چطوری میشه

یک وب سایت حراج به سبک eBay با وردپرس ایجاد کنید

یک وب سایت حراج به سبک eBay با وردپرس ایجاد کنید

همه eBay را دوست دارند. شرکت در حراجی‌های محصولات و احتمالاً یافتن یک معامله برای اکثر مردم یک قرعه‌کشی بزرگ است و این یکی از دلایل موفقیت eBay است. با این حال، همه از کمیسیون هایی که باید برای فروش در سایت بپردازید، خوششان نمی آید.

اگر ایده eBay را دوست دارید اما می خواهید یک حراجی را از سایت خودتان برگزار کنید، چه؟ این می تواند برای فروش اقلام عمومی یا فروش اقلام بسیار خاص در حراج باشد.

ایجاد چنین سایتی شامل کدنویسی سفارشی و سرمایه گذاری هنگفت در راه اندازی و اجرای آن بود. با این حال، با وردپرس و یکی از چندین افزونه موجود در بازار، می توانید یک وب سایت حراج به صورت رایگان ایجاد کنید.

چرا سایت حراج؟

دلایل زیادی برای ایجاد یک وب سایت مبتنی بر نرم افزار حراج وجود دارد. شما مجبور نیستید به طور کامل مسیر عمومی کالاهای eBay را پایین بیاورید، بلکه در عوض سایتی دارید که حراج بسیار خاصی را اجرا می کند.

نمونه‌ای که فوراً به ذهن متبادر می‌شود ایجاد یک وب‌سایت است که به شما امکان می‌دهد یک حراج خیریه برای مجموعه‌ای از اقلام در یک شب برگزار کنید. این کار مانند eBay عمل می‌کند، اما در یک شب اجرا می‌شود. یا شاید در حال حراج مجموعه بسیار خاصی از اقلام ملکی هستید.

دلایل دیگر برای راه‌اندازی وب‌سایت حراجی خود این است که از پرداخت کمیسیون برای هر کالای حراج خودداری کنید و همچنین این امکان را دارید که به هر شکلی که می‌خواهید به وب‌سایت سبک دهید.

انتخاب افزونه سایت مزایده شما

چندین افزونه در مخزن وردپرس وجود دارد که می توانید از آنها برای پیاده سازی عملکردهای اصلی سایت حراج استفاده کنید. این افزونه ها از بسیار ساده و رایگان تا بسیار پیچیده و پرمیوم را شامل می شوند.

Ultimate WordPress Auction Plugin

موردی که در این پست در مورد آن صحبت خواهیم کرد، حراج نهایی نام دارد. این افزونه به صورت رایگان در دسترس است، اما یک مجموعه ویژگی حرفه ای وجود دارد که در صورت تمایل می توانید آن را ارتقا دهید. مجوزهای Premium از 79 دلار در سال شروع می شوند که می توانند در یک سایت با یک کاربر استفاده شوند و مجوز توسعه دهنده با هزینه 149 دلار که می تواند در تعداد نامحدودی از سایت ها استفاده شود. برای اهداف خود، فقط نسخه استاندارد افزونه را که می‌توان به صورت رایگان دانلود کرد، پوشش می‌دهیم.

تنظیم حراج نهایی

می‌توانید افزونه را از مخزن WordPress.org دانلود کرده و آن را مانند هر افزونه دیگری نصب کنید. پس از نصب و فعال سازی افزونه، منوی داشبورد جدیدی برای پیکربندی حراج های خود به شما نمایش داده می شود.

Ultimate Auction: Settings

برگه تنظیمات اولیه برای افزونه شامل تعدادی از ویژگی‌های کلیدی است که باید قبل از شروع به اضافه کردن حراج‌ها تنظیم کنید. ابتدا در بخش پرداخت واحد پول خود را انتخاب کنید و انواع پرداخت را که سایت حراج شما می پذیرد فعال کنید (توجه داشته باشید که بر اساس آن باید به پرداخت نیز بروید برای تنظیم فرم‌های پرداخت خود، برگه را انتخاب کنید.

Ultimate Auction: Auction Settings

سپس، در زیر همان برگه، روی پیوند حراج کلیک کنید تا منطقه زمانی خود و همچنین صفحات حراج، ورود و ثبت نام را تنظیم کنید. برای نمایش لیستی از حراج های زنده خود در هر صفحه، می توانید از کد کوتاه ساده زیر نیز استفاده کنید (فقط آن را در صفحه خود جایگذاری کنید):

[wdm_auction_listing]

در آخر روی برگه ایمیل کلیک کنید تا ایمیل برای همه اعلان‌های حراج خود اضافه شود. با راه‌اندازی پرداخت‌های شما و صفحه‌ای آماده برای نمایش حراج‌های شما – وقت آن است که شروع به ایجاد برخی کنید!

ایجاد حراج

Ultimate Auction: Create an Auction

بر روی برگه افزودن حراج کلیک کنید تا اولین حراج خود را ایجاد کنید. Ultimate Auction ایجاد یک حراج جدید در سایت شما را بسیار آسان می کند. اگر تا به حال یک کالای حراجی را در eBay ایجاد کرده اید، این فرآیند یک فرآیند معمولی برای شما خواهد بود که باید آن را تکمیل کنید.

در این صفحه تنظیمات، چندین فیلد برای ایجاد مورد حراج با جزئیاتی که نیاز دارید وجود دارد. عنوان محصول، توضیحات محصول و حداکثر چهار تصویر یا ویدیو را برای نمایش در صفحه کالای حراج اضافه کنید. هنگامی که این تصاویر را اضافه کردید، یکی از آنها را انتخاب می کنید تا به عنوان تصویر کوچک حراج نمایش داده شود. این تصویر سپس در لیست حراج به عنوان تصویر مورد استفاده می شود.

در مرحله بعد، می توانید پیشنهاد افتتاحیه و قیمت رزرو (در صورت تمایل) را تعیین کنید که باید برآورده شود تا بتوانید کالا را بفروشید. همچنین می توانید افزایش قیمت پیشنهادی را که در طول حراج استفاده می شود را در اینجا تنظیم کنید. افزایش قیمت 10 دلاری به این معنی است که هر پیشنهاد باید 10 دلار بیشتر از پیشنهاد قبلی باشد. همچنین می‌توانید قیمت اکنون بخرید را برای کالای حراجی خود، بسیار شبیه به یک کالای eBay تعیین کنید.

در نهایت می‌خواهید تاریخ پایان حراج را تعیین کنید. این را می توان تا جایی که انتخاب کردید در آینده تنظیم کرد یا حتی در همان تاریخی که حراج را به سایت خود اضافه کردید. تنظیمات نهایی در این صفحه انتخاب روش یا روش‌های پرداخت موجود برای این کالای حراج است.

وقتی کارتان تمام شد، فقط حراج خود را ذخیره کنید و در صورت نیاز موارد بیشتری اضافه کنید!

Ultimate Auction Main Page

صفحه حراج‌های اصلی شما باید همه حراج‌های فعلی شما (به ترتیبی که اضافه شده‌اند) نمایش داده شود.

Ultimate Auction Item Page

و اگر روی «اکنون پیشنهاد بدهید» کلیک کنید، می‌توانید حراج خود را با تمام تصاویر، ویدیو، متن و قیمت‌هایی که هنگام ایجاد آن اضافه کرده‌اید ببینید.

مدیریت اقلام حراج

صفحه تنظیمات نهایی که برای Ultimate Auction می خواهیم به آن نگاه کنیم، به شما این امکان را می دهد که حراج های خود را پس از ایجاد آنها مدیریت کنید.

Ultimate Auction: Manage Auctions

در این صفحه تنظیمات می توانید هر یک از حراج های موجود خود را ویرایش، حذف یا پایان دهید. همچنین می توانید تعداد پیشنهادات ارائه شده در مزایده را مشاهده کنید. این پیشنهادها به کاربری که پیشنهاد را ایجاد کرده و ارزش هر یک از این پیشنهادات را نشان می دهد. اینجاست که می‌توانید در هر زمان حراج را به پایان برسانید.

این یک راه عالی برای مشاهده همه حراج‌های زنده فعلی شما در یک نگاه است. اما می‌توانید مزایده‌های منقضی شده را نیز مشاهده کرده و در هر زمانی دوباره فعال کنید.

نتیجه گیری

نکته جالب در مورد وردپرس این است که با یک افزونه واحد می توانید وب سایت خود را به طرز چشمگیری متحول کنید. یکی از منحصر به فردترین تغییرات ایجاد یک وب سایت حراج به سبک eBay است. این ویژگی مورد نیاز بسیاری از افراد نیست، زیرا گزینه پیش‌فرض برای حراج‌ها معمولا eBay است. با این حال، برای کسانی که مایلند یک سایت حراج ساده برای یک رویداد یا به عنوان جایگزینی مرتبط با eBay ایجاد کنند، این افزونه برای نیازهای شما عالی است.

آیا تا به حال به ایجاد یک وب سایت حراجی از خود فکر کرده اید یا قبلاً آن را ایجاد کرده اید؟ اگر بله، آیا از افزونه Ultimate Auction استفاده کرده اید یا افزونه جایگزینی را انتخاب کرده اید؟ مایلیم نظرات شما را در مورد ایجاد یک وب سایت از این نوع در نظرات زیر بشنویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا