چطوری میشه

12 بهترین پلاگین و سرویس پشتیبان وردپرس

12 بهترین پلاگین و سرویس پشتیبان وردپرس

ایجاد یک وب‌سایت زمانی که همه چیز درست پیش می‌رود، یک تجربه سرگرم‌کننده است. با این حال، اگر مشکلی در وب سایت وردپرس شما ایجاد شود، این تجربه می تواند به سرعت بد شود. به عنوان مثال، ممکن است قربانی یک هکر مخرب شوید یا در هنگام نصب یک تم یا افزونه جدید تسلیم داده های فاسد شوید. یا شاید شما به سادگی تغییری ایجاد کردید که آرزو می کردید انجام نمی دادید و اکنون راهی برای بازگشت ندارید. مواجه شدن با مشکلاتی در سایت شما می تواند ناامید کننده باشد، حتی زمانی که شما هیچ ایده ای در مورد نحوه بازیابی آن ندارید.

WordPress معمولاً یک سیستم مدیریت محتوای ایمن و قابل اعتماد برای وب سایت شما است. اما گاهی اوقات با وجود تمام اقدامات احتیاطی شما، ممکن است مشکلی پیش بیاید. بگویید که وب سایت خود را از دست داده اید، چگونه می خواهید آن را به شکوه سابق خود بازگردانید؟

پشتیبان گیری راه حل است. آنها یکی از بهترین و قابل اطمینان ترین دفاع ها در برابر هر نوع تهدیدی علیه سایت شما هستند. با وجود یک برنامه پشتیبان‌گیری منظم، تنها کاری که باید انجام دهید این است که محتوای خود را بازیابی کنید و دوباره راه‌اندازی کنید.

پشتیبان‌گیری دستی در مقابل خودکار (معروف به افزونه)

پشتیبان‌گیری دستی برای یک وب‌سایت کوچک با تعداد کم بیننده و پرسنل کم کار می‌کند، اما از آنجایی که تعداد مخاطبان و کارکنان وب‌سایت شما افزایش می‌یابد، به ندرت می‌توانید به وب‌سایت خود اجازه دهید آفلاین شود. در حالی که پشتیبان‌گیری‌های دستی انتخاب بیشتری را ارائه می‌دهند، مطمئناً پشتیبان‌گیری دستی از وب‌سایت خود سخت‌تر است. می‌توانید در راهنمای کامل ما در مورد نحوه تهیه نسخه پشتیبان از WordPress، درباره نحوه استفاده از پشتیبان‌گیری دستی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

معمولاً مدیران وب‌سایت‌ها برای تهیه نسخه پشتیبان از وب‌سایت‌های خود بسیار مشغول هستند و عدم پشتیبان‌گیری منظم می‌تواند وب‌سایت شما را در معرض خرابی‌های قابل اجتناب قرار دهد، در صورتی که وب‌سایت شما هر گونه اطلاعاتی را از دست بدهد یا قربانی هک شود. یا اگر سرورهای میزبان شما مورد حمله فیزیکی قرار می گیرند (هر بلای طبیعی، انتخاب خود را انتخاب کنید) یا موارد دیگر. برای وب سایتی با مخاطبان نسبتاً زیادی، بهتر است از یک سرویس یا افزونه پشتیبان ممتاز استفاده کنید. و حتی اگر وب‌سایت شما خیلی محبوب نیست، باید حداقل از یک افزونه رایگان استفاده کنید.

حتی اگر بودجه کمی دارید، خرج کردن کمی بیشتر برای یک سرویس پشتیبان هزینه ای است که به خوبی خرج می شود. این خدمات همه کارهای سنگین را برای شما انجام می دهند، بنابراین می توانید با خیال راحت بخوابید و بدانید که سایت وردپرس شما در دستان خوبی است. اما ما تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا بهترین افزونه‌های پشتیبان‌گیری وردپرس – رایگان و ممتاز را در خود داشته باشیم. بنابراین فقط به این دلیل که بودجه شما فضای کافی برای یکی از گزینه‌های پولی که ذکر می‌کنیم به شما نمی‌دهد، به این معنی نیست که نمی‌توانید یک افزونه رایگان عالی برای کمک به شما در پشتیبان‌گیری منظم از سایت خود پیدا کنید.

1. VaultPress

VaultPress for WordPress

خدمات پشتیبان‌گیری رسمی ارائه‌شده توسط Automattic، VaultPress مجموعه‌ای از گزینه‌های پشتیبان‌گیری را ارائه می‌دهد که از ابتدایی‌ترین آنها از 2 دلار در ماه شروع می‌شود تا پیشرفته‌تر با قیمت 20 دلار در ماه. در واقع، ما به VaultPress برای پشتیبان گیری از WPExplorer هر روز اعتماد داریم.

VP Restores

VaultPress می‌تواند یک نسخه به‌روز از وب‌سایت شما را با همگام‌سازی روزانه/بی‌درنگ تمام محتوای وردپرس شما ایجاد و نگهداری کند و گزینه‌های بازیابی خودکار را ارائه دهد. علاوه بر این، یک اسکن امنیتی انجام می شود تا شما را از هرگونه تهدید احتمالی برای امنیت سایت مطلع سازد.

VaultPress

بسیار آسان است که از آرشیو پشتیبان دیدن کنید و تصمیم بگیرید که از کدام نسخه پشتیبان استفاده کنید. با VaultPress می توانید به راحتی وب سایت خود را با اتصال FTP یا SSH بازیابی کنید. می‌توانید نسخه‌های پشتیبان خود را دانلود کرده و در هر دستگاه ذخیره‌سازی قابل حمل ذخیره کنید یا آن را در هر وب‌سایت ذخیره‌سازی آنلاین مانند Google Drive یا Dropbox آپلود کنید. اگر تا به حال با بازیابی مشکلی داشته باشید، VaultPress پشتیبانی عالی برای کمک به شما در بازیابی وب سایت ارائه می دهد.

با 29 دلار در ماه، محافظت از هرزنامه، بازیابی خودکار، پشتیبان‌گیری هم‌زمان، اسکن امنیتی، بایگانی پشتیبان کامل و پشتیبانی حافظ را دریافت می‌کنید. حداقل‌ترین طرح Lite، پشتیبان‌گیری روزانه، بازیابی خودکار، پشتیبانی محافظ و یک بایگانی پشتیبان 30 روزه را ارائه می‌کند.

شما می توانید از VaultPress برای چندین وب سایت با تنها یک حساب استفاده کنید. و شما می توانید با نصب Plugin VaultPress.

2. WPVivid

WPvivid

با WPvivid می‌توانید از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه، بازیابی و انتقال دهید – اما در حال حاضر ما روی پشتیبان‌گیری تمرکز می‌کنیم. این افزونه رایگان شامل ویژگی‌هایی برای پشتیبان‌گیری خودکار، پشتیبانی از فضای ذخیره‌سازی ابری (Dropbox، Google Drive، Amazon S3، SFTP، و غیره)، بازیابی یکبار کلیک، پشتیبان‌گیری با یک کلیک، بدون محدودیت اندازه پشتیبان و موارد دیگر است. این افزونه همچنین با مدیر سایت محبوب MainWP سازگار است، بنابراین می توانید به راحتی پشتیبان گیری را برای همه وب سایت های خود مدیریت کنید. و با صفحه سازهایی مانند Elementor، SiteOrigin و Beaver Builder خوب بازی می کند.

WPvivid Pro گزینه‌های بیشتری را برای پشتیبان‌گیری افزایشی، پشتیبانی چند سایتی اضافه می‌کند. ، ذخیره سازی از راه دور، زمان بندی پیشرفته، قابلیت های نقش کاربر و موارد دیگر.

3. پشتیبان گیری جامد (BackupBuddy سابق)

12 d8a8d987d8aad8b1db8cd986 d9bed984d8a7daafdb8cd986 d988 d8b3d8b1d988db8cd8b3 d9bed8b4d8aadb8cd8a8d8a7d986 d988d8b1d8afd9bed8b1d8b3 6699d746c4085
12 بهترین پلاگین و سرویس پشتیبان وردپرس 20

از Solid Backup برای پشتیبان گیری و بازیابی وب سایت های وردپرس به صورت یکپارچه و بدون تلاش زیاد استفاده کنید. می‌توانید از طریق سرویس‌های وب آمازون، Dropbox، Rackspace Cloud، FTP و ایمیل، نسخه پشتیبان خود را در هر مکانی ذخیره کنید.

BackupBuddy - WordPress Backup Plugin to Restore Move WordPress (1)

با Solid Backup می‌توانید پشتیبان‌گیری‌های مکرر از پایگاه داده یا نسخه‌های پشتیبان کامل، استفاده از گزینه‌های ذخیره‌سازی خارج از سایت، استفاده از ذخیره‌سازی Stash، برنامه‌ریزی پشتیبان‌گیری، حذف فایل‌های خاص از پشتیبان‌گیری و ایجاد نمایه‌های پشتیبان انجام دهید.

BackupBuddy - WordPress Backup Plugin to Restore Move WordPress (2)

پیگیری بازیابی بسیار آسان است، حتی برای یک مبتدی وردپرس. پشتیبان گیری جامد می تواند به انتقال آسان سایت وردپرس شما به دامنه یا میزبان دیگری کمک کند. سایر ویژگی‌های این افزونه شامل اعلان‌های ایمیل، محدودیت‌های ذخیره‌سازی پشتیبان، ذخیره‌سازی فایل‌های فردی، اسکن بدافزار، جایگزینی متن پایگاه داده، اسکن و تعمیر پایگاه داده و نقشه دایرکتوری سایت تعاملی است.

4. UpdraftPlus

UpdraftPlus WordPress Backup Plugin

UpdraftPlus یک افزونه freemium موثر و بسیار محبوب است که به ایجاد نسخه پشتیبان از وب سایت وردپرس شما در Amazon S3، Google Drive، Rackspace Cloud، Dropbox، FTP، SFTP، SCP، OpenStack Swift، WebDAV و حتی از طریق ایمیل کمک می کند.

>

با این گزینه، می توانید به سرعت از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان کامل تهیه کنید و آنها را در فضای ابری ذخیره کنید یا مستقیماً در رایانه خود دانلود کنید. این افزونه همچنین از پشتیبان‌گیری برنامه‌ریزی‌شده و درخواستی پشتیبانی می‌کند و امکان برنامه‌ریزی‌های مختلف برای فایل‌ها و پایگاه‌های داده وب‌سایت شما را فراهم می‌کند.

Updraft Options

از Updraft برای انجام بازیابی‌های سریع، پشتیبان‌گیری خودکار با زمان‌بندی‌های تکراری، انتقال سایت‌ها، انتخاب فایل‌های خاص برای پشتیبان‌گیری و دانلود بایگانی‌های پشتیبان استفاده کنید. اگر آپلود پیش از موعد متوقف شود یا با شکست مواجه شود، افزونه برای بارگذاری ناموفق تلاش می کند. بک آپ های پایگاه داده را با نسخه پریمیوم افزونه رمزگذاری کنید. این افزونه به چندین زبان کار می کند و کار ترجمه در حال انجام است. نسخه رایگان برای اکثر کاربران مناسب خواهد بود، اگرچه نسخه پریمیوم مجموعه کاملی از ویژگی های اضافی از جمله دسترسی به پشتیبانی اولویت دار را ارائه می دهد.

5. BlogVault

BlogVault Backups

یک سیستم پشتیبان‌گیری امن که به کاربران وردپرس کمک می‌کند تا به‌طور خودکار پشتیبان‌گیری کنند، بازیابی خودکار انجام دهند، سایت‌ها را انتقال دهند و نسخه‌های پشتیبان را تا 30 روز مشاهده کنند. می توانید هر نسخه پشتیبان را که می خواهید از آرشیو پشتیبان در Dropbox ذخیره کنید. می‌توانید نسخه‌های پشتیبان را در سرورهای BlogVault آزمایش کنید تا بررسی کنید آیا نسخه پشتیبان انتخاب شده همان چیزی است که می‌خواهید.

BlogVault to backup WooCommerce
12 بهترین پلاگین و سرویس پشتیبان وردپرس 21

با BlogVault می‌توانید یک ویژگی را برای پشتیبان‌گیری هم‌زمان فعال کنید. به این معنی که با ایجاد تغییرات در سایت خود، BlogVault فایل های مربوطه را یادداشت کرده و به روز می کند. به این ترتیب محتوای سایت شما همیشه امن است!

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه می‌توان به پشتیبان‌گیری افزایشی، فضای ذخیره‌سازی خارج از سایت رایگان، پشتیبانی چند سایتی، مرحله‌بندی یکپارچه، پشتیبان‌گیری از جدول برای فروشگاه‌های WooCommerce و یک تیم پشتیبانی شگفت‌انگیز آماده کمک 24 ساعته و 7 روز هفته اشاره کرد.

6. Duplicator

Duplicator Free WordPress Plugin

Duplicator یک افزونه مهاجرت است که می توانید از آن برای چسباندن عکس های فوری از وب سایت خود استفاده کنید. این افزونه رایگان به شما این امکان را می دهد که سایت وردپرس خود را کلون کنید و در صورت نیاز نسخه پشتیبان تهیه کنید. این یک نسخه پشتیبان کامل از فایل های وردپرس، محتوای سایت، پایگاه داده، تم ها و افزونه های بسته بندی شده در یک فایل فشرده ایجاد کرد.

نسخه حرفه‌ای برای زمان‌بندی پشتیبان‌گیری، اتصال فضای ذخیره‌سازی ابری، اعلان‌های ایمیل و موارد دیگر نیز موجود است.

7. BackWPup

BackWPup Free WordPress Plugin

BackWPup یکی دیگر از افزونه‌های freemium است که می‌تواند پشتیبان‌گیری خودکار از سایت‌های وردپرس انجام دهد، صادرات XML وردپرس را انجام دهد، پایگاه‌های داده را بهینه‌سازی، بررسی و تعمیر کند.

backUpwp free

پشتیبان‌گیری‌ها را می‌توان از طریق سرورهای FTP، Dropbox، Amazon S3، Microsoft Azure، Rackspace cloud، Sugar Sync و در نسخه‌های حرفه‌ای در Amazon Glacier و Google Drive ذخیره کرد. و اگر زمانی به ویژگی‌ها یا پشتیبانی بیشتری نیاز داشتید، به سادگی به نسخه ممتاز افزونه ارتقا دهید.

8. SnapshotPro

SnapshotPro

Snapshot یک پلاگین توسط WPMU DEV است که از تمام محتوا، کل پایگاه داده یا جداول خاص نسخه پشتیبان تهیه می کند. این افزونه می تواند برای انجام پشتیبان گیری خودکار برنامه ریزی شود و می توانید نسخه های پشتیبان خود را در Dropbox، Amazon S3 یا SFTP ذخیره کنید. این افزونه بخشی از عضویت WPMUdev است و شامل پشتیبانی از پشتیبان گیری و بازیابی با یک کلیک، پشتیبان گیری خودکار، پشتیبانی از چند سایت و حتی شامل 10 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری WPMUdev است.

9. BackupGuard

BackupGuard

به راحتی با BackupGuard یک نسخه پشتیبان از سایت خود ایجاد کنید. این افزونه دارای چندین ویژگی پشتیبان برای ایجاد تعداد نامحدودی پشتیبان‌گیری از سایت، پشتیبان‌گیری از فایل‌ها یا پوشه‌ها و حتی نسخه‌های پشتیبان چند سایتی است. به علاوه زمان‌بندی، صادرات یا وارد کردن نسخه‌های پشتیبان‌تان آسان است. و BackupGuard یک نوار پیشرفت منحصر به فرد ارائه می دهد تا بتوانید ببینید در پشتیبان گیری در کجا هستید (یا حتی اگر بخواهید آن را لغو کنید).

10. CodeGuard

CodeGuard Backups

یک سیستم پشتیبان گیری که از همه موارد موجود در سایت وردپرس شما یک نسخه پشتیبان تهیه می کند. فرآیند راه‌اندازی برای افرادی که مدتی از وردپرس استفاده می‌کنند نباید خیلی سخت باشد، نسخه‌های پشتیبان به طور خودکار ایجاد می‌شوند و می‌توانید هرگونه تغییر در فایل‌های شبکه خود را نظارت کنید.

بازیابی را می توان با دانلود فایل فشرده و انجام بازیابی دستی یا انتخاب فایل های خاص برای بازیابی یا راه آسان انتخاب یک بازیابی کامل خودکار انجام داد. با طرح‌هایی از 39 تا 239 دلار در ماه، ممکن است کمی گران به نظر برسد، اما وقتی در نظر بگیرید که از سایت شما محافظت می‌کند، واقعاً اینطور نیست.

11. WPBackItUp

WPBackItUp WordPress Plugin.

انتخاب ماقبل آخر ما – WPBackItUp – یک رقیب قوی برای پشتیبان گیری از سایت شما با ساختار قیمت گذاری منحصر به فرد است. تهیه نسخه پشتیبان از سایت و بازیابی آن به صورت دستی کاملا رایگان است. با این حال، اگر می‌خواهید از گزینه‌های بازیابی با یک کلیک (همراه با تعدادی ویژگی دیگر) استفاده کنید، باید ۷۹ دلار برای نسخه پریمیوم بپردازید.

به طور کلی، WPBackItUp یک جایگزین قوی برای راه حل های دیگر برای پشتیبان گیری از وب سایت وردپرس شما است. پشتیبانی و مستندات آنها عالی است، به این معنی که مسلماً برای محافظت از سایت خود به چیزی بیشتر از نسخه رایگان نیاز نخواهید داشت.

12. All-in-One WP Migration

All-in-One WP Migration

Migration WP All-in-One دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد – افزونه ای که شما را برای موفقیت در هنگام جابجایی وب سایت خود تنظیم می کند. اما شما می توانید از این افزونه برای صادرات نسخه پشتیبان از سایت خود استفاده کنید. به سادگی وارد سایت خود شوید، به بخش افزونه All-in-One WP Migration بروید و روی دکمه بزرگ سبز صادرات کلیک کنید. و این افزونه شامل یکپارچه سازی WP-CLI است، بنابراین می توانید با دستورات سریع، نسخه پشتیبان تهیه کنید و فایل ها (مانند نظرات هرزنامه، بازبینی پست ها، افزونه های غیرفعال و غیره) را حذف کنید.

چرا تهیه نسخه پشتیبان از وب سایت بسیار مهم است

به زبان ساده، یک نسخه پشتیبان کپی از وب سایت شما است که در جای دیگری آپلود شده است (مانند سرور شما، یا در یک سرویس میزبانی فایل مانند Dropbox). آنها برای اطمینان از اینکه راهی برای بازیابی سایت خود در صورت بروز مشکل دارید ضروری هستند. به عنوان مثال، خطایی را تصور کنید که سایت تجارت الکترونیک شما را تحت تأثیر قرار می دهد. اگر پشتیبان ندارید – و هیچ راهی برای بازیابی اطلاعات از دست رفته خود ندارید – به طور گسترده بر کل تجارت شما تأثیر می گذارد. در حالی که چشم انداز ممکن است تیره و تار باشد، داشتن یک استراتژی پشتیبان – حتی یک استراتژی ساده – بیکن شما را نجات می دهد.

در کل، پشتیبان‌گیری از وب‌سایت می‌تواند به شما کمک کند در برابر تعدادی از تهدیدات محافظت کنید، از جمله:

  • هکرهای وب سایت. در حالی که هدف برخی از هکرها سرقت اطلاعات حساس است، بسیاری از آنها وب‌سایت‌ها را هک می‌کنند تا ثابت کنند که می‌توانند. اگر وب سایت دارید، در حال حاضر در معرض خطر هستید.
  • بدافزارها و ویروس ها. تهدیدات مخرب مانند ویروس ها، تروجان ها و سایر بدافزارها می توانند از طریق افزونه های وردپرس به وب سایت شما راه پیدا کنند و به داده های شما آسیب بزنند یا به سرقت ببرند. اگرچه وردپرس ایمن است، اما هنوز 100% خطاناپذیر نیست. نسخه‌های قبلی WordPress مورد استفاده قرار گرفته‌اند، و داشتن یک نسخه پشتیبان کامل امن به این معنی است که برای بدترین سناریو آماده خواهید بود.

در کل، پشتیبان‌گیری بسیار مهم است – اما برنامه کلی شما به همان اندازه کلیدی است. بیایید نگاهی به نحوه انجام آن بیندازیم.

ایجاد یک برنامه پشتیبان گیری

برنامه پشتیبان گیری صرفاً فرکانسی است که در آن پشتیبان گیری می کنید. این می‌تواند یک نسخه پشتیبان هفتگی یا ماهانه باشد، اگرچه تعداد دفعات آن می‌تواند بر اساس نیازهای منحصر به فرد شما متفاوت باشد. با این حال، صرف نظر از این، توصیه می‌کنیم به طور منظم پشتیبان‌گیری کنید.

ایجاد یک برنامه پشتیبان یک فرآیند نسبتا ساده است. در حالی که شما می‌توانید چند محاسبات ساده را انجام دهید (از جمله فاکتورگیری در سطح ترافیک)، واقعیت این است که اگر به طور منظم و اغلب از ویژگی‌های داخلی راه‌حل انتخابی خود نسخه پشتیبان تهیه می‌کنید، باید این کار را انجام دهید. خوب است.

با این گفته، شما نمی خواهید کپی های تک تک بکاپ هایی را که تهیه می کنید در یک مکان ذخیره کنید. در عوض شما سعی می کنید حداقل یک نسخه پشتیبان محلی داشته باشید که نسخه دوم آن در خارج از سایت ذخیره می شود. باز هم، افزونه‌ها می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند، و بسیاری از آنها راهی برای ذخیره پشتیبان‌گیری به صورت خارجی ارائه می‌دهند.


فقط برای تکرار – پشتیبان گیری بسیار مهم است. آنها به شما کمک می کنند تا به سرعت و به راحتی پس از یک مشکل آنلاین شوید و مهمتر از آن، کمک می کنند تا زمان خرابی بازدیدکنندگان را به حداقل برسانید. و در نهایت هیچ دلیل خوبی (نه حتی یک مورد) برای پشتیبان گیری از وب سایت شما وجود ندارد. ایمن بودن بهتر از متاسف بودن است – دقیقاً به همین دلیل است که پشتیبان‌گیری از وب‌سایت شما بسیار حمایت می‌شود. حتی اگر فکر می‌کنید که وب‌سایت شما به دلیل زمان کمی از کار افتادن، در مسیر ترافیک/درآمد زیادی از دست نمی‌دهد، همچنان می‌توانید همه چیزهایی را که در وب‌سایت خود قرار داده‌اید از دست بدهید.

من قطعاً توصیه می کنم حداقل یک افزونه رایگان برای کمک به محافظت از سایت وردپرس خود دریافت کنید. و مطمئن شوید که همیشه هنگام انتشار پست‌های جدید، و همچنین قبل و بعد از به‌روزرسانی‌های اصلی نصب، مضامین و افزونه‌های وردپرس (یا حداقل یک بار در ماه فقط برای ایمن بودن) از یک نسخه پشتیبان تهیه می‌کنید.

آیا هیچ یک از گزینه ها را در جمع بندی بهترین افزونه های پشتیبان وردپرس ما امتحان کرده اید؟ یا ما افزونه پشتیبان مورد علاقه شما را از دست دادیم؟ در بخش نظرات به ما اطلاع دهید – ما دوست داریم نظر شما را بشنویم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا