<بدن>
		

این بخش سرصفحه است. لوگو و سایر جزئیات خود را اینجا قرار دهید.

این قسمت محتوای اصلی است.

و این پاورقی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا