چطوری میشه

تغییر به تجربه ویرایش فرانت اند در وردپرس

تغییر به تجربه ویرایش فرانت اند در وردپرس

استفاده از وردپرس نسبتاً ساده است، حداقل از نظر نوشتن پست‌های وبلاگ و انتشار آن‌ها – لازم نیست که برای کنترل این فرآیند، خیلی از فناوری آگاه باشید. با این حال، این در شرف آسان‌تر شدن است.

به زودی، دیگر نیازی نخواهید داشت که پیش نویس پست وبلاگ بعدی خود را در کادری که شبیه آنچه پست منتشر شده ظاهر می شود، تهیه کنید. وردپرس در تلاش است با توسعه یک ویرایشگر جلویی که به کاربران اجازه می دهد پست ایجاد کنند، تصاویر و سایر رسانه ها را اضافه کنند و طرح بندی یک پست را بدون نیاز به ورود به قسمت پشتی سایت تنظیم کنند، مسیر جدیدی را طی کند. .

این برای وبلاگ نویسان وردپرس در همه جا عالی به نظر می رسد. یک ویرایشگر پست WYSIWYG که به شما امکان می‌دهد ببینید که پست شما هنگام نوشتن به صورت زنده چگونه خواهد بود؟ رویای یک وبلاگ نویس محقق شد! اما این در واقع چه معنایی برای آینده توسعه وردپرس به طور کلی دارد؟ و این چه پیامدهایی بر جزئیات دقیق تر بک اند و نحوه تعامل مردم با آن خواهد داشت؟

درباره ویرایشگر Front-End جدید

front-end editor

طبق بحثی که در ایجاد رابط کاربری WordPress وبلاگ، تغییرات زیادی در رابط کاربری front-end برای وردپرس وجود دارد و آنها در حال آزمایش آنها به صورت افزونه هستند. درست پس از کریسمس، تیم به رهبری Janneke Van Dorpe گزینه های رسانه ای بیشتری را اضافه کرد. اکنون از لینک‌های oEmbed، پیش‌نمایش‌های گالری و زیرنویس‌ها و ویرایش تصویر ویژه پشتیبانی می‌کند. اما حتی تغییرات بیشتری در انبار بود.

بزرگترین تمرکز در جلسه 20 ژانویه 2014 بر روی توانایی جدید ایجاد شده برای ایجاد پست ها و صفحات از قسمت جلو بود. ویرایشگر جدید همچنین به کاربران امکان آپلود رسانه و تغییر ابرداده را می دهد. همچنین قرار است شامل ابزارهای ویرایش استاندارد مانند پررنگ، مورب، و پیوندها در بالای نوار مدیریت باشد.

همچنین می توانید در تصویر نمونه مشاهده کنید که گزینه های پاراگراف به عنوان منوی کشویی WYSIWYG به نوار مدیریت اضافه شده اند. دکمه های تراز پاراگراف معمولی، نقل قول، زیر خط، بررسی املا، خنثی سازی و انجام مجدد همگی نیز وجود دارند. و احتمالاً با گذشت زمان از نوار منوی «سینک آشپزخانه» موارد بیشتری اضافه خواهد شد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب، افزودن پنجره‌های مدال است که به کاربران امکان می‌دهد فیلدهای سفارشی اضافه کنند و گالری‌ها را در لحظه ایجاد و درج کنند. این کاملاً یک پیشرفت است زیرا رابط کاربری جدید به کاربران این امکان را می دهد که همه این کارها را از قسمت جلویی انجام دهند بدون اینکه حتی در قسمت پشتی لبه قرار بگیرند. شما افزودن TinyMCE 4.0 را به هسته وردپرس اضافه می کنید و تجربه ویرایش قوی تری خواهید داشت. این تفاوت به نظر نمی رسد اما عملکرد بهتری دارد.

Flash فوروارد سه هفته تا 11 فوریه و حتی موارد بیشتری به رابط کاربری ویرایشگر جلویی اضافه شده است. به عنوان مثال، تیم رابط کاربری تشخیص عنوان بهتری را برای کار با اکثر مضامین و طرح‌بندی زیباتر برای مدال داده‌های متا اضافه کرد. نکات ابزار به دکمه ها و نسخه ابتدایی ذخیره خودکار اضافه شده است. علاوه بر این، یک جعبه پیام که از کاربران می‌خواهد از نسخه پشتیبان بازیابی کنند، همانطور که اضافه شده است.

front-end editor backup

البته قبل از اینکه این ویرایشگر front-end به یک ستون اصلی برای CMS تبدیل شود، تغییرات بیشتری انجام خواهد شد، اما تماشای فرآیند توسعه جالب است زیرا (1) به احتمال زیاد این مسیری است که وردپرس از این پس می گیرد. و (2) نشان می‌دهد که تیم چه ویژگی‌هایی را در تجربه کلی کاربر بیشترین اولویت و ارزش را دارد.

گزارش آخرین جلسه Make WordPress UI همچنین نشان می‌دهد که چه چیزی در افق این UI است، از جمله مدل‌های TinyMCE یکپارچه‌تر و قفل کردن پست. یک ویرایشگر فرانت‌اند قرار است برای نسخه‌های آینده وردپرس به یک «چیزی» تبدیل شود. این سوال که چقدر زود است، کسی حدس می‌زند.

افزونه‌ای در دسترس است که به توسعه‌دهندگان شرکت‌کننده اجازه می‌دهد تا روی ویرایشگر جلویی به روشی پویا کار کنند. تغییراتی که در این افزونه ایجاد شده است احتمالاً در ابتدای سال جاری برای گنجاندن در Core کامل وردپرس در نظر گرفته می شود. وردپرس با این نوع توسعه غریبه نیست، اما همیشه جالب است که شاهد استفاده از پلتفرم منبع باز به صورت هفته به هفته مانند این باشیم.

اثرات بر توسعه وردپرس

یکی از بزرگترین تأثیرات تغییر به سمت ویرایشگر جلویی، کاهش شدید خطر نویسندگان، وبلاگ نویسان و مشارکت کنندگان است که به طور تصادفی سایت را خراب کنند یا بدون تأیید قبلی شما تغییراتی ایجاد کنند. دستکاری در بک‌اند یک سایت بدون دانش درست می‌تواند ویران‌کننده باشد، بنابراین این امر باید برای توسعه‌دهندگان یک نفس راحت ایجاد کند.

این همچنین می‌تواند به شکاف بزرگ‌تری بین دنیای توسعه جلویی و بک‌اند منجر شود. افرادی هستند که روی سایت‌های وردپرس کار می‌کنند و هرگز نیازی به نگاه کردن به نحوه عملکرد آن ندارند. این فراتر از محدودیت‌های نقش‌های کاربر تعریف‌شده قبلی است که می‌توانید به‌عنوان سرپرست تنظیم کنید و به نویسندگان (یا هر کسی که آن را ترجیح می‌دهد) فقط به ویرایشگر WYSIWYG دسترسی داشته باشد.

در آینده، احتمالاً «مشارکت‌کنندگان» اختصاصی وردپرس و کسانی که فقط وظایف مدیر را بر عهده می‌گیرند، وجود خواهند داشت. مجدداً، اینها قبلاً به عنوان نقش های کاربر تعریف شده بودند، اما با اضافه شدن رابط کاربری front-end، تجربه کاربر عمیقاً متفاوت خواهد شد.

در نهایت، اولویت‌بندی یک ویرایشگر جلویی نشان‌دهنده «پیشرفتن» با توسعه اخیر بک‌اند وردپرس است که قبلاً در ماه‌های گذشته ایجاد کرده است. و در حالی که قبلاً در آخرین به‌روزرسانی اصلی با گزینه‌های طرح رنگ و مواردی از این دست، ظاهر بهتری را در رابط کاربری مشاهده کرده‌ایم، ویرایشگر جدید در مورد ادغام فرم با عملکرد است. یا بهتر است بگوییم، عملکرد فرم.

اساساً، ایجاد یک ویرایشگر پست جلویی که مطابق با روند کلی WYSIWYG در منوهای داشبورد باشد، یک گام بعدی منطقی است که ویرایشگر پست بک‌اند زیبا به نظر برسد.


آیا تغییر به یک ویرایشگر جلویی به طور عمده ظاهر و احساس سایت های وردپرس را تغییر می دهد؟ نه. سمت مشتری، همه چیز تقریباً یکسان به نظر می رسد و این همان گونه است که باید باشد. اما با تغییر نحوه تعامل نویسندگان و توسعه دهندگان با وردپرس، مطمئناً شاهد پیشرفت های قابل توجهی در رابط کاربری داشبورد خواهیم بود. ما از قبل این را می بینیم، در واقع، و زمان هیجان انگیزی برای مشارکت در توسعه است، اجازه دهید به شما بگویم.

اگر می‌خواهید پیشرفت ویرایشگر جلویی را بررسی کنید، می‌توانید هم‌اکنون آن را دانلود کنید و آن را به چرخش درآورید. فقط بدانید که در حال ساخت است و با گذشت هفته ها تغییرات زیادی خواهد داشت. بهترین کار این است که فعلاً این یکی را روی یک میزبان محلی امتحان کنید. مطمئناً سایت مشتری آماده نیست، بنابراین فقط در حین بررسی آن را در نظر داشته باشید.

در صورت تمایل می‌توانید به افزونه و توسعه آن کمک کنید. فقط بلیط های باز را در صفحه افزونه در دایرکتوری وردپرس مرور کنید تا ببینید در مرحله بعد باید روی چه چیزی کار کنید. البته، فقط توسعه‌دهندگانی که واقعاً می‌دانند چه کاری انجام می‌دهند، باید وارد شوند، که در این مرحله باید عقل سلیم داشته باشد.

بنابراین، آیا در مورد احتمال آمدن یک ویرایشگر فرانت‌اند به هسته وردپرس در اواخر امسال هیجان‌زده هستید؟ یا ترجیح می‌دهید به یک رویکرد بک‌اند پایبند باشید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید و نظر خود را با ما در میان بگذارید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا