چطوری میشه

راهنمای پیوندهای دائمی وردپرس برای بهبود ساختار سایت

راهنمای پیوندهای دائمی وردپرس برای بهبود ساختار سایت

ما نحوه تغییر پیوندهای ثابت را بدون شکستن وب‌سایتتان پوشش داده‌ایم ، اما چرا می خواهید ابتدا آنها را تغییر دهید؟ خوب، امروز می خواهیم مدتی را صرف بررسی ساختار پیوندهای دائمی وردپرس کنیم. و البته – چرا و چگونه ممکن است بخواهید ساختار پیوند ثابت خود را برای سئو بهینه کنید.

پیوندهای دائمی چیست؟

قبل از شروع – بیایید ببینیم پیوندهای ثابت چیست و چه نیستند:

  • پیوندهای ثابت نشانی‌های اینترنتی کامل مورد استفاده در وب‌سایت شما هستند که از یک ساختار تعریف شده با توجه به نیازهای وب‌سایت شما (مانند نام دامنه + دسته وبلاگ + نام پست) استفاده می‌کنند.
  • اگرچه پیوندهای دائمی مرتبط هستند، اما پیوندهای دائمی مشابه Slugs وردپرس نیستند (که پست کوتاه شده یا نام صفحه هستند در انتهای url)، اگرچه راب ها اغلب بخشی از ساختار پیوند دائمی یک وب سایت هستند.
  • پیوندهای دائمی بخش کلیدی عملکرد SEO هستند زیرا توسط موتورهای جستجو برای مکان یابی و فهرست بندی پست ها یا صفحات شما استفاده می شوند.

پیوندهای دائمی به خوانندگان و موتورهای جستجو می‌گویند که پست‌ها و صفحات شما درباره چه چیزی هستند. و آنها منحصر به فرد هستند – یک URL فقط می تواند با یک پست یا صفحه در وب سایت شما مطابقت داشته باشد. اکنون بیایید به طور خاص به پیوندهای دائمی وردپرس نگاهی بیندازیم.

ساختارهای پیوند دائمی وردپرس

WordPress Permalink Structures

وردپرس تغییر و بهینه سازی پیوندهای دائمی سایت شما را آسان می کند. از داشبورد وردپرس خود به تنظیمات > پیوندهای ثابت بروید. در اینجا شما 5 قالب پیوند دائمی از پیش تعیین شده و همچنین ساختار سفارشی را پیدا خواهید کرد که می توان از آنها برای ایجاد قالب خود استفاده کرد.

توجه: انتخاب قالب پیوند ثابت زمانی بهتر است که سایت شما جدید باشد. تقریباً در هر شروع کار با WordPress یا وردپرس وبلاگ نویسی که در اینجا در WPExplorer داریم، توصیه می کنیم قبل از افزودن محتوا به وب سایت خود، پیوندهای ثابت خود را ویرایش کنید. به این ترتیب شما خود را برای موفقیت در سئو آماده می کنید (و خطر ایجاد خطاهای 404 یا از دست دادن رتبه بعداً در صورت تغییر خیلی دیر پیوندهای دائمی خود را ندارید).

دشت

https://www.wpexplorer.com/?p=123

وقتی برای اولین بار وردپرس را نصب می کنید، ساختار پیوند ثابت پیش فرض ساده است. این قالب یک رشته پرس و جو را با شناسه صفحه یا پست نمایش می دهد. اگرچه این فرمت پیش‌فرض است، اما چندان مناسب کاربر یا سئو نیست.

روز و نام

https://www.wpexplorer.com/2021/08/05/sample-post/

برنامه‌های افزودنی برای برچسب نام پست، روز و نام معمولاً در وبلاگ‌هایی استفاده می‌شود که در آن‌ها ویژگی بالایی از نظر زمان انتشار لازم است. این ساختار پیوند ثابت شامل روز، ماه و سالی است که یک قطعه از محتوا منتشر شده است. Day and Name بیشتر در وب سایت های خبری که چندین مقاله در روز منتشر می کنند استفاده می شود.

ماه و نام

https://www.wpexplorer.com/2021/08/sample-post/

Month and Name یکی دیگر از ساختارهای پیوند ثابت پرکاربرد است که از نظر سئو شبیه Day and Name است. این دو مزایا و مشکلات مشابهی دارند. مانند روز و نام، ماه و نام، نام و تاریخ پست (این بار، ماه) را در URL نمایش می‌دهد، اما نشانی‌های اینترنتی تولید شده با چند کاراکتر کوتاه‌تر از روز و نام هستند.

عددی

https://www.wpexplorer.com/archives/123

مانند قالب Plain، Numeric شناسه پست شما را همراه با آرشیو نمایش می دهد. بنابراین برای وبلاگ شما، یک پست در دسته اخبار شما ممکن است در your-url/news/456 قرار گیرد. اگرچه این قالب از نظر فنی برای موتورهای جستجو مناسب است، اما همچنان می تواند برای خوانندگان انسانی گیج کننده باشد.

نام پست

https://www.wpexplorer.com/sample-post/

نام پست مسلماً محبوب‌ترین تگ ساختاری است که توسط اکثر وبلاگ‌های وردپرس استفاده می‌شود. URL های واضح و کوتاهی را ارائه می دهد که خواندن و به خاطر سپردن آسان است. بسیاری از وبلاگ ها به همین دلیل ساده از این تگ ساختار استفاده می کنند. علاوه بر این، نام پست تاریخ انتشار را مشخص نمی کند، و آن را برای محتوای همیشه سبز که برای مدت طولانی مرتبط باقی می ماند (یا به طور مداوم به روز می شود) ایده آل است.

ساختار سفارشی

https://www.wpexplorer.com/%postname%/%year%/

پیوندهای دائمی سفارشی به شما این امکان را می‌دهند که ساختار پیوند دائمی خود را آنطور که برای وبلاگ خود مناسب می‌دانید سفارشی کنید. برخی از ساختارهای سفارشی رایج که ممکن است قبلاً در وبلاگ ها دیده باشید عبارتند از /%postname%/%post_id%/ و /%category%/%postname%/.

WordPress Permalinks Structure Tags

وردپرس اجازه می دهد تا ده ساختار پیوند دائمی برچسب‌ها می‌توانید برای ایجاد پیوندهای ثابت منحصر به فرد استفاده کنید.  این گزینه اجازه می دهد تا بیشترین کلمات کلیدی را در URL های شما درج کنید. با این حال اگر این ساختار را انتخاب کردید، سعی کنید خیلی دیوانه نشوید. به یاد داشته باشید که کلیت خود را کوتاه و رسا نگه دارید.

کاربران وردپرس تا حد زیادی در مورد پیوندهای دائمی سفارشی اختلاف نظر دارند. از یک طرف، برخی افراد قسم می‌خورند که ساختار پیوند دائمی سفارشی بهترین گزینه برای سئو است، اگر به درستی استفاده شود. در همین حال، سایرین ادعا می‌کنند که تفاوت قابل توجهی از نظر SEO وجود ندارد. بهترین راه برای پیدا کردن این موضوع این است که خودتان آن را امتحان کنید، به طور ایده آل در یک وبلاگ جدید. آزمایش برنده روز است!

کدام ساختار پیوند ثابت برای سئو بهترین است؟

به استثنای ساختار پیش‌فرض، تمام ساختارهای پیوند دائمی وردپرس همگی سئو دوستانه هستند. این واقعاً به ترجیحات شخصی و هدف یا نوع وبلاگی که اجرا می کنید بستگی دارد.

ما از ساختار پیوند ثابت نام پست برای WPExplorer استفاده می‌کنیم. ما یک وبلاگ هستیم و دوست داریم پست های خود را به روز نگه داریم، بنابراین استفاده از ماه یا روز در پیوندهای ثابت برای ما منطقی نبود، و استفاده از نام پست مناسب تر از استفاده از شناسه های پست بود. و به طور کلی نام پست چیزی است که ما توصیه می کنیم.

اگر به ساختار پیوند دائمی سفارشی پیشرفته تری نیاز دارید، ممکن است مجبور شوید تغییراتی ایجاد کنید تا از مقادیر سفارشی در URL های خود استفاده کنید. این می تواند منجر به بهبود کمی سئو شود. و برای وب‌سایت‌های پرمشغله وردپرس با مقدار قابل توجهی محتوا، ساختار URL حاوی مهر تاریخ ممکن است سرعت بارگذاری صفحه را هنگام جستجو در محتوا کمی بهبود بخشد.

خط آخر – هر ساختار پیوند دائمی که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که برای انسان قابل خواندن است و کلمات کلیدی اصلی شما تا حد امکان به دامنه سطح بالا نزدیک هستند.

نکات سئو پیوند دائمی وردپرس

اگرچه لزوماً یک پادشاه از تمام ساختارهای پیوند ثابت وجود ندارد، می توانید تلاش کنید تا پیوندهای دائمی سایت خود را برای سئو بهینه کنید. در زیر چند نکته آسان سئوی پیوند دائمی برای پیاده سازی هنگام ایجاد سایت وردپرس آورده شده است.

1. از هر ساختار پیوند ثابتی غیر از Plain

استفاده کنید

ما قبلاً به این موضوع اشاره کرده‌ایم، اما همه ساختارهای پیوند ثابت وردپرس گزینه‌های خوبی هستند به‌جز برای قالب پیش‌فرض Plain. مطمئن شوید که وقتی برای اولین بار وب سایت خود را می سازید، قالبی را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد.

اگر قبلاً وبلاگ نویسی می کنید و فراموش کرده اید ساختار پیوند ثابت خود را تغییر دهید (یا اینکه از ساختار جدید چه چیزی استفاده کنید) نگران نباشید، هنوز زمان وجود دارد. تا زمانی که ترافیک شما کم است و صفحات زیادی ندارید، می توانید پیوندهای ثابت خود را تغییر دهید. بسیار بعید است که این امر به سئوی شما آسیب برساند، و اگر نگران هستید، همیشه می توانید URL های خود را 301 تغییر مسیر دهید.

اما اگر قبلاً مقدار قابل توجهی محتوا ایجاد کرده اید، باید مزایا و معایب تغییر پیوندهای دائمی خود را بسنجید. اگر تصمیم دارید با این تغییر ادامه دهید، مطمئن شوید که صفحات خود را به درستی هدایت کنید. از افزونه ای مانند Yoast SEO Premium Redirect Manager یا افزونه Redirection رایگان به 301 URL های قدیمی خود را به آدرس های جدید هدایت کنید.

2. آن را در نقطه

نگه دارید

هنگامی که بر روی سئو و پیوندهای دائمی تمرکز می کنید، باید تلاش کنید تا پیوندهای دائمی خود را در حد قابل مدیریت نگه دارید. وقتی پست شما در نتایج جستجو نشان داده می شود، نمی خواهید URL آنقدر طولانی باشد که قطع شود. به خصوص از آنجایی که “لبه حلزون حرکت کردن” شما جایی است که احتمالاً پست یا کلمه کلیدی صفحه خود را اضافه می کنید.

در حالی که ایجاد یک ساختار پیوند دائمی سفارشی با استفاده از هر گزینه وسوسه انگیز است، زیاده روی نکنید. آدرس‌های اینترنتی باید توصیفی اما دقیق باشند. فقط از مقادیری استفاده کنید که مربوط به سایت شما هستند.

به عنوان مثال، ما در WPExplorer از نام پست استفاده می کنیم. محتوای ما به روز یا رویداد خاصی وابسته نیست و معمولاً هر بار فقط یک پست جدید منتشر می کنیم. از سوی دیگر CNN از ترکیبی از تاریخ، رده و نام پست استفاده می کند. آنها روزانه محتوای زیادی را منتشر می کنند که اغلب به زمان حساس است، بنابراین مقادیر اضافی را برای روشن کردن آن برای خوانندگان (و موتورهای جستجو) در هنگام انتشار مقاله در نظر می گیرند.

3. ترفندهای کوچک می توانند تفاوت ایجاد کنند

بنابراین اشاره کردیم که انتخاب یک ساختار داخلی خاص برای پیوندهای دائمی شما لزوماً نتایج قابل توجهی در سئو به همراه نخواهد داشت. همه آنها تقریباً برابر هستند با این حال، می توانید از متغیرهای موجود برای ایجاد هر ساختاری که انتخاب می کنید استفاده کنید. و برای پیوندهای دائمی سفارشی، می توانید آن را با استفاده از مقدارهای سفارشی یک درجه بالاتر ببرید.

مقادیر سفارشی چیست، ممکن است تعجب کنید؟ اگر واقعاً می خواهید بیشترین مزایای سئو را از ساختار پیوند دائمی خود بگیرید، ممکن است بخواهید یک ساختار URL پیشرفته را در نظر بگیرید. به طور خاص یکی که به شما امکان می دهد مقادیر سفارشی را از طریق پست ها و فیلدهای سفارشی به پیوندهای دائمی اضافه کنید. با این حال، این به تغییراتی در عملکردهای داخلی وردپرس نیاز دارد، که در نهایت به معنای صرف هزینه برای استخدام یک توسعه دهنده یا استفاده از یک افزونه پیشرفته مانند مدیر پیوندهای ثابت. نسخه رایگان این افزونه امکان پشتیبانی از انواع پست های سفارشی و پیوندهای دائمی سفارشی را فراهم می کند، اما طبقه بندی ها و فیلدهای سفارشی فقط در نسخه حرفه ای موجود هستند.

همچنین ممکن است به «حذف Slug نوع پست سفارشی از URL ما علاقه داشته باشید. ” راهنمای.


امیدواریم که اکنون پیوندهای دائمی، ساختار پیوند دائمی وردپرس را درک کرده باشید و امیدواریم ایده ای داشته باشید که کدام قالب برای شما مناسب است. تا جایی که به سئو مربوط می شود، تا زمانی که قالبی را انتخاب کنید که برای سایت خود مرتبط باشد و به آن پایبند باشید، باید ادامه دهید!

از چه ساختار پیوند ثابت برای وب سایت خود استفاده می کنید؟ آیا یکی را موثرتر از دیگری یافته اید؟ ساختار پیوند ثابت شما چگونه بر سئو یا عملکرد شما تأثیر گذاشته است؟ ما دوست داریم نظرات شما را در مورد این موضوع در نظرات زیر بشنویم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا