چطوری میشه

بررسی چارچوب جنسیس برای وردپرس

بررسی چارچوب جنسیس برای وردپرس

اگر کاربر باتجربه وردپرس هستید، احتمالاً نام Genesis، یک چارچوب موضوعی شگفت‌انگیز و قدرتمند توسط افراد حاضر در StudioPress (Copyblogger Media). این بررسی دقیقاً توضیح می دهد که جنسیس چیست و ویژگی هایی که آن را به یک موضوع فوق العاده برای وردپرس تبدیل می کند. اگر نام جنسیس را نشنیده‌اید، این بررسی به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر شوید. بیایید شیرجه بزنیم!

چارچوب پیدایش

در ابتدایی ترین سطح، Genesis یک چارچوب تم برای وردپرس است. این به این معنی است که این یک موضوع موجود است که برای ساختن آن طراحی شده است، در نتیجه روند توسعه هر وب سایت بر اساس آن را سرعت می بخشد. هر موضوعی را می‌توان یک چارچوب در نظر گرفت، اما چیزی که Genesis را به یک چارچوب واقعی تبدیل می‌کند، انعطاف‌پذیری است که از طریق سیستم قلاب آن فراهم می‌کند (به زیر مراجعه کنید).

انعطاف پذیری پیدایش

genesis-framework-review

Genesis یکی از انعطاف‌پذیرترین مضامین برای وردپرس است و این نقطه فروش بزرگ است. اگر با استفاده از سیستم هوک وردپرس و ایجاد توابع PHP (حتی توابع اولیه) راحت هستید، خواهید دید که Genesis واقعا چقدر انعطاف پذیر است. با اکثر تم ها، کاربران محدود به سفارشی کردن وب سایت خود از طریق پانل های گزینه های تم و مناطق ویجت هستند. با این حال، جنسیس یک سیستم قلاب کامل را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد هر محتوایی را که می خواهید تقریباً در هر مکانی در وب سایت خود وارد کنید. برای مثال، فرض کنید می‌خواهم بلوکی از تبلیغات Adsense را بعد از پست و جعبه نویسنده، اما قبل از پاورقی درج کنم. Genesis یک قلاب به نام genesis_before_footer دارد که به من اجازه می‌دهد دقیقاً در آن نقطه قلاب کنم و کد خود را اضافه کنم. حتی اگر بخواهم تبلیغات در قسمت خاصی از وب سایت من (یعنی فقط پست های وبلاگ) نمایش داده شود، حتی می توانم از برخی شرط ها استفاده کنم. این فقط یک نمونه از نحوه سفارشی سازی Genesis با کد به جای گزینه است. با چند کد ساده، کنترل شما بر وب سایت شما به طور تصاعدی افزایش می یابد.

genesis-hook-visual-guide

منبع: قلاب‌های زیادی برای بحث در این پست وجود دارد، اما اینجا یک راهنمای تصویری برای قلاب های مختلف Genesis. اگر به Genesis علاقه دارید حتماً باید این راهنما را مطالعه کنید زیرا به شما در درک انعطاف پذیری Genesis کمک می کند.

Genesis ناب و خوب کدگذاری شده است

اگر از طرح زمینه ای استفاده می کنید که دارای پانل گزینه های کامل است، طرح زمینه شما متورم می شود. توسعه دهنده آن تم ممکن است کار خوبی برای کاهش بخشی از این نفخ انجام دهد، اما همیشه نفخ وجود خواهد داشت. هنگامی که یک تم حاوی ده‌ها گزینه برای تنظیم مواردی مانند رنگ‌ها، فونت‌ها و غیره باشد، موضوع نه تنها حاوی فایل‌های بیشتری است، بلکه آن گزینه‌ها در پایگاه داده شما ذخیره می‌شوند. این به نفخ کلی یک وب سایت وردپرسی می افزاید. Genesis نه تنها به طور تمیز کدگذاری شده است، بلکه دارای گزینه های تم پیش فرض بسیار کمی است. از آنجایی که تقریباً تمام سفارشی‌سازی از طریق کد انجام می‌شود، واقعاً نیازی به مجموعه‌ای از گزینه‌های تم نیست. در خارج از جعبه، جنسیس شامل گزینه‌هایی برای مواردی مانند به‌روزرسانی خودکار، طرح‌بندی پیش‌فرض، خرده‌های نان، نظرات و بک‌بک‌ها و چند مورد دیگر است. همچنین شامل گزینه‌های داخلی سئو می‌شود که با نصب سئوی وردپرس توسط Yoast به‌طور خودکار غیرفعال می‌شوند (تنها راهی دیگر که Genesis برای کاهش نفخ کار می‌کند). اگرچه این گزینه ها بسیار اساسی و جهانی هستند بنابراین به طور پیش فرض گنجانده شده اند. باز هم، هر گونه سفارشی سازی واقعی باید با کد یا افزونه انجام شود.

بهینه سازی موتور جستجو

عملکرد و بهینه سازی دو مزیت بزرگ برای استفاده از Genesis هستند. این پایه کد تمیز است که عملکرد وب سایت شما را بهبود می بخشد، که به رتبه بندی موتورهای جستجو کمک می کند (سرعت بارگذاری بهتر صفحه = رتبه بندی جستجوی بهتر). همچنین، جنسیس با استفاده از نشانه‌گذاری HTML5 فعلی و ریزداده‌های Schema.org کدگذاری شده است، که به موتورهای جستجو کمک می‌کند محتوای شما در مورد چیست. این یک راه عالی برای بهبود رتبه بندی جستجوی وب سایت شما است زیرا به موتورهای جستجو مانند گوگل اجازه می دهد تا میزان مرتبط بودن محتوای شما را با یک جستجوی خاص بهتر تعیین کنند. Genesis واقعاً از نظر عملکرد و استانداردهای بهینه‌سازی پیشتاز است.

موضوعات کودک

می‌توانستم تم‌های کودک را در بخش انعطاف‌پذیری قرار دهم، اما تم‌های کودک Genesis شایسته ذکر هستند. ابتدا، اگر نمی‌دانید طرح زمینه کودک وردپرس است، این طرح زمینه ای است که عملکرد والد خود را به ارث می برد، اما امکان سفارشی سازی هایی را فراهم می کند که با به روز رسانی والد بازنویسی نمی شوند. اگر از یک تم تجاری وردپرس استفاده می‌کنید که توسط توسعه‌دهنده نگهداری و به‌روزرسانی می‌شود، باید از یک تم فرزند استفاده کنید.

Genesis برای استفاده با تم های کودک طراحی شده است. هنگام خرید جنسیس، فایل‌های اصلی/والد جنسیس و یک تم نمونه فرزند ارائه می‌شود که اگر هنوز قصد استفاده از طرح دیگری را ندارید، باید از آن استفاده کنید. شما هرگز نمی خواهید فایل های اصلی Genesis را هک کنید (اصلاح کنید)! همیشه برای هر سفارشی‌سازی از طرح زمینه فرزند استفاده کنید، حتی اگر تنها سفارشی‌سازی شما یک خط ساده از HTML در سرصفحه شما باشد.

genesis-child-themes

اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، باید تم‌های فرزند موجود در StudioPress را مرور کنید. آنها ده ها تم کودک با طراحی زیبا دارند که آماده بیرون آمدن از جعبه هستند. می توانید یکی را با هسته جنسیس یا در زمان دیگری خریداری کنید. اگر ابتدا Genesis core را خریداری کنید، 25٪ تخفیف مشتری بازگشتی در خریدهای بعدی خود دریافت خواهید کرد (این تخفیف برای بسته همه جانبه نیز خوب است). همچنین تعداد زیادی تم کودک شخص ثالث برای Genesis در دسترس است، بنابراین حتماً برخی از جستجوهای Google را انجام دهید!

انجمن و پشتیبانی Genesis

Genesis آنقدر شگفت‌انگیز است که من فقط باید یک بلیط ارسال کنم و تیم پشتیبانی StudioPress بلافاصله در آن حضور داشت. من ظرف یک ساعت پاسخ دادم و روز بعد یک به روز رسانی منتشر شد که مشکل من را حل کرد. به سختی نیاز به پشتیبانی و دریافت آن به سرعت در کتاب من وجود دارد.

genesis-support-community

پس از چند ماه کار با جنسیس، یکی از بهترین چیزها در مورد آن، جامعه کاربران جنسیس است. از آنجایی که Genesis بیش از 100000 وب سایت را در اختیار دارد، واضح است که کاربران زیادی و تعداد زیادی متخصص وجود دارد. بسیاری از این کارشناسان به اندازه کافی عالی هستند تا دانش خود را از طریق آموزش ها و قطعه کد با جامعه به اشتراک بگذارند. بسیاری از آنها همچنین از طریق وبلاگ ها و حساب های رسانه های اجتماعی خود بسیار در دسترس هستند و معمولاً در صورت درخواست کمک می کنند (همیشه به خوبی درخواست کمک کنید و هرگز انتظار آن را نداشته باشید). همانطور که در پست خود در مورد اینکه چرا از جنسیس استفاده می کنم اشاره کردم، افرادی را که ارزش دنبال کردن را دارند در انجمن جنسیس قرار دادم زیرا آنها بسیار آگاه و مفید هستند. این لیست است (البته جامع نیست):

در نهایت، چه در حال حاضر از جنسیس استفاده می‌کنید یا علاقه‌مند به یادگیری بیشتر هستید، می‌توانید عضو گروه Genesis slack (رایگان و غیروابسته به StudioPress) شوید. این یک منبع عالی با صدها عضو در سراسر انجمن Genesis است. در صورت تمایل سوالات خود را بپرسید و نظرات خود را به اشتراک بگذارید.

بررسی پیدایش – جمع بندی

امیدواریم اکنون درباره Genesis بیشتر بدانید چارچوب و چقدر عالی است. وقتی برای اولین بار با آن شروع کردم، این کار را فقط برای اینکه آن را آزمایش کنم و بتوانم بگویم که از آن استفاده کرده ام، انجام می دهم. میتونستم به خودم لگد بزنم که زودتر امتحان نکردم! من بسیار خوشحالم که استفاده از آن را شروع کردم و اکنون (و خواهد بود) ابزار توسعه اصلی من برای ساخت وب سایت با وردپرس است. اگر روی حصار هستید، شدیداً شما را تشویق می کنم که حداقل آن را امتحان کنید. برای کمتر از 60 دلار (شامل پشتیبانی مادام العمر و به روز رسانی)، با یک ریسک مالی کوچک، ارزش فوق العاده ای دریافت می کنید. آن را امتحان کنید، آزمایش کنید، در مورد آن بیاموزید و لذت ببرید! هر گونه سوالی را در نظرات یا وبلاگ من EngageWP.com بپرسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا